X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mixed Martial Arts


Svar
--Skrevet 31/03-12 10:13 
Halløj,

Tænkte på om nogle af jer her på forumet enten kan lide at se MMA (UFC, Bellator, Strikeforce, ...) eller måske endda selv dyrker denne sport?

Kunne da være hygge at høre om der er nogle her med fælles interesse :)

Personligt bruger jeg selv en del tid på min MMA træning, dog stadig på forholdsvis hobbyplan.

Der er i hvert fald ingen andre i henne i klubben som er konsol-samler-g33ks, så det kan være man kan finde en fællesnævner den anden vej rundt :P

God weekend!
Spiller nu: Animal Soccer World
silverstarsilverstarSkrevet 31/03-12 12:37 
Jeg følger UFC og Strikeforce, og i mindre grad Bellator.
Det begrænser sig dog til at følge det på tv, jeg er for doven til at træne MMA selv :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KeenKeenSkrevet 31/03-12 17:14 
Det er ikke ligefrem MMA men jeg træner Krav Maga når jeg har tid til det :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/03-12 17:35 
Jeg bruger nogle gange lidt tid på at stirre på ting i et forsøg på at få dem til at sprænge i luften vha. tankens kraft. Der sker aldrig noget, så jeg bliver altid hurtigt træt af det og finder på noget andet at lave. Det er vist det tætteste, jeg nogensinde kommer på at dyrke kampsport.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/03-12 18:55 
Har aldrig trænet MMA, men jeg trænede taekwondo fra jeg var 9 til jeg var 15 og så lidt on-off derefter indtil jeg stoppede helt da jeg blev 20.

Irriterer mig lidt den dag i dag at jeg ikke holdte ved det, om ikke andet er kampsport fantastisk god fysisk træning og det giver noget selvtillid.
dRxLdRxLSkrevet 31/03-12 20:40, rettet 31/03-12 23:31 
Træner en del kickboxing, kæmper letkontakt kæmpe, for eksempel https://www.youtube.com/watch?v=_LnUX8-_uAA
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 31/03-12 20:57 
Mixed marsjal arse? Jeg dyrker selv en del matador mix, ved ikke om der er nogen sammenhæng?
WehnerWehnerSkrevet 31/03-12 21:40 
dRxL>
Kickboxing

Jeg er glad for, jeg aldrig fik bitschet over den gamle server. Har ikke lyst til at modtage et af de høje venstrespark :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
--Skrevet 01/04-12 09:11 
silverstar>
Jeg følger UFC og Strikeforce, og i mindre grad Bellator.
Det begrænser sig dog til at følge det på tv, jeg er for doven til at træne MMA selv :)

Ja okay, men det kan også være rigtig spændende at følge med i disse events :) Måske også derfra du har dit brugernavn :P?

Keen>
Det er ikke ligefrem MMA men jeg træner Krav Maga når jeg har tid til det :P

Krav Maga er også super fedt. Har selv prøvet det et par gange, da det foregår samme sted som jeg træner MMA, og det er lige efter. Men virkelig blæret og effektiv selvforsvar!

Azzkikr>
Har aldrig trænet MMA, men jeg trænede taekwondo fra jeg var 9 til jeg var 15 og så lidt on-off derefter indtil jeg stoppede helt da jeg blev 20.

Irriterer mig lidt den dag i dag at jeg ikke holdte ved det, om ikke andet er kampsport fantastisk god fysisk træning og det giver noget selvtillid.

Helt enig, kampsport giver en god blanding af positive ting til kroppen i form af den fysiske del (styrke, smidighed, cardio, ...), men påvirker også rigtig meget den psykiske tilstand, med selvtillid, overblik, og værktøjer til at håndtere situationer, og kontrollere følelser i en given situation.

Inden jeg startede til MMA gik jeg selv til TKD, hvilket jeg har været rigtig glad for. TDK er nu en fed sport :) Men det er da bare emd at komme op på hesten igen, og arbejde videre ;)


dRxL>
Træner en del kickboxing, kæmper letkontakt kæmpe, for eksempel https://www.youtube.com/watch?v=_LnUX8-_uAA

Kickboxing er også en rigtig fed sport. Super fedt at du kæmper ;) Er p.t. selv i gang med at træne op til min første kamp i buret, så det bliver spændende :)
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 30/06-12 22:05 
Så er min første MMA kamp lige blevet uploaded. Det var nu en fed aften, og vil da lige dele den med jer :)

Det er btw mig der er en tykke i de hvide shorts :P

Link...
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-12 22:32 
Sejt! Det er godt gået :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 30/06-12 23:19 
Vi må have en P:R showdown - m1chelsen vs. dRxL :-D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/07-12 06:20 
Thunderdome
JuggernautJuggernautSkrevet 02/07-12 08:00 
Vi har også ninjaer med til SSKT:

Silent death awaits you all!!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 02/07-12 12:17 
Chrono>
Vi må have en P:R showdown - m1chelsen vs. dRxL :-D

Prøvede faktisk at træne med MMA kæmpere sidste sommer. Hvoraf nogle kæmpede pro-kampe. De var typisk outmatchede på slag og spark, men når de først kom ind og grapplede kunne jeg ingenting. Så min eneste chance for at vinde ville være at knocke ham før han fik fat i mig. Når det er sagt så kæmper jeg -74/-69kg, og ud fra videon har m1chelsen i hvert fald 20kg på mig, så jeg skal bulke lidt før det ville være en kamp der kunne vare mere end 20 sekunder. Det ville så bare passe dårligt med at jeg for tiden træner letkontakt, hvor man ikke går efter knocke.

Her er par runder fra DM i april:
http://www.youtube.com/watch?v=5BiAuJAK6RI
http://www.youtube.com/watch?v=8QaPi-8egGI
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/07-12 13:48 
Jeg går til judo det er så nice!
Hoid to colony C05 where the computer is...
--Skrevet 02/07-12 19:53 
dRxL

Herlige videoer du linker til. Der bliver nu smidt mange highkicks i kickboksning kan jeg da se. Rimelig ondt :)

Ved nu ikke altid om det er en fordel at veje mere. Jo, slagene er der nok mere power i, og ligeledes mere styrke hvis det kommer ned på gulvet. MEN jeg må nok sige at jeg føler mig godt presset når vi sparrer i klubben, og jeg ender op med de mindre gutter på 65-75 kg. Hold kæft der kommer pludselig meget fart på så vel slag, men ikke mindst movement. Hvis jeg laver mere specielle teknikker, som fx spinning backkick, superman punch, osv skal jeg nærmest charge en smule op. Mindre vægtklasser smidder sådanne teknikker, som om det blot var en jab-kryds combo.

Så det store spørgsmål (når det kommer til standup kamp) må være: Vil du helst rammes 1 gang af en muggert, eller 10 gange af en lægtehammer. Begge dele slukker på sigt lyset for en :P
Spiller nu: Animal Soccer World
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig