X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsolsamling på YouTube


Svar
--Skrevet 05/07-12 16:49 
Hej med jer,

Så fik jeg taget mig sammen til at få lavet en video med min konsolsamling!

Jeg synes det er meget skægt at skrive anmeldelser, og har gjort det en del med MMA gear (mmating.blogspot.com), og havde i tankerne at jeg ville begynde på lidt af det samme, blot med spillekonsoller for øje. Da jeg ikke gider skrive flere anmeldelser, valgte jeg at optage det på vi... Se hele indlægget


Link...
Spiller nu: Animal Soccer World
168 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
--Skrevet 05/07-12 16:49 
Hej med jer,

Så fik jeg taget mig sammen til at få lavet en video med min konsolsamling!

Jeg synes det er meget skægt at skrive anmeldelser, og har gjort det en del med MMA gear (mmating.blogspot.com), og havde i tankerne at jeg ville begynde på lidt af det samme, blot med spillekonsoller for øje. Da jeg ikke gider skrive flere anmeldelser, valgte jeg at optage det på video i stedet.

I første omgang har jeg lavet en video med en præsentation af samling, og herfra kan jeg så bygge videre!

Tjek videoen ud, og kom gerne med feedback :)

Link...
Spiller nu: Animal Soccer World
jaesjaesSkrevet 05/07-12 18:22, rettet 05/07-12 18:24 
Det må du gerne fortsætte med :)

Om det er noget jeg vil se igen, kommer dog an på indholdet, for tidligt at sige noget om endnu...

Nu er jeg ikke sprog-nazi, men når sådan noget som titlen på programmet er skrevet forkert, synes jeg det bør ændres - Konsol-ting skal enten skrives med bindestreg eller i ét ord, det første er måske bedst i denne sammenhæng, men der er frit valg :)

EDIT: Jeg mente så, at bindestreg nok er bedst, rettet.
--Skrevet 05/07-12 18:33 
Halløj,

Tak for feedback :)

Kan godt se hvad du mener vedr. den bindestreg. Jeg har dog bare snuppet banneret fra min blogside da jeg lavede videoen. Men kan godt følge dig, at rent grammatisk virker det lidt smådumt :P Håber det er til at se igennem fingre med, men det er klar noget jeg vil overveje til næste video. Tak tak ;)

Vedr. indhold, hvad vil du så mene kunne være interessant :)?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 05/07-12 18:44 
Fed video, jeg synes altid det er spændende at se hvordan andre folk har opmagasineret deres spil, og er glad for at se jeg ikke er den eneste der fylder skabe, der burde være til andre formål, med diverse konsolhardware af ældre dato. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/07-12 18:46, rettet 05/07-12 18:48 
Bare lave løs af videoer. Vi mangler flere dansker på YT med video spil.
Et godt råd (som jeg også godt viste da jeg startet) er at de første videoer man laver kan man godt ha' det svært med.
Til jer som ikke har prøvet det, Prøv et tænde et kamera alene, og begynd at tale til det... det føles vild mærkeligt :D
Også derfor jeg ikke kan holde mine første videoer ud...jeg ser dem ALDRIG selv :P

Så kom i gang med at fortælde dine meninger om spil på YT, ens meninger betyder så meget mere på kamera , end det man skriver på forums/blogs.
Folk ligger mere mærke til en, og hvad man har at sige.

Et sub her fra :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 05/07-12 19:58 
Sumez

Ja, jeg ville ønske jeg havde et rum jeg kunne bruge kun til gaming, dog forsvandt det rum helt af sig selv, da vi fik barn :P Så jeg er nødsaget til at havde det stående alle mulige sjove steder :D


ChronoSousa

Du har så ret... Hold kæft hvor var det underligt at tale til et kamera, og specielt når det var kæresten der optog det, og hun i forvejen synes konsolrelateret snak, er lige så uinteressant som jeg synes makeupvideoer er :P
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 05/07-12 20:48, rettet 05/07-12 20:49 
Ja, tror også helt klart sådan nogle videoer er sjovere at lave med en kammerat, der deler interessen, også så man ikke sidder alene og taler til et kamera :)
Kan se at ChronoSousa har gjort det samme i flere af hans videoer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ProzelProzelSkrevet 05/07-12 20:50 
Jeg ELSKER videoer som disse. Og samtidig hader jeg dem fordi, at de giver mig lyst til selv at samle på retro! :)
jaesjaesSkrevet 06/07-12 00:27 
m1chelsen>
Vedr. indhold, hvad vil du så mene kunne være interessant :)?

Jeg er ikke samler, så vil helst se tingene i brug, eller som minimum ude af æsken og godt med nærbilleder :)

Fx anmeldelser, som du nævnte, kunne være fint. Ca. 5 min. per styk er nok en god længde. Konkrete emner/diskussioner du tager op og illustrerer med konkrete spil-eksempler/konsol-eksempler, ville også kunne lokke. Her ville det så være oplagt at tage en kammerat med indimellem.
--Skrevet 08/07-12 11:03 
Så fik jeg lavet en ny video hvor jeg taler om Mirror´s Edge :)

Mirror´s Edge
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 18/07-12 06:24 
Ny video:

Warhammer 40.000 Space Marine Collector´s Edition Unboxing
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 06/08-12 08:10 
Ny video:

Nyt til samlingen
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 06/08-12 11:50 
Hold da fest, du får dig da nogle ting! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 06/08-12 17:52 
Sumez>
Hold da fest, du får dig da nogle ting! :)

Ja, det er også med at slå til når man ser noget billigt :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/08-12 17:59, rettet 06/08-12 17:59 
jeg fik resten af de dreamcast spil :P (qxl)
Godt du ikke bud imod mig :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 06/08-12 18:11 
Nå okay. En anden gang er det nok også smartere (hvis der kun er folk herfra som byder) at man lige taler sammen, 1 byder, og vi deler i porten. Ingen grund til at byde hinanden imod på QXL :P
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 12/08-12 12:39 
Ny video, hvor jeg taler om mine favorit konsolspil :)

Min Top 15
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 15/08-12 22:28 
Så fik jeg bikset en ny video sammen.

Nyt til samlingen #2
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 17/08-12 18:35 
Min erfaring med Castlevania LoS

Lords of Shadow anmeldelse
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 21/08-12 11:50 
Gamle spil #1

Quackshot (Sega Mega Drive)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 28/08-12 10:01 
Video af min færdige Neo Geo CMVS

CMVS
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 28/08-12 10:31 
Hvorfor ikke 4:3 format?
Bashful Neophyte
--Skrevet 28/08-12 10:35 
Kan bedre lide widescreen, men muligheden for 4:3 er tilstede.
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 28/08-12 10:57 
Det er synd for dine Neo Geo spil! Hvis man går op i at spille på rigtigt hardware hvorfor så ikke gå op i at det skal se rigtigt ud på skærmen? Det kan jeg bare ikke fatte jeg synes det er en virkelig vigtig faktor når man spiller retro!

Så kunne du lige så godt bare emulere hele skidtet hvis du synes det ser bedre ud med widescreen?
Bashful Neophyte
--Skrevet 28/08-12 11:08 
Synd for mine spil? Sikke noget fis....

Tror jeg har det med dette projekt som jeg har det for 20 år siden da jeg byggede med Lego. For mig er det processen der er spændende, det at fremstille noget. Jeg har hygget mig gevaldigt med dette, og er glad for at havde nået målet.

Men at skulle til at forklare mig, og begrunde at jeg har optaget en video hvor TVet stod til 16:9 i stedet for 4:3, og derefter få at vide at jeg lige så godt kunne havde emuleret skidtet, finder jeg tåbeligt og upassende.

Men det er fint med dig at du finder det yderst vigtigt at køre 4:3, men derfor behøver jeg vel ikke nødvendigvis at gøre det på samme måde...
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 28/08-12 11:15 
Neros, bruger du selv en "rigtig" arcade skærm til dit grej? Just curious.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 28/08-12 11:20, rettet 28/08-12 11:20 
Jeg synes ikke det er "vigtigt" at køre spillene i 4:3, men må indrømme at jeg også synes det er underligt at man ligefrem foretrækker at strække billedet på den måde?
Det er en lækker maskine, og for min skyld må du også gerne vende skærmen på hovedet når du spiller på den, eller skrue så langt ned for farverne at det hele er sorthvid, det er bare et ret uforståeligt valg. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/08-12 11:53 
Jeg forstår det heller ikke da jeg hader ukorrekt aspekt uanset om det er spil eller film, men hver sin smag og præference :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/08-12 12:21 
Det er lidt li'som at trække underbukserne helt op under hagen. Det kan godt være, man har muligheden, og det kan godt være, man selv synes, det ser godt ud, men underbukser er nu engang ikke beregnet på at skulle strækkes på den måde.

Men hul i det. Du har den alligevel sat til en fladskærm, så det er helt fucked uanset ;)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 28/08-12 12:55 
CRT FTW! };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
amnesiaamnesiaSkrevet 28/08-12 13:37 
Elgen>
CRT FTW! };-P

+1 :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/08-12 14:47 
OMG! gammel retro nisser :D
Jeg syntes den er cool. Og kør spillet som du vil.
Minder om, jeg havde en ven som ikke så film uden det var i THX ><
Så bliver det sgu for nørdet til mig!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 28/08-12 14:52, rettet 28/08-12 14:54 
Der er da ikke noget retro-nisse-agtigt eller nørdet i at man bare sætter spillet til og kører det uden forvreden skærmratio.
Forestil dig at du gik i biografen for at se en film, og de havde presset widescreen-billedet sammen til et 4:3-billede så alle blev vildt tynde/høje at se på i ansigtet. Er man supernørdet hvis man er utilfred sover det? :)

Men nu er det jo bare en video til at demonstrere maskinen, man kan sætte den til hvad man vil, så der er vel ingen grund til at hænge sig i hvordan den bliver brugt i videoen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/08-12 15:04 
ChronoSousa>
OMG! gammel retro nisser :D

Hov hov... jeg er ikke "retro"!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/08-12 15:13, rettet 28/08-12 15:15 
CHRONOSOUSA RANT!!
Jeg spiller alle mine retro spil på en fladskræm. jeg har ikke plads til andet. Og ja jeg køre den i 4:3... Nogle gang gør jeg ikke. Og jeg har det lige så sjovt med spillet. min fladskræm ødelægger ikke spillets gameplay. Lidt det jeg er ude efter .... Og JO jeg er enig at CRT er bedre...Men er sgu ved at være træt at høre på det (ikke her, men steder som nintendo age OSV) Det er som om at det er ulovligt! :D
Når jeg få et gameroom på 15 km2, så kommer jeg nok til at finde 2-3 crt skræme...Fordi jeg vil ha' et lækker gameroom og spille mine spil som jeg husker det...på et crt tv.
Men end til da. gi mig fred! ;)

Ved ikke hvem jeg skriver til?? skulle lige ha' luft...! :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 28/08-12 15:16 
Jeg vil også hellere køre mine spil i 42" end med ægte hardware-scanlines. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/08-12 15:27 
4:3 på en 42" 16:9-skærm er vel også en hel del mindre end 42" :)
AV Intelligent Terminal
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 28/08-12 15:30 
Ja, og snart taler nisserne også om RGB og 60Hz og det hele er sort snak med al den sprøde composite som ingen værdsætter...
Rigtige spilelskere kan ikke se forskel på den slags alligevel eller noget.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-12 15:45 
Jeg spiller også på lidt forskellige skærme, men har stadig et CRT fjernsyn stående primært til lyspistol spil. På CRT skærmen plejer jeg også og snaldre min Mega Drive på da det ser pisse godt ud med RGB og halløj.
SumezSumezSkrevet 28/08-12 15:47 
KillerBean2>
4:3 på en 42" 16:9-skærm er vel også en hel del mindre end 42" :)

Fair nok. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 28/08-12 16:32 
Sumez>
Men nu er det jo bare en video til at demonstrere maskinen, man kan sætte den til hvad man vil, så der er vel ingen grund til at hænge sig i hvordan den bliver brugt i videoen.

Dejligt at du kunne skære det ud i pap, hvilket jeg åbenbart ikke har været i stand til!
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 29/08-12 02:38, rettet 29/08-12 02:40 
Tjah jeg ved ikke hvad jeg skal sige andet end at jeg går meget op i at det ser visuelt ordenligt ud på skærmen sådan som det er beregnet til.

Jeg ville f.eks aldrig kunne holde ud at skulle se en SNES eller Megadrive etc i widescreen 16:9 det er blasfemi hvis man spørger mig. Jeg kører 60hz på min XRGB2+ tilsluttet 4:3 monitor. Nørdet måske men hva fa'en sådan har spillene det bedst hos mig ;-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 29/08-12 07:17 
Kan godt følge tankegangen, dog mener jeg at det vigtigste er hvordan hver enkelt får den bedste oplevelse.

mht widescreen, så mener jeg at det kan deles op i en plus side, i form af den større skærm det giver at kigge på, og en negativ side (som nogle har været inde på) i form af at det hele bliver trykket federe.

Disse 2 faktorer mener jeg er værd at holde op imod hinanden, og det sker derfor også at jeg i nogle spil (ikke lige NeoGeo, da det er en helt ny verden for mig) skifter til 4:3. For mig er det vigtigt om det ødelægger spillet, eller ikke. Og i et spil som fx Samurai shodown, vil jeg ikke mene at det ødelægger noget, da figurene i forvejen er nogle ikke menneskelige størelser. I dette tilfælde vil jeg prioritere den større skærm højere.

Så for at koge det ned til noget som giver mening, så synes jeg folk skal game på den måde som de har lyst til, og tiltaler dem mest, frem for hårdnakket at binde sig til gamle metoder, og forsvare hvad der er "rigtigt", da det i min verden bliver en ligegyldig diskution, efter som det hele beror på en individuel smagssag.

Vedr. den snak med CRT skærme, så vil jeg fortrække en fladskærm, da den nu engang fylder mindre i stuen, er større i billedet og mere lækker at se film på. Skal man derfor vælge, er det igen en prioriteringssag.

Når alt det så er sagt, så var videoen nu også mere tænkt som "Se dette er det færdige resultat af mit NeoGeo projekt, jeg vil gerne vise den fysiske del frem, of samtidig demonstrere at det hele kom til at virke", og ikke "se, jeg kører samurai shodown i widescreen" ;)
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 29/08-12 09:57, rettet 29/08-12 09:58 
Det var ikke for at kritisere dit arbejde med din maskine, men jeg synes bare det er vigtigt at forstå principperne i at spille retro. Jeg synes ikke det giver mening overhovedet, at strække billedet ud til widescreen med retro spil. Det har aldrig været meningen at de skulle kunne det, og det har heller ikke noget med hvad der mest rigtigt at gøre bare fordi man tror det er sådan noget nørderi for hulen da. Hvis man har den mening har man misforstået ALT hvad det vil sige at spille sine retro spil. Man bliver da nødt til at spille dem sådan som de bedst tager sig ud! Synes man de ser bedre ud i widescreen er der noget galt..Ville du f.eks køre dine PS3 og XBOX360 spil i 4:3 og 480p? Nej vel ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 29/08-12 10:18 
Vil heeelst ikke blande mig for meget i det her, da jeg ikke altid har tid til at følge ordentligt med. Men... Vil næsten mene, at det at spille ting (der ikke er lavet til det) i 50Hz, er endnu større helligbrøde.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 29/08-12 10:21 
Det kommer da virkelig an på spillet, i et turbaseret strategispil ville de f.eks. være fuldstændig underordnet, men jeg tror jeg er lidt træt af den diskussion, det er virkelig flueknepperi meget af det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/08-12 10:24, rettet 29/08-12 10:24 
Absolut enig med de 50hz!

Tør ikke tænke på at jeg sad med sådanne ting førhen i tiden :-(
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-12 11:21, rettet 29/08-12 11:26 
Alf81>
Men... Vil næsten mene, at det at spille ting (der ikke er lavet til det) i 50Hz, er endnu større helligbrøde.

Enig. 16:9 vs. 4:3 og fladskærm vs. CRT er lidt smag og behag. Personligt foretrækker jeg RGB på et 4:3 CRT, men der er jo også en del tosser, som påstår, at antennestikket er det eneste rigtig, fordi det er "autentisk". Så man kan godt ødelægge det fuldstændig for sig selv i jagten på det "rigtige" :D

At spille sine spil 17% for langsomt er dog direkte perverst...

Sumez>
i et turbaseret strategispil ville de f.eks. være fuldstændig underordnet

Måske mht. gameplay og animationer. Men hvad med musikken? Hører du alle dine LP'er med pitchen sat til -17? ;)

Sumez>
det er virkelig flueknepperi meget af det. :)

Selvfølgelig. Men hvor skal man ellers fluekneppe, hvis man ikke kan gøre det på P:R?
Jeg tror godt, de fleste af os er klar over, at m1chelsen er fløjtende ligeglad med alt det, vi ævler om, men det forhindrer os ikke i at fluekneppe videre :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/08-12 11:46, rettet 29/08-12 11:47 
KillerBean2>
Måske mht. gameplay og animationer. Men hvad med musikken? Hører du alle dine LP'er med pitchen sat til -17? ;)

Men er du sikker på at musikken kører langsommere i alle 50hz-spil? Spiller man f.eks. Final Fantasy 6 i 50hz, stopper musikken i operaen længe før de er færdige med a tsynge, det må jo tyde på at musikken kører hurtigere end selve spillet.


KillerBean2>
Jeg tror godt, de fleste af os er klar over, at m1chelsen er fløjtende ligeglad med alt det, vi ævler om, men det forhindrer os ikke i at fluekneppe videre :D

Jeg ville nok ikke være ligeglad, hvis jeg stolt ville vise resultatet af mit projekt frem, og folk hænger sig i, og brokker sig højlydt over, helt andre detaljer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/08-12 11:52 
Men at strække billedet ud, er fandme bare næsten ikke i orden? :D
Ting om dét og pis.
168 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig