X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ouya - ny, åben konsol


Svar
jaesjaesSkrevet 07/07-12 16:16 
En pæn slat erfarne folk* arbejder på at få en ny konsol på markedet. Formålet er bl.a. at sælge en billig konsol ($99, nok uden controllers), alle i princippet kan og må udvikle og udgive til. Fx har konsollen en dobbeltrolle som udvikler-kit.

Spillene blive free-to-play, hvilket ikke behøver blive et problem (det er jo lidt et fy-ord for tiden). Når man spiller demoer og bagefter l... Se hele indlægget
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/02-13 08:30 
Super :D .... Min Probox er stadig til toldbehandling :P

Hvad med XBMC - har du prøvet 1080p materiale?

Der er kommet eksperimental-builds af XBMC med understøttelse for nogle af de GPU'er som sikker de se små Android mini-PC'er, (inkl. Mali 400) så hvis det hakker kan du prøve det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-13 08:54 
Kan man installere alt på den slags PC'er eller er det hele bygget op som apps?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/02-13 09:22 
Det er en Android platform, så Android apps.
spectrespectreSkrevet 05/02-13 09:31 
Og det er nemt at installere. Den fungerer som en almindelige pc, så jeg downloadede xbmc.apk og installerede det med den indbyggede app installer.

Jeg har ikke prøvet 1080p endnu, men 720p kørte uden problemer.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-13 09:38 
Okay så man kan ikke installere Linux (varianter af Ubuntu og lign.) går jeg ud fra. Men har man et normalt skrivebord som på sin alm. PC eller Mac?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 05/02-13 09:41 
Jeg tror næppe du har noget skrivebord med Android. Det er sikkert et interface overlay som har de basic funktioner du f.eks. ser ved en android mobil, bare med modifikationer. Nogen der kan kaste mere lys over det?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 05/02-13 09:43, rettet 05/02-13 09:43 
@KK: Der findes vist også Linux baserede sticks og Mini-PC'er, men det marked har jeg ikke dyrket.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-13 10:34 
Okay. Jeg synes det er facinerende at det kan lade sig gøre og det er slet ikke noget jeg har hørt om før tråden her. Ville bare lige høre i hvilket omfang de virkede og om de måske kunne erstatte en hel PC. Snart måske :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 05/02-13 10:57 
Det er ikke et skrivebord, men mere sådan et app grid ligesom man kender det fra smart phones.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
jaesjaesSkrevet 05/02-13 13:55 
Konsolkongen>
Okay. Jeg synes det er facinerende at det kan lade sig gøre og det er slet ikke noget jeg har hørt om før tråden her. Ville bare lige høre i hvilket omfang de virkede og om de måske kunne erstatte en hel PC. Snart måske :)

Læste forleden, at Android er baseret på Linux, og Googlede lige hurtigt, og det ser ud til, at man snildt kan installere (visse) Linux-varianter på Android.

Hurtigt link:
http://linuxonandroid.org/
HeroldHeroldSkrevet 05/02-13 14:20 
Mindre off-topic, mere OUYA D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 05/02-13 21:53 
Ok, ok - værsgo' :)

Retail-udgivelse annonceret (juni), dog kun amerikanske butikker indtil videre, fx Amazon. Samme pris for konsollen, men ekstra controllere koster $50. Lidt røvet, hvis de de ikke har hintet prisstigning efter pre-order - ved det ikke med sikkerhed, men er ikke selv stødt på det. Men der kommer 3. parts udstyr, så man kan evt. vente på andre controllere.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-05-ouya-coming-to-retail-in-june-for-USD100

Liste over bekræftede spil (vist 200+, samt 166 fra deres Game Jam, nogle af disse vel i udvidede udgaver):
http://ouyaforum.com/showthread.php?18-List-of-Games-Coming-to-the-OUYA

Skimmede for kendte spil/udviklere:
Mutant Mudds
The Bard's Tale (remaket, måske de gamle spil også som i Steam/pc-versionen)
Super Retro Squad (af dem med Super Mario Bros. Crossover)
The Banner Saga Factions
Broken Sword: The Serpent's Curse
Giana Sisters (baseret på versionen til iOS)
Final Fantasy III
Saturday Morning RPG
Pig Eat Ball (MommysBestGames)
Triple Town (Spry Fox)
HeroldHeroldSkrevet 05/02-13 23:40 
Bemærk lige at både Stikbold og Stalagflight er fra dette års Nordic Game Jam :D

Jeg har været med til at lave Stikbold: http://killscreendaily.com/create/video.php?submissionID=115
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 08:28 
Festligt - flere hvaler i spil! :)
jaesjaesSkrevet 07/02-13 15:08 
Double Fine Adventure, som nu har arbejdstitlen Reds, kommer til Ouya, og måske bliver det den eneste konsol, der får spillet. De vil også konvertere The Cave til Ouya.
http://kotaku.com/5982318/ouya-will-be-getting-tim-schafers-big-kickstarter-game-other-consoles-wont-ouya-boss-says
Bede-xBede-xSkrevet 07/02-13 16:01, rettet 07/02-13 16:02 
Ser ud til de følger smartphone- og tabletmarkedet med nye modeller hvert år:

http://www.engadget.com/2013/02/07/ouya-annual/

Den lyder mere og mere interessant som tiden skrider frem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 07/02-13 17:01 
Suk, synes ikke at en 1 års cyklus er en god ide for Ouya, 2 år måske...
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 10:53, rettet 04/04-13 10:54 
Engadget anmelder maskinen...

http://www.youtube.com/watch?v=M9rQS_xY2rc

Deres unboxing...
http://www.youtube.com/watch?v=9QTkmJecQvI
KilroyKilroySkrevet 04/04-13 12:17 
Jeg har siddet og kigget på de spil der ligger på OUYA store, og der er godt nok meget guf at finde.

Sagde jeg guf? Jeg mente grinagtige ting.
Som:

Lord of Portals
Ouya - ny, åben konsol
Hvor logoerne for Mozilla Thunderbird og... System Shock 2 er en del af grafikken?

BarleyBreak
Ouya - ny, åben konsol
Dette appetitvækkende billede skal få folk til at downloade dette talpuzzle spil. Eller også er der nogen der har uploadet en reCAPTCHA fil i stedet...
Kilroy Was Here
SonicSonicSkrevet 04/04-13 13:40 
Haha, det minder mildest talt om de Public Domain disketter man kunne få til Amigaen i tidernes morgen :) Du må poste flere spil!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/04-13 13:54 
Kilroy>
Lord of Portals

Hvor logoerne for Mozilla Thunderbird og... System Shock 2 er en del af grafikken?

Og spillet er Hexen II med touch interface... Kan godt li' de ikke har gjort noget som helst for at skjule det, ud over at ændre titlen.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 13:56, rettet 04/04-13 13:59 
Billederne på Ouya Store kan også bare været taget fra den touch baserede udgave på Google Play og se anderledes ud på Ouya. Maskinen (og spillene) er trods alt ikke lanceret officielt endnu.

Spillet på Google Play
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/04-13 14:20 
Jeg tager mig alligevel lidt til hovedet over det her spil, om det er på Ouya eller Google Play
Der står intet nævnt i beskrivelsen, om hverken Hexen II, Raven Software eller id Software.
- Og hvad jeg husker, er Hexen II endnu ikke abandonware/freeware.

Det kan selvfølgelig være spillet stadig er designet fra bunden, men alligevel! :\
6 kroner er ikke dyrt, men jeg vil nu alligevel hellere give lidt mere for det rigtige spil (4.99€ på Steam, og sikkert mindre hos Greenmangaming)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KilroyKilroySkrevet 04/04-13 14:46 
Beano>
Billederne på Ouya Store kan også bare været taget fra den touch baserede udgave på Google Play og se anderledes ud på Ouya. Maskinen (og spillene) er trods alt ikke lanceret officielt endnu.

Det er selvfølgelig unfair af mig. Langt de fleste udviklere lægger sikkert *rigtigt* meget arbejde i Ouya-spillene. Som eksempelvis Ouya-udgaven af The Ball! Her vises spillet frem:
http://www.youtube.com/watch?v=dIZ5nSPywTk

Nyd især 3:43, hvor man kan se at udviklerne har gjort sig meget umage med at lave et screenshot... af den almindelige Android-udgave.
Ouya - ny, åben konsol
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 15:11, rettet 04/04-13 15:14 
Så er det utænkeligt at det er fordi spillet ikke er færdigt til Ouya at de overlays ikke er fjernet fra in-game hjælpe skærmene?

Jeg skal ikke gøre mig klog på de krav som Ouya sætter til spillene for at de kan blive godkendt, men vil overraske mig hvis de tillader touch-button overlays. Det vil i hvert fald være vildt sjusket andet.
spectrespectreSkrevet 04/04-13 16:00 
de er ikke imponeret på shmups.com. De skriver at input delay er vanvittig høj.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KilroyKilroySkrevet 04/04-13 16:18 
Beano>
Så er det utænkeligt at det er fordi spillet ikke er færdigt til Ouya at de overlays ikke er fjernet fra in-game hjælpe skærmene?

Jeg skal ikke gøre mig klog på de krav som Ouya sætter til spillene for at de kan blive godkendt, men vil overraske mig hvis de tillader touch-button overlays. Det vil i hvert fald være vildt sjusket andet.

Billedet fra Hexe- jeg mener Lord of Portal er muligvis fra den almindelige Android-version. Eftersom jeg ikke har en Ouya, men bare kigger på butikken kan det sagtens være at det er en midlertidig udgave. Det forklarer også hvorfor at beskrivelsen af spillet stammer fra Google Play.
Det forklarer dog ikke helt hvorfor at spillet UUID er game.opengl3d.h2 (Gad vide hvad h2 kunne betyde? Hexen II?) eller det her:
Ouya - ny, åben konsol
Kilroy Was Here
dRxLdRxLSkrevet 04/04-13 16:19 
1up>
shmups.com skriver at input delay er vanvittig høj.

De har vel ikke adgang til dev-kits? Spekulerer de ikke bare i at der er meget input lag ud fra hvad de kender til fra android telefoner så som xperia play? Hvis jeg tager fejl, så link mig gerne til den specifikke tråd eller det opslag hvor det står.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
spectrespectreSkrevet 04/04-13 17:12 
Efter at have kigget igen, så er det fra en hands on artikel fra Engadget.

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 17:24 
Kilroy>
Det forklarer dog ikke helt hvorfor at spillet UUID er game.opengl3d.h2 (Gad vide hvad h2 kunne betyde? Hexen II?) eller det her:

Så det er en omdøbt udgave af Hexen 2?... det er lidt vildt at gøre :O
KilroyKilroySkrevet 04/04-13 17:27 
1up>
Efter at have kigget igen, så er det fra en hands on artikel fra Engadget.

Der er også denne her, som er nyere.
Den har guldkorn som
Swappable faceplates are an interesting idea, but the execution results in what can only be called a design flaw. Each plate is held on by six magnets, making them perhaps a little too easy to remove. We've seen photos from a number of eager gamers who opened up their OUYA box to find one or both controller faceplates loose in the box, which certainly opens the door to damage during shipment.

Another problem is that they don't seem to sit flush. We looked at two OUYA consoles and on one, the left plate would poke out slightly at the top when affixed. On the other, it's the right-most plate that doesn't quite fit.
Finally, and most critically, the right plate poses some serious problems to both the right analog stick and the face buttons. When you spin the analog stick around its extent, it catches on the edge of the faceplate. Additionally, we repeatedly had issues with the four face buttons getting stuck beneath the faceplate. It was most commonly the green O button, because that's the one you'll be using most frequently, but all four can and will get stuck.

Lag was a bit of a problem with the controller, not enough to be noticeable in casual games but those requiring more precise timing it can be a bit of a problem. We're curious to see whether this comes down to this specific iteration of the controller or whether it's something OUYA owners will simply have to live with.

One of our consoles also had a very sticky right analog stick, which, when pushed all the way up, would stay there for a few seconds before popping back to neutral. And, we have to say, we'd have preferred concave surfaces on the top of the analog sticks rather than the convex ones here, but that can be chalked up to personal preference.

Overall, the controller is usable, but it's far from great. Sticky buttons and gummy analog sticks are the sorts of things you wouldn't even tolerate on a cheap, third-party controller and so it's disappointing to find them here on the official unit. This, we hope, is one area that is thoroughly revised before the console ships to retail this summer.

Stradivarius of controllers!

Og maskinen er færdig. Der vil ikke blive ændret på den, hvis man går efter Julie Uhrmans (Her i en artikel på Polygon):
Like most software platforms we use today, from phones to game consoles, the Ouya is designed to be updated. The hardware, however, is finished.

"Our hardware is baked, it's complete, it's done," she said. "But the software will continue to evolve. It'll get better every single day, week, month and year. We'll get more games every single day."

( http://www.polygon.com/2013/3/28/4157602/ouya-feature )

Ouya Review (Founding Backer Edition)
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 17:29 
Det er rystende læsning mht. controlleren... svært at fixen et broken hardware design via patches :D
KilroyKilroySkrevet 04/04-13 17:38 
Oh, The Verge har lige smidt en anmeldelse op.
Et par citater:
With Ouya's hacker ethos tends to come a distaste for paying for things, so Ouya has mandated that every game in its store be free to download. That sounds like a great, let's-all-hold-hands way to make gaming great on the platform, but it leads to something far more frustrating. Every game is free to download, but then dumps on your head a load of nags, pop-ups, and pleas for upgrades or in-app purchases — some games are $4.99, some are $15.99, others just constantly implore you to donate $.99 so the developer can have a beer. Worst of all, it makes buying things impossibly easy — you enter a credit card when first setting up your Ouya, and there are often no confirmation boxes or checks against you spending thousands of dollars. Oh, you hit Upgrade because it's right next to Play and the controller's laggy? Perfect. Thanks for your money.

Det her havde jeg læst, og folk der har kigget Ouya-kode igennem har bekræftet det: Det er op til udvikleren at sætte spil til at lave en Confirmation-boks. Der er intet der afholder en skurk fra at støvsuge din konto gennem Ouya. Og der er ingen krav fra Ouyas side om det.

For $99, everyone who backed Ouya's Kickstarter has unwittingly signed up to beta-test a game console. Alpha-test, even: this is a product with some good ideas and a potentially promising future, but it's a million miles away from something worth spending your money on.

Over the course of my time with the Ouya, I've wondered constantly why the product is launching now. My guess is there's been some heat from backers wondering where their $99 went, but even if that's the case Ouya might want to slow things down a bit. This console isn't finished — it's not even close.

Final verdict: 3.5/10

Ouya review
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 04/04-13 17:44, rettet 04/04-13 18:32 
Kilroy:
Du har da godt nok besluttet, at Ouya er skod :P

Mht. lag. Ouya påstår, de ikke selv har målt mærkbar lag, og det passer meget godt med at alle previews tilsyneladende er fra samme event og altså samme tv, så 90% sikkert lag fra tv. Jeg poster linket når jeg finder det...

Jeg har læst/skimmet fem previews, og fire talte om lag, men ellers var alle positive eller ganske positive omkring controlleren. Og selvom hardware er færdigt, så er software det jo ikke, og flere har snakket om, at hvis lag ikke skyldes et tv, skulle det være til at rette i software...

EDIT: Som lovet...
"I don't know where this is coming from. I can't perceive any lag in my unit when playing all sorts of games. I've hooked up an xbox 360 controller and there's no difference. There's no more input lag on an ouya than on an xbox 360 as far as I can tell.

There are a couple games built using an older version of the ouya Unity plugin that introduced some lag, so that might explain it.

Full disclosure: I am an employee of OUYA. But any developer that has had a dev unit for the past 3 months can chime in. We never got this feedback until a couple people in the press brought it up."
https://news.ycombinator.com/item?id=5461440

Jeg kan se, der er kommet anmeldelser af "Kickstarter-udgaven" hos Engadget og Verge, og begge nævner lag, men lyder til at det er mindre end ved previews, så måske en kombination af tv og software og/eller konsollen (inkl. evt. det Unity-problem, der nævnes). Jeg synes det er mest fair at kaste dom til retail-versionen udkommer (eller tilsvarende software-update) :)
RJKRJKSkrevet 04/04-13 17:55 
Nogen der ved hvornår preorders sendes ud? Og er der ingen af jer der var backers, og har fået den?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/04-13 17:58 
Har du backet Rune?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/04-13 18:13 
Nej, preorder. Derfor jeg spørger til hvornår preorders sendes (der står bare april på sitet).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 18:27 
Det samme her. Fik blot oplyst april da jeg spurgte dem for ca. 1 måned siden.
KilroyKilroySkrevet 04/04-13 19:36 
RJK>
Nej, preorder. Derfor jeg spørger til hvornår preorders sendes (der står bare april på sitet).

Der står 4. juni på ouya.tv, samt Amazon?
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 04/04-13 20:21, rettet 04/04-13 20:21 
Det er for bestillinger som laves nu. Officiel launch er i juni.
KilroyKilroySkrevet 04/04-13 21:44, rettet 05/04-13 09:21 
Edit: Lige meget...
Kilroy Was Here
JmogJmogSkrevet 04/04-13 22:46 
RJK>
Nogen der ved hvornår preorders sendes ud? Og er der ingen af jer der var backers, og har fået den?

Jeg er backer og går og venter i spænding på at de får afsendt min i løbet af den næste uges tid.
HeroldHeroldSkrevet 05/04-13 01:35, rettet 05/04-13 01:36 
Jeg har et Dev Kit, men har slet ikke turde kaste mig over shoppen endnu. Vi fik den i forbindelse med finalepladsen i OUYA Create, og har sidenhen måtte kæmpe med at få vores spil portet dertil (Jeg skriver kæmpe, fordi deres Unity plugin først for nylig er blevet til at bruge).

Mht. input lag, så har vi i hvert fald haft store problemer med controllers, men det lader til at det er et generelt Unity/Android problem - jeg har ikke prøvet ikke-Unityspil, men jeg ved at det relativt nemt kan gøres spilbart. Jeg har hørt at de bare smider input ud i en tekst-streng, hvilket skulle være grunden til noget af rodet, men jeg har ikke rodet med det, så det er et rygte indtil videre.

Hvis man synes deres controllere sutter (det gør dev-versionens), så kan man sætte Xbox 360-controllers til. Jeg ved ikke om det understøttes af alle spil, dog. PS3 burde også fungere.

Edit: Kan se en del af det jeg har beskrevet også står i jaes' post ovenfor.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/04-13 07:58 
dRxL>
De har vel ikke adgang til dev-kits? Spekulerer de ikke bare i at der er meget input lag ud fra hvad de kender til fra android telefoner så som xperia play? Hvis jeg tager fejl, så link mig gerne til den specifikke tråd eller det opslag hvor det står.

Herold har en devkit! Han og hans gutter havde den med på J-Popcon, hvor alle kunne prøve den. Mon ikke der er en gut eller to på shmups, der har haft mulighed for at prøve en? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 05/04-13 08:42 
Mit spørgsmål var baseret på gennemsøgning af shmups forum'et, hvor jeg ikke umiddelbart kunne finde nogle der direkte sagde at de havde et ouya dev-kit, ikke kun på spekulation.

Har mere eller mindre seriøse planer om at lave mit gamle spil "dRxLax" færdig til Ouya (og andre platforme), så rygterne om input lag er en kæmpe streg i regningen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 05/04-13 09:50 
Er der en "nem" måde at måle det på? Så kan jeg evt. prøve.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 05/04-13 10:10 
Skriv et program der viser sort skærm og skifter til hvid skærm når du trykker på en knap.

Brug et videokamera der kan optage i 60 fps eller mere (har et der kan lave 60fps, 240fps eller 600fps du gerne må låne hvis du vil) og film trykket på knappen med skærmen i baggrunden så du kan tælle hvor mange frames der går fra knappen bliver trykket til skærmen skifter farve.

Du skal lige huske at sikre dig fjernsynet/skærmen ikke tilføjer input lag pga. post-processing. Nogle skærme har en "videogame" mode man skal slå til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 05/04-13 10:21, rettet 05/04-13 10:31 
Jeg snoopede lidt i ODK'en og så en controller test app i samples, måske kan den bruges til at teste med.

EDIT: På Ouya's dev forum er der flere udviklere som skriver om controller lag men ser ud til det er noget som kan fixes eller forbedres.
F.eks.:
http://forums.ouya.tv/discussion/comment/9362/#Comment_9362
HeroldHeroldSkrevet 05/04-13 11:04 
Beano>
Jeg snoopede lidt i ODK'en og så en controller test app i samples, måske kan den bruges til at teste med.

EDIT: På Ouya's dev forum er der flere udviklere som skriver om controller lag men ser ud til det er noget som kan fixes eller forbedres.
F.eks.:
http://forums.ouya.tv/discussion/comment/9362/#Comment_9362

Det fikser i hvert fald problemet i Unity-spil på Android - jeg ved ikke om hvor udbredt det er i andre tilfælde, hvor der ikke bruges Unity. Controller-testen (i hvert fald den i forbindelse med Unity) er primært til at test input fra knapperne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/04-13 11:06 
Men kan vel nemt ændres til at skifte baggrundsfarve eller lign når der trykkes en knap - det jeg mente :)
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig