X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ouya - ny, åben konsol


Svar
jaesjaesSkrevet 07/07-12 16:16 
En pæn slat erfarne folk* arbejder på at få en ny konsol på markedet. Formålet er bl.a. at sælge en billig konsol ($99, nok uden controllers), alle i princippet kan og må udvikle og udgive til. Fx har konsollen en dobbeltrolle som udvikler-kit.

Spillene blive free-to-play, hvilket ikke behøver blive et problem (det er jo lidt et fy-ord for tiden). Når man spiller demoer og bagefter l... Se hele indlægget
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
WikzoWikzoSkrevet 26/12-12 18:28 
Jeg har også :)

For nyligt blev en række spiltitler vist frem, og det ser lovende ud:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=505460
happyEDhappyEDSkrevet 26/12-12 18:42, rettet 26/12-12 18:44 
Ved man hvornår man får den? tror også jeg bestiller her i januar

Edit
Wikzo: hold da op. Det ser meget lovende ud!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KilroyKilroySkrevet 26/12-12 19:44 
Starbound er ikke under udvikling til Ouya. Tiy (udvikleren) ville gerne se på hardwaren (hvis den findes), men der er ikke noget konkret der siger at spillet er på vej.
Kilroy Was Here
happyEDhappyEDSkrevet 28/12-12 12:20 
unboxing dev kit

http://kotaku.com/5971684/the-ouya-is-real-heres-an-unboxing
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KilroyKilroySkrevet 28/12-12 12:24 
Såh... Har hardware i den størrelse ikke brug for udluftningshuller? Og kan den overhovedet noget ud over at vise logoet?
Jeg må godt nok erkende at jeg er mere end almindeligt skeptisk over for denne tingest. Den lugter lidt af Phantom.
Kilroy Was Here
happyEDhappyEDSkrevet 28/12-12 12:29 
ahh det er et dev kit

Du har set og hørt indslaget ik?
Har du nogen sinde set nintendos dev kits, de så da meget mere ufærdig ud.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 28/12-12 12:36 
Enheden er gennnemsigtig men designet er final. Forstår heller ikke hvorfor der er en blæser uden udluftningshuller, virker tåbeligt.
happyEDhappyEDSkrevet 28/12-12 12:38, rettet 28/12-12 12:42 
De nævner da mange gange at de laver stadig laver mget på den også kontroller

Men du borre jo bare nogle huller, det er jo meninger at den skal kunne moddes;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 28/12-12 13:00 
Weeee....
KilroyKilroySkrevet 28/12-12 13:07, rettet 28/12-12 13:08 
happyED>
ahh det er et dev kit

Du har set og hørt indslaget ik?
Har du nogen sinde set nintendos dev kits, de så da meget mere ufærdig ud.

Jeg har arbejdet med Nintendos dev kits. Disse havde dog både lufthuller og et interface man kan se efter den bliver tændt. (Men nu er Nintendo jo heller ikke ~~*Indie*~~, så det kan være derfor)
Ouya er "Og til dem der tvivler, kan vi lige tænde maskinen! [Klip] Skærmbillede af en ikke-animeret baggrund."

Efter hvad jeg har læst mig til, ser de billeder af Ouyas hardware også underlige ud. Som en ledning der ligger lige oven i en heatsink. Jeg ved dog intet om hardware, så det kan da godt være at det er noget man normalt gør.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 28/12-12 13:59 
! ~~*Indie*~~ !
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/12-12 14:39, rettet 28/12-12 14:40 
Kilroy>
Såh... Har hardware i den størrelse ikke brug for udluftningshuller? Og kan den overhovedet noget ud over at vise logoet?
Jeg må godt nok erkende at jeg er mere end almindeligt skeptisk over for denne tingest. Den lugter lidt af Phantom.

Jeg synes det ser ud som om at "låget" har tynde spalter hele vejen rundt i kanten (se 2:01 i videoen), men er ikke sikker. Under alle omstændigheder virker det underligt at der ikke er en kanal der passer med blæserens position. Så vidt jeg har forstået er det teknologi der kan sammenlignes med den der sidder i diverse smartphones, så meget køling kan den ikke have brug for.

De spil der er annonceret trækker ikke, så jeg forholder mig også skeptisk.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
happyEDhappyEDSkrevet 28/12-12 14:43 
Tror sku jeg borer et hul i min iphone også.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/12-12 14:54 
Det må da være derfor nogle mennesker har tænkt, at de skulle kaste deres iPhone 4/4s på gulvet så glasset bagpå blev til mosaik... Det giver bedre airflow til hardwaren!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KilroyKilroySkrevet 28/12-12 22:32 
happyED>
Tror sku jeg borer et hul i min iphone også.

Er den også overclocked?
Kilroy Was Here
KilroyKilroySkrevet 30/12-12 09:17 
Det ser ud til at jeg tager fejl. Der er faktisk lufthuller i Ouya. De sidder bare i bunden af maskinen:
Ouya - ny, åben konsol

Det virker også umiddelbart som det klogeste sted. Især hvis man hænger den op i luften, så der er fri lufttilgang til den.
Kilroy Was Here
HankyHankySkrevet 30/12-12 11:53 
Tror du selv den bliver fandens varm?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KilroyKilroySkrevet 30/12-12 13:10 
Fandens varm? Nej. Men jeg synes det er dårligt design at smide en processor ind i et kabinet uden lufthuller. Selvfølgelig (formentlig) begynder den ikke at nedsmelte, men at placere lufthullerne i bunden af en maskine virker ikke som den mest geniale løsning. Hvilket er derfor at elektronik meget sjældent benytter sig af det.

Der er dog dette, man skal tage i betragtning når man læser mine posts:
1) Jeg ved ikke nok om hardware til at udtale mig om varmeudvikling i en overclocked Tegra 3.
2) Jeg gør mig nok en anelse lystig over et produkt der virker solgt på tomme buzzwords og som virker en anelse urealistisk.
Kilroy Was Here
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-12 14:13 
Er jeg den eneste der finder det småt retarderet at de har kaldt knapperne O,U,Y og A? Det var pisse irriterende da jeg gik fra Dreamcast til PS2 og skulle lære nye symboler udenad og jeg kæmper stadig af og til med Nintendo's knapper da de sidder præcis modsat af SEGA's.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 30/12-12 14:49 
Den står jo ikke på sine lufthuller Den er hævet lidt der hvor de sidder. Og jeg skal da lige love for du har bestemt dig for at være imod denne :). Men fred med det hver sin holdning
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KilroyKilroySkrevet 30/12-12 18:56 
Jeg havde faktisk lagt et $99 pledge ind, få dage efter at Kickstarteren blev smidt op. Jeg trak mig dog i sidste ende, da jeg havde fulgt deres udmeldinger lidt og havde tænkt mig om.

Jeg forstår eksempelvis ikke hvad de mente, da de beskrev TVet som "den sidste lukkede platform". Man kunne tolke det som at den almindelige forbruger ikke kan komme til at lave konsol-spil, men med Xbox Live Indie Games, er dette ikke tilfældet. PSN (og vel egentlig med Vitas mulighed for Playstation Mobile-programmet) giver også mulighed for at relativt små indie-udviklere kan komme til.
Jeg forstår heller ikke hvad de mente, da de sagde at "I har bevist at konsollen ikke er død!", når man tænker på at Xbox solgte dundrende godt her til jul. Kreativiteten er, så vidt jeg kan se, heller ikke drænet ud af konsollerne, med Journey, From Dust, Fez og lignende der alle har vist at der stadig er liv dér.

Jeg tænkte egentligt at den kunne være en lille, smart måde at få en emulator-kasse på, men jeg valgte altså at hoppe ud. Hvis det lykkedes for dem, vil jeg kunne købe en senere.

I sidste ende tror jeg bare det er almindelig mistro mod et firma der mener de kan revolutionere spilbranchen, med en maskine der er gået fra skitse, til prototype, til endeligt produkt på under 6 måneder.
Kilroy Was Here
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 30/12-12 19:49 
Men hvad svarer en Ouya til ren specmæssigt, og hvad kan man bedst sammenligne den med?
For mig at se svarer det lidt til en BoxeeBox med controllere, eller en af de små nye kinesiske androidenheder man kan købe på Amazon.com. Det eneste de rigtigt adskiller sig ved er joypaddet, og måske en god Gpu, men det kan jeg ikke helt gennemskue.

Lille android 4.0 computer
jaesjaesSkrevet 30/12-12 21:07, rettet 30/12-12 21:20 
Kilroy>
I sidste ende tror jeg bare det er almindelig mistro mod et firma der mener de kan revolutionere spilbranchen, med en maskine der er gået fra skitse, til prototype, til endeligt produkt på under 6 måneder.

Det er så også ret forkert. Fra de startede deres Kickstarter, til konsollen er sat til at udkomme, går der 8-9 måneder. Dertil skal lægges den tid, de har brugt inden Kickstarter. Jeg ved ikke hvor længe det er, men i og med de havde en prototype af hardwaren kørende, taler vi nok måneder. Så de er vel gået fra skitse til det færdige produkt på noget i stil med et års tid. Det skulle vel også gerne være nok, når nu de bruger eksisterende, let tweaket hardware og software.

SuperMikkel>
Men hvad svarer en Ouya til ren specmæssigt, og hvad kan man bedst sammenligne den med?
For mig at se svarer det lidt til en BoxeeBox med controllere, eller en af de små nye kinesiske androidenheder man kan købe på Amazon.com. Det eneste de rigtigt adskiller sig ved er joypaddet, og måske en god Gpu, men det kan jeg ikke helt gennemskue.

Den bruger en let forbedret udgave af Tegra 3-chippen, og bliver nok lidt kraftigere end den første Xbox. Video der viser Android-spil, som kører med en alm. Tegra 3:
https://www.youtube.com/watch?v=lBl-goBrWno

Eurogamers analyser og gætterier:
http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-how-powerful-is-tegra-3

Hvis du vil sammenligne med noget skal det vel være med en reel konsol, Ouya bliver så bare mere åben, i følge Ouya-folkene. At tilslutte en Android-computer eller -telefon til et tv vil jo aldrig give det samme, da spillene for det meste kun er optimeret til touch.

EDIT: Fik lige byttet rundt på ordene i sidste sætning.
KilroyKilroySkrevet 31/12-12 10:15 
jaes>
Det er så også ret forkert. Fra de startede deres Kickstarter, til konsollen er sat til at udkomme, går der 8-9 måneder. Dertil skal lægges den tid, de har brugt inden Kickstarter. Jeg ved ikke hvor længe det er, men i og med de havde en prototype af hardwaren kørende, taler vi nok måneder. Så de er vel gået fra skitse til det færdige produkt på noget i stil med et års tid. Det skulle vel også gerne være nok, når nu de bruger eksisterende, let tweaket hardware og software.

Men har de det? Hvad vi har set i deres pitch-video var: Mand bruger en controller (Hvilken det er, er ikke til at sige. Jeg synes det ligner en almindelig Dual Shock-controller) Noget bevæger sig på en skærm. Dette er formentligt et mock-up.
De viser en PCB, som måske, måske ikke er relevant for videoen.
De fortæller at Minecraft vil være på maskinen.

Hvad de ikke viser, er en prototype af controlleren (bortset fra deres 3D-render med en skæv højre symbolknap) eller noget hardware der sådan set ser ud til at virke. Hell, det var faktisk først da dev-kits dukkede op hos udviklerne at controlleren kunne ses i sin herlighed af billig knirkende plastic, og en akavet touchplate.

Til at begynde med var der snak om at maskinen var lige så nem at 'roote' som at klø sig bagi, så hackere kunne gøre maskinen til deres egen. Det virker som om de opdagede at dette ikke just var de klogeste, da de eneste penge OUYA reelt kommer til at tjene er via deres OUYA App-butik.
Og hvordan kommer den til at virke? Er det et overlay på Google Play? Det er det nok ikke, for de har skrevet at spil skal bedømmes først. Og så er platformen vel slet ikke åben mere, hvis Ouya i sidste ende selv bestemmer indholdet.

De havde end ikke en fuld funktionsdygtig hjemmeside indtil et stykke inde i Kickstarter-forløbet.

Det er sådan set derfor jeg er så kritisk. Deres video var professionel og lavet således at man selv fylder de manglende huller ind, men den svarer sådan set ikke på noget. Hvor er deres prototype hardware? Hvorfor har vi ikke set andet end billeder af konsollen, indtil den dukkede op hos udviklerne?
Kilroy Was Here
happyEDhappyEDSkrevet 31/12-12 11:13 
Det er da ikke noget at gøre sådan et stort nummer ud af.
Der er masser af konsoller der ikke får omtale, bare tag en tur på DX og der kan man også købe andre korea konsoller der kan emulere og man kan udvikle spil til.
Det jeg syntes er sjov ved denne, er at den får så meget omtale og derved måske gør at der er flere der vil udvikle til den.

Ud over det syntes jeg det er et fix design. Til $99 glæder jeg mig til at prøve.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
jaesjaesSkrevet 01/01-13 19:47, rettet 01/01-13 19:48 
Kilroy:
Du kommer med en masse kritik af konsollen m.m., og det har jo ikke meget at gøre med, at jeg nævner den udviklingstid man kan udlede af deres udtalelser drysset med efterhånden en pæn slat fakta - hvor meget eller lidt tiltro man har til, at de kan levere, er jo et andet spørgsmål :)

Men indtil videre klarer de sig da bedre end en gennemsnitlig Kickstarter i og med de udsendte dev kit til tiden. Dertil har mindst én udvikler postet videoer på Youtube af sit spil, som han jo så må have fået til at virke nærmest med det samme, da videoen er fra dagen efter de sendte dev kits. Så konsollen virker tilsyneladende som lovet.

Han havde i øvrigt ikke noget reelt negativt at sige om controlleren, udover at den mangler en form for menu-knap, men det kan evt. nås endnu, da det ikke er den endelige udgave. Bygge-kvaliteten kalder han middelmådig, og det synes jeg er fint nok til en $30-controller - man kan ikke forvente samme kvalitet som til X360/PS3.

Og så har de fået presset en ekstra USB port ind (mini USB) til samme pris og uden at forlænge processen. Ved dog ikke om den også vil findes i den færdige model, men mon ikke, da det jo er meningen at den færdige konsol både skal være til forbrugere og udviklere...

Tjek evt. hans videoer her:
http://www.youtube.com/user/codezombiegames/videos?flow=grid&view=0
BeanoBeanoSkrevet 25/01-13 08:48 
OUYA controlleren er blevet revideret...

D-pad: OK, OK we heard you :). We’ve changed our D-pad from a ‘disc’ to a ‘cross’ style. W00t! Gone are the days of the “accidental” diagonal move. Accuracy and precision are back.

Thumbsticks: The Dev console thumbstick top caps needed more grip, so we’ve added a rubberized top. This will give better traction and just feel better than the current design.

Touch Pad: It will be more responsive! The final material will help a lot. PRO TIP: In “Settings”, you can set the cursor speed to the fastest level to make it even more responsive.

Triggers: Take two — these weren’t *there* yet, so we’ve improved the design and mechanics. We heard you want them a little more flush with the body of the controller. So that’s what we’ve done.

Battery Bay: We’ve secured the battery for a snug fit! And the pull tab will be made out of a higher-quality material.

Ouya - ny, åben konsol

Mere info
SumezSumezSkrevet 25/01-13 09:11 
Billedet der, må da være af den gamle controller, så?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/01-13 09:15 
Nej, kig længere oppe i tråden
SumezSumezSkrevet 25/01-13 11:45 
Hrm, men d-pad'et er da stadig en disc på det billede? Det ser ikke præcist ud overhovedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/01-13 12:44, rettet 25/01-13 12:51 
Ja men åbenbart det de mener :)

EDIT: Du har vist ret. Kigger man på OUYA dev-kit unboxing videoen, ligner det ovenstående d-pad:
http://www.youtube.com/watch?v=psCoR4zmIpE
spectrespectreSkrevet 25/01-13 12:52 
Kan den lille box køre f.eks. Netflix i 1080p? Og har der været snak om et keyboard og en browser, så man kan surfe ved stuealteret?

Er ret ligeglad med Android spil, men det ville være en ret billig medie boks. 660,- til døren, eller ca. deromkring.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 25/01-13 12:58, rettet 25/01-13 12:58 
Det burde den da der er masser af billige Android mini-pc sticks der kan. Jeg har selv en Probox 2 på vej som kostede kr 550,- via eBay. Dog kommer der nok told på da den sendes fra HK. Hvor stabilt den er med Netflix 1080p ved jeg så ikke før jeg har prøvet den.

Demo video:
http://www.youtube.com/watch?v=Hf7s7ndNbkk

Site:
http://probox2.com
happyEDhappyEDSkrevet 25/01-13 17:31 
Den ser også spændende ud den probox. du må lige give mere info når du har fået og prøvet den.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 25/01-13 18:27 
Yessir ;)
spectrespectreSkrevet 31/01-13 12:32 
Er der nogen steder i Danmark hvor de sælger de Androic USB stick PC'ere? Jeg fandt en Android PC MK809 på Amazon in England til £44.99, men de sender ikke til Danmark.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 31/01-13 12:44, rettet 31/01-13 12:48 
Prøv via eBay UK. Jeg har set flere UK sælgere dér.

Overvejede selv denne på et tidspunkt:
http://www.ebay.co.uk/itm/221168453339
jaesjaesSkrevet 03/02-13 20:38, rettet 03/02-13 21:10 
Så lige, at sidste chance for at forudbestille er i dag (amerikansk tid, ved ikke hvilken tidszone, de går ud fra). Levering er så i april.

Overvejer at bestille en, og udover spil bruge den som stream-boks. Alternativet er at købe en Western Digital Live. Nogen der har et bud på forskelle mellem de to til dette formål - kvalitet, strømforbrug osv.?

EDIT: Den hedder så WD TV Live, lavet af Western Digital :)
quadquadSkrevet 03/02-13 21:17 
1up>
Er der nogen steder i Danmark hvor de sælger de Androic USB stick PC'ere? Jeg fandt en Android PC MK809 på Amazon in England til £44.99, men de sender ikke til Danmark.

Proshop har netop haft en annonce med i deres nyhedsmail. Jeg overvejede selv at købe en, men tror lige jeg ser markedet an - skal kun bruges til Netflix.
FizbanFizbanSkrevet 03/02-13 21:19 
1up>
Er der nogen steder i Danmark hvor de sælger de Androic USB stick PC'ere? Jeg fandt en Android PC MK809 på Amazon in England til £44.99, men de sender ikke til Danmark.

Proshop har en de sælger, kender ikke selv noget til den.

Android USB PC
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 03/02-13 21:28, rettet 03/02-13 21:33 
Wagner>
Proshop har netop haft en annonce med i deres nyhedsmail. Jeg overvejede selv at købe en, men tror lige jeg ser markedet an - skal kun bruges til Netflix.

Hvis det bare er til Netflix, er det bedre bare at købe en Apple TV. Elegant løsning til Netflix, instant-on, meget lavt strømforbrug og samtidig god med AirPlay.

@Jeas: jeg har en WD Live boks i soveværelset og ikke imponeret af den. Jo den virker og streaming er ok, men brugervenligheden er langt fra XBMC som kan fås til Android enhederne (inkl. OUYA senere svjv). Hvor god XBMC er på den Android enhed jeg selv har bestilt, ved jeg ikke endnu men der sker eget udvikling på den platform i øjeblikket.
HankyHankySkrevet 03/02-13 21:40 
Mange af de der billige Android-løsninger der ligger på en 50-60£ på eBay, kan fåes til det halve hos Dealextreme.com, og fri forsendelse.

Eksempelvis denne:
http://dx.com/p/j21-dual-core-android-4-1-google-tv-player-w-wi-fi-1gb-ram-4gb-rom-black-171329
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
quadquadSkrevet 03/02-13 21:45, rettet 03/02-13 21:48 
Beano>
Wagner>
Proshop har netop haft en annonce med i deres nyhedsmail. Jeg overvejede selv at købe en, men tror lige jeg ser markedet an - skal kun bruges til Netflix.

Hvis det bare er til Netflix, er det bedre bare at købe en Apple TV. Elegant løsning til Netflix, instant-on, meget lavt strømforbrug og samtidig god med AirPlay.

@Jeas: jeg har en WD Live boks i soveværelset og ikke imponeret af den. Jo den virker og streaming er ok, men brugervenligheden er langt fra XBMC som kan fås til Android enhederne (inkl. OUYA senere svjv). Hvor god XBMC er på den Android enhed jeg selv har bestilt, ved jeg ikke endnu men der sker eget udvikling på den platform i øjeblikket.

Havde bare håbet på at kunne komme ned på en 300-400kr og måske at kunne styre den fra min Nexus 7. Bliver ikke relevant med en ny løsning før til sommer alligevel, forhåbentlig er der sket en masse med de her Android sticks inden da.

Edit: Sådan en stick fra DX.com, ender vel på nær det dobbelte efter told, moms og gebyrer?
BeanoBeanoSkrevet 03/02-13 21:48, rettet 03/02-13 21:51 
Wagner>
Havde bare håbet på at kunne komme ned på en 300-400kr og måske at kunne styre den fra min Nexus 7. Bliver ikke relevant med en ny løsning før til sommer alligevel, forhåbentlig er der sket en masse med de her Android sticks inden da.

Det tror jeg - også med flere forhandlere i EU :)
HankyHankySkrevet 03/02-13 22:04 
Wagner>
Edit: Sådan en stick fra DX.com, ender vel på nær det dobbelte efter told, moms og gebyrer?

Måske, måske ikke.

Intet af det jeg før har bestilt fra DX er blevet taget i tolden. Bliver den taget og ender på det dobbelte, har man alligevel ikke tabt noget, i forhold til hvis man f.eks. skulle have haft købt den over eBay.co.uk.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
quadquadSkrevet 03/02-13 22:17 
Forhåbentlig får Beano ret, og der kommer flere forhandlere i EU. Jeg har aldrig bestilt noget uden for EU der ikke er blevet taget i tolden, så har ikke den største tiltro til prisen :)
jaesjaesSkrevet 03/02-13 22:51, rettet 04/02-13 00:58 
Beano>
@Jeas: jeg har en WD Live boks i soveværelset og ikke imponeret af den. Jo den virker og streaming er ok, men brugervenligheden er langt fra XBMC som kan fås til Android enhederne (inkl. OUYA senere svjv). Hvor god XBMC er på den Android enhed jeg selv har bestilt, ved jeg ikke endnu men der sker eget udvikling på den platform i øjeblikket.

Tak. Har du nyeste WD TV Live? Har læst en del anmeldelser, og har kun set positive konklusioner. En del anbefaler den endda over AppleTV. Kommer selvfølgelig an på behov, men da jeg ikke har brug for AirPlay og iTunes virker WD TV Live mere tiltrækkende (DLNA, mange flere apps, USB porte, understøtter flere fil-formater).

Det jeg evt. ville satse på er, at nogle hacker Ouya, så man kan bruge den alm. Netflix app til Android - vel nærmest utænkeligt, at det ikke vil ske :)

EDIT: Ouya får forresten en browser, så Netflix burde ikke været et problem... Men så er der lige evt. Unblock Us. Men igen, så er der nok nogen der hacker maskinen, så man kan få fuld adgang til Android...
EDIT 2: Adgang via mobil-browser ser ikke ud til at være ligetil (testede to browsere på min mobil)...
BeanoBeanoSkrevet 04/02-13 08:44, rettet 04/02-13 11:19 
jaes>
Tak. Har du nyeste WD TV Live? Har læst en del anmeldelser, og har kun set positive konklusioner. En del anbefaler den endda over AppleTV. Kommer selvfølgelig an på behov, men da jeg ikke har brug for AirPlay og iTunes virker WD TV Live mere tiltrækkende (DLNA, mange flere apps, USB porte, understøtter flere fil-formater).

Ja i forhold til en ikke-jailbreaket Apple TV som stort set er ubrugelig til andet and iTunes-streaming, Netflix og AirPlay. XBMC kan WC Live ikke konkurrere med - overhovedet. Men XBMC er kun software mens WD Live er en komplet hardware/software løsning ud-af-kassen som fungerer.


jaes>
Det jeg evt. ville satse på er, at nogle hacker Ouya, så man kan bruge den alm. Netflix app til Android - vel nærmest utænkeligt, at det ikke vil ske :)

Jeg er ikke inde i hvor meget OUYA's software spærrer af i Android miljøet, men siden Netflix app'en allerede findes på Android platformen (inkl de små mini-PC enheder), er det slet ikke utænkelig at den også udgives officielt på OUYA's egen app store. Det er svjv planen med XBMC.


jaes>
Men så er der lige evt. Unblock Us. Men igen, så er der nok nogen der hacker maskinen, så man kan få fuld adgang til Android...

Siden unblock-us bare er en DSN indstilling på klienten (efter aktivering), så er det 99.9% sikkert muligt på OUYA maskinen uden modificeringer/hacks. Det virker utænkeligt at man ikke kan sætte netværksindstillingerne som på alt andet :)
jaesjaesSkrevet 05/02-13 00:08, rettet 05/02-13 00:24 
Beano>
Jeg er ikke inde i hvor meget OUYA's software spærrer af i Android miljøet, men siden Netflix app'en allerede findes på Android platformen (inkl de små mini-PC enheder), er det slet ikke utænkelig at den også udgives officielt på OUYA's egen app store. Det er svjv planen med XBMC.

De er pivåbne, opfordrer ligefrem til hacks, og siger at det er nemt at "roote" og at garantien bibeholdes, hvis man rooter. Forestiller mig, at nogle brugere vil lave noget trylleri, så man kan dual-boote mellem Ouya-Android og clean-Android, eller noget i den dur, så man kan bruge alm. Android apps og ikke kun dem man kan hente via Ouyas app store.

Men endte med ikke at bestille. Dels vil jeg gerne vide hvor meget den støjer, og dels gider jeg ikke vente til måske maj/juni på at kunne bruge den med Netflix, så napper en WD TV Live :)

EDIT: Ok, du spørger om de spærrer af - det kan de vel godt gøre fordi det er nemmest/nødvendigt for at systemet virker bedst, uden at det er for at drille "hackere". Men det andet holder :)
spectrespectreSkrevet 05/02-13 08:24, rettet 05/02-13 08:24 
Beano>
Prøv via eBay UK. Jeg har set flere UK sælgere dér.

Overvejede selv denne på et tidspunkt:
http://www.ebay.co.uk/itm/221168453339

Købte den her i fredags, og modtog den igår. Det blev 542,- inkl. fragt (priority)

Indtil videre gør den alt det jeg har brug for. Keyboardet er på størrelse med en almindelig TV fjernbetjening. Var lidt bekymret for at den kom med britisk strømstik som ikke passer i danske kontakter, men heldigvis kom den med dansk standard, og så en britisk adapter til at sætte på.

Det er helt mindblowing at sådan et lille usb stick er en pc. Har installeret Netflix, Youtube og XBMC på den. Kører det hele som en champ.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
284 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig