X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDMI til VGA converter


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 27/08-12 14:35 
Har en Dreamcast med VGA mod. Har dog lagt mærke til at mange nyere fladskærme ikke har VGA port.
Har set denne her http://files.sandberg.it/products/images/lg/508-69_lg.jpg
Nogen ved om dette burde kunne overføre billedet fra Dreamcast's VGA stik gennem HDMI porten på en ny fladskærm?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/08-12 14:40, rettet 27/08-12 14:40 
Nix du. Den virker modsat:

HDMI to VGA Converter
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 27/08-12 14:47 
Ellers findes der noget her:
http://www.av-cables.dk/hdmi-converter/
GreaseballGreaseballSkrevet 27/08-12 14:52 
KillerBean2>
Nix du. Den virker modsat:

Kunne være den virkede begge veje. Sku aldrig noget der nemt :p

Beano... kæft det noget dyre ting. Findes der ikke en boks til mere normal pris. Omkring 200,- eller lavere?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/08-12 14:59 
A/D konvertering er aldrig helt billigt.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 27/08-12 15:02 
Greaseball>
Beano... kæft det noget dyre ting. Findes der ikke en boks til mere normal pris. Omkring 200,- eller lavere?

Sikkert - det var bare lige det jeg hurtigt kunne finde :)

Prøv evt. eBay.
SumezSumezSkrevet 27/08-12 15:19 
Jeg har samme problem. Havde ikke tjekket om mit nyt TV havde VGA-indgang før jeg købte det, troede man kunne formode at det ville have den slags, og nu har jeg pludselig ikke noget at spille Dreamcast på. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 27/08-12 23:32 
Ja alle de nye Plasma skærme jeg har kigget på. Ikke nogen der har VGA. Men Scart.. Jo da :p For alle ved at Scart stik er SUPER!
NaieraNaieraSkrevet 28/08-12 00:01 
Scart er nu engang noget mere anvendeligt på et tv. Flere og flere computere får HDMI, så VGA bliver mindre og mindre relevant. Der er nok ikke så mange derude, der skal bruge deres nye plasma-tv til at spille Dreamcast på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/08-12 08:37 
Hvad med component? Det burde vel være mere overkommeligt at konvertere VGA til component end til HDMI, da begge signaler er analoge?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 28/08-12 11:43 
Har du tjekket om dit TV understøtter VGA igennem HDMI-porten? Det kan faktisk lade sig gøre, så skal du bare bruge en simpel adapter.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 28/08-12 16:42 
Vga gennem en HDMI port? Det lyder da godt nok sjovt. Jeg troede kun det var DVI, hvor der fandtes porte der både kunne klare digitale og analoge signaler (DVI-I).
QQSkrevet 28/08-12 21:20 
Mener bare jeg er faldet over det engang, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor. Det er jo heller ikke standard, netop de analoge pins i et fuldt monteret DVI stik, er ikke at finde i HDMI.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
GreaseballGreaseballSkrevet 11/06-18 19:01 
Jeg prikker lige til denne tråd. Nogen her er prøvet dette her HDMI kabel til Dreamcast?

HDMI review
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig