X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Elder Scrolls Online


Svar
jaesjaesSkrevet 04/05-12 00:21 
Det måtte jo ske, at serien fik en MMO-bror.

Tilsyneladende bliver der meget fokus på krig mellem tre klaner i Cyrodiil. Jeg er ikke så meget til MMO (sagt uden at have prøvet et), men det har IMO mere potentiale end genbrugs-quests/"instances".

Der skulle komme en del info i den næste tid. Spillet udkommer i 2013, desværre kun til pc og Mac, men det kan jo ændres, hvis det bliver en succes.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/05/03/june-cover-revealed-the-elder-scrolls-online.aspx
WehnerWehnerSkrevet 04/05-12 00:40 
jaes>
Spillet udkommer i 2013, desværre kun til pc og Mac

Eller heldigvis. Jeg er så glad for at have et liv ved siden af min gaming.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TheDukeTheDukeSkrevet 04/05-12 11:03 
jaes>
Jeg er ikke så meget til MMO (sagt uden at have prøvet et), men det har IMO mere potentiale end genbrugs-quests/"instances".

Hvis der er noget der har karakteriseret Elder Scolls serien, så er det genbrug. Tænk bare på alle de copy/paste dungeons.
jaesjaesSkrevet 04/05-12 15:13 
Jeg har ikke spillet et ES så meget, at jeg har oplevet det, men du har da sikkert ret. Dog siger flere, at der er stor forskel på de enkelte spil.

Men jeg synes, det er betydeligt værre i et MMO, hvor troværdigheden af verdenen ødelægges totalt, hvis man fortæller en spiller om en begivenhed i spillet, og så har vedkommende oplevet det samme. Personligt ville jeg hellere betale en anelse for, at der sad nogle udviklere og hyggede sig med at håndlave quests og andre begivenheder.
SumezSumezSkrevet 04/05-12 18:14 
jaes>
Jeg har ikke spillet et ES så meget, at jeg har oplevet det, men du har da sikkert ret. Dog siger flere, at der er stor forskel på de enkelte spil.

Så lyver "de fleste" godt og grundigt. :P
Der var et temmelig stort spring til Morrowind, men derefter har det været meget små skridt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 06/05-12 14:14, rettet 06/05-12 14:16 
Jeg taler jo heller ikke om springene. Det er jo et faktum, at der stor forskel på et spil som Daggerfall, hvor meget var tilfældig genereret, og så fx Skyrim, hvor meget er håndlavet, i betragtning af hvor meget indhold, der er i spillet :)
SumezSumezSkrevet 06/05-12 15:07 
Til gengæld er der meget lidt forskel på Morrowind, Oblivion og Skyrim :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 06/05-12 18:23, rettet 06/05-12 18:56 
Udover jeg synes alle Bethesda rpg har været "walking simulators" i stedet for et rigtige spil, så er jeg stadig vild med MMO´er. (Også så træt af Star Wars universet, men købet stadig ToR). Så havde planlagt at holde øje med dette spil, men!

Hurtig kig på det info der var på neogaf, så lyder det enlig ikke lovene, ting som:
"-The game uses MMORPG genre standards such as classes, experience points, and other traditional MMORPG progression mechanics, but they try to present it "around the core fantasy presented by traditiona Elder Scrolls games" such as traveling around and righting wrongs or seeking riches
...
Recreateing the freedom Elder Scrolls players expect within the World of Warcraft-style mechanics Zenimax Online is using for this MMO would be impossible without changing the way that players interact with the world
...
-The combat model will not be real time due to latency"

Et spil der er startet i 2007 og vil holde sig til mmo standard, betyder for mig de holder sig til den standard World of Warcraft har sat og spil som RIFT og ToR også bruger. Så dette er allerede en dårlig start, fordi folk som mig lige præcis er træt af den standard, hvilket er grunden til GW2 har fået den hype den har fået! Og vis der snakkes combat, så kan jeg kun sige efter have spillet Tera og GW2(Beta), så vil en mere action orienteret combat være langt bedre valg fordi det holder en igang imens man spiller. WoW combat med man bare står der og tager skade imens man trykker et angreb, er bare ikke spænende længere.

Så er det HeroEngine de har brugt, sidste spil der brugte den var ToR og det spil kørte ringe og så ikke engang så godt ud. Igen Tera sætter nye standard for grafik og GW2 har nok en bedst art design(Personlig smag vel). Og ud fra de billeder jeg har fundet, så taber spillet på begge områder.

Prisen bliver et andet problem, efter ToR så er der en del mindre folk der har lyst til betale fuld pris og så månedligt gebyr oven i, at GW2 bliver "F2P" fra dag 1 vil kun ramme månedligt gebyr på spil hårdere.

Det spil virker som det vil få mindre succes end ToR, hvilket solgt ok men tabet mange folk på ingen tid. Ja jeg gider ikke flere wow kloner, så ikke en eneste ting om det spil der lyder spænende for mig.

Tråden på neogaf med masser info
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 06/05-12 20:34 
Det lyder nemlig lige præcis WoW med et andet skin, og i så fald bliver det ikke mit første MMO :)

Når nu der kan laves FPS'er som MMO, og der allerede er eksempler på MMORPG med action-kampe, så virker det som et underligt valg, at TESO holder sig til den gamle stil, og endda er i 3. person. Der kommer heller ingen huse til spillerne. Det virker slet ikke som et ES.
WehnerWehnerSkrevet 06/05-12 21:27 
Ingen huse :( Nå, det lyder alt i alt ikke som noget for mig alligevel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/05-12 10:37 
dpl>
Det spil virker som det vil få mindre succes end ToR, hvilket solgt ok men tabet mange folk på ingen tid.

Jeg vil godt lige mane denne udbredte misforståelse i jorden.

Jeg ved godt, at mange spillere (af SWTOR) melder om halv-tomme servere osv., men det eneste officielle vi ved, er at spillet oplever en stigning i spillere lige nu.
Der var forventeligt en del, der kun lige spillede den første måned, men derefter har brugerantallet været stabilt.

Artikel fra Rock, Paper, Shotgun
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dpldplSkrevet 07/05-12 11:47 
Jeg dømmer ud fra egen erfaring med spillet og hvad andre folk jeg kender siger. Og samme tid alle de tiltage EA har brugt til at få folk tilbage har kun hjulpet mig med at tænk der er ned af gåene.

EA er gode til PR bullshit, især når kommer til bioware teams. Så svært ved at tro på deres PR nu om dags, så valgt bedømme fra hvad jeg har oplevet og min MMO omgang kreds.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/05-12 13:16 
Nu er der jo en væsentlig forskel på hvad du og dine venner oplever, og så det der evt. er "sandheden".

Det er klart, at man ikke bare lige kan/skal stole på hvad firmaer melder ud, men i den nævnte artikel er lead designer Daniel Erickson ud taler sig og ikke en eller anden PR gut.
Og man kan jo spørge sig selv om det overhovedet er muligt eller smart at lyve om den slags tal, som jo trods alt er noget, der kan finde et sort/hvidt svar på.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dpldplSkrevet 07/05-12 23:50 
Altså de tabt 400k spiller siden februar, jeg vil sige det er hurtig ned af gående, så står ved min kommentar om ToR og at Elder Scrolls mmo kun vil have det endnu svære!

Star Wars: The Old Republic has lost 400,000 subs since February (eurogamer)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
OlimarOlimarSkrevet 14/04-13 12:52 
Lidt leaked gameplay http://www.youtube.com/watch?v=lg4Oawl7TVQ&hd=1
SumezSumezSkrevet 01/11-13 10:01 
Det ligner World of Warcraft med Morrowind-grafik:

https://www.youtube.com/watch?v=JWXjzLEGV9U
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/11-13 10:05 
Ingen af de to komponenter er tilrækkende :(
j/k
SumezSumezSkrevet 01/11-13 10:07 
Kan godt være det bare er mig, men se videoen og dan dit eget indtryk :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/11-13 10:12, rettet 01/11-13 10:12 
For mig ligner det WoW i Morrowind :)

Æstetisk ligner det WoW, mens arkitektur og monstre er Bethesda's og verdenen har flair af gløden fra Armalur. Ser ud til de er gået væk fra 100 år gamle teenagers, hvilket er et plus i min bog.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 26/01-14 19:09, rettet 26/01-14 19:10 
Wehner>
jaes>
Spillet udkommer i 2013, desværre kun til pc og Mac

Eller heldigvis. Jeg er så glad for at have et liv ved siden af min gaming.

Ja, det kommer jo så til konsoller alligevel. 4. april udkommer pc/mac-udgaverne, og Xbox One og PS4 skulle følge efter i juni, 2014.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 26/01-14 22:01, rettet 26/01-14 22:01 
Jeg spillede beta'en på PC for et par uger siden, og det var desværre ikke særlig overbevisende indtil videre. Det føltes som WoW, blot langt pænere, men meget sloppy og med masse af cast delay. Desuden var multiplayer oplevelsen med et par venner ikke særlig gennemført. Ingen quests var shared, så det føltes egentlig mest som at spille et singleplayer spil, side om side.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 26/01-14 23:00 
Hvordan var stemningen ellers? Er der byer med masser af npc'er at snakke med og storylines, eller er det ren hack'n'slash?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/02-15 18:33, rettet 09/02-15 18:33 
Marvel-Man>
Elder Scrolls Online: Free to Play 17 Marts og muligt at købe spillet til PS4 & X-Box One 9 Juni

http://www.elderscrollsonline.com/en-gb/news/post/2015/01/21/eso-heads-to-consoles-june-9th

Ny info fra anden tråd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 12/02-15 12:34, rettet 12/02-15 12:34 
Har overvejet at anskaffe mig spillet når det bliver Free To Play og gjort lidt research…

...Intet Player House hvor man kan have sine ting liggendes!

Der er en Bank hvor man opbevare sit loot og med 8 character-slots er der lidt ekstra plads, men det er lidt trist ikke at kunne gøre som man er vant til i Morrowind, Oblivion og Skyrim: Smide sit loot i en sokke-skuffe med uendeligt plads og mulighed for at udstille de ting har fundet hen ad vejen.

Dog had udviklerne udtalt: (Updated 10/13/2014) While there is currently no player housing in The Elder Scrolls Online, we want to do it in the future, and we want to do it right. That said, we don't have a time-frame to share yet.
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SephSephSkrevet 19/03-15 09:37, rettet 19/03-15 09:37 
Ny trailer...

Se den her
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
WehnerWehnerSkrevet 12/01-17 22:52 
Hvem har spillet det? Er det meget grindy?

Til 29,- for Gold Edition på Coolshop er jeg fristet (selvom det er et fysisk eksemplar).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephSephSkrevet 01/02-17 09:20 
Morrowind kommer til ESO d. 6/6.

Link...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
WehnerWehnerSkrevet 07/11-17 21:19 
Hvor meget kan man få ud af ESO som singleplayer-erstatning for, at der bliver ved med ikke at komme en efterfølger til Skyrim?

Det er ikke så vigtigt, om man kan opleve _hele_ spillet. Det er mere, om man kan opleve _nok_ af spillet til, at det bliver en god oplevelse. En god og ikke for grindy oplevelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/04-19 23:35 
Mere Elder Scrolls Online - nu til mobil: Elder Scrolls: Blades

>Troldspejlet
I 'The Elder Scrolls: Blades' skal man kæmpe sig igennem farefulde grotter fulde af monstre og ondsindede røvere.

Efter hver grotte bliver man så belønnet med en kiste, der indeholder forskellige materialer, der gør ens karakter bedre rustet til at klare de fremadrettede missioner.

Problemet for mange fans opstår, når disse kister tager mellem tre og seks timer at åbne. Medmindre man betaler ved kasse ét og køber sig adgang til en øjeblikkelig åbning af kisten.

- Jeg hørte om en fyr, der havde kister, der samlet ville tage tre dage at åbne, hvis han ikke ville betale. Og det er jo helt grotesk, siger spilekspert og redaktør på Troldspejlet, Troels Møller, og fortsætter:

- Det er vanvittigt. De her mikrotransaktioner er i pay to win-kategorien. Det er en metode, hvor man reelt set låser folk ude, medmindre han eller hun bruger penge i spillet. Jeg synes, det er en ufin praksis, lyder dommen fra Troldspejlets redaktør.
Grisk spiludvikler

Man kan også betale for ekstra kister i spillet, ligesom man kan købe sig til en automatisk udførelse af en mission, så man simpelthen slipper for at gennemføre en bane selv.

Bethesda må gerne snart finde deres gamle dyder frem. Det her må da også svække et stærkt brand på længere sigt, selvom det helt sikkert giver penge på kistebunden (sorry) på kortere sigt.

Troldspejlet
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-19 01:22 
Jeg forstår ikke sammenligningen mellem ESO og Blades.

Men Blades lyder fuldstændig forfærdeligt. Ligesom hovedparten af alle andre mobilspil er det. Godt jeg droppede den platform for flere år siden. Sindssygt at tænke tilbage på dengang hvor man spekulerede i at mobilspil blev konsollernes død :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/04-19 09:15 
Infinity Blade er stadig godt :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig