X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Solid: Ground Zeroes


Svar
BeanoBeanoSkrevet 30/08-12 11:00 
Nyt MGS spil annonceret... Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Ikke meget info om det endnu men bliver open world og en åbenbart endnu en prequel titel med Big Boss (efter Peace Walker?).
Platform(e) ikke nævnt, men blev fremvist på en PC. Så mon ikke det er en next-gen konsol titel?

Eurogamer nyheden:
Se hele indlægget
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:13 
Sumez>
Ja. Hvis vi snakker detaljer der kræver at man skal blæse et billede som i original HD opløsning for at se, er vi altså nået et niveau hvor det er begyndt at blive svært at måle forskellen.
Det kan man jo sagtens se som en positiv ting hvis man ønsker, men jeg er i hvert fald helt med Camous her mht. til at det er et meget svagt enticement for at løbe ud og købe en "ny generation".

Kræver?

Giver da ingen mening at nedskalere et billede fra native opløsning så detaljerne forsvinder og helt ignorere den dobbelte framerate, og bruge det som argument for noget som helst. Og igen - cross-gen titel.
CamousCamousSkrevet 17/02-14 14:21, rettet 17/02-14 14:23 
Sumez>

Ja. Hvis vi snakker detaljer der kræver at man skal blæse et billede som i original HD opløsning for at se, er vi altså nået et niveau hvor det er begyndt at blive svært at måle forskellen.
Det kan man jo sagtens se som en positiv ting hvis man ønsker, men jeg er i hvert fald helt med Camous her mht. til at det er et meget svagt enticement for at løbe ud og købe en "ny generation".

Præcis. Før i tiden kunne man kan klart kende forskel mellem grafik fra forskellige generationer selv i screenshots af frimærke størrelse. Nu skal man til at bruge lup.

Jeg er faktisk lidt irriteret over at skulle smide penge efter nyt hardware bare for at kunne spille den lille håndfuld interassante japanske konsol spil som er next gen exclusive når de sagtens kunne have køret på current gen systemer, måske med lavere frame rate og opløsning men stadigvæk flotte og spilbar. Men pyt sådan er industrien, og når jeg nemt bruger 1000kr på et retro spil kan jeg vel sagtens smide 2-3000kr efter en PS4.

Det føles bare mere som om jeg køber en ny revision af PS3 end en ny generation.
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:23 
Camous>
Præcis. Før i tiden kunne man kan klart kende forskel mellem grafik fra forskellige generationer selv i screenshots af frimærke størrelse. Nu skal man til at bruge loop.

Enig - mit TV er så heldigvis større :)

(Lup, ikke loop)
CamousCamousSkrevet 17/02-14 14:25 
Haha, sådan er det når min hjerne kører på engelsk når jeg prøver på at skrive dansk.
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 14:26 
Dæn slaks er bahre viktig for maj! ;)
slk486slk486Skrevet 17/02-14 14:34 
Ja, hvis forskellen mellem dvd og blu ikke betyder noget, så er der ingen forskel.
j/k
SumezSumezSkrevet 17/02-14 14:38, rettet 17/02-14 14:40 
Selvfølgelig er der en forskel, men det er siger jo sig selv, at når vi arbejder med en deltaljegrad som den vi ser i dag, er forskellene ikke sammenlignelige med den vi har set ved generationsskift op til forrige gen, det er der vist ingen der kan være uenig i. Selvom din film kan være flottere på Bluray end på DVD, kan du jo ikke lave en film, som ikke ville kunne fungere på DVD, ligesom du kan lave et spil der aldrig ville fungere på PS2. Spil er anderledes, eller var i hvert fald førhen.

Personligt så jeg godt at forskellene kunne være i hvad der teknisk kan lade sig gøre f.eks. i forbindelse med at integrere flydende reel gameplay i cinematiske scener uden at forfalde til scripting af disse, i stedet for blot detaljer der kan måles ved at tælle pixels og polygoner. Men indtil videre ligner next-gen jo bare last-gen med nogle flere pixels og shadereffekter. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 17/02-14 14:41 
slk486>
Ja, hvis forskellen mellem dvd og blu ikke betyder noget, så er der ingen forskel.

Du mener vel forskel mellem 720p blu-ray rips og selve blu-ray. Der kan jeg ikke se forskel.
slk486slk486Skrevet 17/02-14 14:41 
Det var ikke sarkastisk ment :)

Forskellen på nuværende tidspunkt (bortset fra 60fps, som betyder rigtig meget i nogle spil) er i anskuerens øje.
j/k
SonicSonicSkrevet 17/02-14 15:07 
Hold nu op da. Hvis man ikke kan se forskel på 720p/30 og 1080p/60, ja så burde man have seriøst tykke colabundsbriller på imo. Enten er man blind eller ignorant. Måske begge dele.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CamousCamousSkrevet 17/02-14 15:17, rettet 17/02-14 15:20 
Hvis du viser mig et spil og beder mig om at gætte om det kører i 720p eller 1080p ville jeg ikke kunne kunne gøre det.

30fps vs 60fps, ville jeg måske kunne gætte, men det er ikke noget som jeg går meget oppe i.

Hvis du har begge versioner på to store skærme ved siden af hinanden vil jeg nok kunne se forskellen, men hele pointen er at det ikke er klart medmindre man gøre sådan.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-14 15:19 
Samme hér. Det er ikke 1080 og 720 der gør nogen stor forskel for mig i forhold til den indflydelse framerate har.
slk486slk486Skrevet 17/02-14 15:21, rettet 17/02-14 15:22 
7+2+0 = 9
1+0+8+0 = 9

= INGEN FORSKEL!
j/k
NaieraNaieraSkrevet 17/02-14 15:23 
Win ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CamousCamousSkrevet 17/02-14 15:28 
6+4+0 = 10!!!!

My god...
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 15:35 
slk486>
7+2+0 = 9
1+0+8+0 = 9

= INGEN FORSKEL!

Det lyder som om du har fået din logiske sans omjusteret helt korrekt til tråden :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 16:40 
Sumez>
Selvfølgelig er der en forskel, men det er siger jo sig selv, at når vi arbejder med en deltaljegrad som den vi ser i dag, er forskellene ikke sammenlignelige med den vi har set ved generationsskift op til forrige gen, det er der vist ingen der kan være uenig i.

Jo det vil jeg gerne tillade mig at være ganske uenig med dig i. Tag et kig på de 360 og PS3 titler der udkom i månederne efter maskinerne udkom. Der er i alle cross gen tilfældene (fra PS2 og Xbox) også bare tale om samme grafik i 720p, måske med lidt AA. Jeg kan _virkelig_ ikke se hvad der er anderledes ved dette generationsskifte.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 16:46 
Camous>
Hvis du viser mig et spil og beder mig om at gætte om det kører i 720p eller 1080p ville jeg ikke kunne kunne gøre det.

30fps vs 60fps, ville jeg måske kunne gætte, men det er ikke noget som jeg går meget oppe i.

Hvis du har begge versioner på to store skærme ved siden af hinanden vil jeg nok kunne se forskellen, men hele pointen er at det ikke er klart medmindre man gøre sådan.

Jeg forstår ikke hvordan du side op og side ned, kan blive ved med at poste indlæg om hvor fantastisk din PVM-skærm er og hvor elendigt og ringe det meste andet er til sammenligning. Det er ikke kun her, men også shmups du gør det. Og så mener du ikke at forskellen mellem 720p og 1080p kan ses, med mindre du kan sammenligne mellem to skærme? Jesus Christ da...
For slet ikke at snakke om forskellen mellem 30 og 60fps som om noget er endnu mere tydelig og kan betyde alverden for gameplayet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 17/02-14 16:47 
Geometry Wars til x360 var IMO tydeligt next-gen, men ellers giver jeg dig ret i at det bedste fra ps2/xbox1 generationen kan sammenglines med de fleste af de første i den efterfølgende. Tror især det er problem med 3D spil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CamousCamousSkrevet 17/02-14 16:49 
Du har faktisk ret. jeg sad lige og tænkte det samme. Det tager normalt ca. et år før den nye generation falder på plads og blæser bukserne af folk med ting der var utænkelig generationen før.

Men hvis jeg næste år samme tid sidder og kigger på "next gen" grafik der ikke kan skelnes fra current gen hvis jeg kniber øjnene en smulle sammen så er der ikke meget at komme efter.

now the waiting game begins.
CamousCamousSkrevet 17/02-14 16:56, rettet 17/02-14 17:13 
Konsolkongen>
Camous>
Hvis du viser mig et spil og beder mig om at gætte om det kører i 720p eller 1080p ville jeg ikke kunne kunne gøre det.

30fps vs 60fps, ville jeg måske kunne gætte, men det er ikke noget som jeg går meget oppe i.

Hvis du har begge versioner på to store skærme ved siden af hinanden vil jeg nok kunne se forskellen, men hele pointen er at det ikke er klart medmindre man gøre sådan.

Jeg forstår ikke hvordan du side op og side ned, kan blive ved med at poste indlæg om hvor fantastisk din PVM-skærm er og hvor elendigt og ringe det meste andet er til sammenligning. Det er ikke kun her, men også shmups du gør det. Og så mener du ikke at forskellen mellem 720p og 1080p kan ses, med mindre du kan sammenligne mellem to skærme? Jesus Christ da...
For slet ikke at snakke om forskellen mellem 30 og 60fps som om noget er endnu mere tydelig og kan betyde alverden for gameplayet.

Jeg er følsom over for skaleret lowres sprite grafik, ikke 3D grafik. Og jeg siger ikke at mit PVM er fantastisk, men at CRT'er er for sprite grafik. Vi snakker om tage noget med 240 resolution lines, noget hvor en grafiker har tegnet hver pixel i hånd, og scalere det over til 1080 linier. 3D grafik der er renderet i 720p eller 1080p er meget mere subtilt og nej, jeg kan faktisk ikke se forskel der.

Samme med film faktisk, der er slet ingen forskel mellem 720p og 1080p for mig, og 480p og 720p forskellen er ikke særlig stor., men jeg kan godt se det. Transfer kvalitet er meget mere vigtigt der.

Og jeg kan tælle på en hånd hvor mange PS3 spil jeg ejer hvor 60 vs 30fps ville gøre en forskel for gameplay.
SumezSumezSkrevet 17/02-14 17:43 
Sonic>
Hold nu op da. Hvis man ikke kan se forskel på 720p/30 og 1080p/60, ja så burde man have seriøst tykke colabundsbriller på imo. Enten er man blind eller ignorant. Måske begge dele.

Hvis man ikke kan læse indlæg før man svarer på dem, burde man tage sine tykke colabundsbriller af ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 17/02-14 17:53, rettet 17/02-14 19:25 
Ved i hvad, problemet er at vi begyndte at drage tal inde i diskussionen.

Overordnet problem er at medmindre der er labels på screenshots kan jeg ikke kende forskel på PS3 og PS4 versionen af Ground Zeroes.

Og lige nu er det sådan at hvis jeg ser en video af et tilfældigt spil vil jeg heller ikke kunne gætte om det er udviklet til current eller next gen systemer.

Sådan er det nu og ændre sig måske om et år når 2nd gen titler rammer hylderne. Personlig tror jeg ikke at jeg nogensinde ville kunne se forskel mellem disse to generationer med lige så lethed som jeg kunne 8/16bit eller de tre sidste 3D generationer, men vi får vel at se.
--Skrevet 17/02-14 18:09 
Kan godt se hvad du mener. Jeg ejer ikke selv en X1, men prøvede den lige kort hos en ven, hvor jeg spilelde Ryse i noget Arena mode. Spillet var flot, ingen tvivl, men jeg tænke at det lige så godt kunne ligne et af de flotte X360 / PS3 spil.

Men sådan tror jeg altid det vil være lige i generationsskift. Synes fx også Black / Killzone rent grafisk lignede nogle af de første PS3 FPS titler.
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 17/02-14 19:20 
Sumez>
Sonic>
Hold nu op da. Hvis man ikke kan se forskel på 720p/30 og 1080p/60, ja så burde man have seriøst tykke colabundsbriller på imo. Enten er man blind eller ignorant. Måske begge dele.

Hvis man ikke kan læse indlæg før man svarer på dem, burde man tage sine tykke colabundsbriller af ;)

Jeg svarede oprindeligt på et andet indlæg, men forummets nye smarte tiltag gør, at man altid hopper et par sider tilbage i indlæggende. Min holdning står dog stadig ved magt ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 17/02-14 21:48 
Ja, det er en god feature vi er mange der har haft rigtig stor glæde af.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 21:52 
løl
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 19/02-14 09:44, rettet 19/02-14 09:45 
Officiel video med sammenligning af de 4 platforme.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=60FqLOMOPgU
j/k
HankyHankySkrevet 19/02-14 09:58 
Er godt nok overrasket over, hvor godt det ser ud til PS3/360 også :O
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 19/02-14 10:00 
Ja, ligegyldigt platformen ser det ret godt ud.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 10:01 
Ja det er jo ikke ligefremt et grimt spil til prev-gen :)
SonicSonicSkrevet 19/02-14 11:24 
Men måske det korteste? :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 19/02-14 14:50 
Konsolkongen>
Jo det vil jeg gerne tillade mig at være ganske uenig med dig i. Tag et kig på de 360 og PS3 titler der udkom i månederne efter maskinerne udkom. Der er i alle cross gen tilfældene (fra PS2 og Xbox) også bare tale om samme grafik i 720p, måske med lidt AA. Jeg kan _virkelig_ ikke se hvad der er anderledes ved dette generationsskifte.

Det er da en meget mindre teknologiinvestering især Sony, men også Microsoft har foretaget denne gang og det kan man se helt tydeligt. Bare tænk på hvordan der skulle en ret kraftig PC til for at følge med konsollerne i sidste generation, mens det i den her generation er det mere interessant at se, hvorvidt de kan overgå et billigt £100 grafikkort:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-r7-260x-vs-next-gen-console

while we deployed the i7, further tests reveal that even a lowly AMD FX-6300 or Core i3 is capable of providing solid 60fps gameplay. In short, the Titanfall beta suggests a well-balanced game that should hold its own across a wide range of hardware - and once again we see £100 GPUs besting the console experience.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-titanfall-beta-tech-analysis

Nvidia er selvfølgelig farvede, men pointen fejler ikke noget:

Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Ved siden af den lavere investering i mere velkendt tech, kæmper de naturligvis også i et mindre omfang med diminishing returns..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 19/02-14 15:33 
Den graf går ud fra at "performance" udelukkende har at gøre med tal der kan måles på hardware, og tager ikke højde for effektiviteten af koden/3d-engines. Der er enormt mange fordele ved at arbejde op mod en fast hardwareprofil, og kendskaben til denne gennem flere års erfaring.
Jeg tror ikke "flops" kommer til at have i nærheden af så stor betydning i nær fremtid som den har gjort tidligere år, også selvom det er en eksponentiel Y-akse.

Det er selvfølgelig ikke uinteressant hvor hardware-benchmarks ligger, men i sidste ende er det vel slutresultatet der tæller. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 19/02-14 15:51, rettet 19/02-14 15:55 
Sumez>
Der er enormt mange fordele ved at arbejde op mod en fast hardwareprofil, og kendskaben til denne gennem flere års erfaring.

Det er der vist ingen der benægter, men det ændrer bare ikke på den overordnede pointe. Er man i tvivl om det kan man fx sammenligne BoM:

http://mrwavetheory.blogspot.dk/2007/01/whos-inside-ps3-playstation-3-bill-of.html
http://news.cnet.com/8301-13506_3-10448137-17.html

The PlayStation 4 costs $381 for Sony to build, $18 under its retail price of $399.
(..)

Sony Computer Entertainment CEO Andrew House said in August that the system "will not generate anything like the losses we did for the PlayStation 3," which amounted to $3.5 billion in 2007 and 2008, after the PS3 launched in November 2006 for $599. IHS' teardown of the PS3 at the time found that the system cost Sony $805, and the company still lost roughly $40 per system as of December 2009.

http://www.joystiq.com/2013/11/19/ps4-costs-381-to-make-according-to-hardware-teardown/

Det er en helt anden målsætning der er arbejdet mod denne gang.

Sumez>Det er selvfølgelig ikke uinteressant hvor hardware-benchmarks ligger, men i sidste ende er det vel slutresultatet der tæller. :)

Klart. Velkendt teknologi og en målsætning om at være profitabel på dag et kommer bestemt til at afspejle sig i slutresultatet ;P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-14 18:25, rettet 19/02-14 18:25 
Bede>
Jeg snakker jo om forskellen på grafikken mellem PS2/Xbox til PS3/360 og fra PS3/360 til PS4/Xbox One. Der synes jeg ikke der er nogen forskel i grafikspringet, da rigtig meget af det netop var og er cross platform.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 19/02-14 18:29, rettet 19/02-14 18:30 
I skal bemærke at de kun måler GPU flops. Lidt et gummi-tal i denne sammenhæng.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 19/02-14 21:07, rettet 19/02-14 21:07 
Vi ved vist også allesammen, at man kan få statistik til at vise hvad man vil.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-14 00:35, rettet 20/02-14 00:35 
dRxL>
I skal bemærke at de kun måler GPU flops. Lidt et gummi-tal i denne sammenhæng.

Hvilket var hvorfor jeg skrev at Nvidia havde en interesse i at opnå et bestemt resultat (var farvede), men det ændrer ikke på den overordnede pointe, at det her er en billigere generation for producenterne, de opererer med en anden målsætning og af de årsager kommer de resultater DF fremviser i linksene. Eller sagt på en anden måde:

dRxL i Titanfall tråden>Grafikken er intetsigende og flad i det, omend konstant 60 fps på mit GTX 7800 (som kostede mig mere end en PS4).

Dit gamle grafikkort fra 2005 før 360 blev udgivet kører Titanfall med konstant 60 fps, ligesom i øvrigt DFs billige £100 grafikkort gør. Prøv derefter at sammenligne hvilken PC der skulle til for at køre fx Oblivion der udkom marts 2006 kort efter 360s lancering.

Nej, det skulle ikke misforståes som et oplæg til at diskutere om GTX 7800 eller Radeon R7 260X er nok til at holde en hel generation igennem med samme resultat som en konsol, men mere som et forsøg på at illustrere tendenser.

Konsolkongen>
Bede>
Jeg snakker jo om forskellen på grafikken mellem PS2/Xbox til PS3/360 og fra PS3/360 til PS4/Xbox One. Der synes jeg ikke der er nogen forskel i grafikspringet, da rigtig meget af det netop var og er cross platform.

Nu er der forskel på generationernes længde, producenternes målsætning og hvordan konsollerne dengang som nu, klarer sig i en sammenligning med en highend PC. Det var mere der jeg ville hen. At de faktorer har en betydning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 20/02-14 00:38, rettet 20/02-14 00:48 
Har siden fundet ud af at det er et GTX 770 jeg har og ikke et 7800 ;)

Citation needed på det med Titanfall@60fps og grafikkort fra før 2005. Der er jo ikke meget ved det hvis man ikke kan skrue ordentlig op for detaljerne og effekterne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-14 00:46 
Bede-x>
Nu er der forskel på generationernes længde, producenternes målsætning og hvordan konsollerne dengang som nu, klarer sig i en sammenligning med en highend PC. Det var mere der jeg ville hen. At de faktorer har en betydning.

Ja den er jeg med på. Jeg er bare ikke sikker på hvorfor du quoter det jeg skrev for at nævne det. Jeg snakkede som sagt kun grafikspring mellem konsolgenerationer. Intet andet. Om PC er mere eller mindre stærke i forhold til konsollerne nu eller førhen, er lige meget for det jeg ville fremhæve :)

Dermed ikke sagt at det du siger, ikke er spændende at diskutere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-14 01:19, rettet 20/02-14 01:20 
dRxL>Har siden fundet ud af at det er et GTX 770 jeg har og ikke et 7800 ;)

Det gør så en ret stor forskel :)

dRxL>Citation needed på det med Titanfall@60fps og grafikkort fra før 2005.

Det var dig og dit kort der blev citeret :) Havde ikke selv forestillet mig at det kunne lade sig gøre med så gammelt et grafikkort, men da du normalt har super godt styr på det tekniske, valgte jeg ikke at stille spørgsmålstegn ved det og blot følge op med Digital Foundrys sammenligning af næste generationskonsollerne og et billigt grafikkort. De sammenligninger taler et ligeså tydeligt sprog som de investeringer producenterne har foretaget i denne omgang.


Konsolkongen>Jeg er bare ikke sikker på hvorfor du quoter det jeg skrev for at nævne det.

Mest for at sige at der er en forskel og en grund til det. Hvor det tekniske ståsted for de gamle konsoller kunne imponere i sammenligning med gode PCere, føles det mere som om de nuværende har arbejdet sig frem til en medium gaming PC (eller low-end alt efter hvor bred en skala man arbejder med og hvor meget tryk man ligger på "gaming").
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-14 02:15 
Det bliver sidste gang nu. Jeg har slet ikke på noget tidspunkt sammenlignet med PC. Kun konsollernes generationer. Fra PS2 og Xbox dagene til PS3 og 360, var der i starten mange spil der kun udskilte sig ved at være i højere opløsning og have højere texturer på de nye konsoller. Det gjaldt naturligvis primært cross-gen spil da de skulle laves så de kunne køre på de svageste maskiner. Men der var stadig enormt flotte og teknisk imponerende spil dengang, som udskilte sig markant. Her snakker jeg titler som Perfect Dark, Condemned, og Virtua Fighter.

Fuldstændig på samme måde er cross-gen titlerne på PS4 og Xbox One bare pænere udgaver af PS3 og 360 titler, måske med flottere lys, bedre texture og/eller højere opløsning. De nye maskiner har, igen, eksklusive titler som udskiller sig meget. Heriblandt Killzone og Ryse.

Jeg har hele tiden kun snakket forskellen imellem konsolgenerationer, IKKE forskellen mellem nye konsoller og PC. Jeg håber du er med nu :)

Personligt er jeg ret ligeglad med PC. De skal nok få de nye konsoller presset langt er jeg sikker på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-14 02:33, rettet 20/02-14 02:37 
Konsolkongen>
Jeg har hele tiden kun snakket forskellen imellem konsolgenerationer, IKKE forskellen mellem nye konsoller og PC. Jeg håber du er med nu :)

Det har jeg været med på hele tiden. Bragte det andet ind for at vise, at der er en forskel, uagtet om du så føler at det afspejler sig i hvordan grafikken opleves.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-14 02:45, rettet 20/02-14 03:03 
Jeg kan huske at der var mange der sagde det samme ved sidste generation. At springet ikke var så stort :) Jeg synes ligesom forrige generation på dette tidspunkt, at de eksklusive og ambitiøse titler viser stort potentiale for fremtiden. Vi ved jo at Killzone og Ryse om nogle år alligevel vil ligne noget der er løgn sammenlignet med det vi har til den tid. Bare se på Perfect Dark Zero og Condemned i dag :D

EDIT: Anyway, Sumez snakkede forskelle mellem konsolgenerationer, det svarede jeg på og holdt mig til. At du begynder at trække PC grafikkort ind i debatten synes jeg ikke nødvendigvis har noget med mine tidligere svar at gøre. De to ting kan godt holdes adskilt, forskellen mellem to generationsskifte og forskellen mellem to generationsskifte + sammenligning af samtidig PC hardware.

Men bortset fra det har du da ret i at det er sjovt at forskellen mellem konsol og PC er så meget anderledes denne gang. Jeg tror dog at de vil formå at presse konsollerne langt ud over vores fatteevne nu hvor, i hvert fald PS4, er meget nemmere at udvikle på fra starten af.
Det er jo også det problem med PC, som Dr. Laks også var inde på. Der bliver ikke optimeret i samme grad, hvilket selvfølgelig giver sig selv, når man tænker på alle de millioner af hardware kombinationer der findes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-14 03:03, rettet 20/02-14 03:05 
Konsolkongen>
Jeg tror dog at de vil formå at presse konsollerne langt ud over vores fatteevne nu hvor, i hvert fald PS4, er meget nemmere at udvikle på fra starten af.

Det er jo også det problem med PC, som Dr. Laks også var inde på. Der bliver ikke optimeret i samme grad, hvilket selvfølgelig giver sig selv, når man tænker på alle de millioner af hardware kombinationer der findes.

Det er vi enige i, men når udgangspunktet for hardwaren er at sælge den med profit på dag et i stedet for tab, tror jeg også man må berede sig på, at de her konsoller kommer til at stå mindre favorabelt teknisk overfor gaming PC'ere, end har været tilfældet tidligere. Sidste gang var det spændende at se hvordan et high-end card afviklede Oblivion sammenlignet med 360. Denne gang handler sammenligningerne om hvorvidt de kan slå et billigt £100 kort (som nok ikke holder hele generationen, men det er ikke pointen. Samme gælder udviklingen i high-end cards :)).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-14 03:11, rettet 20/02-14 03:18 
Men er det ikke lidt meget kun at basere det på hvordan Titanfall afvikles på Xbox One og PC? Det kan meget vel skyldes dårlig programmering at spillet ikke ligger stabilt på 60 frames og 1080p på Xbox One, når det tilsyneladende kan køre fint på PC'er der er teknisk er svagere?

Vi har også lige en periode hvor udviklerne skal lære den nye hardware at kende og sikkert kæmper med dårligt devkit software og hvad ved jeg. Men ja, det er jo optimeringen i en nøddeskal :)

EDIT: Undskyld, havde ikke set dit Digital Foundry link med Radeon R7 260X-kortet VS konsollerne. Havde indtryk af at du kun snakkede Titanfall. Læser artiklen nu :)
Optimering vil jeg stadig mene er en stor faktor uanset ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/02-14 03:28 
Enhver der har prøvet Metro 2033 på PC, burde vide hvad dårlig optimering kan betyde for et spil :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-14 03:31 
Konsolkongen>Men er det ikke lidt meget kun at basere det på hvordan Titanfall afvikles på Xbox One og PC?

Det gør de da heller ikke. Jeg postede to links, det her var det andet :)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-r7-260x-vs-next-gen-console

Eller man kunne sammenligne med Nvidias netop udkomne grafikkort med Maxwell arkitektur, som befinder sig i nærheden af samme prisklasse:

http://anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell

Nu kommer der nok masser af indlæg omkring optimering, fordelen ved faste platforme, multiplatformstitler over for eksklusive osv. Igen: sammenlign de samme faktorer med hvordan det forholdte sig sidste generation...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-14 03:35, rettet 20/02-14 03:46 
Hehe se min edit ;)

Bede-x>
Nu kommer der nok masser af indlæg omkring optimering, fordelen ved faste platforme, multiplatformstitler over for eksklusive osv.

EDIT: Der kommer et her :) Hvis vi ser bort fra optimeringsmulighederne, som vi har nævnt. Så er konsollerne bare meget nemmere at have med at gøre. Windows er et stort irritationsmoment, og diverse drivers kan tage lang tid at installere og kan i nogle tilfælde medføre bøvl. Bevares det er som regel kun noget der skal roddes med en enkelt gang, men de uundgåelige virusangreb og formateringer deraf, hvis man er uheldig, gør jo at der er risiko for at man pludselig skal igennem en ulidelig lang installations-process før alt er oppe og køre igen. PC er også lidt en bitch når vi snakker ældre titler, der er spil der bare ikke vil køre på noget hardware og så kan man bruge timer på at finde løsninger på nettet.
Det ER altså lettere med konsoller hvor et spil bare virker når man sætter det i. Og så kommer der langt bedre eksklusive spil til konsollerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig