X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FM Towns Marty?


Svar
nerosnerosSkrevet 13/05-12 12:02 
Nogen der ejer sådan en maskine herinde?

Info her:
http://en.wikipedia.org/wiki/FM_Towns_Marty
Bashful Neophyte
148 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 13/05-12 12:02 
Nogen der ejer sådan en maskine herinde?

Info her:
http://en.wikipedia.org/wiki/FM_Towns_Marty
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/05-12 16:12 
Nej. med det skulle hvis være et mix imellem PCE og 3DO. (når man kigger på dens spil)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 13/05-12 16:48 
Jeg overvejede det engang en kort overgang, men kom så hurtigt til fornuft igen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-12 16:51 
Hvis det kun er Martinhouse og Tatsujin-ou der er interessante så synes jeg stadig at du bør gå efter Arcade PCB'erne i stedet. FM Towns Martin kan heller ikke outputte RGB, men har dog S-video.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 13/05-12 19:18 
Har det ligesom Sumez :)
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/05-12 19:30, rettet 13/05-12 19:38 
Er den ikke bare nærmest japanernes svar på en Amiga CD32?

Hvis jeg endelig skulle anskaffe mig en japansk PC, skulle det være en Sharp X68000. Den ligner seriøst noget, som er hevet direkte ud af en 80'er sci-fi film :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/05-12 21:03 
X68k'eren kan jeg også bedre forholde mig til, der er også nogle ret sjove ting på den. Men generelt holder jeg mig fra de der obskure japanske "pc"-systemer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 13/05-12 21:21 
Jeg har også kigget på den for lang tid siden, men prisniveau og det begrænsede spilbibliotek stoppede mig.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-12 23:35 
KillerBean2>
Hvis jeg endelig skulle anskaffe mig en japansk PC, skulle det være en Sharp X68000. Den ligner seriøst noget, som er hevet direkte ud af en 80'er sci-fi film :D

Jeg er også klar på X68000, men brugen af disketter er et mega turn-off for mig. Har de ikke en tendens til at miste data over tid? Man skulle vidst kunne få liv i dem igen ved at overskrive spillene, men er ikke noget jeg orker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/05-12 23:44, rettet 14/05-12 06:41 
Sumez>
X68k'eren kan jeg også bedre forholde mig til, der er også nogle ret sjove ting på den.

FM Towns Martin er bagudkompatibel med alt fra X68000! Konsollen har et diskette drev også ;-)

Jeg ved godt spillene er dyre for ikke at snakke om prisen på selve maskinen, men VING har altså lavet et par meget fine arkade ports til den.

Jo og to af dem er jo Splatter House og Tatsujin-ou (hvilket er lidt af et mirakel) begge to arkade perfekt, og jeg fandt også ud af at der også er en Mahou Daisakusen port.

Men ja det virker lidt dumt at begynde at investere i den må jeg indrømme.
Bashful Neophyte
Le RoofLe RoofSkrevet 13/05-12 23:49 
neros>
Jo og to af dem er jo Splatter House og Tatsujin-ou (hvilket er lidt af et mirakel) begge to arkade perfekt, og jeg fandt også ud af at der også er en Mahou Daisakusen port.

Mahou Daisakusen kan ikke køre på en Marty. Den kræver minimum 3 MB RAM.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
nerosnerosSkrevet 14/05-12 06:43, rettet 14/05-12 06:47 
Ah ok !

Der er også noget som hedder ALLTYNEX men det ser underligt slowdowns agtigt ud? Men det er sikkert også kun til PC'en

Her er til gengæld TATSUJIN OU et vanvittigt spil:
http://www.youtube.com/watch?v=blR2klyG6Z0&feature=results_video&playnext=1&list=PLC39E97B744805E01

ALLTYNEX
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-12 13:17 
Alltynex er så vidt jeg kan forstå designet til kraftigere maskiner. Spillet ser rigtig godt ud, men spillet på en Marty er der i hvert fald så meget slowdown at det slet ikke ser spilbart ud :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/05-12 13:42 
Er FM Towns udgaven af Tatsujin Ou ikke også så dyr, at man ligeså godt kan købe arcade PCB'et?
Jeg overvejer lidt at sælge mit, når jeg får det reppet, hvis du er interesseret i at byde. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/05-12 13:43 
200.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/05-12 14:23 
www.konsolkongenmedfartpå.dk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/05-12 18:01 
Sumez>
Jeg overvejer lidt at sælge mit, når jeg får det reppet, hvis du er interesseret i at byde. :)

Jeg er nok kun interesseret i Marty udgaven :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 14/05-12 18:15 
Konsolkongen>
Spillet ser rigtig godt ud, men spillet på en Marty er der i hvert fald så meget slowdown at det slet ikke ser spilbart ud :(

Tænkte det nok :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 03/05-13 19:11 
Jeg er på den igen!

Der må da være andre mere fornuftige steder at købe sig en FM Towns Marty end ebay?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/05-13 19:27, rettet 03/05-13 19:27 
FU! de er price!! :/ (ebay)

Prøv noget yahoo-japan?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/05-13 20:40, rettet 03/05-13 20:40 
Shit nogle priser! Ret mange arcade-ports, som er billigere hvis man køber originalen :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/05-13 21:32, rettet 04/05-13 09:11 
Jeg vil eje det monster men det er bare så dumt..!

Men det er ret vildt at den er bagud-kompatibel med så mange FM Towns spil dog er det ikke alle som den kan klare på grund af de 2MB ram. Men den mørkegrå model skulle være mere kraftig men har ikke fundet helt og holdent bevis for dette endnu?
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 04/05-13 12:04 
neros>
Jeg vil eje det monster men det er bare så dumt..!

Men det er ret vildt at den er bagud-kompatibel med så mange FM Towns spil dog er det ikke alle som den kan klare på grund af de 2MB ram. Men den mørkegrå model skulle være mere kraftig men har ikke fundet helt og holdent bevis for dette endnu?


Med frygt for at blive skældt ud, er det her system, ikke lige præcis sådan noget man bare kan emulere? Det er jo bare en computer.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 04/05-13 12:12 
Jo, det er efterfølgeren til X86k'en, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/05-13 12:24 
Jep, det er sådan set ikke andet end en PC i en konsol-indpakning. Lidt det samme som en Xbox.

neros>
Men den mørkegrå model skulle være mere kraftig men har ikke fundet helt og holdent bevis for dette endnu?

Så vidt jeg kan forstå, var den eneste forskel prisen. Den mørkegrå var billigere, men hardware-mæssigt uændret.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 04/05-13 12:49 
la0s>
Med frygt for at blive skældt ud, er det her system, ikke lige præcis sådan noget man bare kan emulere? Det er jo bare en computer.

Emulering ville da ALDRIG kunne erstatte en FM Towns Marty konsol?
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 04/05-13 13:13 
Nej ok. Martyen. Selvfølgelig. Men det er vel stadig lidt en consolized computer... ciiirka?

Men det er satme godt nok et far out system, at kaste sin kærlighed på. :)
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-13 13:14 
Er der mere end de der to-tre spil du gerne vil spille på den Søren? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/05-13 13:38, rettet 04/05-13 15:39 
Ja der er et par stykker ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 06/05-13 09:14 
Det er jo bare en computer.

Hvorfor skulle det være bedre at emulere en computer end en konsol? Pyhaaae ;)
j/k
la0sla0sSkrevet 06/05-13 12:46 
Det ved jeg ikke, jeg synes eksempelvis følelsen er tæt på det samme, hvis jeg kører Dosbox på min Mac, end hvis jeg emulerer eksempelvis PS1-spil på min laptop.
Hvad sker der?
slk486slk486Skrevet 06/05-13 12:54 
Jeg synes ikke følelsen er tæt på den samme, hverken med dosbox eller hvis jeg emulerer min Amiga, men som med anden emulering, ligger forskellen nok i øjet af beskueren ;)
j/k
la0sla0sSkrevet 06/05-13 16:18 
Du har ret, det er ikke det samme, men jeg synes stadig situationen er mindre uren, med at emulere noget "computerhalløj" i samme setting, som det oprindeligt var tiltænkt/anvendt i. Jeg er ikke den store emulationsfreak, men at splle et gammelt PC spil, på min desktop computer føles rarere, end at smække en usb controller i og sidde ved skrivebordet og spille et gammelt konsolspil.

Det er vel bare grader af beskidt.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 06/05-13 16:38, rettet 06/05-13 16:38 
Jeg tror spil som Tatsujin Oh og Splatter House som jo er designet til konsollen klart er at fortrække på Marty'en end på en skide PC og sådan er det vel for alle spil til FM Towns Marty.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 06/05-13 16:40, rettet 06/05-13 16:57 
Jeg har drømt om en dag at spille Tatsujin Oh og Shadow of the Beast på en Marty, men nu hvor jeg har Tatsujin Oh (og Splatterhouse) på pcb er der kun SotB tilbage :)

Det er en af mine nice to have "konsoller", ligesom X68000'eren, så en eller anden dag...
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/05-13 17:26, rettet 06/05-13 17:29 
Med de priser! ,ville jeg holde mig til PCE port af splatterhouse :)
Vild hvad de vil ha' får sådan en konsol :O
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
la0sla0sSkrevet 06/05-13 19:33, rettet 06/05-13 19:33 
Nu taler jeg så ikke (længere) om konsol FM Towns. Skide ok?
Edit: skulle man være i tvivl.. :)
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 06/05-13 19:41 
ChronoSousa>
Med de priser! ,ville jeg holde mig til PCE port af splatterhouse :)

Den port har jeg, men den er desværre ikke i nærheden af den arkade perfekte version som FM Towns Marty har. Det er så vildt at det spil faktisk eksistere på konsol. Sådan har jeg det også med Tatsujin Oh det er for vildt..!

Jeg ved godt FMT er for sindsygt samler projekt at gå ind i, men der er nogle rigtig lækre ting til den som jeg drømmer om at eje. Det er sikkert uforståeligt for andre med de priser (De er også sindsyge). Jeg tror bare man må have is i maven og vente til tiden og det rette køb tilbyder sig et sted på nettet.

Jeg er blevet mere tilgivende med tiden så spil som Shadow of the Beast lige præcist til FMT har også min interesse. Det skulle faktisk være en endnu bedre version end Amiga!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/05-13 19:43 
la0s>
Skide ok?

Nu ikke alt det pølsesnak :D
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 06/05-13 20:11 
Jeg vil gerne høre mere om, hvorfor Shadow of the Beast er bedre på sådanne en tingest, fremfor Amiga'en :)
Jeg kan endda se, at der er flere titler, der også er at finde på Amiga'en. Er maskinen svaret på en japansk Amiga, eller hvad er det for noget sjovt noget?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 06/05-13 20:19, rettet 06/05-13 20:29 
Sonic>
Er maskinen svaret på en japansk Amiga, eller hvad er det for noget sjovt noget?

Aargh nok ikke helt men der er da flere der skriver dette derude rundt omkring.

Her er en som fortæller om Shadow of the Beast:
http://www.illusionware.it/marty/beast.htm

Det kan sikkert diskuteres hvilken version man er mest til men en ting som jeg er glad for er en forbedret collision detection i FMT's porten og større sprites.

Shadow of the Beast II bliver også reviewed:
http://www.illusionware.it/marty/beast2.htm
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/05-13 20:27, rettet 06/05-13 20:29 
Neros
Det er ikke fordi jeg ikke forstår dig.... Har man fundet noget man er vild med, Så kom igang med at købe!
Jeg har også mange "mærkelig" ting i min samling :P

Er bare overrasket over prisen :O
Man kunne næste få en AES med n64DD til sammen :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 06/05-13 20:29 
ChronoSousa>
Er bare overrasket over prisen :O
Man kunne næste få en AES med n64DD til sammen :)

Ja suk det er vanvittigt :-( Irriterende at det skal være så dyrt...Æv!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/05-13 20:53 
Shadow of the Beast er på ingen måde sådan et cirkus værd, og de andre spil vil være bedre tjent med at blive afspillet i form af originale PCB'er via en SuperGun. Undskyld, jeg siger det, men den Marty ligner mest af alt et tosset samlerobjekt, som kun er beregnet på masochister, der ikke synes hverken CIB SNES eller AES gør ondt nok.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 06/05-13 21:30, rettet 06/05-13 21:36 
Hahaha! AES gør ikke ondt på mig ;-)

Jeg vil også rigtig gerne have en SuperGun på et tidspunkt men det bliver kun i form af en PANA eller VEGA.

Men jeg er ligeglad findes det her er jeg SÅ solgt:
http://www.ebay.es/itm/Fujitsu-FM-Towns-Marty-SPLATTERHOUSE-Complete-Japan-/300581268920
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/05-13 21:43 
Så er det sgu heller ikke forbandet langt man skal strække sig, hvis man i stedet går efter originalen:

Da real shit.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 06/05-13 21:49, rettet 06/05-13 21:51 
Jeg vil faktisk hellere eje FMT's port. Desuden er den fuldstændig arkadeperfekt! Sådan 99% tror jeg ;-)

Men jeg ved det godt og jeg siger det gerne igen det er et sindsygt retro spils samler projekt!!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/05-13 21:59, rettet 06/05-13 22:01 
neros>
Jeg vil faktisk hellere eje FMT's port.

.............om lidt fortæller du så, at du også har en samling af ører på en snor.

Seriøst, du vil hellere ha' en port på CD-ROM (*spytter og gør korsets tegn*), end det originale PCB?
Jeg kan måske forstå det lidt, hvis de har lavet nogle forbedringer. Men på den anden side er optiske medier afspillet på en PC en 100% deal-breaker for mig. Det er så bims, at gamer-delen ryger fuldstændig ud af ligningen :D

Du vil jo ikke ha' det spil for at spille det. Kun for at eje det. Search your feelings you know it to be true.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-13 22:07 
KillerBean2>
Shadow of the Beast er på ingen måde sådan et cirkus værd, og de andre spil vil være bedre tjent med at blive afspillet i form af originale PCB'er via en SuperGun. Undskyld, jeg siger det, men den Marty ligner mest af alt et tosset samlerobjekt, som kun er beregnet på masochister, der ikke synes hverken CIB SNES eller AES gør ondt nok.

Jeg forstår det heller ikke. Jo Tatsujin Oh er sikkert fedt, men Splatterhouse er da ikke vanvittigt fantastisk og Beast er jo direkte lort :) Hvad er der ellers af spændene titler på maskinen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/05-13 23:01, rettet 06/05-13 23:03 
Det tør jeg ikke skrive om ;-)

Splatter House er for mig noget af det ypperste arkade man kan få lige siden jeg første gang så og spillede det spil har jeg været besat af det.
Bashful Neophyte
148 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig