X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dodonpachi Resurrection


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 07/08-12 18:24 
Indrømmet, jeg er blevet helt blæst i det her spil. De gange jeg har prøvet det, har det været så intensivt, at jeg har måtte sætte sticket fra mig, og lige trække vejret. Min score stinker indtil videre og i særdeleshed i forhold til T.L.O. Men jeg er ved at lære det.
Det tager tid at mestre og vil gerne høre hvad I gør for at opnå den fede score. Hvilken type skib, shot type osv. Og er der guldkorn at hente ift. at chaine?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
spectrespectreSkrevet 07/08-12 22:02 
Jeg synes også det er rigtig fedt, og synes det er et af de bedste spil fra Cave. Jeg spiller mest for survival, da jeg elsker 1cc ;-P , så jeg spiller med Strong type, og det går bedst med den grønne helikopter. Mht. score, så går det hele ud på hvor og hvornår man aktiverer sin hyper.

Hvad jeg kunne læse på en tråd på shmups.com strategy section, så anbefaler én, at man bruger hyper i starten af banen, og chain'er resten når hyper slipper op. Hvis man samler hidden bee's når de er grønne giver de noget til hyper meter.

Indtil videre kan jeg komme til karussel rodeo laser helvede i bane 5.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 07/08-12 22:34, rettet 08/08-12 00:43 
Jeg spiller indtil videre kun i 360 mode. Ved egentlig ikke hvorfor, men det er det jeg er startet med og så hænger den bare ved.

Op til nu, har jeg kun spillet med Bomb type, og også med den grønne helikopter. Simpelthen fordi at jeg lige vil lære spillet at kende før jeg kaster mig ud i den større koordinering hvad angår knapper og hjerne :) Og også kun 1cc. Det der med continue er noget fanden har opfundet (eller også spilindustrien der vil tjene lidt ekstra). Det gør ihvertfald en del for min totale oplevelse at jeg kun har det ene credit at klare baduljen på.

Hvilket stick bruger du? Jeg er smaskforelsket i mit Hori EX SE, men overvejer at skifte knapperne ud til noget Sanwa. Ved ikke lige hvad der trigger mig, men der er en eller anden flad fornemmelse ved de Seimitsu knapper.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 07/08-12 22:43 
Hvilket joystick er der i sådan en svend?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 07/08-12 23:00, rettet 08/08-12 00:43 
Det er (selvfølgelig) et Seimitsu LS-32.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 07/08-12 23:07 
Så burde du vel også være temmelig godt udstyret. :) Alle cave-spil har jo auto-tap-knapper, så man ikke behøver at tappe som en galning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 07/08-12 23:10 
Det er korrekt. Men man kan jo ikke lade være ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
spectrespectreSkrevet 07/08-12 23:20 
Synes strong er nemmest, da alt er powered up, så man ikke skal tænke på at samle power ups.

Jeg bruger et Hori Real Arcade Pro VX-SA. Det er udstyret med et Sanwa JLF, og så har jeg skiftet knapperne ud med nogle Seimitsu screw-ins. Der er lidt mere vandring i et JLF i forhold til de LS32 jeg har i min New Astro City, men med lidt tilvænning, så er det ok. Jeg bryder mig ikke om Sanwa knapper, da jeg synes de er for 'slatne', og da jeg havde mit TE Stick der kom jeg tit til at trykke knapperne ned når man hvilede fingrene på dem.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-12 06:39 
Nu har jeg ikke prøvet andre Seimitsu sticks and det jeg har, og jeg synes faktisk der er ret så meget vandring i det. Selvfølgelig ikke så meget som et gennempryglet Agetec til DC, men der er alligevel lidt at give af. Det er nok bare mig der er lidt anal med. Jeg har læst flere steder at netop LS-32 skulle være det stick med mindst vandring og derfor fint til shmups.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/08-12 11:12 
Jeg bruger bruger Seimitsu LS-56 til Shmups...
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 08/08-12 11:25 
Jeg finder det faktisk halvumuligt at spille shmups med Sanwastick.
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 08/08-12 12:24 
Samme her - det er endda lige før jeg foretrækker Hori's egne billige sticks, over Sanwa til shmups.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
spectrespectreSkrevet 08/08-12 13:00 
Jeg har også hørt gode ting om LS-56. Den skulle efter sigende have endnu kortere vandring end LS-32.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-12 13:03 
Seriøst? Det skulle man måske overveje at smide i sticket istedet for LS-32. Hvis det kan lade sig gøre, vel at mærke.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 08/08-12 14:01, rettet 08/08-12 14:01 
Her kan I se hvem der har kortest vandring, og engage:
http://www.kowal.itcom.pl/ArcadeParts_pliki/artZESen.htm

LS-56 og LS-40 har længere throw (vandring) end LS-32, men, engage er kun 4mm modsat LS-32's 5mm, og det er dette der har størst betydning, altså hvor langt man skal bevæge actuatoren før den rammer en microswitch (throw er hvor langt man fysisk kan bevæge den, og mere et spørgsmål om hvordan sticket "føles")

LS-33 er tilsyneladende den Seimitsu med den korteste engage, 0,5mm mindre end LS-56/40. Tror det er dRxL, der har advokeret 33'eren et par gange førhen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-12 17:02 
Jeg kan ikke forstå det der med 4 vejs og 8 vejs. Er det virkeligt så simpelt at førstnævnte kun kan aktiveres op - ned - højre - venstre? Mener aldrig at have prøvet et spil hvor dette skulle bruges fremfor 8 vejs. Ellers er der en venlig sjæl der må prøve at skære det ud for mig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
spectrespectreSkrevet 08/08-12 17:25, rettet 08/08-12 17:26 
4 vejs er til pacman, donkey kong osv. hvor man kun kan rykke op,ned,venstre og højre. Dvs. man kan ikke rykke ud i diagonalerne.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-12 17:49 
Jamen så var det jo så simpelt. Takker.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig