X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

PSP tilslutninger


Reply
RJKRJKSkrevet 17/03-12 11:42, rettet 17/03-12 11:43 
Til en PSP demostander har jeg brug for at kunne:

1. Tilslutte en ekstern controller til en PSP, så man kan styre PSP'en uden at have fysisk adgang til maskinen.

2. Tilslutte en ekstern skærm til en PSP, så man kan se PSP'ens billede på en større skærm.

3. Og gerne så billedet også stadig vises på PSP'en.

Det er lige meget hvilken PSP-model der kræves (dog ikke Go), og der kan godt laves mindre soft- og hardwarehacks på den, hvis nødvendigt - men jeg vil selvfølgelig gerne undgå det.

Er det muligt?

Så vidt jeg selv kunne google mig frem til, så skulle man kunne tilslutte en PS2/PS3 controller via USB på en PSP-2000 og en PS3 controller via Bluetooth på en PSP-3000, men der er vist meget uenighed om hvad der virker. Begge modeller har video ud, men billedet skulle forsvinde på PSP'en, når det slåes til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-12 17:37, rettet 17/03-12 17:37 
RJK>
Så vidt jeg selv kunne google mig frem til, så skulle man kunne tilslutte en PS2/PS3 controller via USB på en PSP-2000 og en PS3 controller via Bluetooth på en PSP-3000, men der er vist meget uenighed om hvad der virker.

Sjovt jeg har selv undersøgt de ting for et par dage siden. Så vidt jeg kan læse ud fra de guides hvor man tilslutter PS3 controllers med USB kræver det at PSP'en har en alm USB port i stedet for det mini-B stik og det findes jo ikke, så jeg har lidt på fornemmelsen at det bare er bullshit. Ikke desto mindre så har jeg dog bestilt en mini-b til usb-hun adapter så jeg kan prøve det.

Hvis du bruger component video-out så forsvinder billedet på maskinen, ja.

Der findes dog noget homebrew der hedder RemoteJoyLite der kan sende video-out igennem USB til en PC og samtidig giver mulighed for at man kan styre med en PS3 controller igennem samme PC.
Kræver noget custom firmware der kan køre plugins før det virker, det er jeg ikke så meget inde i. Jeg bruger noget Pro CFW hvor det virker.

Laggen på video out er overraskende lille og på controlleren endnu mindre. Video out virker dog ikke i alle spil da det nok kræver en del flere resourcer fra maskinen. Demoen af Project Diva 2 virker f.eks, fint med video og controls, men retail versionen af Phantasy Star Portable 2 fryser hvis man forsøger video out. Med controls only virker det dog fint nok.

For the record har jeg prøvet at tilslutte således PSP <> USB <> PC (Ubuntu > Virtual Box Windows XP) <> USB <> DualShock 3
Virker perfekt og laggen er ikke værre end da jeg prøvede min Vista partition, altså uden Virtual Machines.

For at få analogen til at fungere nogenlunde ordentligt skulle jeg indstille margin i RemoteJoy GUI til -45% i XP (ca -30% i Vista). Det er stadig ikke 100%, men ret tæt på.

Jeg har tænkt mig at bruge det til controls only sammen med component video out fra maskinen, for på den måde at kunne spille på en stor skærm og med en ordentlig controller. Ser ud til at fungere fint nok, indtil jeg får moddet PSP'en om til en stationær konsol :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-12 20:36 
Jeg lavede lige en simpel UBS hun til USB hun adapter så jeg kunne tilslutte to USB til Mini-B kabler til et Mini-B til Mini-B. Som forventet var det bullshit. Man kan ikke få en PS3 controller til at virke på den måde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BazeBazeSkrevet 17/03-12 20:42 
Er det desuden ikke kun PSP Go, som har Bluetooth, eller har 3000'eren også?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-12 20:43 
Jo det er kun Go. Men jeg har ligsom Rune læst flere steder på nettet at man skulle kunne tilslutte en PS3 controller med USB :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 17/03-12 23:35 
Så er konklusionen på controlleren, at det kræver at køre igennem en computer, hvis det ikke skal være en Go?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-12 00:27 
Ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 18/03-12 01:47 
Er det ikke software-bestemt?

Det er i hvert fald slået op som en "Big Deal" i resistance 2-menuerne...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-12 02:07 
Men der skal det køre igennem en PS3. Mener kun det er Resistance Retribution og muligvis Gran Turismo der understøtter det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Username
Password
Remember me