X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste mobilabonnement?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 03/06-12 14:11 
Nogen der kan anbefale et godt mobilabonnement primært til datatrafik med en anelse mobiltelefon og SMS'eri ved siden af?
Pt. har jeg telmore hvor jeg ikke betaler for at have abonnementet men 50dkr om måneden for at kunne overføre samlet 1GB med HSPA+ hastighed hvorefter de sætter den hastigheden ned til utålelige 64Kbit/s.
Det må kunne gøres bedre, helst vil jeg have ubegrænset datatrafik, men ikke hvis det fører til en ublu pris.
Så er der nogen der har et godt selskab med masser af datatrafik til en beskeden pris og rimelig dækning som de kan anbefale?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/06-12 15:08 
Kig på oister :)
bruger jeg.
M1 er også billige
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 03/06-12 22:49 
Jeg vil også sige Oister. De har nogen gode tilbud nu og da.
De har PT tilbud på deres 6 timer pakker. 119,- pr måned. Spar 30,- for altid. Gælder så kun til i morgen ^^
Men der 6GB data som er mere en nok til en Smart phone. Du betaler ikke extra hvis den går over.
Har dem selv og deres dækning er fin. De bruger 3's netværk(det er 3 som ejer dem) og de kan hoppe over på TDC net hvis 3 ikke dækker. Sjovt nok har jeg bedre dækning nu på Oister end da jeg var hos 3.
jaesjaesSkrevet 14/06-12 21:52, rettet 14/06-12 21:53 
Ifølge specifikationerne for min mobil (Samsung Galaxy SII), så suger 3G-netværkerne over dobbelt* så meget batteri som GSM. Så vil høre, om der findes udbydere som bruger GSM til samtale og 3G til data, og kan det i så fald betale sig at have sådan et abonnement (pris vs. kvalitet, og naturligvis også med den vundne batteritid in mente)?

EDIT: * For samtale.
GreaseballGreaseballSkrevet 14/06-12 22:06 
Så vidt jeg husker så bruger de fleste kun 2G nettet altså GSM til samtaler og holder 3G fri til data. Kan godt kører data over det andet men det så meget langsomt og nogen mobiler vil slet ikke kører data gennem det.
jaesjaesSkrevet 14/06-12 23:24 
Ok, men mener 3 skriver at de udelukkende bruger 3G, og hvis det er rigtigt, må fx Oister også gøre det, da de bruger 3s netværk. Der er generelt dårlig info på udbydernes sites om lige dette emne :/
JAAJAASkrevet 15/06-12 02:27, rettet 15/06-12 02:43 
Ubegrænset data findes pt. ikke i Danmark uden for kampagnetilbud, der kun varer få måneder. Det er lykkedes mig at have ubegrænset data i 4 måneder ved at portere rundt til slagtilbuddene.

Bedste bud er Oister, hvor du kan få 1 times tale og 20GB data til 149kr. 256kb/s ved forbrug over det betalte

De næstbedste på det punkt er Telenor, der skruer ned til 128kb/s og koster en bondegård for mindre data.

Jeg har ikke bemærket et højere strømforbrug efter skift til Oister, men nu taler jeg heller ikke så meget, og det skulle kun være under tale, at 3G bruger mere strøm. Faktisk skulle 3G bruge mindre strøm end 2G på andre områder.

Nettalk er også glimrende, har et virkelig fint website og bruger TDC. De skruer desværre (som alle TDC-baserede netværk) ned til 64kb efter betalt forbrug.

Vil gerne advare kraftigt imod M1, der både har voldsommme problemer med at styre og forstå deres egne systemer plus man betaler 1kr/mb efter betalt forbrug. Uheldig kombination.

Onfone har mere styr på sagerne, men også her betaler man pr mb når man når grænsen. Det tør jeg personligt aldrig mere vove mig ud i, fordi man ikke har et ben at stå på, hvis deres systemer laver fejl.
Zzap!Zzap!Skrevet 15/06-12 10:02 
Oister er jo bare 3 i en anden forklædning. Lige så fesent og kynisk som når f.eks. Arla eller TDC prøver at udgive sig for at være underdogs igennem "stealth" datterselskaber.
Hvis I kan lave bedre tilbud uden at gå fallit, så gør det dog for dælen da ærligt og igennem jeres normale mærke, som I skulle pleje i stedet for at opfinde nye, og snyde jeres abonnenter.

Telebranchen er muligvis en af de mest beregnende snylter brancher der findes. Og dét dobbelt så meget i Danmark, hvor vi åbenbart er dumme (og små) nok til at finde os i alt.
På et tidspunkt falder der SÅ meget brænde ned, når der kommer en teknologi/selskab som gør det nuværende netværk overflødigt, ligesom det skete i musikbranchen.
</rant>
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 15/06-12 12:25, rettet 15/06-12 12:26 
Sikker på at Oister ejes af 3?

Jeg tror bare Oister lejer sig ind på 3's netværk.
NaieraNaieraSkrevet 15/06-12 12:48 
Oister er 3s billigmærke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-12 14:53 
Ja Oister ejes af 3. Dog kan du godt bruge 2G med oister da både 3 og Oister kan roame på TDC's 2G net uden at det koster dig extra. Det er for at dække huller. Det er sådan vi kan få en gammel 2G mobil eller billig Nokia til at virker med 3 eller Oisters kort. Manuel operatør og så vælge TDC så køre det. Dette gør 3 for at give bedre dækning der vores egene master ikke virker. Sjovt nok oplever jeg bedre dækning med Oister end da jeg havde 3. Hvorfor kan jeg ikke lige svare på.
jaesjaesSkrevet 15/06-12 17:11 
Tak for info. Tror jeg napper Oister, da jeg har mobilt bredbånd hos dem, og man får lidt samlerabat.

Bare pisseirriterende at finde ud af to dage efter at have købt ny mobil, at Oister har den samme mobil til 800 kr. mindre, hvis man samtidig tegner 6 måneders abonnement hos dem. Har åbenbart ikke brugt de bedste sites til pris-sammenligninger :(
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig