X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Witch and the Hundred Knight


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-12 02:20 
Nu er Diablo 3 selvfølgelig på trapperne til PC folket, men Nippon Ichi er også på vej med et Diablo-agtigt spil til PS3 der hedder "The Witch and the Hundred Knights" som skulle udkomme i starten af 2013.

Siden det er et Nippon Ichi spil er det garranteret væsentligt mere grindy end Diablo, men nu må vi se.

Screens
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/04-12 17:00, rettet 11/04-12 17:02 
Det ser faktisk ok ud, minder mig umiddelbart om Secret of Mana, men det lyder måske mindre story driven end det er. Lad os håbe kampsystemet ikke bliver for kompliceret/latterligt/gimmick baseret som så mange andre JRPG's har det nu om dage.

Med god lyd og udemærket kampsystem, kunne det gå hen og blive helt ok.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 11/04-12 17:56, rettet 11/04-12 17:59 
Hvilke nye japanske RPG spil synes du er komplicerede, latterlige eller gimmick, og tør jeg antage at du faktisk har spillet de spil?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/04-12 18:15 
*Finder en stor skål popcorn frem*
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/04-12 18:40, rettet 11/04-12 18:42 
Daihyoumaru>
Hvilke nye japanske RPG spil synes du er komplicerede, latterlige eller gimmick, og tør jeg antage at du faktisk har spillet de spil?

Laver du nogensinde posts der ikke handler om at komme japanske produkter til undsætning? Det kan ikke være mange.

Nu taler vi specifikt om kampsystemerne, men spil som fx cross edge, agarest war, Resonance of Fate ect ect, generelt mange spil idea factory og tri-ace er involveret i, men der er flere syndere.

Der bliver gjort meget ud af at gøre battle systems i JRPG's unikke og nogle af systemerne er temmelig dybe, men i sidste ende bliver det tit noget pladder...

Lost Odyssey er et glimrende eksempel på hvordan det omvendte fungerer meget bedre.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 11/04-12 19:01, rettet 11/04-12 19:47 
Azzkikr>
Laver du nogensinde posts der ikke handler om at komme japanske produkter til undsætning? Det kan ikke være mange.

Jeg lavede et par stykker i samarbejde med Zzap! for et kort stykke tid siden. Jeg mener at du også var med, men din hukommelse rækker ikke så langt tilbage? Hvad alderdom ikke gør ved folk, hva'?

Nu var det ikke for at hakke på dig, for mit spørgsmål var mere af ren interesse i hvordan du pladserer de forskellige spil og hvad du netop mener med at noget er gimmick, kompliceret og latterligt? Er de tre ting det samme for dig, eller er det tre forskellige ting? Kan noget godt være kompliceret uden at være gimmick, og så videre?

Personligt har jeg ikke noget imod et multifacetteret kampsystem. Tværtimod er jeg meget glad for det, og jeg synes ikke at hverken Resonance of Fate, Agarest War eller Cross Edge er spor komplicerede i hverken kampsystem eller i at føre spilleren ind i det.

Hvad er "gimmick" overhovedet for dig i kampsystemer? Jeg forbinder ofte ordet med Kinect og Move i spilsammenhæng, men jeg må indrømme at jeg ikke lige kan komme på et spil som jeg synes har et "gimmick" kampsystem.

NIS' spil kan vel også betragtes for at være mindre skabelonsskårede og derfor mere unikke i det end andre, og jeg kan se at du ikke udpeger deres spil i dine fordømmelser, så mon ikke du kan more dig med det her spil?

Tilføjelse: Blot fordi at det er kompliceret betyder det ikke, at jeg automatisk synes godt om selve spillene. Det betyder bare, at jeg foretrækker at spil har et dybere gameplay og kampsystem, end at det ikke har det.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-12 19:24, rettet 11/04-12 19:29 
NIS syntes jeg som regel har for vane at lokalisere nogen RPGer der er unødigt komplicerede og har "gimmicks" i deres kampsystemer i et forsøg på at skille sig ud.
F.eks. har Last Rebellion et system hvor man først skal angribe individuelle punkter på fjenderne i spillet og så kaste magi på dem for at besejre dem. Jeg tror kun jeg spillede 4 kampe i det før jeg gav op, så jeg ved ikke om det er et system der bliver mere komfortabelt at bruge senere i spillet, for det føltes godt nok assbackwards.
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 11/04-12 19:28, rettet 11/04-12 19:28 
Det har du bestemt ret i! Og det er da rigtigt nok en gimmick, som var helt unødvendig.

Jeg tænkte nu mere på NIS' egne spil, og ikke dem de udgiver for andre, da jeg skrev ovenstående.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig