X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ouya - ny, åben konsol


Svar
jaesjaesSkrevet 07/07-12 16:16 
En pæn slat erfarne folk* arbejder på at få en ny konsol på markedet. Formålet er bl.a. at sælge en billig konsol ($99, nok uden controllers), alle i princippet kan og må udvikle og udgive til. Fx har konsollen en dobbeltrolle som udvikler-kit.

Spillene blive free-to-play, hvilket ikke behøver blive et problem (det er jo lidt et fy-ord for tiden). Når man spiller demoer og bagefter l... Se hele indlægget
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 05/04-13 11:11 
Ah, ja. Dét er nemt :D Især i Unity.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 28/04-13 13:30 
Jmog>
Jeg er backer og går og venter i spænding på at de får afsendt min i løbet af den næste uges tid.

Jeg har stadig ikke set nogen officiel udmelding fra dem, men så vidt jeg kan se i forummet, så regner de ikke med at have sendt til alle backers før sidst i maj.

Så hvis deres butiks-releasedato holder, så får de gamle preorders dem vel først tilsendt, efter de allerede er i butikkerne. Vel ikke så overbevisende, når de allerede trak pengene for op til et halvt år siden.

Oh well, butiksdatoen bliver sikkert også rykket :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 28/04-13 23:07, rettet 28/04-13 23:07 
Ja, imponerende har det godt nok ikke været. Må sige at min begejstring og forventning dalede RET kraftigt, da jeg fandt ud af, at man er nødt til at gemme kreditkortoplysninger på den for overhovede at kunne bruge den. Jeg håber virkelig det er en misforståelse, eller noget der bliver patchet væk, for jeg har satme ikke tænkt mig at have den slags liggende på en maskine, der bryster sig af at være "åben".
BeanoBeanoSkrevet 29/04-13 10:06, rettet 29/04-13 10:14 
RJK>
Jeg har stadig ikke set nogen officiel udmelding fra dem, men så vidt jeg kan se i forummet, så regner de ikke med at have sendt til alle backers før sidst i maj.

Så hvis deres butiks-releasedato holder, så får de gamle preorders dem vel først tilsendt, efter de allerede er i butikkerne. Vel ikke så overbevisende, når de allerede trak pengene for op til et halvt år siden.

GameStick har lavet et lign stunt til mange backers' utilfredshed . Udsendelse af backer units (ikke dev kits) er udsat til juni for at være i samme billigere produktion og forsendelse fra Kina for enheder til retail (GameStop osv). Lidt en svinestreg da de bl.a. først meldte det ud i absolut sidste øjeblik men tydeligvis selv har vist det i flere måneder.
BeanoBeanoSkrevet 29/04-13 10:54 
Jmog>
Må sige at min begejstring og forventning dalede RET kraftigt, da jeg fandt ud af, at man er nødt til at gemme kreditkortoplysninger på den for overhovede at kunne bruge den.

Kunne ikke være mere enig. Koblet med at man heller ikke kan se priser på spillene inden man downloader dem, og det åbenbart er op til udviklerne at spørge spilleren om indhold skal købes inden det sker, er det et stort turn-off for mig. Heldigvis kun software og den kan sagtens ændre sig hvis OUYA folkene vil :)

Lige nu er jeg dog ikke så tryg ved at give mine kreditkort info til OUYA, så en form for Paypal betaling ville være nice.
KilroyKilroySkrevet 04/05-13 21:49 
Julie Uhrman og Kellee Santiago har haft en Ask Me Anything på Reddit.

Der er mange rigtigt gode spørgsmål (og mindre gode svar). Et af dem er følgende:
How many OUYAs do you have set aside to fulfill retail obligations? How is this affecting kickstarter backers?

Svaret er:
None -- we haven't produced any for retail yet. We are building and shipping Kickstarter backer orders now, then pre-sale orders, then and only then retail.

We will send all pre-orders before we even think about Retail!

Mindre end en måned fra butiksrelease har de endnu ikke produceret en eneste maskine dertil.

Reddit AMA
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 05/05-13 00:25 
Teknisk set havde de heller ikke rigtigt produceret nogen til den 28. marts, hvor de skulle sende den til backerne. De har haft problemer med produktionen, men iflg. deres seneste plan er de foran i forhold til deres nye setup.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/05-13 08:00 
Også hvad jeg fik at vide i fredags da jeg kontaktede dem. Har dog afbestilt min enhed - vil ikke støtte projektet i den nuværende form (betalingsrod, dårlig controller, etc). Men får de løst problemerne køber jeg den.
KilroyKilroySkrevet 10/05-13 18:36 
Der er nogen der har testet OUYA controllerens analoge sticks, samt PS3 og Xbox 360's ditto, for at give en fin sammenligning.
Sådan her ser resultatet ud fra OUYA:
Ouya - ny, åben konsol

Her er samme test kørt på en Xbox 360 controller:
Ouya - ny, åben konsol

Og en Dual Shock controller:
Ouya - ny, åben konsol

Det er den controller der følger med en backer-version (ikke en developer) og viser pænt store dead zones.

"Stradivarius of controllers!"

Analoge sticks
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 10/05-13 19:58, rettet 10/05-13 20:00 
Chokerende ringe! Det er jo nærmest d-pad niveau men uden præcisionen.

Er DS3 understøttet af alle spil?
HeroldHeroldSkrevet 10/05-13 23:41 
Det ligner lidt min fornemmelse af dev-controlleren D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 11/05-13 00:11, rettet 11/05-13 00:11 
Ligner næsten nogen afrundingsfejl i driveren. Ellers pænt ringe.
j/k
JmogJmogSkrevet 15/05-13 19:50 
Så blev min sørme afsendt!
SumezSumezSkrevet 22/05-13 08:31, rettet 22/05-13 08:32 
slk486>
Ligner næsten nogen afrundingsfejl i driveren. Ellers pænt ringe.

Ja, det virker underligt at det dødzonerne ligger så regelmæssigt i forhold til at joysticket bare må formodes at være en simpel hardwareløsning a la to potmetre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 28/05-13 10:42 
Ouya softwaren bliver flået et nyt numsehul af en fyr fra googles android hold.

Det ser ikke for kønt ud
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 25/06-13 20:56, rettet 25/06-13 20:57 
Så er det i dag ouya lanceres officielt.

Eurogamer har skrevet den mest sobre anmeldelse af færdige udgivelse: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ouya-review

Ser ud til at problemerne omkring analogstikkene på ouya kontrolleren er blevet udbedret, omend fordelingen stadig ser lidt wonky ud sammenlignet med en std x360 kontroller:
Ouya - ny, åben konsol
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 25/06-13 22:23 
Man orker vel ikke engang længere at følge med i, om de er ved at sende ud til alle dem der betalte for længe siden. Det hele er tydeligvis gået alt for stærkt for dem selv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/06-13 22:30 
Man kan måske være lige så heldig som Stuart Ashen, og finde en Ouya i genbrugsen :)

Ashens - A look at an Ouya
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 26/06-13 11:34, rettet 26/06-13 11:36 
Er der sket nogen forbedringer mht. betalingsmuligheder og så man bl.a. kan priserne på spillene inden man downloader dem?
Og er controlleren fixed i retail pakken (så knapper ikke sidder fast)?
BeanoBeanoSkrevet 26/06-13 11:40 
RJK>
Man orker vel ikke engang længere at følge med i, om de er ved at sende ud til alle dem der betalte for længe siden. Det hele er tydeligvis gået alt for stærkt for dem selv.

Der er åbenbart stadig Kickstarter backers som ikke har fået deres enheder leveret - og Ouya folkene har bare tørret det af på deres shipping partner. Dårlig stil.
dRxLdRxLSkrevet 26/06-13 11:42 
Beano>
Er der sket nogen forbedringer mht. betalingsmuligheder og så man bl.a. kan priserne på spillene inden man downloader dem?
Og er controlleren fixed i retail pakken (så knapper ikke sidder fast)?

Ja til begge dele så vidt jeg kan forstå. Man behøver heller ikke længere have et kreditkort tilknyttet for at bruge maskinen.

Knapperne skulle være forbedrede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 26/06-13 11:44 
Super :)
dRxLdRxLSkrevet 26/06-13 16:40 
Penny Arcade Report er de hidtil mest begejstrede:

PAR >
Summing it up:
I like the OUYA far more than I expected to, especially for the $100 price. It has stacks of games, and a fair amount of them are pretty damned good. You can play a ton of content for free. The controller isn't great, but who cares? Throw it out and pair a PlayStation 3 controller to it and you're set.

Does the OUYA store not have the app you want? You can sideload games and apps if you're into it. The selection of content is already strong, but the more you know about Android, the more fun things you can make it do. Many players will buy one, load it full of emulators and ROMs, and be perfectly content.

The downsides are the jittery menus, the lack of a unified system for actually buying content, the odd problems with resolution and, again, that pack-in controller. I'm looking forward to seeing how often demo downloads turn into paid purchases, but I have a feeling the news could be bad.

Still, there is something amazing about seeing all these goofy, interesting, fun games up on the TV. OUYA took an idea, turned it into a Kickstarter, and then made the word flesh in an incredibly short amount of time, and the unit I'm enjoying now makes the early firmware and hardware seem quaint in comparison. The company is implementing new features and improvements at a good pace, which means things are only going to get better as time goes on.


Læs det hele her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/06-13 18:34 
Jeg tror sgu at jeg køber en...
KilroyKilroySkrevet 26/06-13 19:27 
dRxL>
Man behøver heller ikke længere have et kreditkort tilknyttet for at bruge maskinen.

Virkelig? For jeg har læst det modsatte, så jeg spekulerer på om de har fået det galt i halsen. Det virkede også spøjst at den "åbne konsol" havde et så underligt krav.
Kilroy Was Here
NaieraNaieraSkrevet 26/06-13 19:36 
Ouya - ny, åben konsol
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 26/06-13 19:43 
Med andre ord: RJK's drømmemaskine :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 26/06-13 20:13 
Oh ja forresten, OUYA har efter sigende (PAR igen) mindst ét godt spil her ved lanceringen:
http://penny-arcade.com/report/article/towerfall-is-the-ouyas-killer-app-the-four-player-smash-bros.-style-take-on
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 26/06-13 21:12 
Bare ærgeligt den koster £99. Det er for dyrt. $99 ville jeg ikke have noget imod, når XBMC bliver officielt på den.
j/k
3of193of19Skrevet 26/06-13 23:00 
Ja, venter lige for at se hvor god de forskellige emulatorer til den er.
Hvor langt op kan den emulere ordentligt? PS1, PSP niveau? Saturn og Dreamcast er nok over grænsen hvad den kan klare?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/06-13 23:07 
Ved ikke om den endelige udgave kører bedre end den jeg linkede fra Ashens. Den har i hvert fald lidt problemer med at køre Mario 64 helt flydende.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
RJKRJKSkrevet 26/06-13 23:09, rettet 26/06-13 23:13 
Er de emulator-ting licenserede, eller er det piratkopier folk snakker om? Jvf. regelsættet må det jo give sig selv, men...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 26/06-13 23:10 
Er den direkte koblet op til piratebay så? :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/06-13 23:31 
Nah emulatorene er som altid nok noget homebrew værk og det er der selvfølgelig heller intet ulovligt i, det er mere dét der med at distribuere og downloade roms af spil man ikke ejer der er det ulovlige i det og det er derfor ikke en funktion der er indbygget i emulatorne.

Det er det samme som apps der kan afspille MP3 filer...
JmogJmogSkrevet 27/06-13 00:51 
En god bid af emulatorerne vil faktisk være ulovlige, hvis de virker. Rune, ret mig hvis jeg tager fejl, men vil det ikke være ulovligt at anvende Bios-filerne som en del emulatorer kræver for at fungere?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/06-13 02:50, rettet 27/06-13 03:11 
Nåh, jo det er også ulovligt selvfølgelig. Sådan noget som Mame og Kega Fusion skal man ihvertfald skaffe dem selv, hvis man bruger sådan noget, har jeg hørt et sted, engang, måske....

IGN har lagt en video op af nogen "lovlige" NES spil man kan emulere på Ouya
http://www.ign.com/videos/2013/05/16/ouyas-nes-emulator
KilroyKilroySkrevet 27/06-13 06:36 
RJK>
Er de emulator-ting licenserede, eller er det piratkopier folk snakker om? Jvf. regelsættet må det jo give sig selv, men...

Jeg er sikker på at der ikke er noget ulovligt med i billedet.

Se bare her
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 27/06-13 08:33 
Jeg har hørt rygter om at den også kan køre spil lavet efter år 2002, så jeg har bestilt een hos Amazon nu :)
KilroyKilroySkrevet 27/06-13 09:13 
Må jeg spørge hvorfor? Hvad opfylder den maskine som eksempelvis en PlayStation, en Xbox, en mobiltelefon eller en computer ikke allerede kan?
Ja, selv hvis du skulle være med i det for emulatorer og jeg skal komme efter dig (hvad jeg har hørt mange køber en Ouya for...), har jeg hørt at en Wii med homebrew skulle være fantastisk til det formål.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 27/06-13 09:59 
Man kan også købe de spil lovligt via Virtual Console og lignende tjenester...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/06-13 10:09, rettet 27/06-13 10:19 
@Kilroy: Primært for gadget faktoren i impulskøb prislejet til homebrew stuff. Har en android mini-PC stick som i princippet er det samme, men ikke strømlignet til TV brug på samme måde som Ouya og lidt mangelfuld løsning. Jeg spiller ikke på PC og ser ikke længere en jailbreaket Wii som seriøs homebrew konkurrent i dag. Derfor.

EDIT: Er der nogen steder jeg kan få det med kreditkort og synlig pris bekræftet? Hører modstridende påstande :P
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/06-13 12:34 
Håber der kommer noget RGB halløj til CRT TV, så tror jeg, jeg er klar på den også :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/06-13 12:51 
Det gør der nok aldrig. Så skal du have gang i noget HDMI til RGB 480i transcoding og det bliver sgu sikkert dyrere end konsollen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/06-13 13:03 
Okay dropper det så :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/06-13 14:56 
Sumez>
Man kan også købe de spil lovligt via Virtual Console og lignende tjenester...

Jeg er ikke markeds analytiker eller noget, men jeg tror at Nintendo ville vælte sig i penge hvis de satte prisen på VC spil ned med en tredjedel. 10 kr for et NES spil og 20 kr for et SNES spil er nok noget der ville få folk til at sige "Jamen så skidt da" og lave flere impulskøb. Det ville også hjælpe på det hvis de udgav flere spil lidt hurtigere.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/06-13 14:58 
KroeboCop>
Håber der kommer noget RGB halløj til CRT TV, så tror jeg, jeg er klar på den også :=)

Så er det nok sådan noget som en softmoddet Wii du skal have kig på da den har RGB kabel
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/06-13 15:14 
Har jeg haft et par gange, men det var ikke lige så meget mig, plus det er også for at kunne spille nye 2d der kommer på Ouya :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/06-13 16:20 
Darkbeat>
Jeg er ikke markeds analytiker eller noget, men jeg tror at Nintendo ville vælte sig i penge hvis de satte prisen på VC spil ned med en tredjedel. 10 kr for et NES spil og 20 kr for et SNES spil er nok noget der ville få folk til at sige "Jamen så skidt da" og lave flere impulskøb. Det ville også hjælpe på det hvis de udgav flere spil lidt hurtigere.

Jeg vil give dig ret - der ville helt sikkert være mere profit at hente ved at sænke priserne til en tredjedel.

Nintendo har historisk set været gode til at holde priserne på deres software høje, og ser en sænkning af priserne til det niveau du nævner som for stort et tab for Nintendo-brandet software, der så generelt set vil miste værdi. Samtidig er der gået ret voldsom inflation i priserne på brugte SNES- og NES-spil de seneste år, der er med til at forhøje værdien af de digitale udgaver på eShoppen som alternativer. Man skulle så mene at prisen bliver presset gevaldigt af hvor let det er at få fat i ikke-lovelige udgaver af rom'erne, men Nintendo synes ikke at tage højde for dette i deres prissætning.

Det virker ikke som om at Virtual Console har været en umiddelbar succes på Wii, når man tager i betragtning hvor sløvt det er gået især på Nintendo 3DS (der endnu ikke har fået Gameboy Advacne titler) og Wii U med at få udgivet VC-spil. Tager man dettei betragtning, sammen med den forhøjede pris på Wii U eShoppen for VC-spil, må man gå ud fra at Nintendo har vurderet at en relativt lille gruppe af købere vil være villige til at betale en højere pris, så det er besværet værd at konvertere spillene endnu engang. Det kan selvfølgelig også være at spillene går som næseslik, og Nintendo har set muligheden for at øge profitten, samt øge efterspørgslen ved at udgive spillene langsomt snarere end hurtigt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 27/06-13 16:48 
Jeg tror lidt grunden til at VC ikke er billigere er også tid. Hvis nu NES spil kostede 10kr og SNES 20kr, og de bare hældte hele bogkataloget op på WiiU tror jeg at der en en hvis kalkulering at en del kunder så ikke ville købe nye Wii U spil til 400kr længere. Jeg står for tiden og aner faktisk ikke helt hvad jeg skal spille fordi jeg har så meget liggende i forvejen af retro og eShop stads. Hvis der pludselig åbnes en flodbølge af billige VC spil ved jeg ikke hvor jeg skal få tiden fra.
JmogJmogSkrevet 27/06-13 22:03, rettet 27/06-13 22:04 
Darkbeat>
Sumez>
Man kan også købe de spil lovligt via Virtual Console og lignende tjenester...

Jeg er ikke markeds analytiker eller noget, men jeg tror at Nintendo ville vælte sig i penge hvis de satte prisen på VC spil ned med en tredjedel. 10 kr for et NES spil og 20 kr for et SNES spil er nok noget der ville få folk til at sige "Jamen så skidt da" og lave flere impulskøb. Det ville også hjælpe på det hvis de udgav flere spil lidt hurtigere.

Helt enig. Som det er nu køber jeg næsten intet på VC til min Wii U og 3DS fordi jeg synes priserne er for høje, det irriterer mig at mine køb ikke låses til en konto, og det er helt gakgak, at der ikke er crossbuy.

Men kostede de som du foreslår, ville jeg næsten glemme alt om det og købe rub og stub.
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig