X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nu går min Saturn i 3D mode!


Svar
nerosnerosSkrevet 14/04-12 12:50, rettet 14/04-12 14:06 
Nåh.. Nu sker det!

Som alle godt ved så er Saturn's kræfter hvad angår 3D mildest talt noget af det bedste man kan få. (ironi)

Jeg er begyndt at samle lidt 3D spil ind til min Saturn. Har nemlig opdaget der findes et par hemmelige Gems til maskinen ;-)

Formålet med tråden her er at få kendskab til titler jeg måske ikke lige viste eksisterede eller havde tænkt på kunne være noget for mig.

Så here goes:


Spil jeg har tænkt på at anskaffe mig:

STEELDOM: En slags Virtua On i et mech fantasi univers fra technosoft. Det ser faktisk ret sjovt ud og grafikken er fint lavet. Lidt mere om det her:
http://segagagadomain.com/saturn5/steeldom.htm

G-VECTOR: En space shooter som faktisk ser ret flot ud også. Jeg er meget hooked på at få det købt hjem da jeg i forvejen er ret glad for den slags spil som f.eks After Burner II og Night Striker S.
Lidt mere om det her:
http://segagagadomain.com/saturn7/g-vector.htm

GUNGRIFFON II: Jeg havde det første spil i serien i PAL men kan ikke længere finde det? Tænker at to'eren er endnu bedre, og mega sejt man kan spille co-op sammen styre sin mech :-)
Lidt mere om det her:
http://segagagadomain.com/saturn4/gungriffon2.htm

BULK SLASH:
Jeg har set det her i action og det ser da godt ud, men jeg ved ikke om det var fordi jeg havde tømmermænd fra helvedet, men jeg blev en del søsyg af at se på det?
Tjek introen i video linket det ser awesome ud:
http://segagagadomain.com/movie-pages/bulkslash.htm

BURNING RANGERS:
Jeg kender en herinde som er ret glad for det ihvertfald, men jeg skal nok overbevises om det overhovedet er noget for mig:
Lidt mere om det her:
http://segagagadomain.com/saturn5/burningrangers.htm

ZERO DIVIDE: THE FINAL CONFLICT:
Også kaldt ZERO DIVIDE 3. Et spil jeg selv lige har fået hjem. Det minder mest om Virtua Fighter bare med robotter. 3D'en er solid! En cool gemick er, at jo mere man kæmper og bliver ramt jo mere panzer mister man og til sidst ligner man en tynd stål pind :-) Spillet indeholder også ret så mange modes endda en training mode hvilket er godt da spillet er hamrende svært. Det er faktisk ret sjovt og jeg tror det kunne være et godt træf spil ;-)

Der er mange flere 3D spil til SEGA Saturn så jeg håber folk vil følge op på tråden og komme med deres bud.

neros over and out!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/04-12 13:00 
Jeg har længe ville købe en Saturn kun på grund af introen til Burning Rangers

http://youtu.be/ceodvR4m5EU
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-12 13:36 
Jeg ville nu siger at jeg mest er vild med 2d på saturn :P som guardian heroes.. og shoot'em up's
Der er noget svært ved de første 3d konsoller... Det er bare ikke så flot at kigge på i 2012 :)
Syntes 8/16 bit holder bedre i dag!

Men gameplay er stadig sjovt!
Mangler dog mange saturn spil... Burning Rangers er nok det næste, sammen med after burner 2.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 14/04-12 14:03, rettet 14/04-12 14:05 
ChronoSousa>
Jeg ville nu siger at jeg mest er vild med 2d på saturn :P som guardian heroes.. og shoot'em up's
Der er noget svært ved de første 3d konsoller...

Nu er tråden ikke ment som at jeg holder bedre af 3D end 2D når det kommer til Saturn bare lige for at slå det HELT fast for folk der ikke kender mig tror jeg er bagefter ;-) Når det kommer til Saturn er 2D'en klart at fortrække, og også derfor jeg ejer en maskine, men jeg kan lide at spille alle slags spil på maskinen og synes den fortjener at få lidt credits for sine 3D titler også.
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-12 14:11 
ahh k! ;)
elsker nemlig dens 2d højt
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-12 14:26 
Undgå Steeldom. Hele spillet er bygge op omkring link-kablet som gimmick. Det er ganske rigtigt en Virtual-On-klon, men det er ringe og grafisk er det noget af det grimmeste jeg har set til maskinen.

Bulk Slash er fedt, men desværre alt for let indtil man kommer til sidste bane. Jeg har det tit på bare for at høre musikken :)

Burning Rangers er verdens andet bedste spil nogensinde. Bare sørg for at købe det i enten EU eller US for du vil gerne kunne forstå hvor du guides hen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 14/04-12 14:37 
Darkbeat>
Jeg har længe ville købe en Saturn kun på grund af introen til Burning Rangers

http://youtu.be/ceodvR4m5EU

Jeg har haft hele min DC Samling til salg, men der var ingen egentlig interesserede. Send mig en PM med et bud, så finder vi ud af noget :-)
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 14/04-12 14:48 
Konsolkongen>
Undgå Steeldom. Hele spillet er bygge op omkring link-kablet som gimmick. Det er ganske rigtigt en Virtual-On-klon, men det er ringe og grafisk er det noget af det grimmeste jeg har set til maskinen.

Hvad så med etteren: Hyper Reverthion
http://segagagadomain.com/saturn2/hyper_reverthion.htm

Jeg synes Steeldom ser hæderligt ud? Hvad mener du med at det er bygget op omkring link-kablet?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-12 15:59 
Jeg har ikke prøvet Hyper Reverthion. Nogle udgaver er bundlet med link kabler. Der er heller ikke andet i spillet end vs mod maskinen eller en ven.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/04-12 16:05, rettet 14/04-12 16:52 
Det gør mig nu ikke så meget ;-) Men det er da lidt ærgeligt at der ingen story mode er.
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 15/04-12 12:50 
Konsolkongen>
Burning Rangers er verdens andet bedste spil nogensinde. Bare sørg for at købe det i enten EU eller US for du vil gerne kunne forstå hvor du guides hen :)

What he said!
Alf81Alf81Skrevet 15/04-12 13:30 
Burning Rangers er klart et af de bedste spil til maskinen.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 15/04-12 15:15 
Alf81>
Burning Rangers er klart et af de bedste spil til maskinen.

Ok that's it! Det bliver købt i den nærmeste fremtid altså US udgaven ikke?

Noget helt andet er at jeg faktisk synes Dead Or Alive ser ganske flot ud til Saturn også. Det skal jeg så også have.

Hold op Sega Saturn er måske den vildeste maskine jeg ejer!

Ærgeligt at alle de spil som f.eks Policenauts og Devil Summoner: Soul Hackers 2 ikke er på engelsk. Jeg overvejer kraftigt bare at købe Policenauts bare for at have det. Man kan jo håbe på at patchen også bliver udgivet til Saturn nu da den findes til PS1.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-12 15:23 
neros>
Ok that's it! Det bliver købt i den nærmeste fremtid altså US udgaven ikke?

US eller EU begge virker fint i 60Hz :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/04-12 18:28 
Ok :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/04-12 19:12 
Er Burning Rangers ikke sværere at komme i nærheden af end skiveskåret bæver?
nerosnerosSkrevet 15/04-12 19:29 
I PAL koster det vist en bondegård ellers ikke ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/04-12 19:39 
Min PAL Saturn er meget kræsen mht. andre regioner ;)
nerosnerosSkrevet 15/04-12 20:23 
Så er det vist på tide at få den skiftet ud ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/04-12 20:37 
Nej da... den skal bare gøres region-fri :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/04-12 20:48, rettet 15/04-12 20:58 
fandt det på ebay skulle gi' 320kr (købt idag)
I PAL
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 15/04-12 21:04 
PAL spil til Saturn gider jeg slet ikke.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/04-12 21:21 
PAL spil er de bedste - borders og lavere framerate gør spillene mere overskuelige!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/04-12 21:25 
Man kan ligeså godt købe den her samling. Den bliver nok solgt for en slik alligevel :P

http://www.ebay.co.uk/itm/Dragon-Force-Albert-Odyssey-Magic-Knight-Rayearth-Burning-Rangers-Shining-Wisdom?item=180863329362&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D2%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7743400646817658736
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-12 22:12 
Beano>
PAL spil er de bedste - borders og lavere framerate gør spillene mere overskuelige!

Mange PAL-spil kan uden problemer spilles i 60Hz på en moddet Saturn.

Med undtagelse af de to Discworld spil kan alt andet i min samling der er PAL fint spilles i 60Hz. Discworld findes kun på engelsk i PAL og toeren er slet ikke udkommet i andre regioner :)

Du sender bare din Saturn til mig når du en dag får lyst til at være ligeså seje som os andre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/04-12 23:13 
Der skal vist mere til ;D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/04-12 08:15 
Konsolkongen>
Mange PAL-spil kan uden problemer spilles i 60Hz på en moddet Saturn.

Ja, men ikke mit Guardian Heroes :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 16/04-12 11:16 
Du skal da have Enemy Zero! :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/04-12 16:27 
Sumez>
Du skal da have Enemy Zero! :P

Hvem mig?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig