X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ouya - ny, åben konsol


Svar
jaesjaesSkrevet 07/07-12 16:16 
En pæn slat erfarne folk* arbejder på at få en ny konsol på markedet. Formålet er bl.a. at sælge en billig konsol ($99, nok uden controllers), alle i princippet kan og må udvikle og udgive til. Fx har konsollen en dobbeltrolle som udvikler-kit.

Spillene blive free-to-play, hvilket ikke behøver blive et problem (det er jo lidt et fy-ord for tiden). Når man spiller demoer og bagefter l... Se hele indlægget
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 30/06-13 09:33 
Jeg ved ikke om der er andre backers/preorders end mig, men hvis...

Alle backers og "early preorders" (februar 2013) skulle nu være sendt, og de er nu ved at sende til late preorders. Man skal have fået en mail om ens konsol er lavet og én om at den er sendt med DHL, inklusiv tracking nummer.

Jeg har dog aldrig fået andre mails end en ordrebekræftelse om at de hævede mine penge tilbage i februar, så jeg valgte så at skrive til deres meget udskældte support i går nat. To timer senere fik jeg svar om at min maskine for længst var sendt og tracking nummeret dertil.

Efter en del håbløse forsøg med at spore pakken hos DHL, fandt jeg så ud af at det er Post Danmark der reelt håndterer forsendelsen i Danmark, og at tracking nummeret kun virker hos dem. Og der har den så ligget i deres toldafdeling i Taulov siden i onsdags... Great...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 30/06-13 13:38 
Jeg har lige fået toldbrev på en pakke fra Hongkong, som jeg går ud fra er den.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/07-13 15:26, rettet 02/07-13 15:27 
dRxL>
Ja til begge dele så vidt jeg kan forstå. Man behøver heller ikke længere have et kreditkort tilknyttet for at bruge maskinen.

Passer ikke, har lige opgraderet min til nyeste firmware og kan ikke bruge maskinen uden kreditkort :(
Captain NCaptain NSkrevet 03/07-13 02:22, rettet 03/07-13 02:23 
Herold>
Jeg har lige fået toldbrev på en pakke fra Hongkong, som jeg går ud fra er den.

Jep, det er den. Fik selv en toldregning på 330kr.
Er dog lidt pudsigt da man jo teknisk set ikke har "betalt" for maskinen.


Min mini-anmeldelse af OUYA

Fik lige mulighed her igår for at sætte mig ned i nogle timer og se hvad den lille krabat så kunne.
Noget af det første man lige skal finde ud af er den mærkelige måde batterierne skal sættes i kontrolleren på. Minder mig sgu næsten om N-Gage konsollen :/
Controlleren har jeg generelt et problemer med. F.eks har nogle af knapperne det med at kunne sidde i klemme når man trykker den ned, Analog stikkene er også lidt stive i det og virker til at have en ret stor deadzone i midten.
D-Padden syntes jeg kort sagt er rædselsfuld. Den giver næsten ingen feedback så man føler eller kan mærke at man har trykket den i en retning, ingen klik eller noget. Holder mig gerne så langt væk fra den som jeg kan.
For at gøre det være har controlleren nogle gange også lag problemer så konsollen nogle gange ikke reagere når man trykker noget, eller fortsætter med at gøre noget efter man har slippet knappen/stikket.
Der er også en mousepad indbygget i overfladen af controlleren som man kan bruge til at styre musen hvis det er nødvendigt, fandt dog ikke noget brug for den og for det meste kom den altid op ved et uheld.
Så ja. Jeg har ikke så meget positivt at sige om controlleren, syntes dog ikke den er grim eller noget, så det er da altid positivt.
Har dog hørt at man kan synce sin PS3 controller med OUYA'en, så det tror jeg næsten lige jeg skal have prøvet, for den medfølgende controller er ikke optimal.

Der er ikke så mange spil endnu men prøvede da en god potion men der er ingen spil på endnu som jeg vil kalde en "system seller"
Alt man downloade er gratis men i de fleste tilfælde vil der så være mulighed i spiller/appen for at købe den fulde version. Jeg vil dog anbefale at man sætter "parental security" da det er meget nemt at komme til at trykke ja til et køb man ikke ønsker, så sæt hellere en sikkerheds pin-kode på for en sikkerheds skyld.

Overall rating: Mehh.

Maskinen mangler i den grad finpudsning og meget mere indhold hvis den regner med at slå seriøst igennem. Der er dog potentiale gemt og er spændt på at se om udviklere vil kunne udrette noget interessant til maskinen, men lige her og nu ser jeg ikke nogen grund til man skulle styrte ud og købe en.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
HankyHankySkrevet 03/07-13 03:02 
Dét her spil er en systemseller - jeg fik helt lyst til maskinen :D

Amazing Frog co-op
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/07-13 06:33 
Det er 10/10!
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 09:07 
Så vil jeg også lige komme med mine første indtryk af retail udgaven fra Amazon...

UI'en (selv efter den seneste "store" opdatering) er mangelfuld, glitchy og laggy. Det er ret vildt faktisk for det er enormt simpelt funktionalitet og UI der vises. Man kan stadig IKKE bruge maskinen uden at have angivet kreditkort info. og man kan IKKE se priser før man downloader spillene, hvilket er totalt idiotisk. Jeg vil bruge Captain N's tip med at sætte pin kode op så jeg ikke laver køb ved en fejl.
Controller knapper der sidder fast og paneler der falder af, har jeg ikke oplevet men det er også en retail udgave jeg har hvor det skulle være fixed. D-pad er røvelendig - måske endnu værre end på 360 controlleren. Alt for stiv og jeg savner også en form for feedback. Sticks er udmærkede men kombination af stivhed og konveks top (a.la. DualShock) er ikke optimal, men de fungerer. Ergonomi er ikke fantastisk men heller ikke nogen deal-breaker for mit vedkommende. Knapper har for meget "travel" efter min smag og virker lidt upræcise. Har ikke oplevet knapperne sidder fast endnu. Controller lag ser ud til at være minimeret og har kun mærket lag i selve UI'en og ikke spillene. Der er sikkert stadig lag, bare ikke voldsomt. Buiild kvaliteten er overraskende solid - havde forventet flimset plastik men er helt ok.
Det lykkedes mig at parre en gammel PS3 controller (Sixaxis) til maskinen som er rigtigt godt alternativ hvis OUYA controlleren generer. Dog fungerer den ikke optimalt til alt da man f.eks. ikke kan tænde maskinen med controlleren, og holdes PS knappen inde bringes man ikke til dashboarded (som med den alm. controller). Fandt heller ikke ud af hvordan man kan slukke PS3 controlleren igen da det ikke skete automatisk da jeg satte konsollen i sleep-mode. Jeg vil eksperimentere mere i aften.

Jeg har observeret et problem med systemets ydeevne som ser ud til at være påvirket af den 3D TV option som var slået til som standard hos mig under Advanced. Nogle systemlyde (f.eks. navigation imellem sider) lød virkeligt frygteligt, efter jeg slog den option fra, var det meget bedre. Har også en smule ujævn scrolling (ikke meget! i nogle spil (Fist Of Awesome og Pix'n Love Rush) og syntes generelt ikke performance er som forventet i mange spil. Kan ikke udelukke min enhed er fucked. Vi prøve at slutte konsollen til et andet TV som ikke understøtter 3D for at se om det er i relation til 3D som fucker tingene lidt op.

Mht. spil - der er det som forventet ikke voldsomt imponerende. Fik kort prøvet en stak forskellige titler, f.eks. Fist of Awesome, Pix'N Love, Canabalt, Flashout, Natural Soccer, Super Crate Box, Syder Arcade, TowerFall, et par mere som jeg ikke kan huske, og naturligvis lidt emulator gøjl. Skal have lavet lidt research og fundet ud af hvad der er værd at bruge tid/penge på :)
Captain NCaptain NSkrevet 03/07-13 10:48 
Et lille tip.
Da jeg først satte indtastede mine kreditkort informationer ind på OUYA'en havde jeg faktisk lavet en slå fejl, det var dog først da jeg skulle betale for noget at den gav mig en meddelelse om at pengene ikke kunne trækkes.

Så kort sagt. Man kan bare indtaste nogle random numre hvis man ikke lige føler sig tryg ved at bruge sit kort i starten. Den tjekker nemlig ikke.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 10:50, rettet 03/07-13 10:50 
Ok, fedt... det vil jeg fluks ændre :D

Men antallet af cifre skal dog passe fandt jeg ud af i går.
Captain NCaptain NSkrevet 03/07-13 10:52, rettet 03/07-13 10:52 
Det går jeg ud fra ja:)
Den stavefejl jeg havde lavet var på udløbs måneden, men det var nok til jeg ikke kunne betale for ting.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 03/07-13 18:10 
Kan anbefale at checke Knightmare Tower ud... herligt lille spil :)
RJKRJKSkrevet 04/07-13 18:27, rettet 04/07-13 18:29 
Så slap min Ouya også igennem Post DK, og jeg har leget med den et par timer. I forhold til den ret massive kritik den har fået, så er jeg egentligt positivt overrasket. Det handler vel om forventninger - hvis man har de "rigtige" konsoller i den ene ende og Bilka-Hong Kong-"konsoller" i den anden så er vi trods alt langt tættest på de første. Fx virker controlleren rimeligt fornuftig og solid, og interfacet er det også ret stilrent og ganske brugbart. Bevares, der er rigeligt plads til forbedringer, men det kunne have været langt værre. At der ikke tydeligt skiltes med spillenes priser er dog komplet idiotisk, og noget der absolut må ændres.

Spilmæssigt er det godt nok en blandet landhandel, men jeg ved heller ikke hvad man skulle regne med. Der er vist kun to "konsolkvalitets" spil fra traditionelle konsoludviklere, og begge er ports af gamle spil. Resten ligner enten dårlige russiske kopier af generiske konsolspil eller hurtige indie-spil. Sidstnævnte er vel dém, der bliver langt mest interessant.

Indtil videre synes jeg Deep Dungeons Of Doom (gratis, tror jeg) er det eneste der har fanget mig, men TowerFall har potentiale og skal prøves i multiplayer. De "større" 3d-titler med produktionskvalitet som som ShadowGun, Flashout og Raven-etellerandet virker nærmest uspillelige grundet tekniske problemer eller bare fordi de er dårlige - ChronoBlade virkede trods alt spilbart. Og så må jeg nævne No Brakes Valet - det ser ud til at være lavet på et par timer, men det er nærmest umuligt ikke at have det sjovt med. Håber han laver en 4 player udgave.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07-13 00:56, rettet 05/07-13 00:57 
Jeg fik også min Ouya idag og gik straks igang med at sideloade forskellige ting.

Det er min første oplevelse med noget Android baseret og jeg var meget overrasket over janky det er.
Jeg oplevede at miste Wifi forbindelsen lige pludselig og kunne ikke finde min router før jeg genstartede konsollen.
Jeg oplevede at musik fra et spil fortsatte med at spille selvom jeg var gået ud af det (Towerfall)
Da jeg prøvede at forbinde en PS3 controller til den via kabel, for at få den til at dukke op i Bluetooth, døde alt bluetooth på den også indtil jeg genstartede uden controlleren sat til... og så er det for øvrigt heller ikke smart at man skal vælge at trykke "Ok" til at lukke ned med controlleren, når man trykker på knappen på maskinen for at lukke helt ned (Power off via controlleren er kun standby mode)

Det er også en lidt snørklet metode man skal bruge for at sideloade ting, for man kan åbentbart ikke bare knalde et eksternt drev i og afvikle noget derfra, da der ikke er nogen form for systembrowser.

Hvad jeg istedet kan anbefale at man gør er at man downloader Airdroid.apk, ligger det op på sin Dropbox og downloader det via Ouya'ens browser på konsollen og når man så har installeret dét, har man adgang til at overføre filer og sideloade programmer over wifi. http://www.airdroid.com/

Controlleren er godt nok heller ikke for god, men nødvændig da man ofte kan få brug for at bruge touchpadden på den i Webbrowseren og i ikke-Ouya apps. Der er noget konstant input lag som ikke er videre mærkbart og så opstår der nogen input lag-spikes hvor der pludselig er et par sekunders forsinkelse i nogen spil.

Heldigvis æder Ouya alle mulige andre controllere og da det lykkedes at forbinde en PS3 controller var der en verden til forskel. Jeg kunne dog ikke lige finde ud af at forbinde den som Player 1 controller, men jeg rodede heller ikke med det så længe.

Man kan også forbinde en kablet 360 controller som også virker perfect og jeg afprøvede Mame emulatoren med et fightstick og det virkede perfekt. Der er dog kun én USB port på konsollen, men jeg vil på et tidspunkt forsøge at sætte en USB hub til for at se om man ikke kan knalde flere ting i.

Der er en mængde andre Emulatorer på storefronten, deriblandt en NES emulator med der hedder Emuya. Denne har indbygget storefront hvor det er muligt at downloade nogen af de dér homebrew NES spil som folk har lavet og det er en virkelig smart måde at få adgang til at spille dem på. Dog ser det ud til at emulatoren er plaget af et eller andet sindsygt smørfilter som jeg ikke lige kunne finde ud af at slå fra.

For øvrigt kunne storefronten også bruge lidt arbejde. For at komme til de forskellige spil katagorier, skal man først scrolle igennem andre katagorier så som "Ben Kuchera from Penny Arcade's favorite games" hvilket er lidt ligegyldigt.

Det er dog stadig en mega fed lille box og det er lidt sejt at den er så åben og man bare kan rode med alt muligt, men det er nok ikke for alle hvis man så bort for det faktum at Amazing Frog er så fantastisk at alle bør købe en Ouya.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-13 01:11, rettet 05/07-13 01:12 
Ifølge en bruger på shmups.system11 så er OUYA'en skyld i at hans consolized Neo Geo ikke vil synce med hans XRGB-mini :p
Hvis han har ret tyder det i hvert fald på rigtig underlig hardware design på OUYA'ens side. XRGB-mini'en er i hvert fald ikke specielt følsom overfor støj. Jeg har selv haft min stående ovenpå min forstærker, CD-afspiller, div. scalere og en centerhøjttaler uden problemer.

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=33450&start=4001

edit: Problem resolved. Turns out it wasn't the Framemeister or the Omega.

It was a recently purchased Ouya (which sits maybe 12 inches from the Omega) causing some sort of radio interference with the Omega. Unplugged the Ouya and all is well.

Ouya - ny, åben konsol
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/07-13 01:17 
Broken er også på Neo-geo.com. Folk derovre kan godt være lidt specielle :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-13 01:20 
Hehe :) Måske han bare ikke aner hvad fanden han laver :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/07-13 11:32 
Der der nogen som har set eksempler på hvordan man kan modde konsollen med bedre ventilation, evt. bore huller?

Utroligt dårligt design mht. ventilation og maskinen er ikke stille når blæseren kører!
jaesjaesSkrevet 05/07-13 15:55 
Jeg ved ikke, om de folk, der har modtaget en af de første Ouya-versioner er blevet informeret officielt, men det ser ud til, at man kan få konsollen ombyttet (evt. bare controllerne), hvis man har modtaget en af de tidlige udgaver (dem med analoge sticks, der kan sidde fast osv.). Har ikke noget link, har bare set et par Twitter-kommentarer, der hintede i den retning.
RJKRJKSkrevet 05/07-13 17:36, rettet 05/07-13 17:37 
Med Ouyaen er jeg for alvor løbet tør for HDMI-indgange, og har derfor lige lånt en HDMI-switch af Naiera. Men af en eller anden grund virker switchen ikke med Ouyaen. Konsollen tænder og switchen lyser med at der er signal, men tv'et får intet billedsignal fra den. Min PS3 og Wii U virker fint nok igennem switchen, og Ouyaen virker fint over HDMI uden switchen.

Er det noget med at Ouyaen kører noget HDCP-halløj, som hverken PS3'en eller Wii U'en gør, og at switchen så er for gammel til at understøtte dette HDCP?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/07-13 18:19 
En løsning kunne være at sætte Ouya'en direkte til tv'et og se hvordan det fungerer med satellit-modtageren i switchen.

Den burde dog understøtte HDCP
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/07-13 18:22, rettet 05/07-13 18:22 
Samme switch jeg bruger (dog 4 port udgaven) og den virker med OUYA her.
NaieraNaieraSkrevet 05/07-13 18:23 
Prøv også et andet kabel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/07-13 18:25 
Også mit bud.
RJKRJKSkrevet 05/07-13 19:09 
Mellem Ouya og switch (det er det originale Ouya-kabel) eller switch og tv? Begge kabler er nye og virker - men er der nogen der ikke er fuldt monterede, da?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/07-13 19:11 
Begge dele. HDMI fungerer ikke altid som det skal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/07-13 19:25 
Man kan være uheldig at få et dårligt kvalitet kabel som gør udslaget at der slet ikke kommer billede frem. Jeg brugte slet ikke HDMI kablet der fulgte med OUYA maskinen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-13 15:14 
Der er ikke mange der ved det, men Ouya er udkommet efter PS4 og Xbox One :)

http://www.playright.dk/info/
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 06/07-13 15:21 
Naiera>
Begge dele. HDMI fungerer ikke altid som det skal.

Nu har jeg prøvet at skifte alle kablerne, og resultatet er 100% det samme. Switchen siger den får signal ind, men fjernsynet mener ikke den får noget signal.

Selvom switchen ligner den på billedet, så står der ikke Ver 1.3 på den, så teoretisk kan det vel godt være en ældre model, som ikke understøtter HDCP? Men bruger Ouya overhovedet HDCP, og PS3 og Wii U ikke?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 06/07-13 15:31 
Der står heller ikke v1.3 på min 4-port udgave men den virker fint, også med PS3 som kræver DHCP.
JmogJmogSkrevet 06/07-13 16:47 
Ved ikke med Oyua men alle andre konsoller bruger HDCP. Tvivler på switchen ikke understøtter det, da det har været en del af HDMI-standarden fra dag 1. Skidtet blev jo opfundet før HDMI var på markedet.

Tror mere det blot er en HDMI handshakefejl.
RJKRJKSkrevet 06/07-13 17:15 
Okay, jeg dropper den teori :) Men hvad gør man så ved en handshakefejl?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 06/07-13 17:24, rettet 06/07-13 17:28 
Jeg foreslog tidligere at sætte Ouya'en til tv'et og parabolmodtageren i switchen, og se hvordan det går.

Jeg forestiller mig at du har den tændt hele tiden, og så kunne man håbe at switchen går tilbage til parabolmodtageren, når man slukker en af de andre konsoller?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/07-13 18:00 
RJK>
Okay, jeg dropper den teori :) Men hvad gør man så ved en handshakefejl?

Ikke meget desværre. Det er en af ulemperne ved HDMI. Beslutter to apparater sig for at de ikke kan snakke med hinanden, så er der stort set intet at gøre ved det. Bedste bud er at prøve forskellige HDMI-kabler til man finder et, der er mindre følsomt, når det gælder handshake.
SumezSumezSkrevet 08/07-13 12:47, rettet 08/07-13 12:47 
Beano>
Passer ikke, har lige opgraderet min til nyeste firmware og kan ikke bruge maskinen uden kreditkort :(

Det er eddermaneme en stor stopklods for mig :S Altså, jeg ville jo nok tilknytte mit kort alligevel, for nemme køb, men der er et eller andet ulækkert over det krav. Ligesom da jeg skulle downloade spil fra de der Big Fish Games til min kæreste, og den oprettede et abonnement til min PayPal som begyndte at hæve penge fra mig månedligt, selvom spillet var en engangsbetaling... Klamt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/07-13 16:37 
Man kan bare knalde tilfældige numre i under opsætning. Jeg har endnu ikke købt noget på konsollen, selvom jeg overvejer at købe nogen moduler til "You Don't Know Jack"
ChronoChronoSkrevet 09/07-13 08:07 
Der er lige kommet et Zelda-inspireret spil som hedder Ittle Dew - det ser ret sjovt ud synes jeg:
http://www.ittledew.com/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/07-13 15:13 
Det ser meget spændende ud. Vil jeg prøve at hente at komme hjem.
Der er ellers nogen af de værste spil i verdenen på Ouya. Android ports der er sådan lidt halv-broken.
Jeg spillede én af de værste Counter-Strike kloner nogen sinde i går som havde en så generisk titel at jeg ikke engang kan huske hvad det hed... I love it :D
HeroldHeroldSkrevet 09/07-13 15:21 
Jeg satte min til i går ... spillede lidt Towerfall (alene :'( ) og prøvede nogle af de andre ting. Endte med at se The Binding of Isaac race på Twitch.tv-appen for til sidst at rage over The Little Crane That Could og banen hvor man skal skrue to skruer op af port. Skidesvære lortespil. :D

Jeg mistede dog Wifi-forbindelsen RIGTIG mange gange - blandt andet inden login eller køb. Ved streaming eller downloads lod der ikke til at være problemer, men får den lov til at stå lidt for sig selv, så virker det som om den giver slip på forbindelsen. Jeg vil skyde på at det er noget android-levn for at spare strøm på mobiler.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 09/07-13 15:24 
Den taber også jævnligt forbindelsen og failer downloads, selvom man kører kablet ;) Jeg måtte fx prøve næste ti gange at registrere mig, hvor den ikke kunne få forbindelse til serveren, og derfor ikke kunne starte op.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/07-13 15:36 
Har ikke lige kunnet finde noget, men måske ved jeg ikke hvad jeg skal søge på - er der nogen der har haft succes med at sideloade Google Play, og hente spil/apps, man allerede -har- købt, den vej igennem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 09/07-13 15:48 
Nej, men jeg ved at det er muligt - det står inde på maskinen et sted. Gætter på at det også er af den vej man får netflix ind.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 09/07-13 15:53 
Gider Netflix ikke understøtte Ouya's egen distributionskanal, da? o_O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/07-13 15:55, rettet 09/07-13 15:56 
Jeg har ikke prøvet at hente Google play endnu. Det eneste jeg kunne finde ud af var at det åbentbart er forudinstalleret på de telefoner der understøtter det og hvis man som jeg, ikke ejer en android telefon, ser det umiddelbart ikke ud til at jeg kan bruge google play.

Fik dog installeret Amazon, men der vil de have penge for apps der er gratis på Google.

*EDIT* Jeg har sideloadet Netflix appen til android. Har en bug hvor den ikke afspiller lyd før jeg trykker på "Audio/Subtitle settings" imens en video afspiller, men ellers virker det godt.

Håber der kommer en officiel app så man ikke skal bruge den dér trælse touch screen.
HeroldHeroldSkrevet 09/07-13 16:00 
@Sumez: Tjoeh, kan bare ikke finde den derinde endnu - tror ikke de har lavet en specifik OUYA-version, men det lader til at Darkbeat har styr på'et.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/07-13 16:09 
Ja som sagt er airdroid en virkelig god app til brug for hurtigt at sideloade ting... Den skal dog selv sideloades, men det kan man gøre via Dropbox.
SumezSumezSkrevet 09/07-13 16:20 
Man kan ikke bare smide en ekstern harddisk i?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/07-13 16:23, rettet 09/07-13 16:25 
Jeg kunne ikke lige finde nogen måde at installere .APK filer fra en ekstern enhed, da jeg ikke kan se nogen form for System Explorer på Ouya'en, så jeg var tvunget til at bruge internetbrowseren på den, til at få fat i Dropbox webinterfacet for at kunne overføre filer til den i starten.

*EDIT* Det kunne jeg godt have formuleret bedre, men sådan er det når man prøver at skrive og tale i telefon samtidig.
BeanoBeanoSkrevet 09/07-13 16:40 
Sideloading er lidt noget rod. Man kan ikke installere fra USB kilde og skal ske via browseren første gang. Jeg smed APK filerne på mit intranet og installerede dem den vej.
HeroldHeroldSkrevet 09/07-13 16:46 
Vi måtte også gøre det via web'en på Dev-maskinen vi har, indtil vi fik Unity-debug op at køre. :( Det hjælper selvfølgelig ikke med eksterne apps.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/07-13 16:52, rettet 09/07-13 16:53 
Virker vist også fint med Dropbox sitet (som Darkbeat siger). Dog skal man lige selv navigere til APK filen under advanced settings for at installerede app'en efter download. Ikke vildt intuitivt, men fungerer.
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig