X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Din første retroside


Svar
Wired NickyWired NickySkrevet 21/07-03 14:16 
En af de første "store" opleveleser for mig på nettet, var at opdage den store interesse der var, for gamle spil. Jeg husker ret tydeligt den første retro site jeg fandt, og hvordan jeg printede diverse FAQS ud på gymnasiet, og læste dem på vej hjem i bussen. Det var tilbage i '98, men siden er stadig i live (og ser heller ikke ud til at være blevet opdateret så tit gennem tiden ;-))
Anyway, hvad var den første retroside du fandt på nettet?

Alex Kidd!
Lunch is for wimps.
SumezSumezSkrevet 21/07-03 14:36 
Jeg kan godt nok ikke huske hvilken der var den første jeg så, men jeg kan da udnytte tråden her til at reklamere for en af de bedste.
Final Fantasy Origins. Den har alt hvad man kunne tænke sig at vide om FF1, og mere til.
For ekstra underholdning, tjek "The Party Page", "The White Mage Journal" og det bedste af det hele, hans grafiske walkthrough med en morsom kommentar til alle billederne på vejen.

Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/07-03 15:44 
Jeg begynndte nok først at kigge efter retro-sider da jeg fik fat i emulatorer til gamle platforme. Først var det nok CBM64 sites, og kom i ganske godt humør da jeg så c64.com første gang. Lemon64.com er dog sjovere rent retro-orienteret.
Da Mame emulatoren kom var det især mame.dk som fik mig til at smile (nu er Rom download taget væk igen, damnit), men ellers var classicgaming.com også en af de første jeg fandt.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 23/07-03 15:11 
Min første retroside var nok Davesclassics, som nu hedder Vintage Gaming Network. Siden er dog blevet for kommerciel nu, og der sker heller ikke så meget der mere, så jeg kommer der kun sjældent.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig