X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game Boy-anbefalinger


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 16:30, rettet 25/04-12 16:38 
Nu hvor jeg langt om længe har indset, at Sega's Game Gear reelt set ikke kan bruges til meget andet end pynt, har jeg solgt hele lortet for en slik. Det er dog også gået op for mig, at der er kedelige situationer her i livet, hvor en håndholdt konsol er absolut guld værd, specielt hvis man ikke gider slæbe rundt på en laptop eller sidde og se vigtig ud med sin iPad.

Så jeg har købt mig en Game Boy Pocket. Når først jeg har fået smidt noget bagbelysning i dyret, regner jeg med, at den skal være min redningsmand, når jeg havner i en af de der uundgåelige sorte hulle i rum og tid, som opstår i forbindelse med offentlige institutioner/transportmidler osv.

Så nu mangler jeg bare nogle spil. Det er jo trods alt det vigtigste.

Hvad kan i anbefale?

Jeg er 99% blank. Er ikke kommet videre end: "Tetris... og sikkert noget Mario af en slags".
Er kun interesseret i "ægte" Game Boy -spil. Ikke noget, der er farvet eller avanceret.
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 25/04-12 16:39 
Der findes så, så meget godt til den! Jeg prøver lige at poste nogle idéer senere :) Ellers, så kunne du også bare kigge forbi snart. Har ikke mange, men har et par gode titler alligevel, som du burde prøve.
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 16:50 
Alf81>
Ellers, så kunne du også bare kigge forbi snart.

Du siger bare til. Kommunen har ganske vist solgt mig til hvid slavehandel fra næste uge af, så jeg ved ikke helt, hvordan det kommer til at se ud mht. fritid :)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/04-12 16:51, rettet 25/04-12 16:54 
Et spil der egentlig ikke er særligt godt, men som jeg var ret glad for da jeg var yngre er Kung-Fu Master

http://youtu.be/LZ-73SmqLwc

*EDIT* Det er fortsættelsen til det klassiske Kung Fu/Spartan X, men hér foregår det bare i virkelighedens verden med rullende tønder og kædesavs/hockeymaske bosser.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 16:56 
Forresten fulgte Smølferne 2 med til min Pocket. Jeg ved ikke, om det er skæbnen, der tager pis på mig, fordi jeg brugte så tosset mange penge på den samme titel til min Master System. Hvis der er nogen, der gerne vil have spillet foræret, kan de få det smidt noget så eftertrykkeligt i nakken af mig, efterfulgt af kys og kram.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 17:00 
@Darkbeat

Det minder mig lidt om Kung-Fu Kid til SMS. Så det kunne jeg sgu godt finde på at hive hjem :)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/04-12 17:13, rettet 25/04-12 17:16 
Castlevania spil (alle 3)
Metroid 2
zelda
kirby
wario og mario land
Gargoyle's Quest
kid icarus

lige hvad jeg tænker på...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 25/04-12 17:24 
Helt klar Gargoyle's Quest, Zelda 4 og det der frø-spil der kun er udgivet på japansk.
Ved ikke om der findes andet godt til den? :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 17:47 
Hold nu op. Du behøver ikke være li'som remoulade :D
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 25/04-12 18:10 
Udover de allerede nævnte:
-Mega Man-spillene, hvis man ellers er til den slags
-Ducktales
-TMNT: Back to the sewers
-Tetris, men det siger vel sig selv
-R-Type DX (burde også virke til standard GB)
-Og ikke mindst: Probotector 1+2. Der findes også et Contra III: The Alien Wars, som jeg imidlertid ikke har prøvet.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-12 18:12 
KillerBean2>
Forresten fulgte Smølferne 2 med til min Pocket. Jeg ved ikke, om det er skæbnen, der tager pis på mig, fordi jeg brugte så tosset mange penge på den samme titel til min Master System. Hvis der er nogen, der gerne vil have spillet foræret, kan de få det smidt noget så eftertrykkeligt i nakken af mig, efterfulgt af kys og kram.

Jeg vil gerne ha' dit Smølfe-spil til Master System foræret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 18:16 
www.sjovekonsolkongen.dk
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 25/04-12 18:50 
Jeg spillede en overgang rigtig meget Pokémon, men det er jo ikke alle der er til den slags...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 19:03 
Det kunne jeg nu også godt finde på at kaste mig over, hvis jeg finder nogen af dem til menneskepenge :)
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 25/04-12 19:07 
Men pas på:
Lithiumbatteriet i netop de spil har en begrænset levetid. Med lidt teknisk snilde kan de sikkert udskiftes, men man skal under alle omstændigheder være klar over det, da savefunktionen ikke fungerer med defekte batterier.
[inspirational quote here]
ProzelProzelSkrevet 25/04-12 19:08 
Pokémon er det bedste. Alene en grund til at eje en Gameboy!
ElgenElgenSkrevet 25/04-12 19:14, rettet 25/04-12 19:19 
KillerBean2>
Det kunne jeg nu også godt finde på at kaste mig over, hvis jeg finder nogen af dem til menneskepenge :)

Jeg har muligvis noget dubletværk jeg kunne smide i din retning...men der er hverken box eller manual...
Vender lige tilbage

EDIT: Jo, har 2 Blue Edition...du får bare det ene...ved ikke om batteriet er stået af, men hvis det er, regner jeg med at du bare ta'r det som en udfordring };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 25/04-12 19:30, rettet 25/04-12 19:31 
Pokémon-spillene bygger på en virkelig god idé, men er ikke særlig sjove pga. manglende strategi i kampene og dertil en fuldstændig ikke-eksisterende sværhedsgrad og manglen på faktisk at belønne fangst og brug af andre end den pokémon man starter med.

Det er sjovt så mange spil der har prøvet at tage idéen fra Pokémon, men så vidt jeg er orienteret har ingen endnu formået at lave et rigtig godt spil ud af det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 25/04-12 19:43 
Hvis jeg får din adresse i en pm, kan jeg sende i morgen };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 19:44, rettet 24/07-12 16:23 
Elgen>
men der er hverken box eller manual...

Papæsker er også en af grundene til, at jeg ikke orker GameGear længere.
Mht. GameBoy har jeg så bare besluttet mig for at være helt kold over for den slags :)

Elgen>
Jo, har 2 Blue Edition...du får bare det ene...

Overdrevet sejt :D

Elgen>
ved ikke om batteriet er stået af, men hvis det er, regner jeg med at du bare ta'r det som en udfordring };-P

You know it to be true ;)

EDIT: Lol, jeg søgte lige lidt på YouTube for at se, hvad det er for en type batterier, der sidder i spillene, og fandt så den her video: http://www.youtube.com/watch?v=9wCveRmEtFM
Den er virkelig fin og informativ, men da jeg så, hvordan han håndterer loddekolben og sugetråden, var jeg færdig af grin :D
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 25/04-12 21:04 
Well, en GameBoy uden spil er der jo ikke meget grin ved...og hellere i din GameBoy, end at det samler støv i min kælder };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 25/04-12 21:05, rettet 25/04-12 21:05 
Eller vand D:
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 25/04-12 21:17 
Det ikke engang morsomt };-S
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
happyEDhappyEDSkrevet 25/04-12 21:29 
Super mario land
donkey kong (helt fantastisk)
Wario land II
Zelda links awaking
mole mania
kirby block ball
tetris
nail n scale
tennis
bubble ghost
kwirk (Sjov puzzel)

Men skal du virkelig have noget godt i lommen burde du købe en GBA SP med 101 skærm, så kan du jo også spille pocket alligevel
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 21:45 
happyED>
Men skal du virkelig have noget godt i lommen burde du købe en GBA SP med 101 skærm, så kan du jo også spille pocket alligevel

Mmmja, men jeg bryder mig bare ikke ret meget om SP'ens design. Jeg satser på, at min Pocket bliver fuldt tilstrækkelig, når først jeg har fået smidt en V3 Ultra i den.
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 25/04-12 21:48 
KillerBean2>
Nu hvor jeg langt om længe har indset, at Sega's Game Gear reelt set ikke kan bruges til meget andet end pynt, har jeg solgt hele lortet for en slik.

Du har vel ikke solgt dit Game Gear grej uden at spørge mig først?...

Jeg har en dublet Pokémon Yellow der godt kan komme dit navn på. Der er også nogle andre dubletter på listen, så tag en kigger.
Nemo me impune lacessit
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/04-12 21:56 
scavenger>
Du har vel ikke solgt dit Game Gear grej uden at spørge mig først?...

Jo, det er røget helt til Belgien. Der skulle pludselig ske noget, og så gik det stærkt :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 26/04-12 08:16 
Så blev den postet i putkassen; den er sendt som A-post, så du burde kunne jage Pokémons hele weekenden...Go' fornøjelse };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 26/04-12 08:41, rettet 26/04-12 08:58 
KillerBean2>
EDIT: Lol, jeg søgte lige lidt på YouTube for at se, hvad det er for en type batterier, der sidder i spillene, og fandt så den her video: http://www.youtube.com/watch?v=9wCveRmEtFM
Den er virkelig fin og informativ, men da jeg så, hvordan han håndterer loddekolben og sugetråden, var jeg færdig af grin :D

Har lodder heller ikke, han forsøger at 'lime' men loddetin };-P
Han siger dog også: "While I'm sure any of you can do a better job soldering that I did"...Sooooo true };-P

EDIT: Nyd iøvrigt faderens accent i denne video: http://www.youtube.com/watch?v=zTIcKldIuBQ
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
TheDukeTheDukeSkrevet 26/04-12 11:34 
Jeg kan varmt støtte op om at anbefale Gargoyle's Quest og Link's Awakening. Derudover har jeg moret mig fint med Revenge of the Gator (hvis du kan lide pinball) og Balloon Kids.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-12 13:42 
Elgen>
Nyd iøvrigt faderens accent i denne video

"Alex bought this on amazon dot caaaalm" :D
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 26/04-12 22:32 
Jeg bakker 100% op om Gargoyle's Quest og naturligvis Zelda 4.

Mystic Quest (Seiken Densetsu 1) husker jeg også som rigtig godt, men det er dæleme mange år siden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Le RoofLe RoofSkrevet 27/04-12 02:38 
Mystic Quest (EU) / Final Fantasy Adenture (US) / Seiken Densetsu (JAP) var bestemt et udemærket spil. Fortrækker den stadig frem for remake'et Sword of Mana til GBA :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/04-12 18:12, rettet 30/04-12 18:13 
For #€#%€€#, så lykkedes det mig alligevel at ødelægge skærmen på min GBP. Forbandede ribbon-kabler :(

Hvis der er nogen, som har en GameBoy Pocket de gerne vil sælge billigt (eller bytte væk), så smid lige en PM.
Det er lige meget om den er ridset, smadret, grim og/eller defekt, bare skærmen virker som den skal.
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 30/04-12 18:14 
KillerBean2>
For #€#%€€#, så lykkedes det mig alligevel at ødelægge skærmen på min GBP. Forbandede ribbon-kabler :(

Hvis der er nogen, som har en GameBoy Pocket de gerne vil sælge billigt (eller bytte væk), så smid lige en PM.
Det er lige meget om den er ridset, smadret, grim og/eller defekt, bare skærmen virker som den skal.

Du er ret uheldig lige i øjeblikket. Ihvertfald ifølge dine posteringer. Først Charters Duo-R og nu en skærm :(
Men du bliver klogere. Og bedre. Tro på det! :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/04-12 18:19 
Juggernaut>
Du er ret uheldig lige i øjeblikket. Ihvertfald ifølge dine posteringer. Først Charters Duo-R og nu en skærm :(

Du har en temmelig bred definition af "lige i øjeblikket" :D
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 30/04-12 18:20 
KillerBean2>
Du har en temmelig bred definition af "lige i øjeblikket" :D

Jaja...visse smisse ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ProzelProzelSkrevet 30/04-12 18:27 
KillerBean2>
For #€#%€€#, så lykkedes det mig alligevel at ødelægge skærmen på min GBP. Forbandede ribbon-kabler :(

Hvis der er nogen, som har en GameBoy Pocket de gerne vil sælge billigt (eller bytte væk), så smid lige en PM.
Det er lige meget om den er ridset, smadret, grim og/eller defekt, bare skærmen virker som den skal.

Jeg leder lige her en af dagene. Jeg er nemlig super sikker på, at jeg har en liggende. Vender lige tilbage på et tidspunkt! :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/04-12 18:27, rettet 30/04-12 19:54 
I det mindste lykkedes det mig at hive det gamle polariseringslag af skærmen i første forsøg uden at ødelægge noget. Det er lidt af en kunst. Det var først da jeg forsøgte at få moslet et lidt for stort backlight-panel ind i maskinen, at det gik galt. Jeg kan hermed skive under på, at et V3 Ultra panel fra nonelectronics.com IKKE passer i en Pocket :/

@Prozel: Awesome! :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/05-12 10:25 
http://www.retrocollect.com/Articles/hidden-gems-top-10-nintendo-game-boy-undiscovered-classics.html

Tager jeg helt fejl, eller er Trip World mere end ualmindeligt svært af få fingrene i?
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig