X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Video capture device med mange input muligheder?


Svar
TheDukeTheDukeSkrevet 09/08-12 14:07 
Jeg leder efter et video capture device der kan optage fra gamle såvel som nye konsoller. Er der nogen af jer der kender til et produkt der kan æde alt fra composite og RGB til VGA, component og HDMI?

Gerne til en overkommelig pris.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/08-12 18:10 
Jeg optager selv lidt video fra spil via eksterne bokse.

Jeg har haft en Hauppauge HD PVR der både har Component og Composite input, men den vil jeg ikke anbefale da den ikke kan lide sub-HD standarder... Bare det at optage fra en Wii var et frygteligt circus.

Der er det nemmere med Avermedia GameCapture HD som jeg bruger nu til at optage med, for selvom den kun har Component indgange æder den sub-HD ting som PS2 spil uden problemer.

HD optagelser via component på begge dele fungere dog fint i op til 720p.

Jeg ved ikke hvad der findes af Capture kort til PC'ere, men der findes sikkert dyere og mere professionelle alternativer der kan optage via VGA. Jeg er ikke helt sikkert på om der findes noget der kan optage direkte via HDMI, da det åbentbart tæller for at være en form for "direkte digital kopiering", hvilket er ulovligt uden licens.
TheDukeTheDukeSkrevet 09/08-12 19:51 
OK, tak for info. HDMI er ikke strengt nødvendigt da denne generations konsoller alle kan køre component, det ville bare spare mig for at skulle købe ekstra kabler.
SumezSumezSkrevet 09/08-12 19:53 
Har du så en svend, der kan konvertere RGB til component for at optage ældre maskinener, eller hvordan, Darkbeat? Eller undgår du bare dem? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/08-12 09:49 
Darkbeat>
Der er det nemmere med Avermedia GameCapture HD som jeg bruger nu til at optage med, for selvom den kun har Component indgange æder den sub-HD ting som PS2 spil uden problemer.

Er den den du har brugt til at optage det seneste "Do Ya Liek The Video Gaems"? I så fald er jeg imponeret over kvaliteten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-12 16:02, rettet 10/08-12 16:03 
Ja de nye episoder af Bladestorm og Hokuto no Ken er optaget med Avermedia.
Resten er stort set optaget med Hauppauge HD PVR.

@Sumez: Jeg undgår dem bare. Det kunne være sjovt at optage mere fra Dreamcast, men jeg kan ikke rigtig finde nogen converter at sætte imellem.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig