X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fez


Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 16/04-12 08:49 
Ifølge min Xbox Live er der masser der spiller Fez, og ifølge "hvad ser du frem til"-tråden var der mange der så frem til det her spil, så det må være på sin plads med en dedikeret tråd....


dRxL>
Gametrailers siger kun gode ting om det:
Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
86 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
WehnerWehnerSkrevet 03/05-12 13:39 
Var det ikke der, der var en række døre, man først kunne åbne, når man har x cubes? Det rum er jeg aldrig nået tilbage til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 03/05-12 13:58, rettet 03/05-12 13:59 
Iøvrigt er det to rum man skal igennem fra den nærmest teleporter, det er ikke den store rejse. :P

Wehner>
Var det ikke der, der var en række døre, man først kunne åbne, når man har x cubes? Det rum er jeg aldrig nået tilbage til.

Det er lige "ved siden af" den ø med den første store teleport man finder. Bruger du kortet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/05-12 14:11 
Jeg er lige begyndt på det, men jeg synes ikke, der fungerer lige så godt som resten af spillet. Måske skal jeg bare vænne mig til det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 03/05-12 15:33, rettet 03/05-12 15:43 
Nevermind, det var en fejl 40 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 06/05-12 22:05, rettet 22/05-12 11:47 
Så er jeg igennem. 24/32 cubes, 8/32 anti-cubes og 1/4 artifacts.

Det har været en utrolig positiv oplevelse, men jeg kan mærke, at nu, hvor spillet vil have, at jeg sætter mig ind i et nyt alfabet og går mere i dybden, så kommer vi nok til at skilles. Jeg er bare ikke klar til den form for commitment på det her stadie i mit liv.

Men uanset om man "bare" vil igennem (og det har vel stadig taget over 10 timer), eller om man vil gå helt ind i spillets dybere lag, så kan det klart anbefales. Alle 800 points værd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/07-12 12:55 
Det siger jo sig selv, at det det findes, men hvis man sidder og gerne vil gå dybere med Fez, uden at have den vilde interesse for at løse sprogkoden, så kan man få en app til alfabetet: http://itunes.apple.com/us/app/fez-translator/id525328230?mt=8


Jeg er selv ikke nået særlig langt endnu, så jeg er ind til videre bare super fascineret af den verden de har opbygget.
Plus jeg simpelthen ikke kan regne ud hvordan det er programmeret :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 18/07-12 13:15 
Hmm, men at gå dybere med Fex _er_ jo netop at løse sprogkoden? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 18/07-12 14:07 
SeventhSun>
Plus jeg simpelthen ikke kan regne ud hvordan det er programmeret :-)

http://theinstructionlimit.com/behind-fez-trixels-and-why-we-dont-just-say-voxels
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/07-12 12:55 
Sumez>
Hmm, men at gå dybere med Fex _er_ jo netop at løse sprogkoden? :)

Ja hvad ved jeg, jeg har sprunget jeres spoilers over :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 20/07-12 20:55 
Fra PA report:

The $40,000 patch? Fez won't be fixed, but blaming Microsoft is only half the story
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/07-12 21:21, rettet 20/07-12 21:24 
Først var jeg rimelig fornærmet over at MS presser udviklerne så hårdt for penge for at patche deres spil, men derefter blev jeg egentlig rimelig glad over at høre at formålet er en form for kvalitetssikring, der skal sikre at udviklere ikke bare sløser med deres spil fordi de "altid kan patche det". Ved at tvinge firmaer til at spekulere økonomisk i den slags, sikrer de at der ikke spares på testfasen, i hvert fald ikke i så stor grad som man nemt kunne forestille sig at mange firmaer ellers ville gøre det. Udviklingstid er dyrt, og ordentlig test kræver meget tid.
Jeg tror at enhver der har arbejdet i nogen form for udviklingsteam for et kommercielt firma kan se logikken i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 20/07-12 21:46 
Jeg kan også se for og imod, men reglen er nok lidt for firkanten når den er ens for giganter som EA med råd til dedikerede test centre og et 2 mands udviklingshold.
Det var aldrig sket med Ouyam ;) hvilket kan læses både som noget godt og skidt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 20/07-12 21:50 
Ja, grundtanken er god, men det er en meget rigid og ufleksibel model, når det koster det samme at patche Mass Effect 3 og Random XBLA game.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 20/07-12 22:36 
Alene dårlig omtale og lavere salgstal skal da nok afholde udviklerne fra med vilje at udgive spil med fejl. Det er i mine øjne tåbeligt at MS tager penge for patches.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 20/07-12 22:43 
Der er ingen motivationsfaktor som helt håndgribelige penge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 20/07-12 22:48, rettet 20/07-12 22:49 
Chrono>
Alene dårlig omtale og lavere salgstal skal da nok afholde udviklerne fra med vilje at udgive spil med fejl. Det er i mine øjne tåbeligt at MS tager penge for patches.

Det er jo sådan det fungerede førhen, men nu kan selv konsolspil jo patches, og selvom det er en gene for forbrugeren, skaber det knap så dårlig omtale at "jeg skal hente en patch til det her spil hver anden dag" som "det her spil er uspilleligt pga. en fejl i det".
Og så, hvad Wehner sagde.

Jeg er helt overbevist om at hvis det var muligt for store selskaber, hvor hver enkelt dollar tæller, at patche helt frit som de lystede, så ville mange af dem bevidst spekulere i at benytte forbrugerne som testere. Der er jo ingen grund til at bruge en masse resourcer på at finkæmme et produkt i den sidste testfase, når fejlene alligevel "finder sig selv" så snart spillet er udgivet.

Så som dRxL og Wehner skriver kan man måske stille spørgsmålstegn ved udførelsen af deres metode, men jeg synes det er virkelig positivt at Microsoft stiller den form for kvalitetskrav.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 20/07-12 23:16 
Blizzard's spil opdaterer da nærmest ugentligt. Det samme gør mange andre spil. Der er altid ting som kan gøres bedre, og hvis udvikleren vurderer at det er tiden værd bør de da ikke oveni den skulle betale penge til MS. De skulle i stedet opfordre udviklerne til atholde liv i deres spil med løbende opdateringer. Til alles fordel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 21/07-12 00:34, rettet 21/07-12 00:34 
Der er forskel på at lave patches, som balancerer og finjusterer multiplayer-spil, fordi spillere og strategier konstant ændrer sig; og så at lave en patch, der retter op på fatale bugs, som gør, at der er en sandsynlighed for, at man mister sit save game, eller at spillet pludselig fryser (hvilket er sket tre-fire gange for mig i FEZ).
ChronoChronoSkrevet 21/07-12 09:10 
Tja, det koster formentlig det samme for udvikleren at rette bugs og at justere balance - og måske er gevinsten ved begge endda også den samme. Folk spiller mere fordi der ikke er fejl. Folk spiller mere fordi spillet stadig er sjovt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 21/07-12 22:17 
Kan egentlig meget godt li' måden problematikken summeres op på i dette indlæg: http://www.merseyremakes.co.uk/gibber/2012/07/contextualizing-the-debate/

F.eks. er det en god pointe, hvis det er korrekt, at den eneste tilbageværende kendte bug kan løses ved ar opgive éns gamle savegame, og så langt er spillet altså heller ikke. Desuden er det rimeligt fornøjeligt at spille og man burde kunne pløje hurtigere igennem det anden gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/07-12 10:33 
Det er en interessant debat.

Jeg synes dog folk overdriver helt vildt hvor meget Fish egentlig langede ud efter MS.
I mine øjne sagde han bare: "det er for dyrt, i forhold til hvad vi får."
Jeg kan ikke se, at han direkte whiner over sin kontrakt.

Det er også utroligt så bagkloge folk er.
"Han har kendt kontrakten hele tiden" - selv hvis kontrakten var 100% som den er nu fra starten, så er det bare naivt, at forestille sig, at én mand kan se fem år frem i tiden, og gennemskue hvordan den kontrakt vil påvirke hans spillaunch.

"Han kunne udgive på en anden platform" - og her tænker de altid på Steam. Og glemmer at XBLA utvivlsomt var den mest attraktive platform for et spil som Fez for fem år siden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 23/07-12 13:01 
Gad vide hvilken aftale der ligger bag det? Jeg ved at hvis man hopper på XBLA som eksklusiv platform, får man minimum én gratis patch og én omgang gratis DLC også jvf. den case jeg har hørt om.

Jeg kan godt se pointen i kvalitetssikring, men det er enormt ødelæggende for små udviklere, der er tvunget til enten at forlade deres produkt eller betale det hvide ud af øjnene for at rette fejl.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/06-13 10:16 
FEZ 2 på vej... til "ikke Xbox".

Artikel med teaser-video:
http://www.polygon.com/2013/6/20/4445476/phil-fish-on-fez-2-ambition-and-launch-platforms-not-xbox
BeanoBeanoSkrevet 28/07-13 07:56 
... og aflyst allerede. Phil Fish forlader spilindustrien, den følsomme knægt.

"Fez 2 cancelled, Fish swims away from the game industry"
http://www.eurogamer.net/articles/2013-07-28-fez-2-cancelled-fish-swims-away-from-the-games-industry
HankyHankySkrevet 28/07-13 08:00 
Lidt mere baggrund hos Kotaku.

http://kotaku.com/twitter-blowup-leads-to-sudden-cancellation-of-fez-ii-934548588
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 28/07-13 08:27 
Morsomt at Beer kalder Blow-Fish for selvudnævnte indie-konger fordi de har en mening om alt, og så kritiserer dem fordi de ikke ville kommentere på rygterne (på daværende tidspunkt) om at MS lavede en 180 mht. selvpublishing. Fish har overreageret imo, men Beer er blevet alt for personlig i hans kritik når man ser IW videoen og læser hans udtalelser.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/07-13 08:41 
Det overrasker mig gang på gang hvor uprofessionelt folk i industrien opfører sig. Phil er tildels undskyldt fordi han operere på amatør-siden, men Marcus Beer er der gået fuldstændig over stregen og har absolut ingen integritet tilbage.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 28/07-13 08:55, rettet 28/07-13 08:57 
Jeg har også mistet en del respekt for ham efter hans seneste AG show hvor han ikke tog afstand fra at staten smider folk i fængsel under en terrorparagraf pga. en dum Facebook kommentar der tydeligt var lavet i spøg.
3of193of19Skrevet 28/07-13 11:56 
Fish har også været igennem en masse crap med Fez. I Indie Game - The Movie fokuseres der på udviklingen af Fez og Super Meat Boy og man får et godt indtryk af hvor svært han har haft det med at stort set skulle klare det hele selv og samtidigt have problemer med ham fyren der hoppede af Fez undervejs men stadig sad med dele af rettighederne.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/07-13 12:07 
Hvad er sandsynligheden for at Fish troller og bare skaber publicity?
HeroldHeroldSkrevet 28/07-13 12:11 
Jeg tror ikke han troller, men jeg tror han vil skifte mening.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/07-13 12:16 
Jeg håber han skifter mening.
Men jeg tror ikke at det er et publicitystunt - hvilket det selvfølgelig vil blive udlagt som hvis han skifter mening. Han kan ikke vinde.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 28/07-13 12:41 
Drama queens har svært ved at vinde generelt set.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 21/03-14 20:28 
Fire dage. Så kommer Fez på PS3.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/03-14 20:45, rettet 21/03-14 20:45 
+ PS4 og Vita (cross-buy)... bare for at fluekneppe ;)
millenniummillenniumSkrevet 21/03-14 21:41 
Ja, nu talte jeg på mine egne egoistiske vegne, fokuseret på den konsol jeg har. :-D
The medium is the message.
86 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig