X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NES/Famicom-anbefalinger


62 emne(r).
1 2 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-12 23:06, rettet 05/05-12 00:10 
Nu hvor jeg omsider har fået moddet mig en amerikansk NES der kan levere super RGB, er det på tide at jeg får anskaffet mig nogle flere af maskinens titler.

Jeg har i forvejen, eller på vej:

Cabal
Darkwing Duck
Double Dragon 3 (PAL optimeret/virker ikke?)
Duck Tales
Gremlins 2
Little Nemo: The Dream Master
Mega Man
Mega Man 2
Mega Man 3
Mega Man 4
Rescue Rangers
Super Mario Bros. (PAL optimeret)
Supar Mario Bros./Duck Hunt (PAL optimeret)
Tiny Toons Adventures 2
Teenage Mutant Ninja Turtles

Jeg har tænkt mig at anskaffe følgende senere:

Batman (Sunsoft)
Batman: Return of the Joker
Bionic Commando
Castlevania
Castlevania III
Contra
Duck Tales 2
Excite Bike
Gargoyle's Quest II
Ice Climber
Little Samson
Mega Man 5
Mega Man 6
Mighty Bomb Jack
Ninja Gaiden
Ninja Gaiden 2
Ninja Gaiden 3
Power Blade
Rescue Rangers 2
Solstice
Super Mario Bros. 3
Tiny Toons Adventures

Hvad kan anbefales udover de nævnte? Gerne inden for samme genrer. Jeg er ikke til RPG'er i 8bit og har desuden kigget på og sat mig ind i Zelda, Zelda II og Kid Icarus og de er helt sikkert heller ikke noget for mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/05-12 23:26 
Jo mere jeg tænker over det, jo mere overbevist bliver jeg om at Solstice er et af de bedste, eller om ikke andet så mest oversete perler til NES. I dag kan man selvfølgelig bruge et kort til at se hvor man skal hen og og gennemføre det hurtigt, men nøj, før internettet kunne man bruge meget tid på at udforske det isometriske slot.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/05-12 23:31 
Castlevania 1-3
Gun Smoke
Journey To Silius
Little Samson
Mike Tyson's Punch-Out!!
ninja gaiden 1-3
contra
Blaster Master
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 04/05-12 23:32 
Ninja Gaiden spillene vil jeg også gerne skriver under på, og i hvert fald Castlevania 3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/05-12 23:36, rettet 04/05-12 23:37 
Og metriod :P
Der er mange ....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-12 00:08 
Ah ja Solstice, Castlevania 1 + 3, Little Samson, Ninja Gaiden 1-3 og Contra havde jeg helt glemt at føje til listen :)

Jeg tror ikke jeg køber Castlevania 2 med mindre jeg finder det ubehageligt billigt :)

Journey To Silius og Blaster Master kender jeg ikke, dem må jeg tjekke ud.

Gun Smoke har jeg i arcade perfekt port til Saturn og Metroid har jeg som Metroid Zero Mission til GBA :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/05-12 00:19, rettet 05/05-12 00:20 
Jeg mener Castlevania 2 er voldsomt meget bedre end Castlevania 1 :)
2'eren har fået et forfærdeligt dårligt ryg siden Angry Video Game Nerd lavede en video med spillet (den første video han lavede - før han fik idéen med faktisk at spille spil der var dårlige :P)

Men det er selvfølgelig 3'eren der er "the shit".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/05-12 00:20 
metal gear
Legendary Wings
gradius
sweet home (fra capcom før resident evil)
Trojan
Rygar

:P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-12 00:29 
Sumez>
Jeg mener Castlevania 2 er voldsomt meget bedre end Castlevania 1 :)
2'eren har fået et forfærdeligt dårligt ryg siden Angry Video Game Nerd lavede en video med spillet (den første video han lavede - før han fik idéen med faktisk at spille spil der var dårlige :P)

Men er det ikke toeren hvor der er flere ting man skal gøre som man er næsten umuligt at regne ud eller på intet tidspunkt bliver fortalt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 05/05-12 01:03 
Ice Climber er godt!

Mike Tyson's Punch Out er nok en af mine favoritter til NES, men var der ikke noget med at du ikke bryder dig om det Martin eller husker jeg forkert?

Tror også jeg ville være lidt klar på Rygar ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-12 01:55 
Tja jeg var ikke så pjattet med konceptet, men efter jeg så Gamecenter CX hvor han spillede det, er jeg blevet lidt klar på det alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 05/05-12 03:23 
Jeg ville have sagt Willow, det er en fin lille Zelda-like. Men hvis den slags ikke tiltaler herskabet, kan du nok forbigå det i stilhed.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05-12 03:33 
Nånå :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/05-12 09:28 
http://www.gametrailers.com/video/top-10-screwattack/729660
:)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 05/05-12 10:08 
TheDuke>
Jeg ville have sagt Willow, det er en fin lille Zelda-like.

Ikke at forveksle med arkade versionen som intet har med NES versionen at gøre overhovedet. Arkade versionen fik også en port til PCE og hedder NEW LEGEND OF HERO TONMA. Det ser skide godt ud!

Sorry min PCE snak, men jeg kan ikke gøre for det nu da jeg skal til at samle på det system :D

Tilbage til NES ;-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 05/05-12 11:09, rettet 05/05-12 11:10 
Tonma har da intet med Willow at gøre? To helt forskellige arcadespil fra hhv. Irem og Capcom.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 05/05-12 11:10 
Konsolkongen>
Men er det ikke toeren hvor der er flere ting man skal gøre som man er næsten umuligt at regne ud eller på intet tidspunkt bliver fortalt?

Måske hvis man spiller det efter en moderne "min næste opgave er at gå derhen hvor mit minimap viser et rødt kryds"-mentalitet, men jeg gennemførte det da i sin tid uden nogen hjælp udefra, så det vil jeg ikke mene, nej. Der er dog én enkelt ting, som jeg ikke helt fatter hvordan man skal regne ud, og kan ikke huske hvordan jeg fandt ud af i sin tid, men det er vist også det. Det er ikke noget, der gør det til et dårligt spil.

Igen, er det en opfattelse der stammer fra den AVGN-video :P Han har selv sagt at spillet er et af hans yndlingsspil, og dengang den video blev lavet, skulle det egentlig bare have været en standalone-kortfilm med en "hovedperson" der er nok mere fiktiv end han er i dag.

Jeg vil dog heller ikke kalde det for et topspil eller en klassiker, men i forhold til standarden i 8-bit generationen er det stadig et af de bedre, og helt klart en af rødderne til "metroidvania"-genren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/05-12 11:15 
RJK>
Tonma har da intet med Willow at gøre? To helt forskellige arcadespil fra hhv. Irem og Capcom.

Willow-spillet til NES er iøvrigt også et noget andet spil end arcadespillet, selvom begge er fra Capcom.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/05-12 11:16, rettet 05/05-12 11:20 
RJK>
Tonma har da intet med Willow at gøre? To helt forskellige arcadespil fra hhv. Irem og Capcom.

Jeg synes da de ligner hinanden meget, men nu er det også lang tid siden jeg har spillet Capcom's Willow troede egentlig bare at NEW LEGEND OF HERO TONMA var sådan en lidt skrabet port af Capcom's WILLOW, men jeg tager nok meget fejl ;-). Desuden har jeres WILLOW (NES) screens fra CAPCOM's arkade version så vidt jeg kan se her på P:R?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 05/05-12 11:21, rettet 05/05-12 11:21 
Ja, du tager meget fejl :)

http://www.playright.dk/info/titel/willow/nes
http://www.playright.dk/info/titel/willow/arc
http://www.playright.dk/info/titel/legend-of-hero-tonma
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 05/05-12 11:25 
Også i den grad :-)

Der står stadigvæk hos NES versionen:
PLATFORM: Arcade, NES.
Det er vel stadig ikke samme spil?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 05/05-12 11:28 
Ikke at jeg kan se hvad det har med Tonma at gøre, men nu har jeg rettet det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 05/05-12 11:32 
Bare så det ikke forvirre mig yderligere..

;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/05-12 11:34, rettet 05/05-12 11:35 
Jeg synes også de to spiller ret forskelligt, men nu kom jeg da i tanker om at Willow (arc) skulle på min ønskeliste. :P
Så du Tonma til sidste SSKT?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/05-12 11:39 
Sumez>
Så du Tonma til sidste SSKT?

Nej hvem havde det med? Sejt hvis du køber Willow (arc) det er vist et ret så svært spil at gennemføre.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/05-12 11:54 
Jeg spillede det en del på PCE'en.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/05-12 11:55 
Øv så jeg ikke.
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 05/05-12 13:46, rettet 05/05-12 14:01 
Personligt er jeg meget glad for Tetris til NES. Det er også en titel der er så billig at du nærmest får den skudt i nakken :-)

Derudover er der også følgende:

Balloon Fight
Snake rattle'n'roll
Bucky O’Hare
Wai Wai World
Kirby's Adventure
Græsset ER grønnere på den anden side!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/05-12 23:11, rettet 05/05-12 23:13 
Turtles 2: the arcade game.
Shatterhand.
Battle of olympus - et af maskinens absolut bedste spil imo, meget overset spil, men der er måske for mange adventure elementer for konsolkongen, selvom det er en side-scroller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-12 00:54, rettet 06/05-12 01:12 
Jeg har ikke noget imod adventure-elementer. Zelda og Zelda II ser bare ekstremt ringe ud :)

EDIT: Jeg er selvfølgelig klar på Ballon Fight, Wai Wai World og Kirby's Adventure. Dumt at jeg havde glemt dem. Tak Mark :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 06/05-12 09:10, rettet 06/05-12 11:51 
Dr. Mario
Gargoyles Quest II
Kid Icarus
Shadow of the Ninja (US) / Blue Shadow (PAL)

og så vil jeg godt slå en tyk streg under Journey to Silius som blev nævnt tidligere - det bedste musik NES'en endnu har spyttet ud og samtidig et godt spil :)

EDIT: Adventures of Lolo 1 - 3
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
OlimarOlimarSkrevet 06/05-12 10:55 
Little samson er også anbefalelsesværdigt :)
KamekKamekSkrevet 06/05-12 12:26 
Ufouria er også et godt bud :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/05-12 12:32 
Næsten alt fra sunsoft er guld på nes
batman
batman return of the joker
blaster master
Journey to Silius
mr.gimmick
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 06/05-12 12:59 
Hvis det ikke snart stopper ender det jo med at jeg også skal have en NES :-(
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/05-12 13:03, rettet 06/05-12 13:07 
Ja little samson ret godt, havde jeg helt glemt det spil.

Jeg kom i tanke om lidt flere, selvom alle nok ikke er i konsolkongens smag.

The Guadian Legend - igen (som battle of olympus) en overset perle af et spil.
Faxanadu - er også godt, selvom vi også her er over i action adventure side-scroller med lidt rpg elementer.
RC pro am og micro machines - spillene er også sjove, selv for folk som mig der hader bil spil normalt.
StarTropics - er også et af maskinens absolut bedste spil, men hvis man ikke kan lide zelda, kan man sikkert heller ikke lide det.
Crystalis - som startropics, absolut et af de aller bedste spil på maskinen, måske det bedste RPG.
Maniac Mansion - er også et underholdene spil, selvom jeg mener der er noget censur i NES versionen.
Battletoads og battletoads vs DD - er også sjove platform spil, selvom først nævnte er åndsvagt svært og det er faktisk en underdrivelse, det er fuldstændig latterligt svært...
Burai Fighter - er et udmærket shmup, hvis man er til den slags.
Isolated Warrior - er fedt, ren overhead view "op ad" scrollende shooter.
Parallax - endnu en ok side-scroller.
XsaneXsaneSkrevet 06/05-12 13:21 
Little Nemo: The Dream Master fra Capcom
OlimarOlimarSkrevet 06/05-12 14:00 
Uforia er faktisk også et rigtig rigtig rigtig! Godt spil, havde helt glemt det :o
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/05-12 20:10 
Street Gangs go' humor :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/05-12 20:57 
Ja da! River City Ransom er et af de få spil, der godt kunne sælge mig en NES :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/05-12 11:17 
Bedste NES spil IMO er: Solomon's Key 2, Det er et must have hvis man kan lide puzzle's...
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 17/08-15 12:17 
Så fik jeg da lige købt mig en sprit ny AV Famicom med spillene Ninja Gaiden 3 og Super Mario Bros :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/08-15 14:18, rettet 17/08-15 15:32 
Tillykke! :D Ninja Ryukenden 3 er villldddtt fedt, selvom det er væsentlig nemmere end de tidligere i serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/08-15 21:04 
Så er det måske godt at starte baglæns med den serie :D

Jeg har et par spørgsmål til et par spil titler da jeg faktisk er ret uvandt i Famicom/Nes land..

Hvad er det bedste Contra spil til systemet? Så vidt jeg ved findes der to nemlig Contra, og Super Contra.

Er Kid Icarus godt?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/08-15 00:23 
Kid Icarus er... udfordret. :\
Jeg har ret svært ved at holde af det, men kan godt se charmen i det for de folk der virkelig lægger arbejde i at sætte sig ind i det.

Contra og Super Contra er begge fænomenale. Jeg har selv mest erfaring med 1'eren, og det går man i hvert fald ikke galt i byen med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/08-15 09:12 
Jeg synes umiddelbart Contra 1 ser bedst ud er ikke helt vild med det der top down element indimellem side scroll missionerne.

Kid Icarus ser sindssygt svært ud og nok også det som gør mig lidt lunkent omkring det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/08-15 09:15, rettet 18/08-15 09:15 
Contra 1 har jo de der "third person shooter" baner - men de er faktisk ikke så ringe når man vænner sig til dem, og en god måde at få de powerups man mangler, hvis man har kaget i det på en tidligere bane. Det er et latterligt fedt spil at gå efter en 1CC i!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/08-15 10:04 
Jeg kan nok bedst lide de der "third person shooter" baner end det andet top down.

Alle spil skal spilles for at 1CC dem :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/08-15 10:18 
Så skal du også have det første Ninja Gaiden. Det er nok den mest tilfredsstillende 1CC jeg har fået på NES! :)

http://www.twitch.tv/sumez/c/6507805
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/08-15 11:53 
Wow! Haha det er fandme sejt gjort Sumez :-)

Er Ninja Gaiden 2 ikke det sværeste i serien?
Bashful Neophyte
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig