X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det flotteste spil til dato


Svar
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 12/08-12 15:51 
Hvad er efter jeres mening det flotteste spil vi har fået til dato !
Her tænker jeg på den flotteste grafiske præstation og ikke lyd, lækker kontrol eller originale grafik eller ide som eks. Child of Eden.
Jeg er med på at visse spil kan ramme en som grafisk flotte præsentationer, som eksempelvis med Scott Pilgrim vs The World og Pez med sin pixelgrafik. Men dette må vel nærmest betegnes som en kunstnerisk eller måske ligefrem en gimmick frem for en flot grafisk præstation.
Jeg har selv gået lidt og grublet og er nået frem til , at det nok variere alt efter konsol. Således må en af de flotteste spil jeg har prøvet til Xboxen må være enten Mass Effect 3 og på Pcen må det være Crysis 2.
Men hvad mener i på Playright
millenniummillenniumSkrevet 12/08-12 16:30 
Da jeg ankom til Level 2 i Uncharted 3 (skoven i Frankrig) tænkte jeg "hold ... da ... kæft!!!" Det var noget af det mest imponerende jeg havde set. Derudover kan jeg ofte tage mig selv i at nyde naturen Skyrim og betragte de majestætiske bjerge. Ditto med Red Dead Redemption, der var så flot at lange transporttider ikke var et problem.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 12/08-12 16:40, rettet 12/08-12 16:41 
Enig i at udsigterne generelt i Skyrim og RDR var ekstremt betagende, der er virkelig kælet for helheden. Men derudover er især Skyrim meget monotomt og kedeligt at se på, men detaljeløse cut'n'paste-områder.

Jeg har endnu ikke set et spil der visuelt har imponeret mig ligeså meget som Dark Souls gjorde. Det er en blanding at sprudlende kreativitet og originalitet og en helt enormt variation, uovertruffen sans for tyk, gennemført stemning og en generelt teknisk imponerende detaljegrad der gør det spil til en helt unik oplevelse. AAA udover alle grænser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 12/08-12 16:41 
F-Zero GX ser bare mega godt ud, selv idag, og især opskaleret på emulator.
icehnacer mod til Grand Theft Auto IV er også jawdropping.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
NaieraNaieraSkrevet 12/08-12 17:01 
Final Fantasy XIII
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/08-12 17:04 
En lille (og alt for ofte nævnt på Biowares forum) detalje, som måske kan så lidt tvivl om Mass Effect 3's nominering: http://i50.tinypic.com/noc11k.jpg
Dog er det ene tilfælde af sprites, bestemt ikke noget der afholder mig fra at elske spillet lige så meget som de to andre i serien :P

Af spil jeg indtil videre selv har spillet, må Metro 2033 siges at være det absolut pæneste (og samtidig også det mest hardwarekrævende, da jeg måtte skrue en anelse ned for graphic settings for at få en anstændig framerate igen)
IMO en ganske undervurderet spiltitel som helhed :)

Dermed ikke sagt at Crysis 2 ikke var lækkert at se på - til trods for, at jeg aldrig rigtig fandt ud af hvilken grafisk setting der var den højeste ud af de tre, grundet måden menuen er lavet på, og at jeg simpelthen ikke kunne _se_ forskellen på to ud af de tre settings.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GoodtimesGoodtimesSkrevet 12/08-12 17:18 
Af nyere spil, så har de mest imponerende nok været Final Fantasy 13 og The Witcher 2.
Af lidt ældre titler, så Resident Evil Zero.
ProzelProzelSkrevet 12/08-12 17:52 
God of War 3 mest pga. de store, fantastiske boss fights.
millenniummillenniumSkrevet 12/08-12 19:51 
Af mærkelig årsager brændte God of War 3 slet ikke fast i mig. Jo, det var flot, men kunne ikke rigtigt vælte mig bagover, og jeg var ikke betaget af omgivelserne.

Tiden er selvfølgelig relativ. Da jeg første gang så Defender of the Crown på Amiga, stod jeg og måbede. Det var jo dengang det ultimative blærerøvsspil.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 12/08-12 19:55 
http://www.youtube.com/watch?v=nv2lTtXPTms
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 12/08-12 20:11 
Resident evil 4 til GC.
--Skrevet 13/08-12 08:25 
Noget af det flotteste jeg har nørdet på min PS3 er GoW3. Uncharted 2 gjorde det godt, og 3eren lyder til at gøre det endnu bedre, dog har jeg ikke spillet 3eren, så ved det ikke.

På x360eren husker jeg Condemned som noget af det flotteste (i hvert fald i forhold til hvornår det udkom)

Men noget der imponerede mig tilbage på PS2 var Black. Det var satme flot.

På den oprindelige xbox husker jeg specielt Fable + Chronicle of Riddick.
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 13/08-12 09:08 
Normalt er kæresten fuldstændig immun overfor hvad der kører på konsollen, når jeg spiller, men Skyrim fik en "hvad er det?" kommentar. Jeg tror atmosfæren kan gøre meget.

I sin tid var jeg også dybt betaget af Ico. Når man momentvis holder op med at spille, og bare løber rundt for at nyde omgivelserne i forskellige vinkler, så ved man spillet har noget særligt i sin visuelle faktor.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/08-12 09:19, rettet 13/08-12 09:19 
Ja, der står Ico og SotC stadig utroligt stærkt. Selvom PS2-originalerne kæmper imod hardware-begrænsningerne, får det ikke sat en stopper for den betagende verden, spillene skildrer gennem dertes grafiske tricks og stilbevidste valg.
Shadow of the Colossus er helt klart stadig et af de flotteste spil til dato, og var også et af de spil der i den grad vækkede min kærestes opmærksomhed, og sammen med musikken formåede at drage hende ligeså meget ind i spillet som jeg selv var, og hun plejer normalt at affeje alt der ikke er X360-generations-3D som grim grafik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 13/08-12 10:00 
De grafisk mest tunge spil jeg selv har oplevet, må være Uncharted 2-3, samt God of War 3. Selvom jeg har spillet meget på en high-end PC det sidste stykke tid, og ikke så meget konsol, kan de førnævnte titler stadig imponere mig i høj grad.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 13/08-12 11:19 
I forhold til eksempelvis SotC og Resident Evil 4 på GameCuben er jeg helt med på at det er flotte spil. Endvidere er de pragteksemplarer af hvad forgangne konsoller var i stand til. Således var netop Defender of the Crown jo også flot, da det kom ud på C.64 og det samme var Moonstone til Amiga, men men men... I forhold til nuværende standarder kan det næppe være de flotteste.

Man skal vel også lade være med at forveksle stemning med god grafisk formåen. Stemningen har jo ofte noget med lydsiden og det gode design at gøre. Et godt eksempel er Dead Space 1 & 2 hvor grafikken er god, men ikke prangende, men stemningen skabes af en fantastisk lydside og et super godt design.
SumezSumezSkrevet 13/08-12 11:49, rettet 13/08-12 11:50 
Det er rigtigt at spil som Moonstone og DotC ikke er særlig flotte i forhold til nuværende standarder, men mener du at Shadow of the Colossus heller ikke er det?? At man kan gøre X og Y med moderne teknologi, gør jo ikke rigtig et eksisterende spil mindre flot.

SuperMikkel>
Man skal vel også lade være med at forveksle stemning med god grafisk formåen. Stemningen har jo ofte noget med lydsiden og det gode design at gøre.

Også i den grad. Nu nævner jeg også stemning i forbindelse med både Dark Souls og Shadow of the Colossus, og i den forbindelse mener jeg selvfølgelig stemning opbygget af spillenes visuelle side. Dét synes jeg gør et spil tusind gange flottere end et spil der kan vise en helvedes masse polygoner på én gang, men ikke har nogen kreativ vision der kan udnytte den til at skabe et indtryk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/08-12 11:57 
Det flotteste spil kan jo betyde mange ting ;-) Måske man skulle have pointeret at det handlede om det flotteste grafiske spil nogensinde.

Men det er dælme også svært at vælge ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/08-12 12:05 
neros>
Måske man skulle have pointeret at det handlede om det flotteste grafiske spil nogensinde.

Det står i trådtitlen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/08-12 12:26 
SuperMikkel>
Man skal vel også lade være med at forveksle stemning med god grafisk formåen.

Det er bare lidt at skyde sig selv i foden, når man snakker og flot grafik. Kompositioner og stemning har langt mere at skulle sige end detaljegraden på teksturer. Moderne gaming-hardware er stadigvæk primitivt. Det grafiske er alt sammen enten prærenderet eller kraftigt afhængigt af 2D-grafik, og lyden er intet andet end samples. Når man har så lidt at gøre godt med, er det vigtigere at gøre grafikken troværdig, end det er at gøre den teknisk detaljerig.

Men når det så er sagt, så synes jeg, at Rage er ret teknisk imponerende :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 13/08-12 16:56, rettet 13/08-12 16:57 
Jeg tænkte jo kun på trådens titel og sprang let og elegant over info om hvad tråden handlede om...my bad!

Hvis det handler om grafik har jeg svært ved at forstå folks indlæg?

I øvrigt er jeg enig med KillerBean2.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 13/08-12 17:37, rettet 13/08-12 17:38 
"Flotteste spil" tilhører den besværlige faglighed som hedder "æstetik", og det er mindst lige så diskuterbart som "hvad er gameplay?".

Det er ikke teknisk funderet. Æstetik tilhører sanseligheden. Når jeg spiller er jeg logisk og målorienteret. Jeg løser opgaver og udfordringer. Men hvis jeg momentvis stopper med at spille, for at nyde omgivelserne, bliver jeg sanseligt orienteret. IMO er det forskellen. Der findes masser detaljerige spil med flot grafik, osv osv, men får jeg en sanselig mavepuster betragter jeg spillet som flot.

I øvrigt er det interessant at de fleste nævnte spil i tråden, har naturen som en rød tråd (med enkelte undtagelser). Skyrim, Uncharted, Ico, SotC ... de simulerer naturens form og lys. Det er sikkert ikke tilfældigt...

Check den klassiske kunster Friedrich der fokuserede på naturens sanselige egenskaber. Er det ikke lidt sådan vi har det, når vi ser et flot spil?
Det flotteste spil til dato
The medium is the message.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 13/08-12 17:56 
Eftersom det lader til at SuperMikkel diffentierer mellem "flot grafik" og "kunst", er snakken om æstetik vel mere eller mindre irrelevant eftersom den er stærkt knyttet til kunst-retorikken.

Jeg vil tro, at med "flot grafisk præstation" hentydes der til det fotorealistiske i computerspillene og intet andet, specielt hvis vi skal se bort fra "original grafik" hvilket vel må være sådan noget som Ookami eller Dragon Age 2.

Men nu skal jeg ikke proppe ord i munden på SuperMikkel.
SumezSumezSkrevet 13/08-12 18:08, rettet 13/08-12 18:10 
Jeg synes bestemt ikke æstetik er noget der nødvendigvis knytter sig op ad konceptet "kunst". At skabe noget æstetisk flot er i ligeså stor grad et spørgsmål om solidt håndværk og ofte en god portion kreaitivtet. Det kan godt beskrives som kunstneriske egenskaber fra koncept-artistens side, men her er stadig tale om mere alment spiselige visuelle indtryk end det man på dansk normalt forbinder med udtrykket "kunst".
De snedækkede sletter i Skyrim er æstetisk imponerende og virkelig flotte, men har ikke noget med reel kunst at gøre.
Jeg synes nu heller ikke der er nogen der har bragt deciderede "kunstspil" på banen i tråden endnu - spil hvor det visuelle er bygget i et "kunstnerisk" udtryk er generelt en væsentlig mere subjektiv (omend også mere tidløs) størrelse, men det betyder ikke at det ikke er tilladt at vurdere dem som mindst ligeså flotte som et "godt stykke håndværk".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 13/08-12 18:26 
Min pointe var nu mere, at jeg er af den tro at SuperMikkel taler om noget mere visuelt håndgribeligt eller målbart i spilgrafik, og ikke om de sanseindtryk som spil kan give visuelt. Altså en sidenote til millenniums indlæg om æstetik.

Det var bestemt ikke meningen at køre ud i en snak om hvorvidt æstetik og kunst er relateret, men mere en observering af, at SuperMikkel understreger "grafisk formåen" hvilket jeg har forstået som "visuel teknisk detaljegrad" eller noget i den dur, hvilket står en anelse i kontrast til æstetik - og kunst.

Jeg beklager hvis jeg har forvirret.
SumezSumezSkrevet 13/08-12 18:35, rettet 13/08-12 18:41 
Æstetik er vel enormt relevant og håndgribeligt? Vi er vel forhåbentlig kommet videre i udviklingen af spilteknologi end at "flotteste spil" skal vurderes og måles udelukkende på stats som "største opløsning på teksturer" og "flest polygoner".
Der er heller ikke nogen der påstår at Adventure Time er flottere end Løvernes Konge, fordi det er i højere opløsning.

For at se logikken i det, behøver vi blot at kigge på alle de mindre spilproduktioner der laves på Unreal 3 motoren i dag, uden at have budgettet, evnerne og/eller mandskabet til at skabe grafik der er ligeså flot som Gears of War eller Lost Odyssey, som kører på samme engine, og teoretisk set burde have præcis samme "grafiske formåen".
Det er jo ikke fordi jeg snakker små indie-spil der kun er flotte fordi de har valgt en særegen "kunstnerisk" stilart, der er i stand til at gøre deres spil flot, uden det behøver at vælte deres budget. Jeg snakker den ganske almindelige velkendte og accepterede laveste-fællesnævner-definition af ordet "flot".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 14/08-12 10:06 
I C64 og Amiga perioden blev "flot grafik" vel oftest målt i forhold til detaljegraden i den grafiske kvalitet. (eller stræben efter den fotorealistiske kvalitet), men i nutiden indeholder "grafik" kategorien vel andre værdier, så som stil, design og visuel præsentation. Derfor kan spil som Journey stadig score høje karakerer i "grafik", selvom det ikke er detaljerigt eller fotorealistisk.

Men jeg forstår godt trådens præmis. Jeg betragner et æstetisk flot spil, som et spil med visuelle kalorier, patos og pragt. Lidt som at stå ved Grand Canyon og bare glo på kløften, fordi det er så pisse flot. Det er ikke konstrueret kunst, men det er overvældende flot. (red: jeg har ikke været der.).
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/08-12 10:23 
Jeg tænker ganske rigtig på detaljegrad og fotorealisme.
Grunden hertil er at jeg, på GameReactor tror jeg det var, læste at man med den seneste Cry-Engine 3 nu havde nået toppen af grafisk formåen.
Skulle man toppe yderligere skulle der en ny form for teknologi eller hardware på bordret.
Jeg er med på at en GameEngine som CryEngines og UnrealEngines kan meget, og langt hen af vejen vel er den der sætter grænserne for udviklerne. Men er det som Millinium påpeger ikke i lige så høj grad programmørerne og deres færdigheder og deadlines, der bestemmer graden af detaljer og flow i et spil og den verden den foregår i. For det er jo rigtigt, at selv om langt de fleste spil kører på Unreal-Enginen er de jo langt fra alle lige imponerende eller detaljerede.

Det jeg vil frem til er, at selvom man siger at Cry-Engine3 er toppen af poppen og kan presse vores nuværende systemer til det yderste. Er det så slet og ret ikke et bare et spørgsmål om tid før nogle endnu dygtigere designere træder ind i manegen og finder nye måder at tweake enten gameengines eller hardware på, og dermed sætte nye standarder for detaljegrad ?

Og så vil jeg da mene at et spil som The Journey ikke er grafisk imponerende, men blot suverænt designet.
SumezSumezSkrevet 14/08-12 10:39, rettet 14/08-12 10:39 
Jeg er ikke med, uanset hvad du kan med CryEngine 3, så får du da aldrig et flot spil ud af det, hvis du ikke har grafikere og animatorer, der er i stand til at udnytte de muligheder enginen giver til at lave noget flot?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 14/08-12 10:58, rettet 14/08-12 11:07 
+ 1 Sumez.

Man kan også bruge CryEngine 3 til at lave en tæt-på fotorealistisk udgave af en kedelig jysk hede. (undskyld hvis jeg fornærmede nogen). Det er ikke teknikken i sig selv, men udnyttelsen af redskaberne der skaber flotte spil.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/08-12 11:05 
SuperMikkel>
Er det så slet og ret ikke et bare et spørgsmål om tid før nogle endnu dygtigere designere træder ind i manegen og finder nye måder at tweake enten gameengines eller hardware på, og dermed sætte nye standarder for detaljegrad ?

Jo, selvfølgelig. Hvordan skulle svaret kunne være "nej"!?

Umiddelbart synes jeg det er svært at måle noget som grafik udelukkende i forhold til teknisk kvalitet, da grafikken uanset hvad er designet, også selvom man går efter fotorealisme (hvilket er et ret forvrøvlet udtryk i forhold til grafik i computerspil, for hvor fotorealistisk er det egentlig?). Et godt eksempel på hvor grimt grafik kan se ud, men samtidig være teknisk imponerende, er de tidlige udgaver af Unreal Engine i denne generation. Spillene der brugte den umodificerede version af motoren havde tendens til at falde dybt ned i the Uncanny Valley; selvom teknikken var imponerende, var brugen af den ikke særlig effektiv i forhold til, at skabe noget der så flot ud.

Med andre ord mener jeg debatten er omsonst, for selvfølgelig kommer der en spilmotor i fremtiden, der gør bedre grafisk formåen end Cry-Engine3 muligt. Motoren har jo selv to tidligere iterationer bag sig! Derudover skal der mennesker til at skabe grafikken - det er jo ikke motoren i sig selv der producerer noget, udover de assets som udviklerne bag sender med som standard. Derfor må man netop tage højde for hvor godt udnyttet teknikken rent faktisk er, når man skal vurdere grafik.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 14/08-12 12:13, rettet 14/08-12 12:16 
Der har været snak om det førhen herinde (jeg tror det var jaes der bragte det på banen? Det kunne i hvert fald ligne ham :)), og fremtiden indenfor spilgrafik kommer jo i højere og højere grad til at handle om de assets og generelle designs, spillets verden og grafiske udtryk er bygget op omkring.
Grafikmotorer er allerede i dag i stand til så meget, at man alligevel ikke kan udnytte dem fuldt ud, medmindre man har et kæmpe grafikhold, hvor folk er fultidsansat blot til at skabe små detaljer i spillet som de fleste alligevel overser. Der kommer helt sikkert til at være, og er garanteret allerede rigtig meget af det, meget mere fokus på outsourcing af disse opgaver, og stock-assets, man som spilproducent kan købe sig til, for at udfylde de mere generelle sider af at spil, som fotorealistiske klippe-overflader, der ikke er nogen grund til at producere fra bunden.
Af samme grund overrasker det mig virkelig at der stadig i dag er så meget fokus på tekniske detaljegrader, skyggeeffekter, tessellation, opløsninger, polygontal, osv., når mange af nutidens flotteste spil alligevel ikke ville blive flottere af at besidde disse tekniske muligheder, hvis de ikke også ansætter flere folk til at udnytte dem.

Jeg kan forstå at der var fokus på tekniken for 15 år siden, hvor 3D-engines stadig var langt mere begrænsede, men det kan jo så samtidig også diskuteres om der er nogle af 3D-spillene fra dengang der overhovedet var flotte.
Men i dag, hvor alle andre end AAA-udviklere har teknisk mulighed for at tegne flere polygoner end de nogensinde får råd til at gøre brug af? Fokusér dog på produktet over teknikken. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/08-12 23:03, rettet 14/08-12 23:04 
Altså hvis det var produketet over teknikken, så havde jeg kaldt tråden "Det bedste spil til dato" ;-)
Nu var det imidlertid det flotteste spil til dato jeg i starten var ude efter. Men hvad jeg måske reelt var ude efter, og som Sumez måske så i indlæggende før jeg, kan godt have været dette. Er vi grafisk er nået det højdepunkt for hvad vores hardware kan præstere at vi begynder at vende os mod andre græsgange som lyd, kontrol eller andre gimmicks.

Kunne man sammenligne grafikræset det lidt med jagten på pixels i digitalkameraerne for 10år siden, og er hangen til bedre grafik ikke som med megapixel begyndt at tage af ?
SumezSumezSkrevet 14/08-12 23:26 
SuperMikkel>
Altså hvis det var produketet over teknikken, så havde jeg kaldt tråden "Det bedste spil til dato" ;-)

Den sætning giver bare ingen mening for mig. Hvorvidt noget er flot har vel i den grad noget med produktet at gøre, og ikke meget andet. Teknikken er blot hvad sætter begrænsninger for produktet.

Snakken om megapixels er i større grad salgsgas end teknik med en reel betydning. Enhver med bare lidt forstand på kameraer ved godt at kvaliteten af teknikken i et kamera ikke kan måles i megapixels, der er så mange andre faktorer der er langt vigtigere, og sådan var det også for 10 år siden, selvom opløsningen helt sikkert udgjorde en mere målbar begrænsing på mange billigere kameraer dengang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/08-12 23:45 
Dette indlæg ligger så uden for emnet, men jeg må prøve at gøre mit indlæg mere forståeligt.
Altså produktet er vel hele "retten" (kød, grønsager, brød) og hvad dertil høre i en evt ret. Man skulle vel nok kunne pille en del ud og sige .... Hold da op, det er den bedste bøf jeg har spist, uden at komplimentere resten af retten.

Herudover er det et faktum at mange, men ikke alle og slet ikke dig Sumez lader det til, forbandt megapixel med kvaliteten af kameraet. Skulle man være i tvivl blev mange telefoner også for bare 6 år siden vurderet ud fra deres kamera. Faktisk var det ofte en karakter for sig i mobilreviews.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/08-12 00:22, rettet 15/08-12 00:23 
Analogien med digitalkameraet er faktisk meget god. På samme måde som et digitalkamera ikke automatisk tager bedre billeder, hvis det har mange megapixels, bliver et spil heller ikke pr. definition flottere at se på, bare fordi man kyler flere texels og andet skidt efter det. Der vil altid være noget analogt og/eller subjektivt, der smider grus i maskineriet.

Men jeg tror godt, jeg ved, hvad det er, du fisker efter. Ikke så meget "flot" men mere:

"Er vi ved at have nået grænsen for, hvad den nuværende hardware (360 og PS3) kan præstere, og hvilke spil presser evt. citronen mest?"

Eller tager jeg helt fejl? :D
AV Intelligent Terminal
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 15/08-12 07:28 
Det er faktsik SPOT ON KillerBean2 :-)
Jeg siger tak for at du lige satte en TYK SORT STREG under problematikken.

Vi starter forfra, altså:
"Er vi ved at have nået grænsen for, hvad den nuværende hardware (360 og PS3) kan præstere, og hvilke spil presser evt. citronen mest?"

Hvad siger i til denne nye problemstilling PlayRight ?
SumezSumezSkrevet 15/08-12 08:55, rettet 15/08-12 08:56 
Hvis du mener det KB2 siger, forstår jeg stadig ikke hvorfor du vælger at kalde tråden "flotteste spil til dato", og derefter forsvarer ordvalget med at hvis du havde ment det spil der var flottest, havde du kaldt den "bedste spil". Men nok om det. :P


Nuværende hardware? Ja det får de nok ikke presset meget mere ud af, men med det sagt synes jeg også man er nået meget langt siden de kom på banen, og der kommer stadig masser af spil der virkelig kan imponere mig. Dark Souls som allerede nævnt er det flotteste spil jeg har set, og det er _virkelig_ imponerende. Witcher 2 er også stylistisk flot, men noget mere traditionelt, og selvfølgelig Uncharted-spillene er ubehageligt velgjorte. Det er ikke spil der teknisk set rykker flere grænser, men de er stadig i stand til at imponere, så umiddelbart synes jeg heller ikke der er noget behov for at presse citronen yderligere, før der kommer ny hardware på banen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 15/08-12 10:54 
Resume: mine flotteste spil gennem tiderne:

På C64 var min flotteste spil Commando.
På Amiga var mit flotteste spil Defender of the Crown
På Mac/PC var mit flotteste spil Kings Quest V
På SNES var mit flotteste spil Donkey Kong Country.
Da CD-rom ankom, var mit flotteste spil Myst. Men Myst IV var også jawdropping flot.
På PS1 var mit flotteste spil WipeOut. Senere MGS.
På PS2 var mit flotteste spil Ico eller SotC.
På PS3 er mine flotteste spil Skyrim, Red Dead Redemption og Uncharted 3.

Kom med i kampen. Grib et svar fra hoften. :-)
The medium is the message.
QQSkrevet 15/08-12 20:58 
Vurderet ud fra en kombination af grafisk stil, teknisk formåen og bedste udnyttelse af hardware.
Alt i alt: Den bedste grafiske oplevelse.

GB: Wario Land
N64: Star Wars: Rogue Squadron / Perfect Dark / Excitebike 64
GC: The Legend of Zelda: Wind Waker / F-Zero GX
PS2: Shadow of the Colossus
Wii: Super Mario Galaxy 1/2
Xbox 360: Red Dead Redemption
PS3: MGS4, LA Noire
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig