X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2012 - Nintendo


Svar
jaesjaesSkrevet 03/06-12 12:54, rettet 06/06-12 00:34 
Tråd til Nintendo-nyheder m.m. fra E3 i år.

De starter i morgen kl. 00.00 dansk tid med en for-konference-ting, 'Nintendo Direct', hvor der skulle komme mere info om Wii U. Link til stream:
http://www.nintendo.com/nintendo_direct

De har to hovedkonference... Se hele indlægget
68 emne(r).
« < 1 2

Svar
BeanoBeanoSkrevet 06/06-12 00:01 
Og spil som bare har simple data som kort, stats, ammo, liv, etc. på skærmene behøver vel heller ikke opdateres så ofte.
jaesjaesSkrevet 06/06-12 00:11, rettet 06/06-12 00:14 
Jmog>
Det mest sandsynlige er, at understøttelse for to tabletcontrollere kun vil findes i spil, som allerede kører 60fps i single player.

Den tror jeg ikke på - hastighedsnedsættelsen må jo være, når der vises "avanceret" grafik på begge tablets samtidig. Så der kan vel sagtens komme fx 30 fps-spil, hvor der streames noget mere simpel grafik på den ene tablet. Fx spil hvor to spillere samarbejder, og den ene spiller har en planlægger-agtig rolle og bruger nogle simple menuer :)

EDIT: Lyder som at Beano havde samme tanke og synes jeg skulle overhales.
BeanoBeanoSkrevet 06/06-12 10:31, rettet 06/06-12 10:32 
Så fik jeg set eventen og syntes egentligt der var en rigtig fornuftig line-up på både Wii U og 3DS.

Som nævnt syntes jeg Pikmin 3 og NSMBU (i mindre grad) var højdepunkterne, men også Nintendo Land kunne blive ok hvis der er kød nok på benet. Kløgtigt koncept med at lave et theme-park mini-game samling der baserer sig på etablerede Nintendo franchises som Zelda, Donkey Kong, Animal Crossing, Metroid, F-Zero, etc. Bed mærke i Luigi's Mansion delen der meget ligner det gamle Pac-man multi-player spil som brugte sammenkobling af Gamecube og GBA. Nintendo Land får bare ikke samme mainstream appel som Wii Sports.
P100, Game & Wario og Scribblenauts Unlimited er også titler jeg holder øje med.

De demonstrerede at de stadig forstår at de skal ramme bredt aldersmæssigt med det nye LEGO City Undercover fra TT Games der sigter efter de yngre spillere, mens de går efter det ældre casual publikum med udvidet Wii Fit konceptet der stadig supporterer det gamle Wii Fit board og tilføjer en lille trip-tæller. Fornuftigt!

Til core-gamers syntes jeg dog de mangler en vej endnu - ZombiU fremvisningen gjorde intet for mig og ports af allerede eksisterende 3. parts titler med Wii U gimmicks er slapt. Kan være der dukker mere op i løbet af dagene.

På 3DS ser det godt ud med NSMB2, Paper Mario Sticker Star, Castlevania Lord Of Shadow, Luigi's Mansion "2" (igen!), Kingdom Hearts, etc. Langt bedre end den miserable Vita line-up Sony fremviste.

Nintendo har ikke blæst mig væk med noget nyt og overraskende og der manglede noget "wow!", men flot alligevel og E3's bedre fremstilling. Nu må vi bare se hvor meget der rent faktisk bliver klar til lancering og de ikke gentager 3DS'ens kedelige launch line-up.

Reggie sagde lancering til jul, men er der kommet info om det er world wide eller kun US eller Japan?
Og bliver den sorte udgave en option til lancering eller afvejer de situationen?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/06-12 12:26 
Jeg er lidt bange for at ports af spil som alle allerede har spillet vil være en del af launch vinduet på Wii U, men den kommer sikkert til sin ret.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/06-12 12:46, rettet 06/06-12 13:33 
Mass Effect 3 og Batman: Arkham City er hvert fald sikre til launch, men rimeligt irrelevant for dem der allerede har spillet dem. Man kan godt blive nervøs for at tredjeparts supporten hovedsagligt bliver ports af spil der allerede er udkommet til 360 og PS3. Det er IMO lidt det samme problem Vita lider under i øjeblikket - der er det så bare en selvvalgt strategi.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 06/06-12 13:10 
@Darkbeat: Det var også de nye titler jeg mente - tvivler ikke på at ports af allerede udgivede titler nok skal være klar :)
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 09:37, rettet 07/06-12 09:40 
Udmærket 3DS mini-event som Nintendo afholdte. Ingen nye 3DS titler siden i går (eller hardware) men viste mere fra dem, kom med launch datoer og de annoncerede at NSMB2 og Luigi's Mansion bliver de første fulde titler der kommer som både retail og download udgivelser samtidig. Jeg har ikke hørt om der bliver nogen prisforskel.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 09:48 
Engadget har en hands-on artikel + video om Wii U Pro controlleren her:

http://www.engadget.com/2012/06/07/nintendo-wii-u-pro-controller-hands-on-video/
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 12:39 
Hvaaaaaaaaaaddd?

"Nintendo "human resources" must approve your Miiverse posts"

Messages posted to Miiverse, Nintendo's suite of Wii U social functions, could face a delay of around 30 minutes to appear.

This is because the social networking service will be actively moderated by Nintendo-employed "human resources" personnel.

Each message posted to Miiverse, displayed on the Wii U desktop and in specific areas in Wii U software, will need to be read and verified before it becomes visible.

Nintendo boss Satoru Iwata said he thought a delay of half an hour when posting messages was fine.

"The attraction of a social network is the immediacy of the feedback," Iwata explained to LA Times. But Nintendo needed to balance that with the need to make the service child-friendly, he continued.

"Personally, I think 30 minutes [delay] should be acceptable."

But even this estimate is subject to change, depending on how many people are trying to use the service and the number of Nintendo staff available to read through messages.

Each post will be automatically screened by a computer first, presumably to remove any obvious swears. Users will also be able to flag up any comments/penis pictures that get through the other filters.

Det var dog en retarderet strategi.

Kilde
WehnerWehnerSkrevet 07/06-12 13:19 
Tænker på jobbet som censurlæser *gys*
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 07/06-12 20:52 
BREAKING NEWS: Nintendo opretter Nordkoreansk hovedkvarter - landet har verdens bedste censurarbejdere, så valget var logisk.

Ej, ekstremt tåbeligt... Men Miiverse så nu heller ikke særligt lovende ud i forvejen. Lyder som en avanceret udgave af Mii Plaza (tror jeg det hedder) - det var vist kun sjovt at starte op en enkelt gang. De burde bare fokusere på at lave gode spil, og så lade være med at opfinde unødvendige services omkring spillene. Det giver kun dårlig omtale.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/06-12 21:36 
Er der pris rygter. Og hvor stærk er wiiU ??
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 07/06-12 22:37 
Der er vist ikke kommet hardware specs, men vurderet på hvad der indtil videre er fremvist, ser den ud til at være på niveau med 360/PS3. Nintendos egne titler kommer til at køre 720p:

http://wiiudaily.com/2012/06/wii-u-games-run-in-720p/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/06-12 00:03, rettet 08/06-12 00:03 
Prisen bliver næppe meget mere end de nuværende 360/PS3 priser. Vil gætte på €250-300 vejledende. Nintendo blev overmodige med 3DS'ens lancerings pris efter E3 2010, den fejl gør de forhåbentligt ikke med WiiU.
dRxLdRxLSkrevet 08/06-12 11:04 
Bede-x>
Nintendos egne titler kommer til at køre 720p:

Ud fra mine begreber er Nintendo syge i roen, men de er i det mindste konsistente og har vundet med den strategi flere gange indtil videre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 08/06-12 11:26, rettet 08/06-12 11:27 
Ja det er typisk. Det burde være muligt at proppe nok RAM osv. i skidtet til at de levere native 1080p 60fps i deres egne spil. Jeg forventer slet ikke next-gen performance af Wii U, men det er uambitiøst for en ny konsol i 2012 :P
dRxLdRxLSkrevet 08/06-12 11:34 
@Beanster: Jeg formoder at det har mere med fillrate at gøre end hukommelse. Et billede i 1080p med 32bit farve fylder kun lidt under 8Mbyte, men jeg er ikke længere helt oppe på beatet med 3D rendering så det kan være der også skal lægges en depth-buffer, stencilbuffer og andet oveni.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 08/06-12 11:35, rettet 08/06-12 11:45 
I know... derfor "osv" :)

EDIT: Og skal et 1080p billede nedscaleres til 480p før streaming til Game Pad, tager det vel også flere kræfter end hvis det bare er 720p? Men synd alligevel at Nintendo's egne spil åbenbart ikke bliver helt så sprøde som jeg havde håbet på.

Er der kommet ny info vedr BC? Er planen stadig at gamle Wil spil outputtes i 480i/p og 576i/p?
68 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig