X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Datura - nyt projekt fra Santa Monica


Svar
millenniummillenniumSkrevet 03/05-12 21:07 
Jeg er ret spændt på Santa Monicas PS3 eksklusive projekt; Datura. Det virker ikke som et stærkt gameplay, men som et eksperiment i immersiv spiloplevelse. Og så kan jeg godt lide deres holdning til spillets længde: Det har længden af en spillefilm, og spilleren skal optimalt opleve det i ét sømløst flow. Det virker som en undervurderet selvfølge.

Ikke mindst bliver det spændende og se, hvad de har fået ud af Move controlleren. Gade vide om det endelige kommer en reel taktil følelse ud af Move?

Delve Deeper into Datura
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/05-12 21:13 
Det udkommer vist allerede på onsdag :)

Jeg forventer ikke det store men interessant med den slags eksperimenter.
BeanoBeanoSkrevet 10/05-12 11:34 
Spillet får ikke den bedste modtagelse.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-10-datura-review

Egde gav det 4/10.

Syntes ikke rigtigt jeg vil give det en chance til den pris - der går lidt sum... nærrigrøv i mig ;)
millenniummillenniumSkrevet 11/05-12 11:49, rettet 11/05-12 11:50 
Jeg har spillet det nu, og er (delvis) enig i anmeldelserne. Det virker ikke helt fuldendt og mere båret af form end substans. Som spil er der ikke så mange kalorier, men er nok nærmere et eksperiment i interaktiv fiktion.

Jeg forstår slet ikke EDGE's holdning til hastigheden. Langsommeligheden er netop en af fordelene. Det burde EDGE da netop værdsætte og ikke udsætte som en svaghed, men det er måske bare anmelderens personlige holdning.

Hvis man er på udkig efter innovative spil (som ikke nødvendigvis er fuldendte, men interessante) synes jeg absolut man burde give efter, og give det et skud. Datura er unikt og skabt af en passion for nytænkning. Prisen er dog en kedelig showstopper.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 16/05-12 10:51 
Santa Monica putter også penge i et andet innovativt kunstspil-projekt: Unfinished Swan.

Se Trailer og Tech demo på Joystiq:

Link...
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig