X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arma 2


Svar
HulleHulleSkrevet 09/06-12 12:48 
Hvor finder jeg Arma 2 til en ordentlig pris? Jeg kan kun finde det hos Gamepimp og der skal jeg absolut intet have fra.
Ville vildt gerne prøve dette anmelder roste spil og den Mod som Eurogamer kalder for verdens bedste zombie spil.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PapandPapandSkrevet 09/06-12 13:10 
Husk at købe Combined Operations, så du får udvidelsen med. Det skulle give bedre textures og mindre bugs.

Kunne skrive side op og side ned om det her, men vil i stedet anbefale folk at prøve det. Det er en meget anderledes oplevelse og en helt ny standard for indlevelse i spil. Skriver lidt mere om mine oplevelser med spillet når tiden tillader det.

Kig eventuelt forbi Day-Z siden eller søg på Youtube.

http://dayzmod.com/
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HulleHulleSkrevet 09/06-12 13:42, rettet 09/06-12 13:43 
Tak for tippet med Combined Operations, så mangler jeg bare et sted der stadig forhandler det :)
Papand>
Kunne skrive side op og side ned om det her, men vil i stedet anbefale folk at prøve det. Det er en meget anderledes oplevelse og en helt ny standard for indlevelse i spil. Skriver lidt mere om mine oplevelser med spillet når tiden tillader det.

Er det Day Z du her refererer til, eller Arma 2? Og skriv endelig når tiden er der.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PapandPapandSkrevet 09/06-12 15:44 
Hvis du kan leve med Steam er det fint at købe Combined Operations der, det er alt du behøver til Day-Z. Alternativt er Arma Anniversary Edition tilgængeligt nu i fysisk eksemplar, så får du både Arma 1 og 2 + alle udvidelser.

Du starter spillet ved kysten med basal grej til overlevelse. En pistol, lidt ammunition, vand, dåsemad, flares og noget bandage. Herefter har du over 200km2 at boltre dig på. Dit eneste mål er at overleve så længe som muligt. Hvordan du gør det, er helt op til dig selv. At spise og drikke er livsnødvendigt, så mad og vand står selvfølgelig i høj kurs. Det tvinger dig til at søge mod byområder, som i dette tilfælde er fyldt op med zombier. Overalt hvor der er spor af civilisation finder du zombier og hvis de først får færden af dig, så jagter de dig til du dør eller til du dræber dem. Lys, larm osv. har en indflydelse på hvornår de ser dig, så hvis du skyder vildt omkring i et byområde kan du hurtigt have 10-15 zombier på nakken. Hvis du til gengæld kravler forsigtigt frem, kan du komme inden for 4-5 meter før de reagerer. Det er nøglen til overlevelse de første par timer. Skulle du dø, så er det værsgo at logge ud af serveren og starte forfra. Der er ingen continues eller saves her.

Spillet er ultra realistisk, så der er masser af måder du kan dø på. Hvis det regner bør man søge ly eller lave et bål, da nedsat temperatur kan gøre dig syg og i sidste ende tage livet af dig uden behandling. Skader kan give brækkede knogler, shocktilstand, blodtab osv. Alt sammen noget der kræver behandling i form af forskellig medicin.

På hver server er der typisk 50 slots. Så der er altså 49 andre spillere som også forsøger at overleve under samme betingelser. Der kommunikeres ofte vildt på chatten hvor folk tilkendegiver om de er venligsindet eller ej. Der hersker ekstremt paranoia, specielt blandt spillere der har overlevet længe og har meget udstyr. En tændstikæske kan i princippet være skyld i et nakkeskud, hvis man finder følgesvende der er grådige nok.

Jeg spiller sammen med en flok kammerater og vi sidder på Teamspeak sammen. Da vi mødte en anden spiller første gang, blev det lidt af en wow-oplevelse. Han ligger i en hangar og vi skriver på chatten, at vi nu er 3 der kigger på ham. Han svarer at han er venligsindet og vi bevæger os forsigtigt frem. Han har en AK riffel og vi er bevæbnet med pistoler. De minutter det tog at kravle frem, samtidig med han sigtede på os, var sindssygt intense. Alle var på stolekanten og klar til at skyde, selvom det formentlig havde betydet døden for alle, da stedet var overrendt af zombier. Det er her Day-Z virkelig rykker grænser.
Situationen endte i øvrigt med at vi fulgtes med gutten i en halv times tid, før vi skød ham i ryggen og tog hans AK, som vi havde haft god tid til at savle over - grådigheden blev for stor.

Min rekord at 6 dages overlevelse. Jeg havde masser af udstyr, blandt andet en M16 riffel med granatkaster og masser af ammunition. Det hele sluttede brat, da jeg skulle krydse en mark og bliver skudt af en anden spiller med en sniperriffel. Jeg slukkede spillet og rørte det ikke i flere dage. Konsekvenserne af at dø fra Demon's / Dark Souls er vand i forhold til det her.

Serverne kører med dag/nat cyklus afhængig af tidszonen. Så de europæiske servere begynder at blive mørke efter kl 20. Mørke i Day-Z er MØRKT! Flares, lommelygter og lignende kan hjælpe, men de er livsfarlige da andre spillere kan se dig fra lang afstand. Nightvision briller findes, men de er super sjældne. Zombierne påvirkes også af mørket og reagerer reelt kun udfra hørelse om natten.

Din overlevelse logges centralt, så uanset hvilken server du går på, så fortsætter du præcis hvor du slap indtil du dør.

Andre ting der kan nævnes:
Køretøjer findes, men er meget sjældne. De kan repareres med diverse genstande du finder rundt omkring. Vi havde en Lada i cirka 6 timer, før den blev hugget. Det var en evig jagt for at finde benzin.

Helikoptere er foreløbig taget ud pga. lag, men de kommer tilbage.

Lyden i spillet er super realistisk. Skydes der med rifler, kan det høres af andre spillere i en radius af cirka 1 km.

Vanddunke kan fyldes op i brønde i søer.

Den gennemsnitlige overlevelsestid er godt 30 min.

Når du starter, så søg mod nord. Alle nye starter i den sydlige del, deraf også de spillere der ofte søger pvp delen og derfor dør ofte. Se linket for kort.

Så er det bare at sige held og lykke. :P

Kort over Chernarus
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HulleHulleSkrevet 11/06-12 13:41 
Gode historier du kommer med. Det lyder bare pisse fedt og som den helt rigtige drejning zombie spil bør tage for at udvikle sig. Glæder mig enormt meget til at prøve spillet, når jeg en dag får fingrene i Arma 2.

Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod Steam, har købt lidt der, men erfaringen siger mig at det er en hæmsko når jeg skal spille. Min 4mbit forbindelse er en aften om at hente spillet, det vil jeg ikke vente på. Jeg vil helst finde spillet i fysisk form, hvilket er ret så svært, så kan jeg formatere og installere som jeg har lyst.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PapandPapandSkrevet 29/06-12 17:02 
Nu er der efterhånden gået knap tre uger siden jeg skrev her. Dayz har fået massevis af opdateringer og bliver kun bedre og bedre. I ugevis har Arma 2: Combined Operations været det mest sælgende spil på Steam - det alene har givet masser af genlyd.

Der er efterhånden masser af artikler om spillet. Nedestående rammer egentlig ret godt hvad DayZ er for en størrelse.

Jeg vil på det kraftigste opfordre alle til at prøve det. Det er en stor oplevelse og sætter helt nye standarder for indlevelsen i spil.

Artikel fra addicted-gamers.com
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/06-12 17:07 
Ja, jeg så selv IGN have en gameplay commentary video oppe... Så ved man det er blevet mainstream :D

http://youtu.be/yNDodISXRn4

Jeg vil også gerne købe det, men jeg satser på der kommer et Steam Sale snart, så jeg venter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-12 18:24 
Det ser godt nok forfærdeligt ud rent teknisk, men efter at have set en 4-5 gameplay videoer synes jeg alligevel det virker interessant :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 29/06-12 19:09 
Efter en ven snakkede om det, fandt jeg ham her på Youtube:
http://www.youtube.com/user/bluespikeVGC/videos?view=0
Han har ikke lige listet alle hans DayZ i en playlist, derfor linket er som det er.

Det jeg fandt cool var at han starter ud som nybegynder, men i den sidste ep jeg lige har set, er nonchalant omkring zombier + han stoler på ingen, hvilket giver go mening hvis man ikke spiller med venner.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve det, men ved ikke lige om jeg ønsker at betale for et fuldpris spil for at prøve et mod i alpha stadiet. Og så er jeg ikke fan af løbende zombier, er mere til de langsomme typer.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 02/07-12 23:43, rettet 02/07-12 23:44 
Der er 25% rabat på Arma 2: Combined Operations i øjeblikket hos udgiverne, Bohemia Interactive. Det findes både i en Steam-version, og en der formentlig er (næsten) DRM-fri (spillet skal i så fald aktiveres under installationen):
https://store.bistudio.com/
TheDukeTheDukeSkrevet 21/07-12 13:30 
Hvis du kun må se en Day Z video mere, så se denne her: http://www.youtube.com/watch?v=T64GjyEPG-k&feature=plcp
ProzelProzelSkrevet 21/07-12 13:40 
Er der nogen som spiller DayZ? Jeg har rodet lidt med det, og det virker ret godt, men det kunne være fedt med nogle at snakke med mens man i samme server.
PapandPapandSkrevet 22/07-12 19:42 
Fænomenet DayZ fortsætter med at vokse, til trods for at der er tale om en alpha version. Hvert 3. sekund starter en ny spiller, så det er bestemt ikke tilfældigt at Arma 2 Combined Operations har toppet salglisten på Steam i adskillige uger efterhånden.

Vi er en gruppe på 6-7 personer som har været med fra starten og efterhånden prøvet de fleste ting, inklusiv helikopter, køretøjer og samtlige high end våben. Til trods for det, så er vi stadig hooked.

Jeg vil faktisk mene at DayZ er en åbenbaring for spilindustrien og noget af det mest nyskabende indenfor de sidste 2-3 år.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ProzelProzelSkrevet 22/07-12 20:03 
Kan du så ikke lige forklare mig hvor pokker man finder våben? :D

Jeg har kun spillet lidt, men jeg havnede på en server, hvor det eneste jeg fandt var en økse, som man tilsyneladende kun kan hugge træ med.
PapandPapandSkrevet 23/07-12 11:44 
Højreklik på øksen i dit inventory og "remove from toolbelt". Husk at reloade den derefter (alpha bug).

High end våben findes ved deer stands, lufthavne, firestations og nedstyrtede helikoptere. Men bare husk at disse er rene hvepsereder af andre spillere. Vores gruppe bruger gerne dem som lokkemad og skyder alle som kommer i nærheden.

Jeg kan anbefale dig at søge mod Zelonogorsk i den vestlige del. Her finder du de fleste basale ting og der er sjældent overrendt af andre spillere.

Brug solen, månen og havet som hjælp til at finde vej, hvis du endnu ikke har fundet kort, kompas eller gps. Undgå så vidt muligt andre spillere når du spiller alene. De fleste har "shoot on sight" politik.

Kort med loot beskrivelse
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 17/12-13 16:46 
Dayz standalone er nu udkommet som early access på Steam. Efter 4-5 timer er jeg meget imponeret, selvom der selvfølgelig er et hav af bugs.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig