X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

K: Gamecube AV-kabel


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-12 12:18, rettet 10/05-12 12:18 
Jeg har fået fingrene i en Gamecube igen, men mangler desværre et AV-kabel til den, inden jeg kan komme i gang med at spille. Er der nogen der kan være behjælpelige med et de har i overskud (mod betaling selvfølgelig.) Jeg er mest ude efter et RGB-kabel, men almindeligt composite kan også gøre det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 10/05-12 12:23 
Tjek evt. Gamebits.dk. Jeg har flere gange handlet der, når det har drejet sig om lignende ting.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-12 12:27 
Tak for tippet :) Jeg kan se de har et uoriginalt RGB-kabel, hvilket til nød kan blive en løsning, hvis jeg ikke kan finde andet. Det skal helst være originalt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TheDukeTheDukeSkrevet 10/05-12 12:47, rettet 10/05-12 12:47 
Du vil være bedre tjent med et uoriginalt RGB-kabel end med Nintendo's der kun spytter composite ud.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-12 12:57 
Whaaaa... Er det sandt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/05-12 12:57 
Kommer der kun composite ud af Nintendos RGB kabel? :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-12 13:05 
Jeg troede at det kun var NTSC Cubes der ikke outputtede RGB via analog, mens PAL Cubes gjorde, og at man skulle holde sig fra tredjeparts RGB-kabler i denne region, fordi de netop ofte kun outputtede composite, mens det originale Nintendo faktisk outputtede RGB?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-12 13:29 
Det passer ikke. Du får (selvfølgelig) RGB med det originale.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-12 14:49 
Jeg synes også det lød underligt. Gennem læsning er jeg kommet frem til at Nintendo havde "glemt" at offentliggøre ændringer i forhold til outputtet, så de første tredjeparts RGB-kabler der blev produceret, ganske nok var RGB-kabler, men kun outputtede composite pga. af manglende kompatibilitet med den hardware der endte med at være i Gamecube.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TheDukeTheDukeSkrevet 10/05-12 15:26 
Jeg ved bedre end at tvivle på Konsolkongen når det gælder div. konsollers AV output :P
Det må have været et problem med mit gamle strålekanons-TV så, for jeg fik kun composite ud af min Cube.
Jeg har ikke testet det på min fladskærm, da jeg bruger min Wii til at køre GC spil på det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-12 16:29, rettet 10/05-12 16:29 
Det kan være at dit TV ikke automatisk skiftede til RGB?

Jeg ved i hvert fald at et originalt GameCube RGB kabel virker perfekt til SNES* og jeg har brugt mit originale SNES RGB kabel på min GameCube til RGB. Der er ingen forskel på kablerne, så omvendt må et GameCube kabel også virker på en GameCube :D

*På nogle SNES modeller skal man bypasse de tre 220uF caps i kablet før det virker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 10/05-12 16:49 
Vent, taler vi om det AV kabel der fulgte med til GC'en, eller om et andet man skulle købe seperat?
Jeg havde ikke nogen problemer med RGB på det gamle TV med min Dreamcast, det kørte fint nok.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-12 19:04 
Det andet man skulle købe seperat :)

Det kan være at der har været noget galt med dit kabel, eller måske outputter GameCube en anden spænding på pin 16 (RGB switch), end Dreamcast gør?
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 10/05-12 19:18 
Vi har nok bare talt forbi hinanden :)
Jeg fik formuleret mig dårligt tidligere. Da jeg skrev "Nintendo's", mente jeg det kabel der fulgte med til Gamecuben, ikke et originalt, seperat Nintendo RGB-kabel. Så er min gamle radiation king nok også frikendt, da man nok ikke kan forvente at det får et RGB signal ud et composite kabel ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-12 19:21 
Ahhhh. Ja composite kabel = composite, RGB kabel = RGB :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/05-12 22:23 
TheDuke>
Vi har nok bare talt forbi hinanden :)
Jeg fik formuleret mig dårligt tidligere. Da jeg skrev "Nintendo's", mente jeg det kabel der fulgte med til Gamecuben, ikke et originalt, seperat Nintendo RGB-kabel. Så er min gamle radiation king nok også frikendt, da man nok ikke kan forvente at det får et RGB signal ud et composite kabel ;)

Jeg tænkte faktisk om det var sådan det skulle læses :)

Jeg endte med at købe et originalt Nintendo RGB-kabel fra Nesbozz.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/05-12 17:36 
Efter at have fået kablet og et memory kort, måtte jeg konstatere at konsollen ikke kunne læse spil - det blev heldigvis løst ved at justere potentiometret.

Jeg har siddet og spillet Chibi-Robo et par timer, og synes billedet er glimrende med RGB-kablet i 60Hz - ren spilglæde :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig