X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsolsamling på YouTube


Svar
--Skrevet 05/07-12 16:49 
Hej med jer,

Så fik jeg taget mig sammen til at få lavet en video med min konsolsamling!

Jeg synes det er meget skægt at skrive anmeldelser, og har gjort det en del med MMA gear (mmating.blogspot.com), og havde i tankerne at jeg ville begynde på lidt af det samme, blot med spillekonsoller for øje. Da jeg ikke gider skrive flere anmeldelser, valgte jeg at optage det på vi... Se hele indlægget


Link...
Spiller nu: Animal Soccer World
168 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-12 12:24 
Nej, men sandheden er ilde hørt :)

Sumez>
Men er du sikker på at musikken kører langsommere i alle 50hz-spil? Spiller man f.eks. Final Fantasy 6 i 50hz, stopper musikken i operaen længe før de er færdige med a tsynge, det må jo tyde på at musikken kører hurtigere end selve spillet.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kender ret meget til Snes'ens indmad. Har dens lydchip en clock, som er uafhængig af CPU'ens? I så fald, er jeg fuld af lort. Men 60Hz-optimerede spil i 50Hz er stadigvæk noget gris.

Sumez>
Jeg ville nok ikke være ligeglad, hvis jeg stolt ville vise resultatet af mit projekt frem, og folk hænger sig i, og brokker sig højlydt over, helt andre detaljer. :)

Kan man få nogen bedre ros, end at folk kun brokker sig over småting, der ikke har noget med produktet at gøre?

It's all good sport ;)
AV Intelligent Terminal
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/08-12 14:16 
Sumez>
Jeg ville nok ikke være ligeglad, hvis jeg stolt ville vise resultatet af mit projekt frem, og folk hænger sig i, og brokker sig højlydt over, helt andre detaljer. :)

Det kan jeg faktisk godt se pointen i og maskinen er fed!

Men at kalde det her flueknepperi når der har været en markant længere diskussion om hesten i SoTC giver ingen mening. 4:3 til 4:3 spil og længere er den vel ikke.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 29/08-12 15:19 
Hesten i SotC er også en væsentlig mere interessant diskussion, som du selv siger er den jo ikke længere end "4:3 til 4:3 spil".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 29/08-12 17:57 
Kan godt lide den ligegyldige drejning tråden har taget :P
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 31/08-12 22:08 
Lidt nyt til samlingen

KonsolTing.blogspot.dk - Nyt til samlingen #3
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 27/09-12 16:21 
Forsøger mig med et par engelske ord :D

KonsolTing.blogspot.com - m1chelsen´s videogame collection
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 28/09-12 15:28, rettet 07/10-12 12:56 
Lidt nyt til samlingen

Nyt til samlingen #4
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 15/10-12 10:47 
Så fik jeg optaget en video af maskinen i aktion :)

Consolized Hyper Neo Geo 64
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 21/10-12 15:03 
Lidt nyt unboxing halløj...

Rayman Origins CE unboxing (x360)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 20/11-12 13:23 
Så fik jeg strikket en ny video sammen.

Nyt til samlingen #5
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 31/03-13 13:09 
Så fik jeg lavet en ny video med lidt mere vrøvl :D

Nyt til samlingen #8
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/03-13 13:17 
Den går helt bananas i Firefox på min af én eller anden grund.

Konsolsamling på YouTube

Det kan være den virker senere når den har compressed lidt
--Skrevet 31/03-13 13:23 
Ja okay, det skal jeg ikke kunne sige :/ Her virker det fint i Crome + IE.

Gratz med dit Police 24/7 btw :D
Spiller nu: Animal Soccer World
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/03-13 13:29 
Ja tak! Jeg glæder mig til at prøve det igen. "Crack the case!" står der på coveret... Som om der er noget detektiv arbejde i det og man ikke bare smoker alle der ser nogenlunde suspekte ud :D
--Skrevet 31/03-13 13:35 
Så skaldu hellere spille SWAT4, hvis du vil redde liv!

Der får man ligefrem minus points ved at skyde forbrydere, med mindre de sigter point blank på dig :P

Har stadig ikke prøvet mit eksemplar. Jeg skal have fat i et CRT + PS2 pistol på et tidspunkt, dog ved jeg ikke hvad jeg skal gøre af det (altså TVet)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/03-13 14:49 
Ghost Squad er et meget kort spil.
Køb heller house of the dead 2-3 og overkill :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 31/03-13 15:04 
Tror hellere jeg må eje begge spil. Har før været ved at købe Overkill pakken, inkl. en specielt Wii revolver ting :D
Spiller nu: Animal Soccer World
HankyHankySkrevet 31/03-13 15:19 
Har lige set dit nye klip igennem, underholdende som altid.

Var flad af grin da jeg hørte dig snakke om Dodonpachi og Deathsmiles - det er spot-on det du fortæller. Det er mest din måde at beskrive spillene og sværhedsgraden på, der fik mig til at grine. Det var sjovt fordi jeg kan genkende reaktionen fra mine egne kammerater der normalt ikke gør sig i sådanne spil. Det er altid, "Hold nu kæft!", "OMFG", "Det er jo latterligt det her" osv. :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/03-13 15:25 
De hedder Bullet Hell Shooters ikk? Jeg spiller dem heller ikke :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 31/03-13 15:26 
Jamen det er da kun godt at nogle gider se det, eller forsvinder pointen lidt ved at optage :D

Men ja, det er så underligt med det bullethell halløj. På den ene side finder jeg det ekstremt WTF!? frustrerende, men samtidig skal man liiiiiiiiige prøve igen. Spillede lige spillet igennem en gang til her imens videoen uploadede, og kom da igennem første bane uden at dø, så det var da super :P

Men når man så kommer til de 2 drager, som smadrer en fra begge sider, sidder man pludselig med den lange næse igen :D

Men generelt kan jeg faktisk godt lide spil hvor man kan give sig selv skylden når man taber. Fordi selve kontrollen fejler jo ingenting. Det er sku værre med spil, hvor man dør fordi man hænger fast i en mur eller andet tosset.
Spiller nu: Animal Soccer World
JuggernautJuggernautSkrevet 31/03-13 15:59 
Hanky>
Var flad af grin da jeg hørte dig snakke om Dodonpachi og Deathsmiles - det er spot-on det du fortæller. Det er mest din måde at beskrive spillene og sværhedsgraden på, der fik mig til at grine. Det var sjovt fordi jeg kan genkende reaktionen fra mine egne kammerater der normalt ikke gør sig i sådanne spil. Det er altid, "Hold nu kæft!", "OMFG", "Det er jo latterligt det her" osv. :D

Helt enig. Super underholdende at se dig snakke om genren. "Så siger det bare røvhul.." Alene de fagter og ansigtsudtrykket er guld værd :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 01/04-13 01:55 
m1chelsen>
Men generelt kan jeg faktisk godt lide spil hvor man kan give sig selv skylden når man taber. Fordi selve kontrollen fejler jo ingenting. Det er sku værre med spil, hvor man dør fordi man hænger fast i en mur eller andet tosset.

Meget smukt påpeget. En af de charmerende ting ved shooters er at de essentielt er skåret "ned" til det mest simple og direkte gameplay - skyd, og undgå at blive skudt, og selvom der er meget at lære når man begynder at sætte sig ind i det, ved man altid hvad man gjorde galt når man bliver ramt, og har derfor en fornuftig årsag til at prøve igen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 01/04-13 09:56 
Helt præcis. Det er bl.a. også en af grundene til hvorfor jeg i tidernes morgen spillede Q3 på PCen. Våbene ramte DER HVOR MAN SIGTEDE, og der var ikke alt muligt latterligt rekyl-spray-and-prey-tilfældigheder indblandet.

Quake 3.... De gode gamle dage!
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 12/04-13 12:45 
Lidt nyt :)

Nyt til samlingen #9
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 25/04-13 19:30 
Lidt mere skrammel til samlingen :)

Nyt #10
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/04-13 19:34 
tror der er en fejl i din video? den slutter midt i det hele... :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 25/04-13 19:46, rettet 25/04-13 19:58 
Hmm... må lige kigge på det :/

Prøver at uploade den igen..
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 25/04-13 21:17 
Har uploaded den igen, men det ser ikke ud til at fungere... Det giver blot sort skærm her :/ Nå, men må se om det virker i morgen....
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 26/04-13 07:15, rettet 26/04-13 07:39 
Så fungerer den! Aner ikke hvad der skete :/

Nyt til samlingen #10
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 03/05-13 18:56 
Lille video hvor jeg hygegr mig lidt med Quake III Revolution til PS2.

Gamle spil #3 - Quake III Revolution
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 19:38 
god video!
Jeg nået kun til quake 2, efter gik jeg over til RTCW.
Var RTCW ikke lavet på samme engine som quake? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 03/05-13 19:41 
Tak tak :)

Jo, den kører på samme som Q3.
I RtCW + ET var det også muligt - dog begræset - at lave diverse trickjumps. KAn da huske at jeg gjorde flittigte brug af cirkle jumps, specielt i ET.

ET... gode minder!
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 20:09 
Kunne du komme op på taget på deport i RTCW? :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 03/05-13 20:17 
Kan ikke huske navnene på de forskellige baner, så er ikke sikker. Det er nu heller ikke fordi jeg var mega 1337 trickjumper, så hvis det er et af de mere tricky jumps, kunne jeg højest sansynlig ikke :P
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 20:25 
Denne bane http://www.youtube.com/watch?v=SpKhc8o4vXE
Også op på taget hvor axis spawner! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 03/05-13 20:30 
Har aldrig brugt meget tid på RtCW. Har kun spillet det igennem et par gange + banen hvor man starter i vandet, og skal springe muren, osv.

Det er nærmest udelukkende ET jeg har nørdet (da jeg spillede klan)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 20:36 
Ahhh, Var vild med ET ...meen RTCW var bedre, Den havde quakes hurtighed i spillet! :)
Men banerne i ET er bedre/sjover.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 11/05-13 17:26 
Lidt nyt :)

Nyt til samlingen #11
Spiller nu: Animal Soccer World
BlumarinaBlumarinaSkrevet 11/05-13 17:35 
Spændende, m1chelsen. Følger ivrigt med :)
--Skrevet 11/05-13 17:54 
Det var da dejligt :) Godt at nogle vil se det, så er det da ikke helt spild af tid :P
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 30/05-13 18:09 
Ny video, med hvad der er dukket op siden sidst.

Nyt til samlingen #12
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/05-13 18:17, rettet 30/05-13 18:17 
DEAL Breaker!! ingen hotpants i reboot :( :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 06/06-13 14:16 
Så fik jeg lige lavet en ny video, hvor jeg fortæller lidt om et par tips, når det kommer til at samle på konsoller / spil. De fleste herfra kender nok til disse i forvejen, men here we go :)

18 råd til nye konsolsamlere
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/06-13 14:31, rettet 06/06-13 14:32 
Jeg har i lang tid gået med tanken om at selv lave en, da mange har spurt hvor jeg finder mine ting så billigt :)

Men jeg ved ikke om det er klogt ? Da der giver mig selv mere konkurrence :)

Skal lige sige jeg ville gå mere i detaljer om hvor man skal kigge, lidt som hvis du ikke holdete dit forum for dig selv ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 06/06-13 14:39 
Havde samme tanker selv, men tænker at det må være rart for nye folk, hvis der er et par råd man kan få med fra starten.

Når det så er sagt, så tror jeg at retro-game branchen er temmelig snæver. Tror derfor at det er begrænset hvor meget konkurrencen ville kunne mærkes. Men ligesom med mit "personlige forum", så synes jeg også at man skal passe på med at give alle guldkornene væk, specielt når det kommer til steder, hvor dette ville resultere i en "massiv" konkurrence, hvis blot en håndfuld andre ville bruge samme sted.

Synes bare jeg gerne ville formidle budskabet, specielt omkring at alt retro ikke er guld værd, hvilket jeg rimelig ofte stødder ind i :S
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/06-13 15:45 
Ved godt hvad du mener med...folk tror de har guld...

MEN
Der er også spil der ude som ingen loppemarker/venner kan klare!
Hvor man skal punge op... :(

Men man kan også være heldig... Jeg har fået MANGE spil i gemmen gamespot (mest for 2-3 år tilbage)
Dog sidste år var beste deal ever.... Chrono trigger/ final fantasy 3/ secret of mana/ secret of evermore/ donkey kong/ og mere til SNES for 1000kr alt i CIB :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 06/06-13 17:37 
Helt enig. Nogle ting er svære at skaffe end andre, dog omhandler det i sidste ende mest hvor desperat man er efter at få et givent objekt. Du har også ret i at sansynligheden for at finde et bestemt spil man er ude efter kan være pænt lille, og så ender det emd at man har brugt x antal timer på at tosse rundt på loppemarkeder, og så havde det været mere smart blot at punge de x antal tusinde ud for produktet via Ebay, hvis man tænker at tid = penge.

Videoen er nu også mest henvendt til nye samlere, som stadig er på forholdsvis bar bund med hvad de konkret leder efter, og som måske ikke har den store samling. Her er der en masse semi dyre spil man kan anskaffe sig til småpenge :) Specielt når man stadig mangler mange forskellige eksemplarer, og derfor ikke blot vælter inde i den ene dublet efter den anden.
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/06-13 18:25 
Jeg kan rigtig godt lide din tilgang til især prissætning på ting.
Når noget bliver hyped tilstrækkeligt, kan det efter min mening hurtigt gå over i spil'snobberi'.

Selvom det ikke er det samme som at eje 'originalen', så kan jeg personligt sagtens gå på kompromis med mange ting.
F.eks. med et spil som Under Defeat til Dreamcast. Det koster gerne mindst 500 kroner på Ebay - Så kan jeg altså godt leve med en ~120 kroners HD version til X360, hvor der endda er lidt ekstra med. Især når det originale alligevel ikke er så forfærdelig mange konsolgenerationer gammelt.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 06/06-13 19:14 
Helt enig. Og jeg synes netop at aspektet med at man kan være heldig og finde et eksemplar til næsten ingen penge er værd at tage med. Et godt eksempel vil jeg mene er Castlevania til PS1. Det ligger på cirka 900 kr + - så vidt jeg lige husker. Samtidig er dette et af de spil som rent faktisk er til at støve op med lidt held.

Jeg har fx så sent som for et par timer siden lige hentet Wild Arms 4 (PS2) for 13 kr, selvom det med en hurtig Ebay.dk søgning ligger på cirka 250 - 300 kr.

Så når først spil kommer op i pris orker jeg slet ikke at være med mere med mindre det er spil - som CS er inde på - som bare ikke er til at skaffe andre steder end ved at punge ud :D

Vedr. Under Defeat, så havde jeg selv i tankerne at købe HD udgaven, dog fik jeg det aldrig gjort :(
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/06-13 21:11 
Det er klart, hvis eneste mulighed er at punge ud, så går jeg også ret langt for et spil jeg absolut er nødt til at eje.
Mit Dreamcast joystick var også i den lidt dyrere ende af skalaen, men det var en ting jeg havde bestemt mig for at jeg ikke kunne leve uden :D

Amazon.co.uk har stadig Under Defeat HD til både X360 (£12.49) og PS3 (£12.99) - Jeg købte det i stedet for Akai Katana, da AK i mine øjne mindede rigeligt om Deathsmiles - Så jeg ville gerne have lidt variation i shmups (nu hvor jeg ikke er super kæmpe shmup fan). :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
168 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig