X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

At bygge en NeoGeo MVS om til en hjemmekonsol - hjælp :)


Svar
--Skrevet 09/07-12 07:19, rettet 09/07-12 07:25 
Hej med jer.

Har aldrig haft en NeoGeo, men har læst en del om at den skulle være en lækker maskine. Mit kendskab til maskinen er ikke voldsom, så det kan godt tænkes at der kommer nogle "dumme spørgsmål".

Så vidt jeg kunne finde ud af, findes de som arcade maskiner kaldt MVS, og som hjemmekonsoller kaldet AES. AES maskinen, samt spillene, er mange gange dyrere... Se hele indlægget
Spiller nu: Animal Soccer World
177 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
--Skrevet 23/08-12 22:56 
Så er min CMVS faktisk færdig... MEN!

Lyden er utrolig svag i TV´et. Desuden virker det til at der kun kommer lyd ud af den ene højtaler.

Så vidt jeg umiddelbart kan google mig frem til, og ligeledes hvad jeg kan forstå på min kære fader, er disse komponenter (kan ikke huske hvad de hedder?) som sidder ved lydforstærkeren det svageste led, og kan skiftes ud til billige penge.

Fx sådan et sæt: http://www.arcadecomponents.com/catalog/item/5727916/5603423.htm


Nogle der har erfaringer med lydproblemer på et 4 slog MVS PCB?

Fandt btw ud af at man ikke kan skifte imellem de forskellgie spil, så snart dipswitchen står til freeplay :S?

Men alt i alt er maskinen blevet mega blæret, med den indbyggede PSU. Rigtig godt resultat! Venter dog med at lave video osv til lyden er i orden.
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/08-12 00:08, rettet 24/08-12 00:09 
m1chelsen>
(kan ikke huske hvad de hedder?)

Elektrolytkondensatorer. Ja, de er virkelig noget skrammel. Men de er billige og kan holde en forholdsvis stor ladning, så de bliver stadigvæk brugt i stor stil.. selvom de bedre alternativer efterhånden er ved at indhente dem. Det værste ved dem er, at de kun holder indtil elektrolytvæsken tørrer ud. Det kan i hvert fald ikke skade at skifte dem. Hvis du så virkelig vil forkæle MVS'en erstatter du dem med Solid Capasitors ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/08-12 08:04, rettet 24/08-12 08:04 
m1chelsen>
Fandt btw ud af at man ikke kan skifte imellem de forskellgie spil, så snart dipswitchen står til freeplay :S?

Du kan ikke skifte spil så snart du har startet et spil, eller puttet penge i uden freeplay, og man kan først skifte igen når man er game over, men jeg har aldrig oplevet problemer med at skifte bare fordi den står på freeplay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 24/08-12 09:13 
Tror bare jeg skifter de 26 kondensatorer, og satser på at det fungerer. Elelrs må jeg lege videre med det :)

Til info, hvis nogle på et tidspunkt skal ud i det samme, så er værdierne:

1uf, 50V - 2 stk.
4,7uf, 25V - 8 stk.
10uf, 16V - 1 stk.
22uf, 16V - 4 stk.
100uf, 16V - 4 stk.
220uf, 16V - 2 stk.
470uf, 16V - 5 stk.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 27/08-12 07:26 
Talte lige i telefon med min fader i går, og lokkede ham til at skifte kondensatorene ud for mig, så jeg ikke selv skulle til det :D Senere i går, talte jeg igen med ham, og han manglede at skifte et par stykker, så regner med at det hele er klart p.t.

Så hvis alt går efter planen, og jeg er en smule heldig, så skulle det passe med at jeg i dag efter skole, kan køre et smut forbi hjemme ved de gamle, og samle herligheden. Hvis lyden fungerer, vil jeg mene at maskinen er færdig ;)

Hvis dette er tilfældet, vil jeg lige lade den stå tændt deroppe i nogle timer, og overvåge temperaturen i strømforsyningen, om den er inden for rimelighedens grænser. Hvis dette også spiller, er jeg faktisk færdig med NeoGeo projektet... Det bliver rart at få det afsluttet!

Så jeg håber meget på at lyd + temperatur vil samarbejde i aften!

Totalt offtopic, men vil lige dele dette billede jeg lige har taget - som farmand er så stolt af :D

At bygge en NeoGeo MVS om til en hjemmekonsol - hjælp :)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 27/08-12 22:35 
Så er den færdig og testet!

:D

Laver en video af den i aktion i morgen hvis jeg får tid!
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 28/08-12 10:01 
Sådan!

Tjek den ud!!!!

TAk for hjælpen til alle som har biddraget!

MVS video
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/08-12 14:50 
Send den til KBH, når du er træt af den ;)
Så finder jeg et hjem til den!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 28/08-12 16:33 
ChronoSousa>
Send den til KBH, når du er træt af den ;)
Så finder jeg et hjem til den!

Tror ikke det kommer til at ske, men tak for venligheden :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-12 16:45, rettet 29/08-12 16:48 
Hvorfor har du vendt maskinen omvendt så spillene sidder den forkerte vej?
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 29/08-12 17:42 
Konsolkongen>
Hvorfor har du vendt maskinen omvendt så spillene sidder den forkerte vej?

Inden jeg fik testet maskinen, vidste jeg ikke om det var ligemeget hvilket slot man brugte til spillet, hvis man kun havde 1 spil. Altså om man skulle fylde boardet op fra 1-4 i den rækkefølge. Jeg ville derfor gerne have at slot 1 sad bagerst. At labelen på spillet kom til at vende modsat havde jeg ikke lige skænket en tanke :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-12 17:52 
Ja okay det kan jeg nok godt forstå ideen med. Jeg har dog altid mit fyldt op :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 29/08-12 18:02 
Det næste bliver så at få fat i nogle af de spil jeg gerne vil have. Ved i hvert fald at jeg vil have M.S. serien, og nok starte med 2eren, da jeg er glad ved den.

Ligeledes har jeg kigget på Ghost Pilot, da det minder mig en del om spiller Raptor jeg spillede for mange år siden. Ellers nogle gode spil i Raptor-genren?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 29/08-12 18:38 
Hehe, jeg tror jeg kender en del der ville blive rigtig fornærmet over udtrykket "Raptor-genren" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/08-12 18:45 
Tjooo... :D
Ting om dét og pis.
--Skrevet 29/08-12 18:46 
OMG, nu ikke mere af det ordkløveri, flueknepperi, "jeg-forstår-godt-hvad-du-mener-,-men-det-hedder-noget-andet-,-og-derfor-skal-jeg-påpege-det" osv. Skift jeres bind og kom ind i kampen ffs :D!
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/08-12 18:47 
oh dear, you open pandora's box
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 29/08-12 18:53 
ChronoSousa>
oh dear, you open pandora's box

Sådan kan det gå :D
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/08-12 18:53 
Ja der er en masse fede spil i stil med Raptor. Check f.eks. "2D shooters..." tråden eller "Cave shmups" tråden.

http://www.shmups.com/ er også en fantastisk side for shmups som Raptor.
Alf81Alf81Skrevet 29/08-12 19:02 
m1chelsen>
OMG, nu ikke mere af det ordkløveri, flueknepperi, "jeg-forstår-godt-hvad-du-mener-,-men-det-hedder-noget-andet-,-og-derfor-skal-jeg-påpege-det" osv. Skift jeres bind og kom ind i kampen ffs :D!

Du skal ikke vægte den slags så tungt. Det er altsammen god sjov :)
Ting om dét og pis.
--Skrevet 29/08-12 19:06 
Alf81>
m1chelsen>
OMG, nu ikke mere af det ordkløveri, flueknepperi, "jeg-forstår-godt-hvad-du-mener-,-men-det-hedder-noget-andet-,-og-derfor-skal-jeg-påpege-det" osv. Skift jeres bind og kom ind i kampen ffs :D!

Du skal ikke vægte den slags så tungt. Det er altsammen god sjov :)

Ja, ved det godt :) Altid rart med små sko :D

Darkbeat, tak for svaret - Det kunne jeg bruge ;)
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 29/08-12 20:08, rettet 29/08-12 20:45 
Hvis jeg var død havde jeg nok vendt mig rundt i graven ;-)

Tag et kik på NerosGeoForLife:
http://www.neogeoforlife.com/viewpage.php?page_id=4
Bashful Neophyte
--Skrevet 29/08-12 20:21 
neros>
Hvis jeg var død havde nok vendt mig rundt i graven....!

Tag et kik på NerosGeoForLife:
http://www.neogeoforlife.com/viewpage.php?page_id=4

Tak for linket, det var sødt af dig ;)

Det vil jeg lige kigge nærmere på!
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 29/08-12 20:35, rettet 29/08-12 20:37 
m1chelsen>
OMG, nu ikke mere af det ordkløveri, flueknepperi, "jeg-forstår-godt-hvad-du-mener-,-men-det-hedder-noget-andet-,-og-derfor-skal-jeg-påpege-det" osv. Skift jeres bind og kom ind i kampen ffs :D!

Sorry, det var bestemt ikke sådan men, jeg morede mig bare over eksemplet. :)
På Neo Geo er der vel reelt kun to shooters der er værd at beskæftige sig med: Blazing Star og Pulstar.
Der er et par andre spil der deler vandene lidt mere, f.eks. Viewpoint som folk normalt enten elsker eller hader, men med de to førnævnte spil går man i hvert fald ikke galt i byen.

Ellers har raptor-genren.system11.org en generelt god oversigt over nogen af de bedste spil i genren, hvis det ikke kun er Neo Geo, du leder efter spil til:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?t=38073

Desværre er Raptor slet ikke på listen :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/08-12 20:51, rettet 29/08-12 20:52 
Sumez>
På Neo Geo er der vel reelt kun to shooters der er værd at beskæftige sig med: Blazing Star og Pulstar.

WHAT??

Hold nu lige har du glemt Aero Fighters / Sonic Wings serien ikke at det er verdens bedste shmups men de er middelmådige kandidater. Så har vi også Zed Blade, Last Resort, Prehistoric Isle 2 og Strikers 1945 Plus som faktisk er ganske udemærkede, og ej at forglemme Fast Striker :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/08-12 21:19 
De spil du nævner synes jeg også er fine nok, men ikke noget der skiller sig ud. Havde ellers ledt efter Last Resort virkelig længe, fordi jeg huskede det som værende temmelig vildt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/08-12 23:32 
Tjah..
Bashful Neophyte
177 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig