X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ouya - ny, åben konsol


Svar
jaesjaesSkrevet 07/07-12 16:16 
En pæn slat erfarne folk* arbejder på at få en ny konsol på markedet. Formålet er bl.a. at sælge en billig konsol ($99, nok uden controllers), alle i princippet kan og må udvikle og udgive til. Fx har konsollen en dobbeltrolle som udvikler-kit.

Spillene blive free-to-play, hvilket ikke behøver blive et problem (det er jo lidt et fy-ord for tiden). Når man spiller demoer og bagefter l... Se hele indlægget
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
WikzoWikzoSkrevet 10/07-13 12:15 
Har haft min OUYA i en lille måneds tid nu, og jeg er faktisk ved at blive ret glad for den. Har dog mest brugt den til at spille Mother 3, men har da også snust lidt til andre spil.

Derudover uploadede jeg forleden to af mine gamle game jam-spil. Det tog kun få dage at blive godkendt, og det var ret nemt at porte dem via Unity. Det ene hedder "Suction Co-Op" og er et spil for to personer (kræver to OUYA-controllers, har ikke sat mig ind i, hvordan man får andre controllers til at virke), og det andet hedder "Jump To Win!" og er et one-button/one-controller game for fire spillere :)

Herold>
or til sidst at rage over The Little Crane That Could og banen hvor man skal skrue to skruer op af port. Skidesvære lortespil. :D

Hehe, jeg synes ellers, at The Little Crane That Could er et af de mere interessante spil på OUYA. Du skulle næsten prøve at spille videre; banerne bliver ret sjove (og svære). Jeg kom til én, hvor jeg skulle bygge en bro (hvilket tog lidt tid), men da jeg så kom over, virkede checkpointet vist ikke, og jeg kunne ikke komme videre til næste bane :(
HeroldHeroldSkrevet 10/07-13 14:30 
Ja, det er også ret god rage jeg havde over det. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/07-13 02:38 
Nimble Quest er faktisk et ganske opfindsomt spil.. Det er Snake med RPG elementer. Det findes også på Android og iOS.

http://youtu.be/4BdZ5Hn2kA4
WikzoWikzoSkrevet 13/07-13 11:10 
Hvis I har en OUYA, kan I så ikke lige søge efter "Suction Co-Op" og give os en thumbs up? :P

@Herold: Hvornår kommer Stikbold! egentlig?
HeroldHeroldSkrevet 14/07-13 01:25 
Dunno yet - det kommer lidt an på om vi kan få det ud på en platform, der kan tjene bare lidt penge. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/07-13 01:40, rettet 14/07-13 02:21 
Åh gud.... Ikke:NEJ?
HeroldHeroldSkrevet 14/07-13 03:00 
Huh?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 18/07-13 15:58 
Ouya vil bruge 1 million $ på matche successfulde kickstarter over $50.000 kampagner 100% op til $250.000.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WikzoWikzoSkrevet 19/07-13 11:16 
Forleden var der en afstemning på OUYAs dev-forum om, hvad man skulle fokusere mest på i fremtiden. Der var et stort flertal som talte for nye, eksklusive (store/små) spil til OUYA. Deres nye Kickstarter-initiativ er ret smart tænkt.
slk486slk486Skrevet 19/07-13 11:23 
Udover at initiativet går lidt imod græsrodsmentaliteten i OUYA, så er det da en fornuftig satsning. Personligt er jeg dog ligeglad med hvor mange eksklusive der måtte være, hvis de ikke har styr på grundsystemet smider jeg ikke penge efter dem. Input lag og generel flow i systemet prioriterer jeg højest her.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 19/07-13 12:56 
Problemet er at det bliver latterligt svært at hive $50k+ ind til et spil, der er OUYA exclusive. Dem der har OUYA er i forvejen ikke villige til at købe spil, og hvis de samme mennesker skal kyle penge efter OUYA-spil, så ligger den million vist ret sikkert og trækker renter hvor den er lige nu indtil 2014.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 22/07-13 23:07, rettet 22/07-13 23:08 
Jer der har rodet med andre controllere på Ouya: Gjorde I noget bestemt for at få dem til at virke?

Indtil videre prøver jeg bare at få en USB-kablet controller til at virke, og der sker absolut intet. Jeg har prøvet med to forskellige Dual Shock 3s via det originale ladekabel, en 360 controller via det originale ladekabel (er der overhovedet data i dét?), en uoriginal wired 360 controller og en Dual Shock 2 via USB-converter. Intet reagerer.

Jeg har også prøvet at paire DS3'en via Bluetooth, hvor der heller intet sker, men det er vist normalt.

Det lugter lidt af at USB-porten på min Ouya ikke virker. Den er godt nok også meget løs i det - nogle af kablerne er næsten ved at falde ud af sig selv. Er der et eller andet fornuftigt jeg kan gøre for at teste porten?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 22/07-13 23:15 
Smid en eller anden videofil på en USB-pen, som du ved øjaen kan afspille?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/07-13 23:27, rettet 22/07-13 23:30 
RJK>
Jer der har rodet med andre controllere på Ouya: Gjorde I noget bestemt for at få dem til at virke?

DS3 er lidt bøvet at bluetooth-parre - skal bruge alm. USB kabel første gang. Beskrevet her:

http://ouyaforum.com/showthread.php?2752-How-to-Pair-a-PS3-Controller-with-OUYA

Bagefter fungerer det udmærket, dog skal man disconnecte controlleren i BT menuen før man sætter konsollen i stand-by da det ikke sker automatisk. Lukker man konsollen helt ned, er det ok.


RJK>
Det lugter lidt af at USB-porten på min Ouya ikke virker. Den er godt nok også meget løs i det - nogle af kablerne er næsten ved at falde ud af sig selv. Er der et eller andet fornuftigt jeg kan gøre for at teste porten?

Jeg har prøvet flere USB controllers/sticks og keyboard som alle virkede helt eller delvist i hovedmenuen og diverse emulatorer. Nemmest teste med en af *.Emu emulatorerne (f.eks. C64 Emu) da USB enheden optræder som menupunkt med navn under Input Setup sammen med Ouya controlleren. Hvis der slet ikke dukker noget op, kunne det tyde på at USB porten er defekt.
Jeg har testet med HORI Tekken stick, Sega Virtua High Grade stick, Wii Classic controller USB adaptor, Sega Saturn USB controller, Competition Pro USB Joystick og Logitech Dinovo Mini keyboard - alt sammen dukket op som enheder i emulatorerne og kunne konfigureres. Har endda brugt en billigt USB hub og haft flere enheder til at virke samtidig :)
RJKRJKSkrevet 23/07-13 00:02, rettet 23/07-13 00:03 
Jeg prøvede C64 Emu, og der står kun Ouya controlleren.

Jeg fandt en original wired 360 controller og et SFIV wired arcadestick til 360. Der sker heller intet. Når jeg sætter dem i Ouya'en, så blinker den grønne Xbox-home-knap på controllerne lige kort, så der må være forbindelse og strøm. Når jeg sætter de samme controllere i min PS3, så lyser home-knappen dog i 3-4 gange så lang tid, så et eller andet er i hvert fald forskelligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 23/07-13 00:09 
Wireless Xbox controller med usb-kablet behøver du forresten ikke teste. Den kan kun tage strøm - ikke data.
RJKRJKSkrevet 23/07-13 00:11 
Ja, tænkte jeg nok.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 00:13, rettet 23/07-13 00:17 
Det lyder som om USB porten er defekt :(

Et alm. USB memory stick bør du også kunne finde under .\mht\usbdrive hvis du forsøger at loade et spil i emulatoren.
Tryk til venstre på d-pad for at navigere tilbage i folder hierarkiet og find "mnt" i roden.
Der er også kommet en simpel Ouya file manager som du kan anvende til bl.a. at browse USB memory stick.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 00:20 
Sikkert løs forbindelse. Har jeg oplevet på en 2-3 USB porte efterhånden. Prøv at lirke lidt med stikket mens det er sat i porten og se om controlleren lyser op.

Ærgeligt at det er sådan en kombineret HDMI + USB connector de har brugt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 23/07-13 00:29, rettet 23/07-13 00:29 
Den finder heller ingen filer via USB, og det gør ingen forskel om den er i eller ej. Men nu fandt jeg da så et USB stick der lyser, når der er strøm på (antager jeg), og det lyser fint hele tiden - i øvrigt uanset hvor vildt man vrider den rundt i USB connectoren, omend der ikke kommer nogen data igennem uanset hvad...

Nå, men så skal jeg da nok til at skille en Ouya ad i morgen ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 00:34 
Man kan håbe at det er et ben der ikke er loddet ordentligt fast på printet. Jeg kan ikke finde de USB+HDMI connectors de har brugt til salg nogen steder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/07-13 00:41 
Jeg har ingen problemer med Xbox-controllers, hverken via USB eller trådløs dongle.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 00:48 
Jeg bruger også fast en lille billig USB hub fordi jeg ikke har stor tiltro til at USB porten holder til at jeg konstant skifter enheder :P
RJKRJKSkrevet 23/07-13 19:46 
Det var så åbenbart dårlig forbindelse i USB-stikket. Efter de der to holdere/hager i porten blev bøjet op med en nål, så virker det hele nu uden problemer. Det er noget tyndt, billigt bras, men det overrasker jo ikke ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 21/11-13 19:58 
Stor opdatering oppe nu...

https://www.ouya.tv/ouya-system-update-abominable-snowman-november-21-2013/
--Skrevet 07/02-14 17:32 
Fik lige lavet en bette video omkring den lille maskine

Video video
Spiller nu: Animal Soccer World
Bede-xBede-xSkrevet 06/03-14 15:45, rettet 06/03-14 15:48 
Julie Uhrman havde snakket om at de ville brede Ouya økosystemet til andre platforme og det begynder nu med Mad Catz M.OJO.:

http://www.businesswire.com/news/home/20140306005250/en#.UxiJYn-9KSN

M.O.J.O. var den her:

http://www.gamasutra.com/view/news/201880/The_Mad_Catz_microconsole_Out_in_December_for_250.php?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+GamasutraNews+%28Gamasutra+News%29
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 21/08-14 08:32, rettet 21/08-14 08:33 
Det viser sig at Ouya understøtter mere end 4 kontrollere, så jeg tænker at dROnes (mit spil, se billede) skal ud på den.

Ouya - ny, åben konsol

Så mit spørgsmål, hvordan får jeg billigst fat i en Ouya konsol? Er der evt. nogen herinde der vil låne/sælge mig deres?

Må indrømme at jeg ikke er udelt begejstret for Ouya, og den måde firmaet bag nærmest har kørt den i jorden, men idéen om at optimere til én låst specification er meget tillokkende og jeg har bevidst holdt muligheden for Ouya åben i den måde jeg har kodet grafikken på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WikzoWikzoSkrevet 21/08-14 09:22 
For nogle dage siden udsendte OUYA en mail om refurbished konsoller.

Se dette nyhedsbrev: http://links.ouya.mkt6268.com/servlet/MailView?ms=NjkzODg4NAS2&r=NTc3NTk2MTc2MzMS1&j=NTAxOTAwNjIzS0&mt=1&rt=0

http://shop.ouya.tv/products/refurbished-ouya-game-console-and-controller
http://shop.ouya.tv/products/refurbished-extra-controller
SumezSumezSkrevet 21/08-14 09:26, rettet 21/08-14 09:28 
De skriver i mailen at den koster $65, og når man så klikker på linket, koster den €99? Det er bogstaveligt talt dobbelt pris.

edit: Eh oh, den redirecter bare til forsiden, refurbished konsollerne er vel ikke tilgængelige, så?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/08-14 10:43 
Bum bum, jeg kan købe én her til ca. prisen i euro og gratis fragt:
http://www.proshop.dk/Spillekonsol-(PlayStation%2c-Nintendo%2c-Xbox-m.v.)/OUYA-Gaming-Console-2436254.html

Men er der virkelig ikke nogen herinde der er virkelig trætte af den de har stående?

Alternativt kunne jeg rigtig godt tænke mig at låne 3 stk ekstra Ouya kontrollere til at teste at skidtet virker med 4 Ouya kontrollere + (forhåbentlig) 12 ikke Ouya'er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 21/08-14 13:13 
Kan godt låne min ud. Not like I'm using it. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 21/08-14 13:37, rettet 21/08-14 13:39 
Det ville være perfekt.

Tænker lidt at man på nuværende tidspunkt dårligt kan regne med at tjene købsprisen af en Ouya hjem ved at sælge sit spil på platformen. Upåagtet hvad kvaliteten af éns spil er.

Jeg prøver lige at porte koden til en Nexus 7 tablet der har (næsten) samme Tegra 3 chipset som Ouya, og hvis det går godt vil jeg gerne låne din Ouya af dig.

Tager du i øvrigt ikke til Pax 10 i Seattle snart?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 22/08-14 14:03 
Jo, onsdag morgen, to mellemlandinger, fordi det er meget indie at flyve med masser af stop. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig