Darkbeat | Skrevet 24/05-12 17:47, rettet 24/05-12 17:48 | Jeg har siddet og spillet en anmelderversion af Gravity Rush og det er simpelthen et fantastisk spil. Det har rigtig meget til fælles med spil som Prototype og Infamous men alting er bare meget bedre i det.
Spillet udkommer i Juni engang, men der er alt mulig grund til at glæde sig til det for det er ikke bare det bedste Vita spil, men det bedste spil i genren efter min mening. |
|
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 24/05-12 18:53 | Det lyder rigtigt lækkert, Darkbeat. Det er det første spil, der giver mig lyst til at investere i en Vita. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Hulle | Skrevet 25/05-12 09:03, rettet 25/05-12 12:10 | Fedt. Nu glæder jeg mig virkelig meget til at prøve det spil. Vidste ikke at vi allerede fik det nu, troede først det var meget senere på året, men skønt for Vita ejere der hungrer efter en ny titel.
Samtidig kan et anmelderrost spil som dette måske skubbe gang i salget af maskinen.. Ikke fordi det hjalp synderligt i Japan :( | Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
|
|
|
|
Jmog | Skrevet 26/05-12 22:25 | Køb det, køb det!
Er selv gået igang med mit anmeldereksemplar og kan slet ikke få armene ned. Det er genialt godt. |
|
Beano | Skrevet 27/05-12 08:34 | Får du ikke ondt i nakken så? |
|
|
|
Alf81 | Skrevet 30/05-12 23:29 | Det var da godt nok en fattig snas. Heldigvis har det absolut ingen indflydelse på om jeg køber det eller ej. Det skal sgu da bare ejes :) | Ting om dét og pis.
|
|
Beano | Skrevet 14/06-12 09:21 | Spillet kom op i PSN Store i går til kr 262,-. Størrelsen er ca. 1.5 GB. |
|
Alf81 | Skrevet 14/06-12 10:08 | What!? Weekendfest! | Ting om dét og pis.
|
|
|
neros | Skrevet 15/06-12 06:52 | Damn betyder det så jeg bliver nødt til at købe en PS Vital ? | Bashful Neophyte
|
|
Jmog | Skrevet 15/06-12 16:02 | Det er helt klart en system-seller. Det er vanvittigt godt. Og der er rigtig mange timer i det. Det er en fuld AAA titel til en håndholdt og kvaliteten og underholdningen er skyhøj. |
|
neros | Skrevet 15/06-12 22:40 | Det ser godt nok også helt fantastisk ud! Hvis der skulle være et spil som kunne få mig til at købe en Vita må det være dette. | Bashful Neophyte
|
|
|
Sumez | Skrevet 18/06-12 11:52 | Det lyder superlækkert - god anmeldelse jmog. :)
Nu er jeg nødt til at have mig en Vita, men venter nok til næste prisdrop. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Bede-x | Skrevet 06/07-12 12:44, rettet 07/07-12 02:59 | Jeg er godt nok meget splittet mht. Gravity Rush. På det personlige plan elsker jeg spillet og det er virkeligt svært at gøre andet, når man ser den fantasifuldhed og magi der er lagt ind i skabelsen af universet og karakterene. Modsat andre open world spil så tager det kun få sekunder før man føler sig knyttet til Kat og udviklerne har gjort en del ud af stadig at holde karakterene nede på jorden, selv om det går vildt for sig. Således får man masser af små scener, hvor man får en fornemmelse for hverdagen og menneskeligheden i fortællingen. Bare sådan en lille detalje som at Kat kigger væk i afsky da en skurk falder ned i en affaldskværn, sætter jeg enormt meget pris på, fordi det giver det dét gran af troværdighed og personlighed der ofte er udeladt andre steder.
Og detaljer er der nok af. Jeg har altid været begejstret, når der er reaktioner på interaktion mellem objekter i spil som fx når Mario sprøjter vand på folk i Sunshine og Gravity Rush har også sin del af den slags: Hunde der gør, når man laver for store armbevægelser, lygtepæle der går ud når de rammes eller konduktøren der tager en fløjte frem og fløjter af en, hvis man formaster sig til at sparke i nærheden af ham. Det er SÅ herligt.
Stilen og charmen gør det til et virkeligt let spil at elske og Sony skal have kæmpe ros for at lave den her slags produktioner i en tid hvor andre har travlt med at producere grinding, skydning og lave DLC om til aktionshus genstande spillere kan sælge mellem hinanden. Kunne man forstille sig mange andre turde satse på sådan noget som det her? Det er vanvittigt beundringsværdigt og uagtet hvad jeg så skriver nedenunder, så er det selvfølgelig noget alle bør støtte.
Desværre må jeg tilstå, at så meget som jeg elsker GR på det personlige plan, så er det også mere end en kende frustrende på det objektive. Udgangspunktet er fremragende, fordi selve konceptet med at ændre på tyngekraften øjeblikkelig fanger fantasien og kun få minutter inde i spillet har man lyst til bare at "flyve" rundt over det hele. Det er virkelig fedt, men også som om det ikke kommer så meget videre derfra. De fleste missioner er enten fetchquests eller gør brug af et kampsystem som udover at være primitivt, nogen gange ikke fungerer efter hensigten. Designerne har valgt at undgå et normalt lock on system og har i stedet integreret en form for soft lock on, som frustrerer når man ikke rammer, fordi det føles som om det var spillets skyld. Diverse touchscreen gimmicks som at man fx skal undgå slag ved hjælp af skærmen, frem for at have dem på en knap, undrer, det samme gør spillets bevægelses gimmicks. Det er forvirrende at skulle tilgå under kamp og præmissen med at kan ændre tyngdekraften i alle retninger er stor nok at kapere i sig selv, uden at man behøver at blive forvirret yderligere.
Udviklerene har vidst at den var gal, for som lappeløsning på at kampene er kluntede og besværlige for spilleren, har de valgt at smide health pickups ind overalt. Man kan stort set ikke tage to skridt uden at blive overdynget med mere energi og selvom det holder spillet i den lette ende, er det en dårlig løsning på det egentlige problem: At kampene er bøvlede. Der er en forskel på svær og frustrerende og GR er det sidste, fordi det man gerne vil have skal ske, ikke altid lykkedes. Selve sværhedsgraden er nem.
For at få spillet til at fylde mere er der små challenge missioner, hvor man skal gøre ting på tid - og det giver en yderligere lektion i frustration - og opsamling af krystaller. Det sidste er sjovt i starten, men der er for mange af dem og da spillet opererer med en bevægelig tyngdekraftsretning skal man lede på alle sider af et objekt. Det betyder at for at afdække en kube skal man enten langt ud fra den eller lave tyngdekraftsændringer på alle seks sider for at komme rundt. Dvs trykke for at flyve fra en side til en anden. Stoppe, dreje, ændre, falde. På alle sider. Det er ualmindeligt bøvlet og man føler man finjusterer for meget ift. hvor langt man reelt kommer. Og hvor langt man har fortjent!
Men altså, jeg elsker det stadig, bumser og det hele. Køb det, spil det, elsk det. | Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
|
|
Sumez | Skrevet 09/07-12 10:09 | Er ked af at høre omkring det bøvlede kampsystem, det er sådan noget der virkelig kan ødelægge et godt spil for mig. :\ | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Captain N | Skrevet 25/07-12 02:45, rettet 25/07-12 02:46 | Gravity Rush var mere eller mindre spillet der endelig overbeviste mig om at det var på tide at anskaffe mig en Vita og jeg blev skam heller ikke skuffet.
Købte den sammen med Uncharted og Katamari men Gravity Rush er den jeg har haft mest sjov med.
Kamp systemet kræver dog noget tilvending og har så har jeg heller aldrig haft et så negativt forhold til lygtepæle som altid er placeret så man smadre ind i dem ved et uheld og skal til at navigerer udenom dem. Lidt bøvlet men til at leve med, en fed lille ting er dog at man kan finjusterer sit sigte ligesom i Uncharted ved at bevæge Vita systemet, det er både intuitivt og meget praktisk.
Følte dog at spillet sluttede af på en måde så man stadig har blod på tanden efter mere. Der var mange ubesvarede spørgsmål der manglede svar og håber da helt bestemt der kommer en efterfølger.
DLCen var vel også fin nok men syntes den halve pris ville havde været mere passende til den mængde content man får. Og så syntes jeg også det er lidt plat at man kun kan opgraderer sig selv til Max level hvis man køber dem.
Har dog stadig ikke fundet ud af hvor man får den 3. DLC pakke fra. Tror det er en Pre-order ting men undrer mig stadig man ikke kan købe den via Playstation Store eller via nogle sites på nettet.
Overall er Gravity Rush min personlige favorit på Vitaen i øjeblikket. | Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
|
|
Darkbeat | Skrevet 25/07-12 06:23 | Godt at hører at i har det vildt over Gravity Rush. |
|
Captain N | Skrevet 25/07-12 17:12 | Nu fik jeg så endelig fat i det sidste DLC. Mystisk nok ville den ikke dukke op på Vitaens PS Store så måtte gå online på min PS3 og købe den der og så hente den fra min download liste via Vitaen :/ Sikke dog en masse besvær.
Bliver også altid lidt bitter til mode når jeg ser at DLC pakkerne kun fylder 100Kb -__-; | Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 27/07-12 12:28 | Jeg har brugt mange timer sammen med Gravity Rush og har stadig ikke vænnet mig til det ringe kamera. Lader man det være har det tendens til flakke uroligt frem og tilbage når man er i bevægelse. Især når man ikke har mulighed for at styre det, og hvor det så ellers var essentielt med et velprogrammeret kamera, f.eks. når man grinder, er det aller ringest.
Det er vildt svært at håndtere præcist med den analoge styrepind; Jeg har slået gyro fuldstændigt fra og sat følsomheden væsentligt ned, men det er som om at det bare ikke vil makke ret. Det går fint nok når man svinger kameraet mod højre og venstre, der er følsomheden på plads, men så snart man forsøger at dreje det op eller ned (især når man står på jorden) tager det nogle gevaldige hop selv med meget blide tryk. Det er desuden som at der er programmeret en dødzone ind i sticket - i demoen af Unit 13 opfangede jeg intet af sådan noget overhovedet, det var ekstremt præcist.
Det er virkelig frustrerende og ærgerligt, for jeg synes spillet er meget interessant, men det er nogle ret basale ting der fejler og som er svære at se bort fra. Oplever I andre det samme? | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Jmog | Skrevet 27/07-12 19:12 | Det må jeg indrømme jeg aldrig bed mærke i. Jeg tror faktisk jeg kører med defaultindstillingerne for følsomhed og de passer mig fint. Kameraet har aldrig vakt mig nok problemer til at det er noget der har efterladt et varigt indtryk. |
|
|
|
|
Beano | Skrevet 16/11-15 18:50 | US får nu også en retail udgivelse, "brok" hjælper ;) |
|
|
|
|
millennium | Skrevet 13/01-16 09:12 | Fedt nok, trods prisen. Jeg kan godt lide Gravity Rush, men har altid synes den lille skærm begrænser den immersive oplevelse. | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 13/01-16 09:15 | Trods prisen? :O |
|
millennium | Skrevet 13/01-16 09:22 | Venter til det koster 150,- ... og jeg har en PS4. :-D | The medium is the message.
|
|
Beano | Skrevet 13/01-16 09:26, rettet 13/01-16 09:26 | Det vil trods alt gøre udgivelsen mere anvendelig. |
|
Jmog | Skrevet 13/01-16 11:59 | Det er da en super pris. Fristet! |
|
|
Beano | Skrevet 27/01-16 06:16 | Med BluePoint bag bør det ikke overraske ;) |
|