X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 4


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/04-12 23:23, rettet 11/04-12 23:24 
Så har 343 Industries afsløret at den nye composer til soundtracket er "Neil Davidge" (Som hvis også stod for at lave soundtracket til Mini Ninjaes...
og her er et lille smagsprøve:
https://www.youtube.com/watch?v=On9dhT6NYjg&feature=player_embedded
og lidt bagtanker:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=RMFk3IxIB3k

Ganske fint syntes jeg.. selvom det ikke er Marty o'donnell ... mit ønskedrømme kunne havde været Jesper Kyd ;) som alternativ...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/04-12 10:00 
I virkeligheden ikke så meget anderledes end de første som jeg havde forventet.
Det er helt nye melodier, men der er både noget kor og de der fremhævede trommer.

Men det lyder godt, og jeg synes det er fedt at MS og 343 satser på at lave et nyt kapitel af Halo, frem for bare at koge (mere) suppe på det velkendte.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 05/06-12 13:37 
Lidt gameplay fra e3 2012:
http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-halo-4/730925
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 05/06-12 14:43 
Ser dejlig solidt ud. Eller lad mig omformulere mig: Der er ikke reticle bloom.

Her er også lidt om multiplayer: http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-halo-4/731136
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 05/06-12 14:48 
Wehner>
Ser dejlig solidt ud. Eller lad mig omformulere mig: Der er ikke reticle bloom.

Her er også lidt om multiplayer: http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-halo-4/731136

Det er lidt fedt at de har tænkt MP ind i historien og at det foregår som simulation, hvad det jo strengt taget også er. Har altid tænkt at multiplayer var et voldsomt spild af Spartans ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 05/06-12 14:56 
Jep. Og der ser ud til at blive rig mulighed for masser af episode-dlc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 23/07-12 15:54 
Et øjeblik troede jeg at jeg så en trailer til lav-budget Halo film, men det er "kun" en del af Halo 4 reklamekampagnen eller?
http://www.gametrailers.com/videos/bsk8e8/halo-4-forward-unto-dawn-trailer

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KilroyKilroySkrevet 23/07-12 20:30 
Det er, så vidt jeg har forstået, en serie af videoer der fortæller om nogle begivenheder før Halo: CE.
Kilroy Was Here
DunwichDunwichSkrevet 11/08-12 16:15 
Er der andre end mig som synes det ligner Metroid Prime, på den gode måde? Alle de farver, fjenderne og våben designet - mest fjenderne dog - synes jeg skriger Metroid Prime. Jeg tænker specifikt på den gameplay video man så på E3 i år.
GreaseballGreaseballSkrevet 11/08-12 22:46 
Kilroy>
Det er, så vidt jeg har forstået, en serie af videoer der fortæller om nogle begivenheder før Halo: CE.

Forward unto dawn er en web-serie der kommer op til spillets udgivelse.
Køber man Special Edition af spillet får man hele serien sat sammen til en 90min film med lidt extra i.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/10-12 20:27 
en "Semi" Live Action Trailer til Halo 4 wuhuu...
http://www.youtube.com/watch?v=GO376G4tbGM
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
GreaseballGreaseballSkrevet 02/11-12 00:37 
De første anmeldelser af spillet :) Glæder mig.

http://www.gamereactor.dk/anmeldelser/137221/Halo+4/

http://www.computerandvideogames.com/374442/reviews/halo-4-review-a-visually-stunning-reprise-of-classic-halo-moments-review/
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/11-12 01:30 
Jeg havde nær glemt, at Bungie og O'Donnell ikke er inde over projektet.

Er det for meget at håbe, at Halo 4 er i forgængernes ånd?

Måske skulle jeg bare se at få læst en anmeldelse.

Kan nogen henvise til en anmeldelse på maks. 500-1000 ord? Hvis den slags da findes :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 05/11-12 06:59 
Her:
So, deep breath... Halo 4 is to Halo 3 what Halo 2 was to Halo 1. But for all that, never forget we liked Halo 2. Everyone did. The only thing stopping it from being the best shooter of 2004 was Half-Life 2, which still has the best FPS campaign ever made, so what's a Spartan to do? 2's campaign was narrow and faceplanted at the end, but it still threw a few hundred decent firefights at us along the way. It was a good game, but it was never a good Halo.

Halo 4 is a good game too. It's spectacular, it fights like Halo should, and it throws another hundred brilliant shootouts your way. But it's not a good Halo. There are too few options, too little to make the new weapons tactically interesting and the engine is reaching further than the hardware ever wanted to go. 343 did the best job anyone could have done with those graphics on this generation of hardware but given the choice between pretty or huge, Halo should always be the biggest game in the world.

Læs altid den sidste spalte i et review hvor de summer det hele op :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 05/11-12 07:38 
Kilde?
HulleHulleSkrevet 05/11-12 07:56 
Alle kunne lide Halo 2? Ah ahh, det var et forfærdeligt spil, ødelagde serien for mig.
3'eren rettede lidt op på det igen, så hvis anmeldelsen har et gram af sandhed over sig så springer jeg pænt Halo 4 over.
Never Halo 2 again..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/11-12 09:21 
Hulle>
så hvis anmeldelsen har et gram af sandhed over sig

Prøv nogle flere anmeldelser: http://www.metacritic.com/game/xbox-360/halo-4/critic-reviews
Gennemsnitlig score: 87%
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/11-12 09:53 
De anmeldelser jeg har læst har været enormt positive. Alle nævner historien som et sted hvor 343 har løftet niveauet. Det er nok til at jeg får lyst til at prøve spillet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HulleHulleSkrevet 05/11-12 10:04 
Omvendt er Halo 2 det bedst anmeldte spil i serien :)
For mig er det det værste, meget tæt på ODST... DET LORT! ;)

Link...
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-12 13:19 
ODST er bæ, men jeg synes da bestemt at Halo 2 er langt bedre end 3'eren. 3'eren havde udover at være teknisk middelmådigt, en ubegribelig kedelig campaign :(

Reach fandt jeg til en 50'er i Elgiganten, men jeg har ikke haft lyst til at spille det endnu. De sammenligninger der tit laves med Call Of Duty får mig dog til at håbe at serien er modnet en del.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 05/11-12 15:41 
Beano>
Kilde?

http://www.computerandvideogames.com
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/11-12 16:44, rettet 05/11-12 16:48 
neros>
Halo 4 is to Halo 3 what Halo 2 was to Halo 1.

All I need to know...alt andet er bare "støj", når jeg læser det :D

For mig var det første spil som en lang korridor af gentagelser. Men spillets atmosfære og spilmekaniske enkelhed greb mig.

Halo 2 var for mig som en endnu længere korridor med mere af det samme, men med flere fornøjelige forgreninger.

Halo 3...det spillede jeg et par dage og lagde så fra mig. Hvorfor? For længe siden til at huske. :/
Husker kun, at det virkede som Halo 2, men husker måske forkert.

Halo 4 lyder bare som årets højtidsskyder og har brug for noget "no brainer"-underholdning efter The Witcher 2 (dog langtfra færdig med det!). :)

Så har fået lyst til at give Halo 3 en ny chance for derefter at skyde nytåret ind med Halo 4.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HulleHulleSkrevet 05/11-12 19:58 
Konsolkongen>
Reach fandt jeg til en 50'er i Elgiganten, men jeg har ikke haft lyst til at spille det endnu. De sammenligninger der tit laves med Call Of Duty får mig dog til at håbe at serien er modnet en del.

2 Vs 3 bliver vi ikke enige om, men ODST som en stinkende frisklagt myldrbæ, der er vi enige :)
Du skal dog ikke få for høje forventninger om Reach, jeg opgav det hurtigt da jeg forsøgte at spille det. Det er dog købt igen, også i Elgiganten, så det får en chance mere :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/11-12 21:09 
Halo: CE var ganske underholdende at spille splitscreen med min broder dengang - Og hvor var det dog rart med en driver/gunner der ikke var komplet uduelig til både kørsel og skydning (nu kommer jeg dog i tvivl om hvorvidt marines overhovedet kunne køre Warthog'en i CE)

Halo 2 endte med at føles lidt for langtrukkent for mig. Selvom det helt klart havde sine styrker, så husker jeg det stadig bare som Halo: CE med dual wield.

Jeg er overbevist om at jeg ville have nydt spil som Halo 3 og Reach endnu mere, hvis jeg havde spillet det co-op.

Har prøvet langt værre spil end ODST, men jeg var underholdt i den tid det nu tog mig at pløje igennem. - selvom det stadig ikke tryller det om til et AAA-spil :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GreaseballGreaseballSkrevet 06/11-12 23:56 
YES! Så er HALO 4 kommet hjem :)
Glæder mig til at prøve det ^^

Halo 1, genialt.
Halo 2, flot.. lidt langt nogen steder, især baner hvor man ikke spiler som MC.
Halo 3. Flot afslutning på historien
Halo ODST. Godt spil IMO. Sjov måde at fortælle historien på og lidt anderledes måde at opleve HALO universet på.
Halo Reach. Genialt spil. Mindede mig meget om HALO 1/3.

Så ser meget frem til at endelig at kunne sætte HALO 4 igang. *gaber* Er dog død træt efter en lang dag, så det må blive i morgen. Hmmm... skulle man melde sig syg :p
DunwichDunwichSkrevet 07/11-12 00:33 
Indtil videre er Halo 4 godt, og jeg bemærker ikke rigtigt at det ikke længere er Bungie som laver det; Det føles som Halo.

Ret irriterende at man ikke kan spille online co-op på udgivelsesdagen i "Årets største spil", fordi serverne ikke virker. Troede egentligt vi var ovre alle de børnesygedomme ved en betalings-service som Xbox Live er.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/11-12 17:51, rettet 07/11-12 17:55 
Bare spontan kommentar:

Greaseball>
Halo 3. Flot afslutning på historien

Lige før dét er en SPOILER-TEKST:
:O

SPOILER-TEKST:
Halo 3. Flot afslutning på historien

Dunwich>
Indtil videre er Halo 4 godt, og jeg bemærker ikke rigtigt at det ikke længere er Bungie som laver det; Det føles som Halo.

Hvad med baggrundsmusikken? Den var en stor del af min indlevelse i de første spil, så håber ikke den nu virker som "wannabe Halo-musik".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DunwichDunwichSkrevet 10/11-12 10:13, rettet 10/11-12 10:16 
Musikken er god. At Marty O'Donnell ikke længere står for den, har på intet tidspunkt generet mig i 4'eren. Det lyder rigtig godt, og der er blandet lidt elektronisk ind i det denne gang, som passer rigtigt godt til spillet qua de fjender man kæmper mod denne gang.

Er halvvejs igennem kampagnen og det er stadig et Halo spil hele vejen. Faktisk er det et lille mirakel, at 343 har formået at gøre flere ting bedre end Bungie selv formåede (bl.a våben feel - bedre end i Reach, og væsentligt bedre level design end Halo 2 og ODST. Indtil videre har der heller ikke været gentagelse på gentagelse i leveldesign som i CE, ligesom en dårlig og malplaceret bane som Cortana banen fra Halo 3, indtil videre, helt har glimret ved sit fraværd - og tak for det). Det er rart at vide, at en ny mulig franchise ligger helt trygt i en ny udviklers hænder nu.
HulleHulleSkrevet 13/11-12 21:15 
Er The Flood forsvundet fra serien? Så ville jeg blive rigtig glad :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/11-12 23:18 
Hulle, det kræver vist et spoiler-tekstsvar:

SPOILER-TEKST:
Jeg har spillet kampagnen (8 missioner) og Spartan Ops (10 missioner) og deri er ingen Flood overhovedet. Det eneste sted jeg har set dem er i multiplayer Flood Mode, hvor et hold er floods mod spartans.

Om de kommer med i efterfølgere er selvfølgelig ikke godt at vide :-)
nerosnerosSkrevet 28/05-17 23:17 
Købte i dag Halo 4 som åbenbart er på dansk i in-game menusystemet. Jeg slog de danske undertekster fra men jeg kan ikke finde ud af at gøre spillet til engelsk. Synes det er så nederen hele tiden at skulle forholde sig til et dansk sproget menusystem. Det må da kunne laves om ikke?

Hjælp mig!
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/05-17 00:39 
Det burde virke hvis du skifter locale/location til UK, hvis altså den pt. står til DK.

Kan ikke huske om jeg oplevede det da jeg spillede mit Halo 4, men der havde jeg vist også skiftet location på forhånd.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 29/05-17 08:26 
Ah ok min location står til Denmark så skifter jeg det til UK. Men helt ærligt synes jeg det er træls man skal gå ind ændre den slags :-(
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 29/05-17 08:39 
Ja, det er irriterende man absolut *skal* have danske oversættelser i spil, bare fordi man har lokation sat til DK. Satte også min til UK meget tidligt, men det har så givet andre issues i forhold til betalingskort mv.
j/k
nerosnerosSkrevet 29/05-17 08:48 
Åh træls så må jeg huske at skifte tilbage når jeg er færdig med spillet :-(
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 29/05-17 08:53 
Det er ikke sikkert det er et issue længere - du kan jo prøve at lade den blive :)
j/k
nerosnerosSkrevet 29/05-17 09:47 
Ok prøver jeg det må tiden vise, men man bruger vel heller ikke så meget XBL mere på Xbox 360 når det kommer til indkøb tænker jeg.
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/05-17 11:44 
neros>
Men helt ærligt synes jeg det er træls man skal gå ind ændre den slags :-(

Fuldstændig enig!
Man skulle ikke tro at det var så svært, lige at klaske en indstilling for menusprog ind i spillets egne menuer.

Havde et lignende problem på min PS3, hvor The Last of Us (og vist også Uncharted) havde dansk menu og undertekster, indtil jeg ændrede settings på selve maskinen.


Ift. betalingskort, så kan jeg ikke huske at have oplevet problemer... Jeg brugte dog oftest en browser på computeren, når jeg endelig købte noget digitalt på min X360 - ved ikke om det har gjort nogen forskel. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 30/05-17 07:11 
Ok godt at vide Fancypan angående det med betalingskort osv. Jeg ændrede location til UK i går og problemet blev løst.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig