X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right V5


Svar
RJKRJKSkrevet 25/03-12 20:52 
Efter lang tids forberedelse og mange forsinkelser er femte version af Play:Right endelig en realitet og samtidig er vi også skiftet til en ny server. Tilsammen danner det grundlag for en masse fremtidig udvikling af sitet. Der er dog allerede sket en del nyt, som du kan læse mere om fra nedenstående link.

Der er utvivlsomt også en masse problemer og kritik, og i den henseende hermed... Se hele indlægget


Se mere om v5...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
355 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 02/09-12 11:45 
Okay, hvad er det I leder efter?

Man har altid skulle være i Forum for at søge i forummet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 02/09-12 11:48 
Synes bestemt at der er en forskel fra det gamle og så over til det nye. Desværre kan jeg ikke udpege præcist hvad, og troede da at det var før nævnte situation. Jeg melder pas.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 02/09-12 11:51 
RJK>
PC Engine uden bindestreg?

Ja ok man skal altså være dødsens korrekt når man skriver ;-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 02/09-12 11:59, rettet 02/09-12 12:02 
Både og. Auto-matchingen på titlerne er keyword-baseret, så det handler egentligt mest om at bruge det mest relevante nøgleord. "Pc" og andre korte generiske ord ("the", "and", "of" etc.) bliver generelt enten ignoreret, eller forstyrrer bare :) Så i situationen er "Engine" bedre at starte med.

Det er et meget komplekst område, der kan gøres bedre, og det bliver det også med tiden, og det har været omtalt i denne tråd.

EDIT: Men til ære for dig har jeg nu lavet PC-Engine som tilladt stavning :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 02/09-12 12:59 
RJK>
EDIT: Men til ære for dig har jeg nu lavet PC-Engine som tilladt stavning :)

Oh mange tak det varmer :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 02/09-12 21:14 
Søgning er nok et af de svageste led på P:R lige nu, efter min mening. Søger man fx på "ea" (uden anførselstegn), får man alle ord med, der indeholder de to bogstaver. Ville være utrolig rart, hvis man kunne vælge mellem at søge som nu, samt på hele ord, og gerne også hele sætninger :)

Sumez>
Medmindre der er en masse billeder i tråden der skal læses ind, så ændrer siden størrelse efter man er kommet ind på den, og man ryger længere op på siden. :)
Det er svært at gøre noget ved uden noget javascript-lappeplaster

Det sker også, hvis man har brugt zoom-funktionen i Firefox - i hvert fald den type, der både zoomer billeder og tekst på én gang. Ved så ikke, om det er ligeså bøvlet at lappe...
SumezSumezSkrevet 02/09-12 21:28 
Hvis man bruger zoom-funktionen i en browser, er man vel selv udenom det? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/09-12 23:00 
Næh :)
RJKRJKSkrevet 03/09-12 00:29 
jaes>
Søgning er nok et af de svageste led på P:R lige nu, efter min mening. Søger man fx på "ea" (uden anførselstegn), får man alle ord med, der indeholder de to bogstaver. Ville være utrolig rart, hvis man kunne vælge mellem at søge som nu, samt på hele ord, og gerne også hele sætninger :)

Jeg ved ikke lige præcist hvor du søger og efter hvad, men man har altid kunnet bruge anførselstegn til at angive specifikke sætninger i match-søgningen. Jeg har nu lavet så det også virker i normal søgning. Man kan også fjerne resultater med udvalgte ord ved at sætte "-" foran.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/09-12 09:46 
Sumez>
Hvis man bruger zoom-funktionen i en browser, er man vel selv udenom det? :P

Jeg kunne ikke være mere enig.

Webdesignere har ikke en jordisk chance for at tage højde for om folk zoomer eller ej, og derudover heller ikke for at gennemskue hvordan browseren behandler indholdet når den zoomer.

Zoom burde ikke være muligt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/09-12 09:49 
RJK>
Det er et meget komplekst område, der kan gøres bedre, og det bliver det også med tiden, og det har været omtalt i denne tråd.

Det er det nemlig. Bestemt ikke noget man bare lige gør. :-)
Bruger du en søgemaskine som Lucene eller lignende?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 03/09-12 09:58, rettet 03/09-12 09:59 
CenobiteDK>
Jeg kunne ikke være mere enig.

Webdesignere har ikke en jordisk chance for at tage højde for om folk zoomer eller ej, og derudover heller ikke for at gennemskue hvordan browseren behandler indholdet når den zoomer.

Zoom burde ikke være muligt.

Jeg har i princippet ikke det store problem med zoom-funktioner (jeg kan dog slet ikke se idéen i at bruge det til daglig browsing af fora, der bør være optimeret til en alm. 50cm-afstand fra en skærm i fornuftig opløsning), men når en side opfører sig mærkeligt fordi man zoomer ind på den, må det være browseren der har skylden, ikke selve websitet.
Svjv. zoomer IE ved at bruge grafikkortets skalering af et billede der allerede er renderet i 100%, det burde IMO være den eneste rigtige måde at gøre sådan noget på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/09-12 11:21 
Jeg er usikker på hvordan IE gør. Jeg har bare oplevet at jeg troede jeg var på 100% men alligevel var billeder fnidret pga skalering.
Til tekst og blok elementer er pixel-skalering no go, men til grafik er der vel egentlig ikke så mange andre måder.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dRxLdRxLSkrevet 03/09-12 17:43, rettet 03/09-12 17:44 
Svg er altid en mulighed (med serverside resampling eller javascript klient rendering hvis der stadig findes klienter der ikke fatter det). Men også sværere at lave.

Gratis Google magi
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 04/09-12 00:26, rettet 04/09-12 00:40 
RJK>
Jeg ved ikke lige præcist hvor du søger og efter hvad, men man har altid kunnet bruge anførselstegn til at angive specifikke sætninger i match-søgningen. Jeg har nu lavet så det også virker i normal søgning. Man kan også fjerne resultater med udvalgte ord ved at sætte "-" foran.

På forummet, både emner og svar. Er helt sikker på, at jeg har prøvet anførselstegn på et tidspunkt, og at det ikke virkede, men kan evt. være browseren, der fuckede op. Men tak for tilføjelsen, og har lige testet med "ea" (med anførselstegn), og det virker (Firefox 15.0).

EDIT: jo = evt. Pointen var, at jeg havde eksperimenteret en del, så selvom jeg ikke kender til den tekniske side af browsere, virkede det mest som om, at kernen lå i søgemaskinen.
RJKRJKSkrevet 04/09-12 00:29 
Som skrevet har det kun været i titel-match-søgningen før.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 04/09-12 00:34 
Ah, ja.
dRxLdRxLSkrevet 18/09-12 00:15 
dRxL>
Men når jeg har oprettet et svar, så virker min tilbage funktion (backspace eller browserknap) ikke længere. Det er som om jeg bliver ført tilbage med det samme til det emne jeg lige har oprettet et svar i.

Dette problem har jeg nu igen i seneste version af Chrome til OS X.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 04/11-12 22:50, rettet 04/11-12 23:00 
Kan det blive ændret, så spoilertekst enten skjules eller udelades på siden med søgeresultater?
RJKRJKSkrevet 04/11-12 23:11 
Fikset.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 05/11-12 16:24 
Fedt, tak.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/12-12 13:30 
En af de mest irriterende ting fra de forrige versioner, som tilsyneladende er blevet ført videre til v5, er det, at man automatisk får oprettet de platforme, man laver salgsannoncer med, i samlingen. Det er da voldsomt nederen.

Nu har jeg både en NES og en N64 uden hverken systemer, spil eller tilbehør oprettet i samlingen, uden jeg nogensinde har bedt om det. Det minder mig om "Windows-brugervenlighed" når det er allerværst :(
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-12 13:49 
Hvordan ændrer man antallet af titler, man kan se på en liste?

Jeg forsøgte at lave en salgsannonce med (næsten) alt mit Saturn, men kan kun få lov til at markere lortet i portioner :(
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 18/12-12 14:52 
Man skulle tro du gik efter at finde problemer, som er irrelevante for alle andre :)

Man kan ikke ændre på listeantallet. Det er altid 50 per side.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-12 15:17 
RJK>
Man skulle tro du gik efter at finde problemer, som er irrelevante for alle andre :)

Problemerne går jo også ud over alle andre. Jeg er bare den eneste, som brokke sig over det ;)

Jeg kunne sagten finde mange, mange flere bugs i systemet, hvis jeg satte min petitesse-grænse endnu lavere :D

RJK>
Man kan ikke ændre på listeantallet. Det er altid 50 per side.

Så hvis man vil sælge ud af samling, kan man kun lave portionvise annoncer med 50 objekter?
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 18/12-12 16:05 
Som det er, ja.

Og, ja, det går ud over alle som vil sælge mere end 50 ting fra sin samling samtidig. Så kan vi diskutere hvor mange dét er ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 18/12-12 16:14 
Men nu har jeg til gengæld løst den mest irriterende ting for dig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-12 16:45 
Awesome :)

Kan jeg så få dispensation til at lave en af de forbudte salgstråde, som sniger sig udenom handelssektionen?

Det er virkelig noget muggen gøj, hvis det absolut skal deles op :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-12 18:14 
Kunne man ikke også gøre sådan at alle de der "Fejl. Data findes ikke"-topics der bliver oprettet fjernes automatisk? Det ser for dumt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 18/12-12 18:44 
Jo, fikset.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 19/12-12 09:53 
KillerBean2>
Jeg kunne sagten finde mange, mange flere bugs i systemet, hvis jeg satte min petitesse-grænse endnu lavere :D

Måske off-topic, men meldte du dig, da RJK ledte efter testere til V5? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
amnesiaamnesiaSkrevet 19/12-12 11:22 
KillerBean2>
Awesome :)

Kan jeg så få dispensation til at lave en af de forbudte salgstråde, som sniger sig udenom handelssektionen?

Det er virkelig noget muggen gøj, hvis det absolut skal deles op :/

RJK vælger som sædvanlig ikke at kommentere på nogen spørgsmål eller deltage i diskussioner omkring hvordan man kunne gøre bedre brug af handelssektionen.

Man må antage at man bare kan prøve at oprette en salgstråd i Off-topic, hvor nogen få privilegerede har fået lov til at have en salgstråd kørende.

Så kan man også observere om man er blandt en af de heldige der må det, men det er nok et spørgsmål om moderatorerne er i julehumør :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/12-12 11:42 
Sumez>
Måske off-topic, men meldte du dig, da RJK ledte efter testere til V5? :)

Jeg ville gerne, men jeg har ikke fast IP. Det var, så vidt jeg husker, et krav(?).
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/12-12 12:01 
amnesia>
Man må antage at man bare kan prøve at oprette en salgstråd i Off-topic, hvor nogen få privilegerede har fået lov til at have en salgstråd kørende.

Jeg endte med at lave en håndfuld annoncer, som bagefter blev klippet og klistret sammen til noget brugbart. Virkelig tumpet. Handelssektionen her på P:R er altså ikke let at danse med. Det her skal ikke tolkes som et personligt angreb på dig Rune, men det er sgu lidt arrogant af dig, når du påstår, at den del af systemet ikke trænger til en total omstrukturering. Den ser væsentligt bedre ud på papiret, end den gør IRL :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 19/12-12 12:03 
amnesia>
RJK vælger som sædvanlig ikke at kommentere på nogen spørgsmål eller deltage i diskussioner omkring hvordan man kunne gøre bedre brug af handelssektionen.

Der har været en del intern diskussion om hvad der skal gøres for at forbedre salgsdelen for at overkomme brugernes behov, så det er bestemt ikke fordi RJK forholder sig passivt til emnet.

Men det er jo meget sjovere bare at formode det værste. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/12-12 12:04 
Så må i sgu da fortælle folk, at der bliver gjort noget ved tingene. Vi kan jo ikke læse tanker :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 19/12-12 12:21 
amnesia>
RJK vælger som sædvanlig ikke at kommentere på nogen spørgsmål eller deltage i diskussioner omkring hvordan man kunne gøre bedre brug af handelssektionen.

Ja, jeg valgte at finde en løsning på KB's problem sammen med ham, i stedet for at spilde alle andres tid på et problem, som én person har haft én gang i løbet af små ti år.

Jeg ved virkelig ikke hvorfor nogen har fået ind i hovedet, at P:R er et projekt som alle brugerne udvikler i fællesskab, og at der findes et brugerdemokrati, som afgør hvad der skal ske.

Sådan er det ikke. Bestemt ikke.

Der er nogle enkelte der har ønsket og været i stand til at bidrage konstruktivt, og de udgør staben. Alle diskussioner og afgørelser om projektet tages internt af staben, og kommer som sådan ikke andre ved.

Om noget, så er dette faktisk et forsøg på et repræsentativt demokrati, således at jeg eller andre i staben ikke sidder og personligt tager væsentlige beslutninger og kommer med udmeldinger offentligt, om emner der er værd at diskutere og få klarlagt ordenligt.

Jeg forstår heller ikke hvorfor nogen kan tro, at vi ikke læser og overvejer alle inputs der kommer. Men for at slå det fast: det gør vi. Også selvom vi ikke melder det ud i hver enkelt tilfælde. At det så medfører mytedannelser, hvor folk opfinder udtalelser, som aldrig er givet, må man vel leve med...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 19/12-12 12:33 
RJK>
Jeg ved virkelig ikke hvorfor nogen har fået ind i hovedet, at P:R er et projekt som alle brugerne udvikler i fællesskab, og at der findes et brugerdemokrati, som afgør hvad der skal ske.

Pam fra True Blood har lignende problemer :D

True Blood>
I don't know why people think I'm interested in their problems. is it because I smile too much or because I wear too much pink?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/12-12 12:45, rettet 19/12-12 12:57 
KillerBean2>
Så må i sgu da fortælle folk, at der bliver gjort noget ved tingene. Vi kan jo ikke læse tanker :D

Jeg er ret sikker på at det har været meldt ud. :)


Og lad nu være med at læse Runes ovenstående post forkert :P Han mener det godt - når folk klager over handelssektionen bliver der skam lyttet til det uanset hvad der bliver postet af forklaringer på at det fungerer som det gør. Hvis de fleste ikke er tilfredse med hvordan det fungerer, bliver der forhåbentlig gjort noget ved det. Men det kræver selvfølgelig en indsats fra Runes side. Vi kan ikke stille krav til hvordan han bruger sin tid på et fritidsprojekt.

Summa summarum tror jeg er, at det er tilladt (og, jeg vil mene, opfordret) at komme med konstruktiv kritik af hvordan ting på P:R er lavet, husk at siden altid er under udvikling - men der er ingen der har "ret til" at -klage- over hvordan tingene fungerer nuværende.
Prøv i stedet (og det er ikke rettet mod dig, KB2, jeg synes du var konstruktiv), at se positivt på tingene og se mulighederne, og hjælp til med at gøre det bedre, i stedet for at føle Jer snydt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/12-12 12:47, rettet 16/03-13 11:17 
Det er da forståeligt at brugerne er desperate. P:R er det eneste brugbare spil-site, der er tilbage i landet, så når det ikke virker 120%, bliver vi deprimerede og hævngerrige :D
AV Intelligent Terminal
AmbyAmbySkrevet 16/03-13 11:09, rettet 16/03-13 11:10 
Når jeg søger på en spil-titel under handel, dukker der intet op

Her f.eks. Tomb Raider: http://d.pr/i/LAqd
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
WonderboyWonderboySkrevet 16/03-13 11:54 
Er der mund ikke fordi der ikke er nogle der har det til salg måske?.
I love monster land
AmbyAmbySkrevet 16/03-13 18:04 
Jo, det var det. Jeg troede samme søgefunktion var det søgning af spil generelt (Vedrørende priser)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PapandPapandSkrevet 17/04-13 17:04 
Jeg kunne godt tænke mig en funktion, hvor jeg får en besked eller en mail når et markeret spil udkommer. Det er ofte jeg kigger releaselisten igennem og finder et par spændende titler, som jeg så har glemt alt om den dag de udkommer.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 17/04-13 17:05 
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få listen hver uge? :)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 17/04-13 17:13 
Det er skam gjort og det er så absolut en dejlig feature. Jeg savner bare en mere specifik meddelelse på udgivelsesdagen for spillet.


Jeg mangler i øvrigt nyhedsbrevene mellem #9 og #15.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 17/04-13 20:43 
Det er nok Google der sender dem i spam. Du kan prøve at whiteliste nyhedsbrev@playright.dk
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 11/08-13 23:04 
Der kom vist ikke svar fra staben sidst jeg spurgte, så prøver igen: Kan spoiler-blokken ikke blive et par toner mørkere - man kan se teksten igennem? :)
XiwanaXiwanaSkrevet 31/12-13 16:25 
Den har vist været op at vende før, men var der mon mulighed for, at punktet 'Tilføj til spilleliste' kunne føjes til dropdownmenuen på profilforsiden? Så sparer man et par klik.
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 31/12-13 16:57 
Joeh, det skulle der vel ikke være noget helt galt i. Er nu tilføjet - som test i hvert fald :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
355 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig