X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii U-lancering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to d... Se hele indlægget
1'544 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:12 
Syntes der mangler en tråd dedikeret info vedr. Wii U lancering.

Først info er kommet om den Japanske lancering:

Nintendo has just revealed the Wii U console will cost in Japan ¥31,500 for a black 32GB Premium set, and ¥26,250 for the white 8GB Basic set. It'll be available there December 8.

Now, don't go getting out your calculators to do the conversion if you live overseas just yet. There are still two more events planned today for the US and Europe, which will reveal if the dates and pricing are the same. For reference, ¥31,500/26,250 converts to around $405/338. Nintendo also revealed a GamePad when sold separately will cost ¥13,440 ($173).

On the hardware side, Nintendo revealed the console has 2GB of RAM, with games using 1GB and system memory 1GB. Game discs have a 25GB capacity.

Nintendo also announced the Nintendo Network Premium service, a subscription only available with the 32GB Premium set. Subscribers get eShop points via the service, and a 10% discount on digital purchases. The subscription runs through to December 2014.

So, in total, the Basic set comes with 8GB memory, a GamePad, AC adapter, and HDMI cable for ¥26,250. The Premium set comes with all that, but also a console stand, GamePad dock, and the Nintendo Network Premium subscription, all for ¥31,500.

At 10AM Eastern (3PM UK time), Nintendo of America and Nintendo of Europe will hold events revealing the price of the console and release date for their respective regions.

http://www.joystiq.com/2012/09/13/wii-u-priced-31500-26250-in-japan-available-december-8/
HulleHulleSkrevet 13/09-12 10:26 
Der er konference i dag, både for EU og US. Den livestreames via Nintendo direct. Glæder mig til at høre nærmere om den.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:29, rettet 13/09-12 10:37 
Det står også i bunden :)

Indtil der dukker officiel EU/US priser op og for ikke at bruge irrelevante valutakonverteringer, kan man sammenligne med 3DS XL vejl. lanceringspris i Japan som var ¥18,900.
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 10:50, rettet 13/09-12 10:50 
Et par Wii U standere :
http://kotaku.com/5942878/this-plastic-will-cradle-your-wii-u-hardware
HulleHulleSkrevet 13/09-12 11:31 
Sorry, det havde jeg ikke set :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-12 12:42 
Jeg blev opmærksom på det fordi jeg fik et brev fra Satoru Shibata på 3DS'en.

Nintendo Letter Box er totalt min favorit Nintendo-menu musik

http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/news/nintendo_direct_47764.html
KilroyKilroySkrevet 13/09-12 16:49 
Jeg finder manglen på en europæisk pris både underlig og en smule bekymrende.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 16:56 
Det er det samme stunt som med 3DS...
SumezSumezSkrevet 13/09-12 16:57 
Er det underligt ikke at annoncere en europæisk pris i forbindelse med en pressemeddelelse omkring den japanske release?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 16:58, rettet 13/09-12 16:59 
Tror du skal læse tråden :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/09-12 16:59 
Også her. Nogen mener de så en pris på 199£ for basispakken på Amazon.co.uk, hvilket næsten er for godt til at være sandt. Det er hvert fald taget ned nu.

Til gengæld lyder det rimeligt vildt med software. Bayonetta 2, Metroid, Monster Hunter 3, Black Ops, The Wonderful 101. Det lyder som om Nintendo har lært noget af 3DS-launch.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 17:00 
Metroid?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/09-12 17:01 
Fordømt, det var bare Nintendo-land der inkluderede et Metroid mini-game :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 17:03 
Tænkte jeg nok, men håbede liiige.... øjjj!!! :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-12 17:04 
Allright! Warriors Orochi 3 Hyper... Igen en port af et spil der udkom tidligere i år, men whatever.

http://youtu.be/4YmbFIUF74c
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-12 17:09 
Det ser ud til at Nintendo ej heller forgår chancen for at være hjemmets mediecenter ligesom alle de andre konsoller, så her er endnu en platform man kan se Netflix på når det kommer til Danmark

http://youtu.be/08O0G9CjcI8
KilroyKilroySkrevet 13/09-12 17:47 
Sumez>
Er det underligt ikke at annoncere en europæisk pris i forbindelse med en pressemeddelelse omkring den japanske release?

I betragtning af at den japanske stream annoncerede pris for maskine, pris for controller, samt dato, den amerikanske stream gav pris på maskine og udgivelse, så synes jeg det er underligt at der ikke var nogen indikation af europæisk pris. Hvor meget højere mon den er?
Kilroy Was Here
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-12 18:09, rettet 13/09-12 18:10 
Nintendo må vel stadig ikke sætte vejledende udsalgspriser i EU, går jeg ud fra. Så de kommer vel med en forhandlerpris og så sætter forhandlerne den derfra.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 18:11, rettet 13/09-12 18:11 
Hvorfor må de ikke det?

Er det ikke bare deres egen politik?
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-12 18:14, rettet 13/09-12 18:22 
De er dømt for prisfiksering (gætter jeg på det hænger sammen med).

Og det er muligvis bare deres eget valg.

EDIT: Fandt bla. denne her med en hurtig Google rundtur og enkelte andre som understøtter at de ikke kan sætte priserne selv:

While disappointing, it's not surprising that Nintendo has failed to put a price on Wii U in Europe. It did exactly the same with 3DS, summoning the European gaming press to Amsterdam for an event and sending them away with a release date but no indication of price or launch games.

This stems from Nintendo's insistence that it is not allowed to set a retail price in the EU - which, while technically true, hasn't stopped anyone else from setting a suggested retail price, or SRP. In 3DS's case this ended up favouring consumers, with Nintendo setting a trade cost to retailers who were free to decide retail pricing. The resulting price war saw the price of 3DS fall by over £50 from when the first retail prices were announced to the handheld eventually going on sale.

http://www.edge-online.com/news/wii-u-uk-release-date-confirmed-nintendos-new-console-out-november-30

Ikke at der er nogle nærmere facts i artiklerne :) Har kun kunnet finde de sædvanlige henvisninger til bøder i bedre kilder.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-12 18:45, rettet 13/09-12 18:47 
Er der nogen af jer der så konferencen, der kan forklare hvordan de "10%", jeg faldt over på Gaf, virker?

Premium Pack: basic pack but in black, 32 GB, Console stand, charging stand, pad stand, sensor bar, Nintendo land, Nintendo Network Premium(~10% of DD until end of 2014)-may not be available at lunch but every purchase will count

Særligt det sidste med at det måske ikke er der på launch, men alligevel tæller.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 19:01 
Der er også forskel på vejlende priser og diktering af priser som rigtigt nok er ulovligt. Underligt at det kun er et problem for Nintendo :O
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-12 19:03 
Ja vi har endnu ikke Club Nintendo i Danmark, så gad vide om det nogensinde kommer til at gælde for os.
Der kommer en premium bundle med Zombi U som nok er den jeg ender med at købe da det nok er det launch spil jeg ville købe alligevel.
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 19:05, rettet 13/09-12 19:06 
Jeps, følger der ikke også en Pro Controller med den pakke?

Det syntes jeg han nævnte men mit engrish er rustent :)
KilroyKilroySkrevet 13/09-12 19:06 
Bede-x>
Er der nogen af jer der så konferencen, der kan forklare hvordan de "10%", jeg faldt over på Gaf, virker?

Særligt det sidste med at det måske ikke er der på launch, men alligevel tæller.

Det skulle, så vidt jeg forstod, virke således at du optjener 10% af alt du køber online (gennem deres online portal). Når du har optjent 500 points, kan du bruge dem.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 13/09-12 19:09 
Beano>
Jeps, følger der ikke også en Pro Controller med den pakke?

Er der forskellige udgaver af controlleren!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 19:12, rettet 13/09-12 19:13 
Ja de udgiver en controller der enormt meget ligner en 360 controller :)

http://www.cinemablend.com/games/Wii-U-Pro-Controller-Confirmed-43154.html
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/09-12 19:12, rettet 13/09-12 19:12 
Pro controlleren er den uden skærm, der ligner et Xbox 360 pad til forveksling.

EDIT: For langsom.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 13/09-12 19:20 
Beano>
Ja de udgiver en controller der enormt meget ligner en 360 controller :)

http://www.cinemablend.com/games/Wii-U-Pro-Controller-Confirmed-43154.html

Nårh, så man får sådan en oveni hatten? Jeg forstod det som at det var i stedet for den "normale" tablet-controller, altså en "bedre" udgave af den eller sådan noget, hvilket jeg også syntes lød helt tovligt, selv for Nintendo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 19:22, rettet 13/09-12 19:22 
Ja det er ekstra tilbehør på samme måde som den gamle Wii Classic Controller :)
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 19:35, rettet 13/09-12 20:03 
Faldt lige over denne EU hardware opsummering:

Basic/Standard Bundle
- x1 White Wii U Console with 8GB of internal storage
- x1 White Wii U GamePad
- x1 White Wii U Stylus
- HDMI Cable
- Wii U Console AC Adapter
- Wii U GamePad AC Adapater

Deluxe/Premium Bundle
- x1 Black Wii U Console with 32GB of internal storage
- x1 Black Wii U GamePad
- x1 Black Wii U Stylus
- HDMI Cable
- Wii U Console AC Adapter
- Wii U GamePad AC Adapater
- Wii U GamePad Charging Stand
- Wii U GamePad Play Stand
- Wii U Console Upright Stand
- Wii Sensor Bar
- Nintendo Land (Game) (* Europe/North America only)

Limited Edition
- Wii U ZombiU Premium Pack (Europe only) Includes the game and a black Wii U Pro Controller.


EDIT: Hvad med Pikmin 3? :( :( :(

EDIT 2: Jeg har selv tilføjet Wii Sensor Bar til Premium for det blev nævnt i videoen.

Kilde
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-12 19:42 
Meget brugbart link, Beano. Tak :)

Kilroy>
Det skulle, så vidt jeg forstod, virke således at du optjener 10% af alt du køber online (gennem deres online portal). Når du har optjent 500 points, kan du bruge dem.

Det var da ærgeligt, hvis det ikke gælder Europa.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-12 19:45 
Jeg hopper nok på Zombie U bundlen hvis konsollen er sort :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 13/09-12 19:47 
Det sagde han i hvert fald i videoen, at den var - jeg nupper samme bundle :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-12 19:52 
Hurray :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 13/09-12 20:04, rettet 13/09-12 20:05 
Amazon.co.uk har nogle, gætter jeg meget eksperimenterende, priser på Premium-maskinen. Den er pt. 289.99 pund, eller lige i omegnen af 2700 kroner (om der så skal regnes moms med i er jeg ikke helt sikker på).

Det lyder umiddelbart af ret meget, synes jeg. Desuden er jeg ikke helt solgt på nogle af launch-spillene. Så der går nok et pænt stykke tid før jeg springer på vognen.

Amazon
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 20:05 
For dem som ikke så videoen, så blev det bekræftet at vi kan overføre vores downloadede Wiiware spil fra Wii til Wii U... yay :D
BeanoBeanoSkrevet 13/09-12 20:08 
@Kilroy: De har p.t. fjernet prisen for premium og har kun basic listet til £250,-. Jeg ikke heller ikke de priser ligger fast allerede :)
Bede-xBede-xSkrevet 13/09-12 20:22 
Beano>
For dem som ikke så videoen, så blev det bekræftet at vi kan overføre vores downloadede Wiiware spil fra Wii til Wii U... yay :D

Jeg havde ikke tænkt mig at smide min Wii ud, men det er stadig gode nyheder.

Bortset fra en lidt højere pris end jeg havde forventet, synes jeg faktisk det ser helt fornuftigt ud. Har lige spillet New Super Mario Bros 2 igennem og så konservativ en produktion som det end er, så er jeg klar på mere. Sammen med Rayman skal det nok blive en fin launch.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 13/09-12 20:39 
Jeg håber de snart fortæller noget mere om funktionaliteten med at flytte billedet fra TV'et over på gamepadden. Hvert enkelt spil skal selvfølgelig designes til det og dem der udnytter TV/Gamepad til at vise noget forskelligt vil selvfølgelig ikke understøtte det.

Men hvad med Wii spil? Der er jo et hav af Wii spil som ikke bruger motion sensing-delen af Wiimoten. Da der burde være rigelig power at tage af i maskinen når Wii-spil skal køres, så kunne det da være über-blæret, hvis de fleste af dem understøttede, at man kørte dem på Gamepadden.
ChronoChronoSkrevet 13/09-12 22:38 
Surt at premium ikke er hvid :-(

Tror det bliver basic for mit vedkommende så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 13/09-12 23:54 
Har det på samme måde Chrono, hvid passer bedre i min stue. Alligevel er jeg fristet af den ZombieU udgave, afhængigt af besparelsen ved køb af bundle.

De 32Gb der er i den store udgave, er det bare et ekstra stort SD kort der er i, eller er det indbygget memory?

LEGO spillet syntes jeg så overraskende humoristisk ud.

Monster Hunter! For helvede da... Tak Nintendo og Capcom... Gad godt vide om det betyder vi får CPP udvidelses bundle til 3DS.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
3of193of19Skrevet 14/09-12 02:03, rettet 14/09-12 12:45 
Det er den indbyggede hukommelse der er 32, istedet for 8 GB. Og så følger Nintendo Land med også, samtidig med 10% rabat på alt du køber i online shoppen for to år, så jeg synes premium udgaven lyder som en no-brainer, medmindre man absolut ikke kan døje sort.
ChronoChronoSkrevet 14/09-12 07:26, rettet 14/09-12 07:53 
Oh, det lyder godt nok som et ringe køb at tage den hvide så. Irriterende. Måske jeg kan finde en der vil bytte.

Kan man heller ikke købe Nintendo Land seperat? Det er kun med til premium?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/09-12 08:13 
Jo jeg syntes at de nævnte at det var et launch spil.
SumezSumezSkrevet 14/09-12 08:28, rettet 14/09-12 08:29 
3of19>
Det er den indbyggede hukommelse der er 32, istedet for 8 GB. Og så følger Nintendo World med også, samtidig med 10% rabat på alt du køber i online shoppen for to år, så jeg synes premium udgaven lyder som en no-brainer, medmindre man absolut ikke kan døje sort.

Eller at superduper-udgaven er voldsomt meget dyrere, det kunne godt lyde lidt sådan. Hvad er Nintendo World? Når jeg søger på det, finder jeg bare alt muligt andet der hedder det.

edit: Nårh, det hed Nintendo Land :D
Ok, det ser godt nok ikke superspændende ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/09-12 08:35 
I US koster Basic pakken $300 mens Premium koster $350 - det syntes jeg ikke er en voldsom merpris når man ser på hvad der er mere i pakken.

At maskinen generelt lige er en tand for dyr, er så en anden sag :)
SumezSumezSkrevet 14/09-12 08:41 
Nej det har du ret i, ekstra, ordentlig controller, ladere og mere hukommelse vil jeg gerne betale 290 kr mere for. Men nu må vi se hvordan priserne bliver i Danmark. Efter Wii, har jeg svært ved at forestille mig at jeg køber den her svend i nærheden af launch.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/09-12 08:57 
Ja det kommer selvfølgeligt an på hvordan de danske forhandlere (eller Bergsala?) sætter prisen for os :)

Jeg er heller ikke vild imponeret af spiludbudet på dagen. Havde regnet med Pikmen 3 men den er helt væk fra "launch-window" listen, dvs. kommer tidligst i april 2013. Det ser heldigvis ikke skidt ud som med 3DS men der mangler noget der får mig op at ringe. NSMBU og Rayman Legends er must-buy før eller siden (og måske ZombiU) men ikke titler som alene får mig til frådende at rushe ud på lanceringsdagen. Men nu ser vi... jeg er jo svag når det kommer til nye spilgadgets :)
BeanoBeanoSkrevet 14/09-12 09:06 
Kan lige poste den aktuelle spilliste...

Wii U launch line-up (Europe, 30 November):
- FIFA 13
- Mass Effect 3: Special Edition
- Nano Assault Neo
- New Super Mario Bros U
- Nintendo Land
- Rayman Legends
- Trine 2: Director's Cut
- Toki Tori 2
- ZombiU

Wii U 'launch window' line-up (Europe, 30 November 2012-March 2013))
- Aliens Colonial Marines
- Assassin's Creed 3
- Batman Arkham City Armoured Edition
- Darksiders 2
- Disney Epic Mickey 2: The Power of Two
- Game & Wario
- Game Party Champions
- Just Dance 4
- Lego City: Undercover
- Madden NFL 13
- Marvel Avengers Battle for Earth
- Monster Hunter 3 Ultimate
- NBA 2K13
- Ninja Gaiden 3: Razor's Edge
- Rabbids Land
- Rise of the Guardians: The Video Game
- Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien
- Scibblenauts Unlimited
- Sing Party
- Sonic & All-Stars Racing Transformed
- Sports Connection
- Tank! Tank! Tank!
- Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition
- Warriors Orochi 3 Hyper
- Your Shape Fitness Evolved

Kilde
1'544 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig