X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident evil 1,5


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/05-12 21:37, rettet 17/05-12 21:38 
I Meget lang tid har jeg søgt, efter at dette spil skulle vise sig på nettet.
For da jeg for 5 år siden søgte efter spillet , var jeg sikker på at når vi skrev 2012 ville spille nok komme på nettet via måske en capcom medarbejder ?

Men det er ikke sket i nu :(
Tror sgu ikke meget mere på det.
Hvad siger i?
Kommer vi til at opleve dette resident evil 1,5

(spillet var 80% færdig, da de valgte at lave det om til RE 2)

http://www.youtube.com/watch?v=1qAlyZXJm8Y&feature=g-vrec
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-12 00:04 
Prototypen af Residente Vil 4 ser også rigtig spændende ud. Selvom spøgelser virker endnu mere out of place :)
http://www.youtube.com/watch?v=9NLUzU8Z_NI&feature=related

Der findes flere early builds af Residente Vil 1 på nettet, så jeg håber da at disse bliver leaked engang også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/05-12 03:07 
Så vidt jeg ved er spøgelserne grunden til at de droppede det igen, da de ikke følte at the supernatural hørte hjemme i Resident Evil
SumezSumezSkrevet 18/05-12 10:02 
Damn, jeg synes det ser vildt meget federe ud end det endelige RE4! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 18/05-12 15:05, rettet 18/05-12 15:07 
Er ikke enig i at det ser vildt meget federe ud, fixed camera er røv, så det er jeg glad for at de droppede. RE4 var højdepunktet af serien for mig, dette til dels grundet kontrollen over sigte og kamera.
Men idéen med spøgelser som besætter ting var der ellers stort potentiale i.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/05-12 16:10, rettet 18/05-12 16:15 
Så har du misforstået ideen med de første resident evil.

Kamera vinklerne er bevidst lavet sådan, det tilføjer noget specielt.

I det hele taget kan jeg ikke tage folk seriøst der brokker sig over "tank controls" og ringe kamera vinkler i de første 3 RE, det tilføjer en dimension i genren og hvis det ikke havde været der og det havde været fri kamera og fps kontrol tvivler jeg på det ville 50% af den samme nerve som det har.

At brokke sig over det er at misforstå genren og spillet.
TheDukeTheDukeSkrevet 18/05-12 16:39 
Tank controls er fail uanset hvordan man ser på det. Hvis man ikke kan finde på en bedre måde at tilføje spænding til sit spil end bevidst at lave styringen ringe, så burde man nok ikke lave horror-spil.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/05-12 16:53 
Hvilket selvfølgelig er noget forfærdeligt sludder....

Iflg det princip kan man i alle genre forbedre kontrollen for at gøre spillet lettere og mere tilgængeligt. Man kan lide det eller ej, men ligegyldigt hvad kan man ikke komme uden om at kontrollen i diverse genre har stor indflydelse på indlevelsen.

Jeg tvivler på jeg ville kunne lide de første 3 RE spil så meget hvis de havde haft helt flydende kontrol og derved været latterligt lette i hvert fald.
jaesjaesSkrevet 18/05-12 17:02 
Uhygge, panik, sværhedsgrad osv. kan jo justeres på mange andre måder, end ved at gøre styring og/eller kamera besværligt for spilleren.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/05-12 17:03, rettet 18/05-12 17:05 
Ja da, men aldrig på samme måde, hvilket er hele pointen.

Indlevelsen vil være en anden lige meget hvad. RE 1-3 uden tank controls havde været meningsløst.
TheDukeTheDukeSkrevet 18/05-12 17:08 
@jaes
Præcis. Spil som Eternal Darkness og Demon's Souls formåede dette uden at forringe deres controls.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/05-12 17:11, rettet 18/05-12 17:13 
øhh hvad?
Der er sgu da intet galt med kamera i spillet.
De sidder fast til man kommer til et nyt rum/eller løber forbi det. Nogle af de første 3d spil, skulle man alt for tit sætte kameraet for at kunne se noget. Heller fast kamera , end det med så i de første 3d spil!

Tank styring var svært at vende sig til, med efter 1-2 timer spil var det nemt
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/05-12 17:15 
TheDuke>
@jaes
Præcis. Spil som Eternal Darkness og Demon's Souls formåede dette uden at forringe deres controls.

Nu er de spil også et par GEn fremme fra PS1
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
jaesjaesSkrevet 18/05-12 17:20, rettet 19/05-12 03:14 
Problemet med de gamle RE er, at der *både* er fast kamera, tank controls og et (distance-)kampsystem. En grum kombination :)

Fast kamera + præ-renderet grafik var nok det rigtige valg dengang, da grafikken ellers ville have været for udetaljeret. . Men når man samtidig skal slås med at skyde på fjender man ikke kan se, og en tank, så holder det ikke rigtigt IMO :)

Uanset hvad, var det dengang, og nu er tiden en anden - man kan opnå samme stemning m.m. med moderne kontrol og kamera. Så Hulle har IMO ret, når han siger at den nye stil vinder over den gamle. Men smag og behag...

EDIT: Glemte at skrive, at jeg ikke har spillet RE4 - taler survival horror i 3. person generelt.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/05-12 17:24 
Ok så vi enig. dead space gør det godt uden tank/kamera.
Jeg tænker bare tilbage til 90'erne...der syntes jeg de gjorte det rigtig :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
TheDukeTheDukeSkrevet 18/05-12 17:38 
Jeg tror bare tank controls var en af de ting de kopierede fra Alone in the Dark uden at gøre sig de nødvendige overvejelser om det rent faktisk var en god ide. Der fandtes fine alternativer til tank controls dengang.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/05-12 17:56, rettet 18/05-12 17:57 
jaes>
Problemet med de gamle RE er, at der *både* er fast kamera, tank controls og et (distance-)kampsystem. En grum kombination :)

For 820'ne gang, det er ikke et problem, det er bevidst designet på denne måde for at give en speciel indlevelse. De kunne nemt have lavet en mere fri kontrol, men det er bevidst designet på denne måde for at give en speciel indlevelse som ikke havde været der hvis kontrollen havde været anderledes.

Man kan lide det eller lade være, men det er ikke et "problem" eller dårligt på nogen måde.
TheDukeTheDukeSkrevet 18/05-12 18:04 
Du er nok den første person jeg har hørt der hævder at dårligere kontrol = bedre indlevelse.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/05-12 18:19, rettet 18/05-12 18:21 
jeg siger ikke den er bedre, jeg siger den er anderledes.

Hele spillet er jo netop modelleret op efter kontrollen. Hvis du ændrer kontrollen, skal utroligt mange aspekter af spilles ændres så det ville blive et helt andet spil og en helt anden oplevelse.
jaesjaesSkrevet 19/05-12 03:10 
Azzkikr>
For 820'ne gang, det er ikke et problem, det er bevidst designet på denne måde for at give en speciel indlevelse. De kunne nemt have lavet en mere fri kontrol, men det er bevidst designet på denne måde for at give en speciel indlevelse som ikke havde været der hvis kontrollen havde været anderledes.

Man kan lide det eller lade være, men det er ikke et "problem" eller dårligt på nogen måde.

Den oplevelse man fik i de gamle spil kunne IMO godt være opnået på andre måder. Capcom foretog nogle valg omkring styring og kamera, som nogle kan lide og andre ikke, længere er den ikke rigtigt.

Hvis nogle af os synes, Capcom gik for langt i deres designvalg, er det vores vurdering. Du har ikke mere eller mindre ret end os.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig