X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2012 clairvoyant konkurrence


Svar
HulleHulleSkrevet 21/05-12 21:39, rettet 21/05-12 23:49 
Nogen der vil være med til en lille omgang clairvoyant gætteri omkring E3 2012? Reglerne er simple, du skal forudsige annonceringer vi får se på E3. Emnet er ligegyldigt, du kan forudsige op til 10 ting, men bestemmer selv hvor mange ud af 10 du vil forudsige. Rigtig forudsigelse giver 1 point, forkert trækker fra. Det giver lidt satsning over hvor meget man tør forudsige.. Den der får flest rigtige vinder æren.
Eneste regel er at det ikke allerede må være annonceret til fremvisning, men rygter som eventuelt bliver offentliggjort til messen er det ok at spekulere i og erklære sande/falske.
Hvor specifikt budet er bestemmer man selv. Man må gerne genbruge andres bud.

Jeg starter:

1. Legacy Of Kain serien vender tilbage. Nyt spil fremvises
2. Monster Hunter TriG til 3DS får US og EU annoncering.
3. 3DS får et nyt design med cirkle pad pro indbygget. (Et forsigtigt bud er at den udgives bl.a. i et Monster Hunter TriG bundle. Men den tør jeg ikke skyde et bud på).
4. Microsoft fremviser naturligvis den næste Xbox, Sony gør dog ikke med deres nye PlayStation.
5. Nintendo fremviser deres bud på et trophy/achievement system til WiiU. (Måske kalder de det Stars i bedste Nintendo stil, og stjæler PS3 opbygningen af systemet.. Det er vel egentlig også på tide at de låner lidt idéer fra kongen af ripoff)
6. Red Steel 2 får en HD genudgivelse på WiiU. Det udgives på launch dagen.
7. Der bliver bred enighed i pressen om at Nintendo vinder showet i år.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 21/05-12 22:16 
Ønsketænkning:
8. Microsoft viser hvordan man spiller på en Windows 8 Tablet / Windows Phone 8. eller samspillet mellem dem.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
JmogJmogSkrevet 21/05-12 22:55 
Hulle>
4. Microsoft fremviser naturligvis den næste Xbox, Sony gør dog ikke med deres nye PlayStation.

Jeg tvivler. Hvis de ville holde det hemmeligt og "overraske" os med en præsentation af den næste Xbox, så ville de på spørgsmålet "viser i den nye Xbox på E3?" have svaret "vi har endnu ikke taget nogen beslutning om hvornår vi viser den nye Xbox" eller "vi kan endnu ikke bekræfte blabbla".

I dette tilfælde så har de til en forandring meldt klart ud, at de ikke vil snakke det mindste om den næste Xbox på E3. Der er rent faktisk stort set ingen i industrien der tror at den vil blive præsenteret endnu og det siger faktisk en del. MS skal trods alt have studierne til at annoncere kommende projekter, vise nogen demoer, noget lir osv for at kunne have noget substans til at imponere. Så hvis de rent faktisk har noget at vise, så fremviser spilindustrien en forbløffende evne til at holde det hemmeligt.

Og så er der selvfølgelig også det faktum at det er for tidligt. Annoncerer de den nye Xbox, som med sikkerhed vil have Kinect, så falder salget af Xbox 360 og Kinect med det samme, da mange potentielle kunder så vil vælge at vente. Fra MS's synspunkt, så er jo senere, jo bedre da det betyder, at de kan forlænge den nuværende indtjening på Xbox 360.

Det mest sandsynlige er slutningen af 2013/starten af 2014. Og det gælder både Xbox og PS4. Muligvis begge i slutningen af 2013, da de begge er desperate for at komme først.

7. Der bliver bred enighed i pressen om at Nintendo vinder showet i år.

Den harmonerer ikke med din teori om, at MS præsenterer den nye Xbox ;-). For hvis MS gør det, så bliver det en langt større nyhed end yderligere info om en konsol, vi efterhånden kender det meste til.
HulleHulleSkrevet 21/05-12 23:42, rettet 22/05-12 00:01 
Du har sikkert ret i at Microsoft intet viser, på baggrund af de argumenter du nævner. Jeg må erkende ikke at ha' haft den store interesse i deres kommende maskine, da rygterne har gjort maskinen temmelig uinteressant. Er spændt på om de er sande, når maskinen engang vises.
Men hvis de intet viser i år, får jeg ret i påstand nr. 7.. Yay :)

Kom endelig med dine egne bud Jmog. Kunne være sjovt at læse ud fra andres liste, hvad folk tror/ønsker/håber der sker på E3 i år.

GrillbillerDK -> Yeah, det kan være tablets og telefoner får indtog på E3 i år.. Jeg kan stadigvæk ikke få min krøllede hjerne til at forene tablets og telefoner med gaming. Men markedet er jo enormt og jeg er måske bare lidt konservativ :P
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-12 23:55 
Mit indlæg fra Dræxlers tråd:

Hvis jeg skal spå vil jeg tro at Microsoft først vil snakke om en ny konsol til næste år og at de vil præsentere den på et helt seperat medieshow. Noget med MTV indover igen måske? Det kunne være fedt hvis de annoncerede noget i år, men jeg tror de bliver det tynde øl til E3, med blot flere Kinectspil, Halo 4 og et kig på Black Ops 2.

Jeg mistænker at Nintendo måske vil ændre navnet på Wii U og måske også præsentere et helt nyt design af den. Det bliver rart at se nogen faktiske spil kører på den så man ligesom kan placere den på konsol-skalaen sådan rent performancemæssigt.

Det skal blive godt at hører om nogen nye Vita spil fra Sony. Vita'en lider af seriøs launch-draught og jeg håber ikke den er lige så lang tid om at komme op i omdrejninger som PS3'en var.

Jeg tror at udgivelsen af den næste Xbox først vil ske i 2013 og falde sammen med udgivelsen af det næste Call of Duty spil der vil være lavet med en ny engine fra bunden af, da det eksisterende Quake 2 mod er godt udtjent efterhånden. Call of Duty er selvfølgelig ikke et eksklusivt spil, men det er mere eller mindre synonym med Xbox i USA.
BeanoBeanoSkrevet 22/05-12 10:01, rettet 22/05-12 10:12 
Mine bud...

Sony: Vil slå på tromme for Vita med spilannonceringer, annoncering af PSone kompatibilitet, Vita mini's, diverse apps (video services?), cross-platform muligheder, etc. Ingen stor prisnedsættelse som 3DS men nogle officielle bundles som inkluderer memory stick og nogle download spil. Annoncering af 1-2 store nye eksklusiv PS3 titler og ellers gentagelse af det som allerede er annonceret de sidste 3-4 måneder. Intet om PS4 før 2013.

Microsoft: Gentager det som de har gjort de sidste 2 år. Stadig fokus på Kinect men lidt mere at det som core gamers vil have. Tror ikke der vil blive annonceret store eksklusive AAA titler da 1. party husene er travlt optaget af Xbox 720 udvikling. Halo 4 og Forza Horizon vil været deres fokus til core-gamers. Annoncering af en eller flere tids-eksklusive aftaler, f.eks. GTA5 eller AC3 udvidelser. Hype af Windows 8 tablet/phone integration, social features og non-gaming muligheder. Xbox 720 vil ikke blive annonceret før 2013.

Nintendo: Wii U selvfølgeligt. Endeligt design og revideret Wii U Pad - måske nyt navn. Der vil blive lovet solid 1st party launch line-up (New New Super Mario Bros og lign - jeg håber på nyt F-Zero eller Metroid) . I bedste Nintendo stil nævnes der ingen pris eller præcis dato - det kommer de med senere på året (TGS?) for at holde hypen oppe. Flere store 3. parts udviklere på scenen med kendte franchises på Wii U - Ubisoft fremviser deres svar på Skylanders' figurer-der-unlocker-in-game-indhold med Wii U pad. Annoncering af basal Wii U online service - tror ikke på achivements med mindre det bruges til noget anderledes end det på 360 og PS3. Et par nye titler til 3DS men tror ikke på annoncering af redesignet 3DS med to sticks endnu - de vil ikke tage fokus fra Wii U på E3 og 3DS sælger flot lige nu. Det bliver i 2013.

Nintendo stjæler showet :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/05-12 21:05 
1. Sony sænker prisen på Playstation 3.

2. Nintendo annoncerer en ny iteration af Circle-pad til 3DS

3. WiiU eShop vil have Virtual Console Gamecube-spil fra dag ét.

4. Square Enix annoncere et remake af Final Fantasy VII.. til WiiU!

5. The Last Guardian vil være fraværende i Sony's pre-E3 konference.

6. Det offentliggøres at man (nu) kan bruge mere end én WiiU tablet, på sin WiiU, og at de vil kunne købes separat.

7. Sony offentliggør planer om en ny konsol, der lanceres i Japan 2013.

8. Vitality Sensoren vil være en integreret del af WiiU-hardwaren :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/05-12 09:34 
Echelon VI>
1. Sony sænker prisen på Playstation 3.

Det tror jeg også er der er stor chance for. Længe siden sidste nedsættelse og med rygter (eller blev det officielt?) om den abonnementslåste Xbox til $99,- i USA, og Wii U i år, er det nok snart tid igen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/05-12 09:53 
Det er blevet en realitet med den abonnementslåste Xbox 360.

Og så har du allerede fået ret med hensyn til Vita og bundles :) Jeg kan pludselig ikke finde nyheden, men det er blevet annonceret i dag, at der er to nye bundles på vej til Europa: WiFi-Model + 4GB memory + Uncharted for 249€; 3G-Model + 4GB Memory kort + Moterstorm RC for 299€. Jeg lidt i tvivl om hvilken valuta prisen blev annonceret i.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/05-12 10:04 
Ja, jeg så lige BedeX har skrevet det i Vita tråden :)

Interessant forretningsmodel med Xbox'en - er det noget der kommer uden for USA?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/05-12 10:14 
Ja, det er en smart måde at forsøge at nå et andet segment på. Jeg tror ikke der er annonceret noget for resten verden - jeg tvivler på at det kommer til EU, på grund af forskellighed i regler og retningslinjer i de enkelte lande.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/05-12 11:00 
Også her.
JmogJmogSkrevet 24/05-12 00:22 
Ting jeg tror bliver annonceret:

MS præsenterer mere Kinect crap og vil spille enormt meget på at nu går de efter hardcore gamers mens de demonstrerer ting der reelt ikke siger hardcore gamers en skid.

MS gør et stort nummer ud ad hvor mange ting udover gaming der nu kan gøres på en Xbox.

MS siger ikke et ord om eksistensen af efterfølgeren til Xbox medmindre de direkte bliver spurgt. Alle deres svar vil være varianter af "der er masser af liv i den nuværende model" og "vores primære fokus lige nu er den nuværende generation". Og alle i spilpressen der skriver artikler om det vil (ganske rigtigt) fortælle deres læsere at det giver fin mening da der kun er penge at tabe på at gå i detaljer om den næste generation. Det kan kun ske på bekostning af den nuværende.

Sony sørger for at der kommer et hav af annonceringer af spil til PS Vita, som udkommer i år. Vel at mærke med et par store titler, hvor cross platform play/buy er en mulighed.

Sony viser mere footage fra Last Guardian, forsikrer om at udviklingen går strålende og siger ikke så meget som et ord om hvorvidt spillet overhovedet udkommer i 2012.

Sony siger ikke et ord om eksistensen af efterfølgeren til PS3 medmindre de direkte bliver spurgt. Alle deres svar vil være varianter af "der er masser af liv i den nuværende model" og "vores primære fokus lige nu er den nuværende generation". Og alle i spilpressen, der skriver artikler om det, vil (ganske rigtigt) fortælle deres læsere, at det giver fin mening da der kun er penge at tabe på at gå i detaljer om den næste generation. Det kan kun ske på bekostning af den nuværende.

Nintendo præsenterer det endelige design for både Wii U konsol og controller. Sandsynligvis med et par nye ideer til hvordan man kan udnytte controlleren, som vi endnu ikke har hørt. Disse vil sandsynligvis aldrig blive brugt i et godt spil, der ikke er lavet af Nintendo.

Nintendo gør et stort nummer ud af, hvor mange spil der udkommer for hardcore gamers til deres konsol. "Det vil ikke blive som med Wii" vil de sige. Stort set alle de annoncerede spil vil dog enten være ports af spil til Xbox og PS3 eller nyfortolkninger. Alien: Colonial Marines vil de klamre sig til som et halmstrå.

Der vil under E3 ikke blive vist noget footage fra et Wii U spil som ikke ville kunne laves på en Xbox eller PS3.
JmogJmogSkrevet 24/05-12 00:36, rettet 24/05-12 00:38 
Ting jeg håber (men desværre ikke regner med) bliver annonceret:

En 3DS model med nyt design. Større skærm og krop, så den ligger bedre i hånden og et ekstra stick, så den kan fungere som konsol i den moderne verden. Grunden til jeg ikke tror det bliver til E3: Vil tage opmærksomhed fra Wii U.

Nedsætning af prisen på PS3. Det skal nok komme inden PS4 lanceres, men jeg tror det er for tidligt. Sony tjener gode penge lige nu og vil sandsynligvis blot lave en bundle for at opretholde momentum og dermed få de samme penge ind, men give lidt mere med i pakken for det. Den "rigtige" prisnedsættelse kommer sikkert først til E3 2013 hvor de præsenterer PS4. Det vil fungerer som et modstykke til det uundgåelige fald i salg af PS3 som en præsentation af PS4 vil give. Muligvis kommer nedsættelsen allerede til GDC, så de lige kan nå at få et par måneders salgsboost inden E3 hvorefter salget langsomt men støt vil falde.

Et større Vita fokus i PS Plus. Der ER freebies og rabatter i øjeblikket, men man får indtryk af at det blot er et tilfælde fordi titlerne tilfældigvis virker til begge konsoller. Der er brug for at der også kommer nogen eksklusive Vita titler i PS Plus. Dette er nok det af mine håb jeg finder mest realistisk, da det også vil give noget opmærksomhed omkring Vita og et tiltrængt salgsboost blandt PS Plus ejere. Og måske nogle flere Plus abonnenter blandt Vita ejere.

Chair annoncerer at udover Xbla, så kommer Shadow Complex også til PSN og det vil være en i cross platform-udgave som virker til Vita. Reelt tror jeg ikke der er nogen chance for dette, men jeg ville dø af lykke hvis det skete. Ok, næsten dø. Jeg skal jo trods alt også nyde spillet først ;-)
HulleHulleSkrevet 29/05-12 19:36 
Jmog, måske du har ret og at 3DS redesignet først bliver til TGS. Men hvis jeg var Nintendo, så ville jeg smide bomben nu og stjæle showet totalt. Hvis deres konkurrenter intet nyt har, så stjæler de alt opmærksomheden.
Deres mål er at få hardcore spillerne tilbage og det er den her slags annonceringer der skal til.

Vil i ha' HD grafik og garanteret bedste udgave af multiplatform spil? BOM! Her er det! *klap i salen*
Vil i ha' ergonomisk redesign af 3DS med dualstick. BOM! Her er det! *højere klap i salen*
Vil i ha' trophies/achievements? BOM! Her er det! *jubel i salen*
Hvad siger i. Også til 3DS? BOM! Her er det! *euforisk jubel i salen*
Online verden som på PS360, selvfølgelig. Slut med friendcodes. Selvfølgelig! BOM! Her er det! *klap i salen*
Og selvfølgelig bliver det gratis. *folk danser nøgne rundt*
Nåh ja, alle de gode Wii spil ingen gad at købe bliver selvfølgelig genudgivet med HD opdatering, trophy support og til budget pris. Vil du købe dem online til stk. pris eller i en fysisk udgave som bundles. I får da begge dele! *Miyamoto, Reggie og Iwata laver bunke på scenen og den samlede spilpresse joiner et orgie der gør gay parade ordinær*
Var der i øvrigt nogen der sagde Pikmin 3?

Det er måske meget godt jeg ikke er Nintendo.. Men min pointe er at det er nu Nintendo skal vise de vil og kan.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 29/05-12 19:57, rettet 29/05-12 19:59 
Hulle>
Jmog, måske du har ret og at 3DS redesignet først bliver til TGS. Men hvis jeg var Nintendo, så ville jeg smide bomben nu og stjæle showet totalt. Hvis deres konkurrenter intet nyt har, så stjæler de alt opmærksomheden.

Det er bare Nintendo-fans' våde drøm men kommer ikke til at ske. De vil komme til at spænde ben for sig selv med to nye stykker hardware som oven i købet begge er "håndhold-relateret". Det vil være forvirrende for den alm presse og forbruger. Fokus på een ny ting af gangen. De skal nok få rigelig opmærksomhed med Wii U, og 3DS sælger jo flot nu, så ingen grund til at rushe ud med en revideret model nu på bekostning af Wii U.
HulleHulleSkrevet 29/05-12 20:25, rettet 29/05-12 20:26 
Ja, det ville nok forvirre mainstream markedet. Det er nok bare fordi jeg tager udgangspunkt i mig selv og jeg ville jo sagtens kunne gennemskue en sådan annoncering. Vi kan jo bare se hvor forvirret masserne blev over WiiU, nogen troede at den kun var en tablet de annoncerede og at den var selve maskinen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 29/05-12 20:32, rettet 29/05-12 21:36 
Præcist - der skal ikke meget til ;)

Edit: Men et par nye 3DS farver skal de nok rulle ud....
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/06-12 12:38, rettet 05/06-12 12:38 
Indtil videre har jeg en masse forkerte, og kun én rigtig: The Last Guardian var fraværende på Sonys konference. Det var endda den jeg håbede var forkert :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HulleHulleSkrevet 05/06-12 13:07 
Jeg har heller ingen rigtige, desværre. Men måske 3DS med Cirkel Pad Pro og Monster Hunter TriG bliver til virkelighed efter showet, med deres 3. fremvisning. Det håber jeg :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JmogJmogSkrevet 05/06-12 20:32 
Der vil under E3 ikke blive vist noget footage fra et Wii U spil som ikke ville kunne laves på en Xbox eller PS3.

Ikke overraskende har jeg indtil videre haft ret i dette.
ChronoChronoSkrevet 05/06-12 20:39 
Ja, hvis det bare er det grafiske du taler om. Man ikke ligefrem blevet blæst væk af grafikken på Wii U.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig