X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

"Løb og Pløk"-genren!


Svar
nerosnerosSkrevet 23/07-12 23:42 
Hit me!
Bashful Neophyte
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 23/07-12 23:42 
Hit me!
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 23/07-12 23:49, rettet 23/07-12 23:49 
Metal Slug /slask? :)

På tuben
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Alf81Alf81Skrevet 23/07-12 23:57 
Tror faktisk Neros udemærket kender Metal Slug :D Men en smule apropos, Gun Force 2.
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-12 02:39, rettet 24/07-12 02:40 
Der er også det ganske fornuftige Rapid Reload på PS1 aka. Gunners Heaven
spectrespectreSkrevet 24/07-12 09:53 
Contra
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Alf81Alf81Skrevet 24/07-12 11:39 
Et af mine yndlingsspil, Roosters/Midnight Wandereres fra Wonder 3/Three Wonders. Det kan man endda anskaffe sig til Saturn :)
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/07-12 13:05 
Eller endnu billigere til PS2 og Xbox :p

Personligt er jeg mere til totalscrollere som Guwange eller classic scrolling som Mario. Der kan man også løbe og skyde på samme tid...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 24/07-12 13:26, rettet 24/07-12 13:26 
Flyvescroll er også fed. Men tilbage til emnet, skyd og henad scroll. Ja, den er lidt svær, for hvornår løber man? Det kan være svært at se i gamle spil.
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-12 16:02 
Jeg er mere til knytnæve point 'n click, men Noitu Love 2 på PC er også ret lækkert. Det er på Steam.
JuggernautJuggernautSkrevet 24/07-12 16:04 
Contra Shattered Soldier får min stemme. Lækkert OST og enormt svært. Men lykkes det, belønnes man med, ja endnu mere helvede. Herligt:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 24/07-12 16:46 
Shattered Soldier er også en af mine absolutte favoritter, selvom jeg efterhånden har erfaret at jeg står ret alene med det herinde. :) Det får tit hug for at være meget baseret på udenadslære, men omvendt synes jeg ikke der er noget decideret trial-and-error i det. Jeg kan godt lide at føle man bliver bedre som man lærer et spil at kende, i stedet for at success udelukkende er baseret på de samme reflekser som man bruger i alle andre spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/07-12 17:06 
http://www.youtube.com/watch?v=ujdot0vlpDM
Just sayin' :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/07-12 17:20, rettet 24/07-12 17:31 
Ok så :-)

Rapid Reload har jeg aldrig hørt om før.

Gun Force 2 ser vanvittigt ud har godt set det før på tuben. Det var vist sådan Metal Slug kick startede! Det første spil i serien findes vist i en port til SNES/SFC, men er vist plaget af en meget grim slowdown! Er det virkelig rigtigt? Jeg kunne godt tænke mig det men gider det ikke hvis det er så slemt..

Midnight Wanderers glemmer jeg altid at få kikket på når jeg køber ind til Saturn. Mener den samling spil er blevet ret dyrt nu efterhånden :-/

Contra serien er selvfølgelig et af de største af slagsen i Run n' Gun genren. Jeg har selv Contra: Shattered Soldier til PS2 men af en eller anden grund kan jeg ikke komme rigtig igang med det. Måske på grund af sværdhedsgraden?

Ellers kan jeg tilføje Rendering Ranger R2 til SFC, men den er jo delt lidt op i shmups indimellem pløk banerne :-)

Turrican ej at forglemme!

Totalscrollere menes der så noget som Commando osv? Ellers er jeg nok mest til Skyd henad scroll :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 24/07-12 17:30 
Gunner's Heaven er kun okay, ikke bedstefed. Gun Force (1) er heller ikke noget at råbe hurra for. Hverken til arcade eller SFC. Det er 2eren der er spændende, men det findes desværre kun på PCB. Det er så mega pre Metal Slug, at det er til at græde over. Det er nogle af de samme folk.
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/07-12 20:28 
Skyd henad scroll er ikke at kimse af, men lad Shattered Soldier ligge. Skal det være Contra så ville jeg vælge DS-spillet.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 24/07-12 20:39 
Contra 4? Det har jeg enormt svært ved at blive grebet af. Men jeg blev godt nok heller ikke blæst væk af 1'eren.
Contra 3 og Hard Corps er blandt mine klare favoritter i serien, sidstnævnte er bare så latterligt svært (og her kan man tale om trial & error)

Var også ret positivt overrasket over WiiWare Contra-spillet. Det er faktisk godt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-12 20:42 
Hard Corps er det fedeste jeg har prøvet i serien. JAP versionen er nemmere da man kan blive ramt tre gange pr liv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/07-12 21:29 
De bedste Contra spil jeg har spillet må nok være Contra III: The Alien Wars og Hard Corps. JAP versionen til Mega Drive er hamrende dyrt!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 24/07-12 21:44 
Contra 3 Alien wars ... Mest fordi jeg skamspillede det så meget, at jeg kun gennemføre det på bestilling.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 24/07-12 21:52, rettet 24/07-12 21:52 
Også mig :-)

Det var med hænderne bundet på ryggen..
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 25/07-12 20:08 
Lidt til forskellige platforme, flere af dem er serier med mange forskellige solide spil i:

Alien Soldier
Contra
Demon Front
Gunstar Heroes
Metal Slug
Rolling Thunder
Rush'n Attack / Green Beret
Sunset Riders
Turrican

Jeg overvejede at smide Shinobi / Shadow Dancer serien på også, men det hører vel strengt taget ikke under run n gun genren, da man bruger kastestjerner og den slags? De er ihvertfald fede spil i min bog :-)
Spillene skal som tommelfinger-regel helst spilles på de originale platforme, der findes desværre nogle bitre konverteringer/ports derude.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
spectrespectreSkrevet 25/07-12 20:10 
Wild West Cow:Boys of Moo Mesa
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 25/07-12 20:11 
+ 1 på Turrican (amiga). Det var jo run-and-gun udgaven af Metroid.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/07-12 21:28 
Chelnov: Atomic Runner

Ikke ligefrem Metal Slug 'ish, men det går i hvert fald ud på at løbe og pløkke :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 25/07-12 21:36 
Rolling Thunder synes jeg faktisk er noget af det bedste old school løb og pløk der findes. Kom til at tænke på et af mine favorit spil også nemlig Crime City:
http://www.youtube.com/watch?v=jZkumQNuS-4

Demon Front er det ikke den der Metal Slug klon til PGM ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/07-12 21:46, rettet 25/07-12 21:46 
Jo. Det findes ikke til andre formater, så har aldrig prøvet det, men det skulle vist ikke være noget at råbe hurra for? Dog efter sigende stadig spilbart, og ret flot også.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 26/07-12 08:17, rettet 26/07-12 08:24 
neros>
Demon Front er det ikke den der Metal Slug klon til PGM ?

Jeg har prøvet det (ejer ikke selv spillet eller systemet) og synes det var ganske godt. Det er ikke på niveau med Metal Slug serien (det er der ikke meget der er IMO), men det er stadig godt.

Hvis jeg engang ender med at købe et PGM-system, så er det bl.a. for at eje Demon Front.

Edit med linky:
http://nfggames.com/games/DemonFront/index.shtm
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-12 13:55 
Sumez>
Jeg kan godt lide at føle man bliver bedre som man lærer et spil at kende, i stedet for at success udelukkende er baseret på de samme reflekser som man bruger i alle andre spil. :)

Jeg er 100% enig. Det kan godt være at det får hug for at være baseret på udenadslære, og hvad så? Det giver mig den følelse af at "jeg lige skal nå lidt længere i den bane og se hvad der sker" agtigt. Og det er fedt hvis du spørger mig. Omvendt kan måske sige at indlæringskurven peaker fra start af, og at det måske er årsagen til at den får hug? Jeg ved det ikke. Bare et gæt. Jeg elsker det ihvertfald.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 27/07-12 14:20 
Sværhedsgraden har jeg aldrig forstået kritikken af. Det er måske ikke et nemt spil, men netop pga. det er som det er, kan man nemmere "lære" at spille det godt ved at spille det meget.
Alle andre Contra-spil jeg nogensinde har spillet, har været væsentlig meget sværere end Shattered Soldier!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-12 14:35 
Sumez>
Alle andre Contra-spil jeg nogensinde har spillet, har været væsentlig meget sværere end Shattered Soldier!

Og jeg har ikke prøvet andre. Måske kunne man introduceres til andre spil i serien til træffet? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 27/07-12 14:40, rettet 27/07-12 14:42 
Jeg har kun Neo Contra, Contra 3 og Hard Corps udover nævnte, men jeg mener Elgen har 1'eren som PCB :)
Men vil mene at C3 og Hard Corps er de to der minder mest om Shattered gameplay-mæssigt. Det er også Nobuya Nakazato der står bag alle de tre. Samme gut der også lavede Rocket Knight til MegaDrive.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-12 14:43 
Sumez>
Jeg har kun Neo Contra, Contra 3 og Hard Corps udover nævnte, men jeg mener Elgen har 1'eren som PCB :)
Men vil mene at C3 og Hard Corps er de to der minder mest om Shattered gameplay-mæssigt. Det er også Nobuya Nakazato der står bag alle de tre. Samme gut der også lavede Rocket Knight til MegaDrive.

Findes der iøvrigt noget tilsvarende til Saturn der er værd at betale for?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 27/07-12 14:45 
Kan man ikke lide sværhed i spil kan man pr. definition ikke lide arkade spil ;-)

Da jeg så Contra Shattered Soldier første gang tænkte jeg at jeg måtte eje en PS2, men da jeg så et par år efter fik det prøvet var det en meget lunken fornemmelse det føltes bare ikke rigtig..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/07-12 14:48 
Det spil føles HELT rigtigt :D Man står på snowboard mens man skyder aliens der kommer ned fra himlen og graver sig ud af sneen, det kan jeg SLET ikke se noget i vejen med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-12 14:49 
Sumez>
Det spil føles HELT rigtigt :D Man står på snowboard mens man skyder aliens der kommer ned fra himlen og graver sig ud af sneen, det kan jeg SLET ikke se noget i vejen med.

Nej, Neros. Du har vist glemt din medicin. Det er _så_ realistisk ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 27/07-12 14:52 
Det er lort! ;-)
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-12 14:54 
neros>
Det er lort! ;-)

Du er så dyb, mand :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 27/07-12 16:44, rettet 27/07-12 16:47 
Med dybde kommer sandheden :-)

Tag det med til træf så kan vi spille det.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/07-12 17:09 
Hvis vi snakker Rolling Thunder, så er det også værd at nævne Crime City
Dead-CheeseDead-CheeseSkrevet 27/07-12 20:22, rettet 27/07-12 20:32 
Assault til playstation 1. Det er i øvrigt i 3D, men fungerer som mange af de andre.
Rimelig simpel, men ikke så populær. Det er en billig tittel, for god underholdning.
Der er en rimelig god co-op i spillet.
Indlæg 12 i dette forum indeholder en anmeldelse af spillet af mig: http://n-club.dk/fora/emner/143635-ugens-anbefalinger/1

Gameplay
millenniummillenniumSkrevet 27/07-12 21:08 
Bionic Commandos (arcade). Klart mere shooter end platform.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 27/07-12 21:13 
Darkbeat>
Hvis vi snakker Rolling Thunder, så er det også værd at nævne Crime City

Det har jeg gjort lidt længere oppe ;-)
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 27/07-12 21:40 
Juggernaut>
Findes der iøvrigt noget tilsvarende til Saturn der er værd at betale for?

Jeg bumper lige forsigtigt. Slet ingen forslag?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 27/07-12 23:25, rettet 27/07-12 23:25 
Måske Elevator Action Returns og Capcom Generation 4.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/07-12 00:11 
Mætel Slok findes jo også til Saturn. Er det overhovedet spilbart på maskinen?

Har ikke selv prøvet den udgave :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-12 02:12, rettet 28/07-12 02:12 
Ja bestemt. Det har, så vidt jeg kan huske, nogenlunde samme mængde slowdown som på Neo Geo.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/07-12 11:36 
Slowdown er jo lavet til at man nemmere kan undgå bullethell..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/07-12 12:17 
Ikke i Metal Slug :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/07-12 12:28, rettet 28/07-12 12:37 
Ork jo ;-)

Metal Slug til Saturn har loadtider og halter lidt på den grafiske side i forhold til Neo Geo versionen.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 28/07-12 13:05 
Til gengæld får du ekstra i form af art gallery og combat school (wu-huuu)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig