X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med sort skærm ved de Wii spil som er købt på nettet


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 08/08-12 02:43, rettet 08/08-12 02:50 
Jeg vil høre om der er andre der har oplevet dette, og evt kan løse det.

Min bror har købt en Pal Nintendo Wii, hvor der ligger 3 købte spil på
Street Fighter 2 the World Warrior, Donkey Kong Country 1-2 Snes udgaver.
Men af en eller anden mærkelig årsag bliver skærmen sort, når jeg starter for Donkey Kong spillene.
Men ved Street Fighter 2 er der ingen problemer, den kan jeg spille uden problemer.
Lyden virker ved alle spil, så der er ingen problemer

Jeg har prøvet at stille på de forskellige indstillinger i menuen for skærm indstillinger på Wiien, men skærmen er stadig sort ved de 2 spil. Så har jeg prøvet flere indstillinger på tvet, men det hjælper heller ikke. Hvis jeg pauser skærmen kommer billedet med Donkey Kong frem, men så snart jeg trykker på knappen igen, bliver skærmen sort.

Tvet siger ugyldigt format når der er sort skærm ved de 2 spil. Men er der en slags forskel på de spil man kan købe på nettet, siden det ikke er alle 3 spil der er sort skærm ved.?
F.eks 50Hz eller 60Hz, men det skulle da være mærkeligt når det er Pal spil.

Er der nogen der har et godt bud på hvad der er galt.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 08/08-12 08:51 
Mit bedste bud er at spillene, der ikke virker, er 60hz udgaver. Hvis du slår dem op på Wii shoppen, står der så noget om, at de kræver 60hz?
JmogJmogSkrevet 08/08-12 08:52 
Har du eventuelt noget du ved er 60hz som du kan teste med? En xbox sat til 60hz mode for eksempel.
TheDukeTheDukeSkrevet 08/08-12 10:01 
Jeg har selv haft dette problem, og løste det med denne guide:

If you’ve tried some Wii Virtual Console stuff out and the game appears to start – you hear things happening, but there’s just a black screen, and if you pause the game using the Home button on the Wiimote you can see the game screen – this is the problem we’re talking about.

The reason for this is that you’re using Component cables (likely to connect your Wii to a LCD or Plasma TV) and for bizarre Virtual Console-y reasons, the game isn’t set to use, or doesn’t support, Wii Component Cable Interlace Mode. Some games do, some games don’t – you can find a list of Component Interlace Mode Compatible titles here.

The bad news is that if your game doesn’t support interlace mode, the only way you’re going to be able to play it Wii VC style is to use your composite cables.

The good news is that if your game does support interlace mode you can switch it over as follows:

- Pause the game by hitting the Home button on the Wiimote
- Go to the Operations Manual for the game
- Plug a Nunchuk into your Wiimote
- To enable Component Interlace mode, hold down: Z, A and the 2 button at the same time
- To disable Component Interlace mode, hold down: Z, A and the 1 button at the same time

If the game supports it, and you’ve done it right, you should hear a chime-type sound indicating the game has switched modes. Now just get out of the operations manual and unpause and you should be able to play away to your hearts content.
solid snakesolid snakeSkrevet 08/08-12 20:14 
Jmog: Det med 50 og 60 Hz kan fjernsynget godt, så det var ikke problemet.

Heldigvis kunne The Duke hjælpe med problemet.
Det virkede Super mange tak for hjæpen. :) Så skal der spilles Donkey Kong Country :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
TheDukeTheDukeSkrevet 09/08-12 13:35 
Det var så lidt, god fornøjelse :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig