X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cypher (cyperpunk-text adventure med musik, grafik og lyd)


Svar
jaesjaesSkrevet 05/09-12 11:31, rettet 10/09-12 13:35 
Jeg synes jo, at alle der kan lide spil og en god historie - og ikke er bange for tekst - bør spille mindst ét text adventure. Det er en meget anderledes oplevelse i forhold til traditionelle spil, med en unik form for stemning. Og der er jo alligvel ikke mange grafikere og hardware-producenter, der kan slå den menneskelige fantasi.

Og her lyder det lige udkomne Cypher til kunne være en god og blød overgang for nogle, da det tilsyneladende er fyldt med grafik, musik og lydeffekter. Mest brugt for at sætte stemningen, det lyder ikke til, at det bruges nævneværdigt i gameplayet (bare en konstatering, ikke noget der umiddelbart trækker ned).

Man bør dog nok lige vente på den første patch (kommer denne uge), da oversættelsen skulle have en del sproglige fejl. Parseren - den del af et text adventure der genkender kommandoerne - er også lidt upoleret, men lyder som at man kan vænne sig til det (der kommer en patch til den også senere).

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HgD0JDmr960

Site, hvor spillet også kan købes (pc og Mac):
http://www.cabrerabrothers.com/

Lige før det er værd at købe alene for den flotte, håndtegnede grafik:
Cypher (cyperpunk-text adventure med musik, grafik og lyd)

EDIT: Hehe, snød mig selv i overskriften (Cypher - cyperpunk/cyberpunk). Vil en mod rette det, tak?
EDIT 2: Er stødt på ny info om spillets grafik - se 5. indlæg i tråden.
Bede-xBede-xSkrevet 05/09-12 11:59 
Det kunne godt ligne noget, jeg har lyst til at spille, men der mangler lidt positive anmeldelser af det før jeg hopper i. Prisen er lidt for høj til et impulskøb.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 05/09-12 12:10 
Dilemma - Jeg kan godt lide miljøet og stilen, men har aldrig brudt mig om text adventures...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 05/09-12 18:16, rettet 05/09-12 18:24 
Løsning - Køb spillet på tilbud :)
jaesjaesSkrevet 10/09-12 13:32, rettet 10/09-12 13:49 
Har lige fået at vide, at der ikke er store baggrunde i spillet, og heller ingen karakter-grafik, udover vist kun et enkelt billede af hovedpersonen (som kan slås til og fra). Udviklernes fokus er på grafik af genstande og lignende, grafiske effekter samt lydeffekter. Lidt et turn-off for mig personligt.

Så spillet ser for det meste ud som nedenstående screenshot - tekst til venstre, et baggrundsbillede af hovedpersonen til højre (kan som sagt slås fra), og så et lille billede af den nuværende lokalitet oven på, samt jævnligt et eller flere billeder af genstande (nogle gange med lidt animation tilsat).

Cypher (cyperpunk-text adventure med musik, grafik og lyd)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig