X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

I Am Alive


Svar
HulleHulleSkrevet 06/03-12 20:50 
Fedt at det blev et godt spil. Post apokalyptisk overlevelse for the win!

8/10
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 06/03-12 21:20 
Kommer jo an på, hvem du spørger.

IGN 4.5
What is the Matrix?
HulleHulleSkrevet 06/03-12 21:43, rettet 06/03-12 21:45 
Sådan er det jo altid, folk er ikke ens. Derfor spørger jeg Metacritic :)

Pt. 74/100 baseret på 16 anmeldere.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 06/03-12 22:15 
Nu trak du jo selv en anmelder frem, der havde givet en høj score. Højere end Metacritic :)

Men spillet kan måske give lidt underholding.

Jeg så selv meget frem til spillet, da det blev vist frem første gang, men da det blev ændret til en Live Arcade titel, frygtede jeg det, vi måske ser nu. En middelmådig titel, jeg ikke rigtigt gider kaste penge efter - måske når det koster 600 ms.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 06/03-12 22:44 
IGN's score er tydeligt afvigelsen da det får pæne anmeldelser ellers.
SumezSumezSkrevet 06/03-12 22:47 
Jeg er virkelig spændt på det spil, og har været det længe. Glæder mig meget til at prøve det i morgen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 06/03-12 22:58, rettet 06/03-12 22:59 
Beano>
IGN's score er tydeligt afvigelsen da det får pæne anmeldelser ellers.

I dag er alt under 80% jo næsten lig med et middelmådigt spil. Sådan har skalaen udviklet sig. Et fint eksempel er Lost Planet 2. 68% på Gamerankings. Men det spil burde jo få under 50% hvis sidstnævnte retmæssigt var udtryk for middel.

I Am Alive ligger på 71% så det virker ikke til at være den mest solide titel. Trækker vi de to lavest givende sites fra, er gennemsnittet på 79%.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 06/03-12 23:08 
Ville det ikke være mere fornuftigt at spille spillet før man vurderer hvilke anmeldelser man er mest enige i? Personligt forholder jeg mig mere til teksterne i anmeldelserne end de point de delere ud, og der formår Eurogamer i hvert fald at skildre et spil jeg rigtig gerne vil spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 06/03-12 23:11, rettet 06/03-12 23:12 
Så vi må ikke diskutere noget, før vi har spillet spillet? Så kan dette forum da lige så godt lukkes med det samme, hvis det er tilfældet.

Har du læst IGNs anmeldelse? Det kunne jo tænkes, at de havde ret i deres del. Jeg siger ikke, de har det. Jeg pointerer bare, at der er anmeldere, der ikke deler din begejstring (uden at have spillet det).
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 06/03-12 23:13 
Ja, det er bestemt også relevant, men du virker bare temmelig opsat på at argumentere for at spillet helt sikkert er skidt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 06/03-12 23:16 
Jeg siger bare, at det ikke tegner godt. Men omvendt sidder der en skare på den anden side, der råber 'spillet er godt, bare vent' - uden dog at have prøvet det. Det er jo ikke meget bedre.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 06/03-12 23:21 
Jeg ser bare ingen grund til at male fanden på væggen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/03-12 23:48 
Heller ikke her - der er udemærkede scores spillet høster indtil videre men også en titel der vist er meget delte meninger om.
HulleHulleSkrevet 06/03-12 23:55 
enfen>
Nu trak du jo selv en anmelder frem, der havde givet en høj score. Højere end Metacritic :)

Det er nok mest fordi jeg ønsker spillet skal være godt :) Kender du ikke det at man hæfter sig mest ved de højeste eller næsthøjeste scores, fordi man er bidt af tanken om spillet og vil retfærdiggøre et køb. Det gør jeg i hvert fald ofte når jeg leder efter et spil-fix.

Håber virkelig det her spil formår at fange følelserne af frygt og desperation, i modsætning til det typiske dommedags action spil.. For så var købet bestemt retfærdiggjort :P
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 06/03-12 23:59, rettet 07/03-12 01:58 
enfen>
I dag er alt under 80% jo næsten lig med et middelmådigt spil. Sådan har skalaen udviklet sig. Et fint eksempel er Lost Planet 2. 68% på Gamerankings. Men det spil burde jo få under 50% hvis sidstnævnte retmæssigt var udtryk for middel.

Mange sites har 60% eller tilsvarende som middel, så sådan kan man desværre ikke uden videre stille det op :)

I Am Alive ligger på 71% så det virker ikke til at være den mest solide titel.

Man kunne også bruge Metacritic, og så har det p.t. 75/100. Ret solidt IMO :)

Men lad os nu se, når først det hele stabiliseres - der mangler formentlig mange anmeldelser endnu...

EDIT: Fik lige blandet det med middelkarakter sammen med noget andet, jeg har luret lidt på for nylig. Nemlig hvorvidt sites betegner 60% som "godt" eller kun "over middel".
HeroldHeroldSkrevet 07/03-12 15:20 
Jeg kan godt forstå skuffelsen hvis man forventer et spil, der handler om overlevelse - det er snarere en fortælling om overlevelse, end egentlig overlevelse, der er temaet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 07/03-12 15:31, rettet 07/03-12 15:34 
jaes>
Mange sites har 60% eller tilsvarende som middel, så sådan kan man desværre ikke uden videre stille det op :)

Middel er vel altid 50% - i hvert fald i min bog (jeg har bemærket, du har lavet en edit længere nede :) )

Skalaen er bare flyttet, så 50% ikke længere anses for middel men et stykke under. Selv kigger jeg med det samme væk fra spil, der får under 70%. Og spillene skal gerne få over 80%, før de fanger min interesse med det samme.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 07/03-12 16:25 
Herold>
Jeg kan godt forstå skuffelsen hvis man forventer et spil, der handler om overlevelse - det er snarere en fortælling om overlevelse, end egentlig overlevelse, der er temaet.

Da spillet første gang blev vist frem, virkede det rigtigt lovende. Jeg håber stadig, det er værd at spille. Men det bliver et spil, der ryger om bag i køen for mig.
What is the Matrix?
Captain NCaptain NSkrevet 07/03-12 18:14 
Havde faktisk troet af spillet kom til både PSN og Xbox Live idag men det ser ud til PS3 versionen lader vente på sig. Hvorfor kan jeg så ikke helt forstå men så må jeg vel hellere gå med Xbox udgaven. Syntes demoen var ret fed.

Syntes dog ikke der er så meget frihed i spillet. Der er nogle meget klare valg man helst skal gøre frem for andre så det er lidt mere et huske spil end survival op til nu.
Anmeldelserne ser dog fine ud og har ventet længe på det så vil lade tvivlen komme den til gode.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
jaesjaesSkrevet 07/03-12 18:35 
enfen>
Middel er vel altid 50% - i hvert fald i min bog (jeg har bemærket, du har lavet en edit længere nede :) )

Generelt (nu du så min edit): Matematisk set, er 50% naturligvis middel. Men mange sites har en 10-skala (altså normalt med ti mulige karakterer), og der kan man ligeså godt vælge 5 eller 6 som middelkarakter, da det er en skala med et lige antal karakterer. Som parentes er det lidt en kæphest for mig - en skala med fx 9 eller 11 karakterer ville give bedre mening, da man så kan få en "ægte" middelkarakter (der kan gives lige mange karakterer over og under middelkarakteren).

Skalaen er bare flyttet, så 50% ikke længere anses for middel men et stykke under. Selv kigger jeg med det samme væk fra spil, der får under 70%. Og spillene skal gerne få over 80%, før de fanger min interesse med det samme.

Kommer nok meget an på sammenligningsgrundlaget, og det er en del subjektivt også.
HulleHulleSkrevet 10/08-12 11:04 
I Am Alive er på tilbud på PlayStation Store til halv pris..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig