X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste chip inkl. montering


Svar
jaesjaesSkrevet 20/07-03 19:34 
Hvilken chip skal jeg vælge, og hvor finder jeg den billigste chip/installatør?
Min PS2 er en SCPH-30004.
Chippen skal bruges til US/Jap spil.
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/07-03 21:49 
jaes >
Chippen skal bruges til US/Jap spil.

Ja, det er da klart ;)
jaesjaesSkrevet 20/07-03 22:16 
Det er faktisk rigtigt :)
Pointen er, at den ikke behøver kunne afspille alle DVD-regioner, back-up spil m.m.
Ergo må det godt være en af de første chips, sålænge den virker. Der er vist lidt problemer med Neo 2.2...
NaieraNaieraSkrevet 20/07-03 22:19 
Der er ingen Neo chip der kan bruges til importspil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 20/07-03 22:32 
Få monteret en Messiah 2 så, den afspille US/JPN spil uden problemer , og er nok 2-300,- billigere i forhold til en DMS3.
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/07-03 22:55 
jaes >
Det er faktisk rigtigt :)

...det regnede jeg faktisk også med...
jaesjaesSkrevet 20/07-03 22:59 
Ok, så må du have ment, at det er logisk, at den skal bruges til importspil. Men det er det vel næppe helt ;P
NaieraNaieraSkrevet 20/07-03 23:11 
Koluda >
Få monteret en Messiah 2 så, den afspiller US/JPN spil uden problemer, og er nok 2-300,- billigere i forhold til en DMS3.

En normal Messiah kører da også importspillene uden problemer :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/07-03 23:39 
jaes >
Ok, så må du have ment, at det er logisk, at den skal bruges til importspil. Men det er det vel næppe helt ;P

Mmja... jeg mente at ellers ville du vel ikke tage emnet op herinde... ;)
KoludaKoludaSkrevet 21/07-03 08:53 
Naiera >
Koluda >
Få monteret en Messiah 2 så, den afspiller US/JPN spil uden problemer, og er nok 2-300,- billigere i forhold til en DMS3.

En normal Messiah kører da også importspillene uden problemer :)

Ja, men den er sikkert lige så dyr som 2éren, og nok en del sværer at finde.
jaesjaesSkrevet 03/08-03 23:40, rettet 03/08-03 23:49 
Jeg har lige fået tilbudt chip inkl. installation.
1100 kr. for en DMS3 og 700 kr. for en Messiah 2 "klon".
Montøren yder garanti...
Der kommer desværre porto oven i, men sådan er det jo...

Lyder det ikke som nogle ok priser? EDIT: Det er det billigste jeg er stødt på...
Skal man holde sig fra Messiah 2 kloner?
NaieraNaieraSkrevet 03/08-03 23:45 
Hvis klonen virker ligeså godt, på alle områder, som originalen, er det jo ligemeget...

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med det "henholdsvise", men en DMS3 inklusiv installation til 700 dask er et fremragende tilbud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 03/08-03 23:52 
Naiera >
Hvis klonen virker ligeså godt, på alle områder, som originalen, er det jo ligemeget...

Ja HVIS den gør. Dunno.
Tænkte lidt på holdbarhed osv...

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med det "henholdsvise", men en DMS3 inklusiv installation til 700 dask er et fremragende tilbud.

He he, indlæg rettet. Det er selvf. 1100 kr. for en DMS3 :)
NaieraNaieraSkrevet 03/08-03 23:58 
700,- for klon + installation er også billigt. "Holdbarhed" er ikke det store spørgsmål, nærmere stabilitet, men det kommer vel an på koden, som jo er det der er "klonet". Så hvis en "rigtig" Messiah 2 virker som den skal...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 00:12 
Messiah cloner kan IKKE anbefales! Dem vi har set er alle cloner af Magic chippen, men promoveres som Messiah.
Når dette så er sagt, vil jeg heller ikke anbefale at få monteret en chip i en vers. 3/4 maskine. Dette bunder i tekniske finurligheder omkring laserens levetid, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her, da dette vil kræve en lidt længere udredning. Men jeg har da set DMS3 chips incl. montering til 900,- kr. og Originale Messiah2 til 800,- kr. ;)

Link...
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
jaesjaesSkrevet 05/08-03 00:23 
Du må da gerne sende forklaringen til mig pr. besked :)
MosterMosterSkrevet 05/08-03 00:28 
Jamen det gør jeg så.
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 00:37 
Moster >
Når dette så er sagt, vil jeg heller ikke anbefale at få monteret en chip i en vers. 3/4 maskine. Dette bunder i tekniske finurligheder omkring laserens levetid, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her, da dette vil kræve en lidt længere udredning.

Ja tak, den har vi hørt før. Min PS2 er så gammel som den kan være (v3), men den kører bare som den skal. Når I, installatørerne, ikke vil sætte en Messiah i en gammel PS2 er det fordi I ikke gider høre på brok fra pirat-kunder der har smadret deres lasere på grund af deres crap-DVD kopier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 00:46 
Nemlig!;)
Og så dog........der er faktisk hold i min påstand. Som jeg også har skrevet i min noget sparsomme forklaring til "jaes", er det ikke bare noget vi påstår at de gamle versioner har dårligere lasere. Sony har faktisk på et tidspunkt da de første konsoller var omkring 1 1/2 år gamle, udsendt et memo til samtlige forhandlere om hvordan de skulle forholde sig hvis/når kunderne kom med konsoller med defekte lasere. Dette var en indrømmlese af at de tidligste konsoller ikke havde for stabile lasere, og hvordan vi skulle tackle problemet.
At din gamle konsol så lever endnu er jo bare fint. Min egen ligeså gamle model er også stadig helt stabil, og det er jo bare fint. Men der er godt nok mange som har været uheldige;(
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 00:47 
Ja, fordi de bruger den til DVD kopier, som slider for meget på laseren.

Min lever sjovt nok. Jeg bruger sjovt nok ikke kopier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 00:53 
Ja, jeg vil ikke benægte at nogen laver kopier af deres spil, og jeg vil heller ikke gøre mig til dommer over dette. Men jeg ved også at flere har brændt en laser af på - i god tro indkøbte - "Silver spil", som jo ofte er af tvivlsom kvalitet.
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
la0sla0sSkrevet 05/08-03 00:56 
jeg har så også oplevet at jeg sendte min v3 ind til en Magic3 installation og fik den så pænt tilbage, med en besked om "at nu var laseren jo så delvis defekt da de fik den", så der kunne måske være problemer med backups.

Well nu har jeg aldrig prøvet et eneste (boyscouts honour) backup spil på min PS2... men når man PS2 nu har problemer med alt fra Xenosaga og Dodonpachi til normale PAL titler, så er det at jeg har en fornemmelse af at folkene der satte min chip i (det gamle konsolchips.dk eller hvad de hed?), smadrede min PS2. Så jeg skal nogle gange bruge 10 forsøg for at få den til at læse et simpelt PAL spil.

Bare en warning... om at selv folk der sætter chips i og lover højt og helligt, at de garanterer det ene og det andet ikke altid er så hellige som deres ord tyder på :)

Well.. ligemeget hvad, så er det jo ikke fantastisk at skulle have 3 ps2ere eksempelvis for at kunne spille alt det man gerne vil. Hvilket en samling med Xenosaga og Dodonpachi jo ville kræve. Men så kan vi jo bare lære det... Sony og de andre firmaer ved jo bedst, det er jo for vores bedste at vi ikke får Xenosaga for at nævne et eksempel. Og jeg kunne nemt vente 60 år på Rtype final
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 00:59 
Moster >
Men jeg ved også at flere har brændt en laser af på - i god tro indkøbte - "Silver spil", som jo ofte er af tvivlsom kvalitet.

Det samme som kopier...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 01:01 
Jeg forstår ikke hvis det firma satte en chip i, uden at kontakte dig med information om den ustabile laser, INDEN de brød maskinens garanti!?!?!
Der findes faktisk også reele folk i branchen!
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
MosterMosterSkrevet 05/08-03 01:02, rettet 05/08-03 01:04 
Til Naiera:

Ja, det er det!
Men som jeg skriver " i god tro". Nu er det jo ikke alle som er ligeså velinformerede som dig/mig, mht. til konsol spil - inden de evt. rejser på charter ferie, og naturligt nok, fristes til at købe billige spil med hjem.
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 01:09, rettet 05/08-03 01:09 
En kopi er en kopi, ligemeget om den blev købt i god tro eller ej.

Faktum er at det IKKE er chippene der ødelægger de gamle maskiner, men de kopier folk bruger i dem, og derfor hænger det mig ud af halsen når blandt andet du/I, ikke vil installere de gode chips i de gamle maskiner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 01:17 
Jeg har aldig påstået andet! Jeg har ikke sagt at det er chippen som ødelægger maskinen. Om du får halsbrand af hvilket arbejde vi vælger at sige ja til eller ej, kan jeg egentlig ikke bruge til så meget - men denne diskussion udspinger jo netop af at vi gør et stort arbejde ud af netop at informere vores kunder om hvilken forskel der er på nye og gamle konsoller, INDEN de vælger deres chip. Samt informere om hvilke skadelige indvirkninger en chip KUNNE få betydning for.
Der findes da som du tidligere nævner, helt sikkert mindre seriøse montører, som gerne monterer hvad som helst i hvilken som helst konsol - men de fralægger sig tilsyneladende også ethvert ansvar, så snart kunden har betalt for sin montering.
Så hellere forebygge end helbrede.
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 09:50 
I forebygger mod brok fra pirater.

Det er dét der er galt.

Det har ingen videre betydning hvis man putter en chip i en maskine der ikke bruges til kopier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 05/08-03 10:24 
MIN PS2 er da også en v3 den har nu kørt over 1 år med messiah chip, og den kører også stadig fint :)

Men det er rigtigt hvis folk vil spille "Backup´s" så er det ikke godt at bruge v3-4.
MosterMosterSkrevet 05/08-03 10:53 
Naiera >
I forebygger mod brok fra pirater.

Det er dét der er galt.

Præcis!
Og det er der da ikke noget galt i! Vi vil nemlig under ingen omstændigheder opfordre til ulovligheder, og derfor vil jeg heller ikke tage en diskussion med evt. "pirater", som har brugt - og ødelagt - deres PS2 på den slags.
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 13:04 
Jo, det er noget crap når I bygger jeres forretning på at det er pirater der skal have chip hos jer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 20:06 
Naiera >
Jo, det er noget crap når I bygger jeres forretning på at det er pirater der skal have chip hos jer.

Konklusion: De som har chip i deres konsol er pirater!
Øhhh........har du chip i din?!?!?
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 20:45 
Har du overhovedet PRØVET at forstå hvad jeg har skrevet i den her tråd indtil videre?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 20:55 
Ja, det synes jeg da. Og jeg mener da også at, jeg tager debatten seriøst, og prøver at argumentere for mine synspunkter. Når alt kommer til alt var det jo bare "jaes" som ville vide hvem som kunne levere en billig chip-løsning.
At nogen så finder chip montører falske og ureele er jo deres sag. Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt!!!
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 21:04, rettet 05/08-03 21:05 
Hvis du havde forstået hvad jeg har skrevet indtil videre i denne tråd, ville det ikke være mig du kaldte dobbelt-moralsk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 21:24, rettet 05/08-03 21:25 
Det kan da godt være at jeg fuldstændig lige fra starten har misforstået det hele. Men så giv mig lige et sammendrag.
Sådan som jeg ser det, mener du at, det er: umoralsk og forkasteligt, og hænger dig ud af halsen at vi tager betaling for at give folk det de vil ha'. Altså chips i deres konsoller. Faktisk er vi bare et lille eleltronik firma som leverer de varer kunderne efterspørger, og skelner ikke mellem konsol modifikationer og montering af andre elektronikse dimser;)
Og ja, jeg synes det er dobbelt moral hvis du på den ene side synes det er acceptabelt at DU har en modificeret konsol, men andre må ikke få det, for tænk hvis de skal bruge dem illegalt.
Men ret mig hvis jeg tager fejl ;)!
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 05/08-03 22:10 
Du tager fejl.

Det jeg ikke kan lide, er at I nægter at installere chips i de gamle konsoller, fordi I ved at piraterne så kommer og brokker sig når deres lasere bliver slidt op af deres slemme DVD kopier.

I tilpasser jeres forretning, så den passer til piraterne.

Jeg har en chip som hver dag bliver brugt til PSX eller PS2 import spil. Over sommerferien brugte jeg 45 timer på at gennemføre mit originale US Xenosaga. Det kunne jeg ikke uden min chip :) Der er ingenting galt i at have en chip når man bruger den til importspillene, som jo ikke er ulovlige når man selv henter dem hjem. Jeg kunne desuden ikke anmelde debug versioner af spil hvis ikke jeg havde en i min PS2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MosterMosterSkrevet 05/08-03 23:17 
Vi "tilpasser" ikke vores forretning, som du påstår. Der er 2 ting i det: For det første er det meget sværere at montere en chip i de gamle konsoller, med hvad deraf følger af ricici. Det tager længere tid, og prisen vil være en anden end på de nyere konsoller. Dette ville ikke være rimeligt! Så falder vores koncept om hurtige og billige monteringer sammen, så det er een af grundende til at VI ikke gerne monterer på de maskiner.
En anden ting er, som vi langt tidligere i tråden jo hurtigt blev enige om; Brok fra utilfredse kunder! Vi giver jo garanti på monteringen, og jeg kan da nok godt få en kunde til at love at han ikke vil benytte sig af kopier, men for det første vil jeg ikke lege politibetjent på en legal forretning, og for det andet tror jeg næppe at kunden vil give indrømmelser i den retning den dag hans konsol brænder sammen. Mon ikke han til enhver tid vil fastholde at have brugt sin konsol korrekt, og kræve sin garantireparation? Jeg kan altså ikke se andet end at denne tråd er ved at udvikle sig til en farce, idet vi jo langt hen ad vejen er særdeles enige. Jeg tror bare ikke du rigtigt har forstået det endnu;)
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
NaieraNaieraSkrevet 06/08-03 00:25 
Moster >
For det første er det meget sværere at montere en chip i de gamle konsoller, med hvad deraf følger af ricici. Det tager længere tid, og prisen vil være en anden end på de nyere konsoller.

SÅ meget sværere er det heller ikke, og I tager alligevel rigeligt for det, og det gælder alle montører.

Hvor svært ville det være at liste to priser, for installation? Èn til folk med nye maskiner, og én til folk med gamle. I stedet nægter I at have noget med de gamle at gøre, og føjer piraterne.

I øvrigt skulle du få styr på din egen garanti-ordning. PCV yder garanti på installationen og selve chippen et år frem. Det er ikke en forlængelse af fabriksgarantien, som den udbrændte laser, der udbrændte på grund af pirateri, jo nok er en del af.

Hvis der er nogen i denne tråd der mangler at forstå noget, er det ikke mig...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 06/08-03 00:58 
Skulle vi ikke bare sige EOD, eller I kan jo evt. tage den over besked.

Tråden kan måske stadig reddes ;)
MosterMosterSkrevet 06/08-03 07:35, rettet 23/12-05 21:46 
Naiera >

SÅ meget sværere er det heller ikke, og I tager alligevel rigeligt for det, og det gælder alle montører.

Hvem var det som kaldte 700,- for en montering for "et fremragende tilbud"? Så synes jeg da faktisk godt man kan kallde 900,- for OK, billigt;)

Hvor svært ville det være at liste to priser, for installation? Èn til folk med nye maskiner, og én til folk med gamle. I stedet nægter I at have noget med de gamle at gøre, og føjer piraterne.

Vi har aldrig nægtet at have noget med de gamle at gøre!

I øvrigt skulle du få styr på din egen garanti-ordning. PCV yder garanti på installationen og selve chippen et år frem. Det er ikke en forlængelse af fabriksgarantien, som den udbrændte laser, der udbrændte på grund af pirateri, jo nok er en del af.

I stedet for bare at læse ordene, så prøv lige at FORSTÅ hvad der står også! JEG kender udmaærket vores garantiordning, iht. gældende lovgivning, men hvis der kommer en kunde til mig, som ALDRIG har benyttet sig af kopier, med en udbrændt maskine, kort tid efter at jeg har monteret chip, har jeg da et moralsk ansvar, som påbyder mig at forsøge at udbedre skaden. Det kalder vi service;) Problemet er bare - som jeg har skrevet flere gange - hvilke kunder er det nu liiiige som vil erkende at, have brugt maskinen med kopier/ dårlige medier, og selv være skyld i skaden!
Hvis der er nogen i denne tråd der mangler at forstå noget, er det ikke mig...

Og dog!
Jeg vil give "jaes" ret. Lad os nu få lukket denne tråd.Men hvis du en dag skulle synke så dybt at du får brug for at benytte dig af vores værksted og service, vil du måske meget bedre forstå, hvorfor vi gør som vi gør:)
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-05 19:36 
Jeg tillader mig lige at genoptage denne tråd.
Hvor kan jeg billigst få sat chip i min PStwo?
Det skal være med installation, da jeg ikke selv har mod på lodde i maskinen.

Tak.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig