X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Quantum Conundrum - fra en af skaberne bag Portal


Svar
WikzoWikzoSkrevet 21/06-12 23:52, rettet 21/06-12 23:53 
I dag udkom Quantum Conundrum på Steam (XBLA og PSN kommer lidt senere). Kort fortalt er det et fysik-baseret puzzle-spil, hvor man kan skifte mellem dimensioner.

Det er bl.a. Kim Swift, som står bag, som var en af de DigiPen-studerende, der i sin tid blev hyret af Valve til at lave Portal.

Quantum Conundrum minder på nogle punkter om Portal-spillene, men stemnings- og historie-mæssigt er det på ingen måde samme kvalitet. Alligevel er det et ganske hyggeligt og forholdvist udfordrende spil, som kræver lidt ud-af-boksen tankegang.

Trailer: http://youtu.be/Np6o8GHDXcc
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 22/06-12 11:48 
Jeg glæder vildt til at spille den, især fordi John de Lacie lægger stemme i spillet :3
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
WikzoWikzoSkrevet 22/06-12 12:49 
Må desværre skuffende sige, at stemmeskuespillet er temmelig middelmådigt.
WikzoWikzoSkrevet 23/06-12 09:29 
Men spillet er faktisk ret cool. Lægger lidt op til at løse gåderne på alternativ vis.

I går løste jeg en puzzle på en ret smart måde, synes jeg selv. Tog nogle screenshots og skrev om det på NeoGAF (som desværre ikke er så hypet på spillet). Ville gerne have optaget video, men kunne ikke.

En alternativ måde at løse en puzzle på i Quantum Conundrum
WikzoWikzoSkrevet 24/06-12 14:52, rettet 24/06-12 14:56 
Jeg er stadig i gang, og spillet bliver helt klart kun bedre og bedre. Starten var lidt træg, men jo længere man kommer, desto mere variation er der i den måde, man løser opgaverne på. Det er især sjovt, når man kombinerer fx slow motion og fluffy dimension. MAN KAN AIR SURFE PÅ EN SOFA!

Spillet er i øvrigt begyndt mere og mere at adskille sig fra Portal, hvilket i denne sammenhæng er en god ting. I stedet for minimalistisk design (de kliniske laboratorie-baner i Portal) er der lidt flere elementer at gøre godt med - hvilket også gør det muligt at løse mange af gåderne på forskellige måder.

Man skal dog ikke forvente sig meget fra historien, selvom spillet da har en rimelig sjov stil. Desværre er mange af jokesene rimelig platte og flade, men det er også urimeligt at forvente noget på GLaDOS' niveau i et spil som dette med få ressourcer og kun et lille års udviklingstid.

Klart anbefalelsesværdigt. Spillet udkommer den 11. juli til XBLA og PSN, men Steam-versionen er såmænd udmærket (selvom nogle folk har problemer med grafik-settings m.m.).
GreaseballGreaseballSkrevet 05/07-12 00:35 
Heh.. Så har Zero Punctuation anmeldt Quantum Conudrum

Link...
WikzoWikzoSkrevet 05/07-12 11:26 
Tja, han er ikke så negativ, som han kunne være. Spillet er på ingen måde perfekt, men stadig meget hyggeligt og finurligt. Hvis man blot ikke har Portal-høje forventninger (hvilket måske er lidt svært pga. hypen omkring Kim Swift), kan det stadig være ganske underholdende.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig