X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

3D reciever?


Svar Sortering
KalicolaKalicolaSkrevet 12/06-12 11:41 
Hejsa, long time no see..

Jeg har en Denon reciever derhjemme, true HD lyd osv. Jeg har i sinde at opgradere mit tv til et 3d tv, ja 3d sucks I know, men det er stadig interessant, kunne specielt godt tænke mig at prøve spil i 3d, hvilket sikkert bliver en stor feature i de nye konsoller der kommer.. Anywho. Jeg har alting kørende igennem min reciever, så jeg tænker på om det er nødvendigt at købe ny reciever hvis jeg vil køre min playstation igennem den, eller om det er nok at skifte min kabler ud med hdmi 1.4 eller hvordan det nu er? Lidt lost her, derfor jeg spørger jer..

Hvis ikke. Så er jeg jo nødt til at køre playstation directe til tv'et.. Kan jeg derefter køre tv'et ned til forstærkeren, så jeg kan få min true hd lyd igen?
For The Love Of The Game
QQSkrevet 12/06-12 14:39 
Du kan se på receiveren om dens porte er HDMI 1.3 eller 1.4. Med 1.4 får du ingen problemer. 3D er ikke understøttet på 1.3, men kan virke.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 12/06-12 21:13 
3D tager rimelig meget båndbredde, så hvis din receiver kun er HDMI 1.3, så kan du ikke få HD lydformaterne via HDMI. Der vil du enten være nødt til at køre separate lydkabler for lyden til receiveren eller leve med at det kun er almindelig DD og DTS. Er det HDMI 1.4 er der dog båndbredde nok og du kan få både HD 3D billede og HD lyd til receiveren.

Jeg har selv en HDMI 1.3 receiver og kører et HDMI (billede) og fem phono-kabler (surroundlyd) til receiveren. Min BD afspiller har faktisk to HDMI-udgange, så jeg kunne bruge den ene til billede og den anden til lyd, men jeg har brug for alle fire HDMI indgange i receiveren, så det her kunne bedre betale sig.

Din PS3 er kun HDMI 1.3 så den vil faktisk ikke være i stand til at outputte både 3D og HD lyd samtidigt. Det er enten eller og der er kun den ene udgang som kan bruges til HD lyd (optisk understøtter kun DD og DTS). Så et køb af en 3D BD afspiller kunne være værd at overveje. De er efterhånden ikke så dyre længere.

Med hensyn til at slutte din PS3 (eller fremtidig BD-afspiller) direkte til TV'et og så føre lyden videre derfra til anlægget, så er det muligt, men kun hvis dit TV har en HDMI 1.4 udgang. HDMI udgange er ikke sindssygt udbredte på TV, så det er ikke så sandsynligt, men der findes da modeller, der har det. Det mest oplagte vil være at koble BD-afspilleren (for PS3 er jo udelukket) til både TV og til anlæg med hver sine kabler.

Hvis din receiver ikke er HDMI 1.3, så sørg for at få en 3D BD-afspiller, som udover sin/sine HDMI-udgang også har 5.1-analog out (dvs. 6 phonostick). Så kan den outputte HD lyden gennem dem direkte til receiveren. Receiveren behøver faktisk ikke engang understøtte HD lyd, da afspilleren selv vil dekode DD HD og DTS HD til PCM-lyd som enhver receiver kan afspille. Nåja, og tjek at receiveren har 5.1-analog in :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-12 22:02 
Sejt, jeg undrede mig selv over hvordan PS3'en kunne afspille 3D med kun HDMI 1.3, men det er så HD-lyden man mister. Tak for info :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 13/06-12 09:10 
Jmog: Interessant. Tak for info.. Jeg læser det lige igennem et par gange mere :)
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig