X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Steam Box - konsolplatform fra Valve?


Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/03-12 10:09 
Der florerer rygter om at Valve snart vil introducere en konsolplatform lidt i samme stil med 3DO hvor Valve ikke selv producerer hardwaren men primært udlicenserer software/OS, udstikker basis specs/hardwarekrav og kontrollerer online infrastrukturen (Steam).

Edge skriver om det
125 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/03-12 10:09 
Der florerer rygter om at Valve snart vil introducere en konsolplatform lidt i samme stil med 3DO hvor Valve ikke selv producerer hardwaren men primært udlicenserer software/OS, udstikker basis specs/hardwarekrav og kontrollerer online infrastrukturen (Steam).

Edge skriver om det
nerosnerosSkrevet 05/03-12 10:12 
Puha..!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 05/03-12 13:53 
Forståeligt, hvis de vil gå den vej, og kan muligvis føre nogle fordele med sig. Både for pc-spillere (mindre opgraderings-ræs), og generelt for den teknologiske udvikling - hvad der ikke står i artiklen er, at Valve er meget interesserede i ting som bio-feedback, bio-metrics og VR.
http://penny-arcade.com/report/editorial-article/valves-gabe-newell-talks-wearable-computers-rewarding-players-and-whether-w/1
jaesjaesSkrevet 10/12-12 10:22, rettet 10/12-12 10:37 
Så er det bekræftet af Valvemand Gabe selv:
http://kotaku.com/5966860/gabe-newell-living-room-pcs-will-compete-with-next+gen-consoles

Kommer til næste år og de ser det som en slags direkte konkurrent til konsollerne.

De vil selv stå for noget af hardwaren, men ikke detaljer om det er en udgave af selve "pc-konsolen" eller andre ting.

EDIT: Jeg huskede forkert - de kommer selv med en pc-konsol og regner derudover at andre producenter følger med.
OlimarOlimarSkrevet 10/12-12 13:50, rettet 10/12-12 14:01 
Så alt i alt en billig pc, med fornuftigt hardware ? Hmm kan ikke se det logiske i det, med mindre de sælger rigtig gode specs med tab. Der er jo ikke den konfiguration man ikke kan vælge, når man selv sammensætter sin pc. Alle der spiller på sin pc, ved hvor svært det nogen gange kan være at få et spil til at køre ordentligt, hvis de kunne eliminere den barriere, kunne det godt gå hen og blive en succes, alt afhængigt af hvor tit man skal opgradere osv.
dRxLdRxLSkrevet 10/12-12 14:02 
Olimar>
Så alt i alt en billig pc, med fornuftigt hardware ? Hmm kan ikke se det logiske i det, med mindre de sælger rigtig gode specs med tab. Der er jo ikke den konfiguration man ikke kan vælge, når man selv sammensætter sin pc.

På anden side er det rigtig træls at bruge tid på at sammensætte en PC, hvis man er bare nogenlunde voksen og med andre forpligtelser. Og så er det den pointe at man potentielt får mere PC for pengene da udviklerne har mulighed for at optimere til kendte specifikationer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 10/12-12 14:08, rettet 10/12-12 14:10 
Olimar>
Så alt i alt en billig pc, med fornuftigt hardware ? Hmm kan ikke se det logiske i det, med mindre de sælger rigtig gode specs med tab. Der er jo ikke den konfiguration man ikke kan vælge, når man selv sammensætter sin pc. Alle der spiller på sin pc, ved hvor svært det nogen gange kan være at få et spil til at køre ordentligt, hvis de kunne eliminere den barriere, kunne det godt gå hen og blive en succes, alt afhængigt af hvor tit man skal opgradere osv.

Det er (selvfølgelig) ikke ment som konkurrence til alm. pc'er. Det er en pc henvendt til folk der vil have noget konsol-agtigt og/eller ikke gider rode med pc-hardware, drivere, opgraderinger osv.

Det er planen, at Steam Box skal fungere i en helhed sammen med Steams store bibliotek af spil, og den nye Big Picture-version af Steam-klienten, der gør det let at navigere med en controller.

Der er også rygter om, at Valve vil lave en eller flere controllere, der er skræddersyet til systemet.

Hvis de ikke går hen og lukker for, at man kan lægge pc-spil ind fra andre kilder end Steam, tror jeg det kan blive en stor succes. Selv hvis det bliver Steam-only, kan den godt bliver udbredt, da der er ganske mange Steam-fans/-fanboys derude :)
OlimarOlimarSkrevet 10/12-12 14:13 
Syntes osse selv steam fungerer rigtig godt, aldrig selv haft problemer med det. Men tænker at hvis man skal kunne spille nogen af spillene i deres bibliotek i højeste opløsning, så bliver det altså ikke en helt billig pc/konsol.
HeroldHeroldSkrevet 10/12-12 14:19 
Det skal man heller ikke nødvendigvis. Pointen er at det giver udviklerne på Steam noget specifikt hardware at udvikle efter - det er en af faldgruberne ved pc-markedet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/12-12 14:23, rettet 10/12-12 14:24 
dRxL>
På anden side er det rigtig træls at bruge tid på at sammensætte en PC, hvis man er bare nogenlunde voksen og med andre forpligtelser.

Nahh, det er bare træls at være nogenlunde voksen og have andre forpligtelser. Det er altid fedt at bruge tid på at sammensætte en PC :D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 10/12-12 14:29, rettet 10/12-12 14:31 
Ja, specifikt hardware kan være et plus. Jeg håber dog lidt, at der kommer to udgaver. Det giver lidt fleksibilitet for køberne, uden at det overhovedet nærmer sig pc-systemkrav-helvedet.

EDIT: Passer bedst ind inden KB2s indlæg ;)
jaesjaesSkrevet 08/01-13 17:24, rettet 08/01-13 17:32 
Så er første 3. party Steam Box formentlig annonceret. Arbejdstitlen er Piston, og den produceres af et firma, der hedder Xi3. Valve har smidt penge i projektet. Pressemeddelelse:
http://www.prnewswire.com/news-releases/xi3-and-valve-to-unveil-new-product-at-ces-2013---an-xi3-development-stage-computer-game-system-optimized-for-steam-gameplay-in-big-picture-mode-185945182.html

Lidt mere info:
http://www.polygon.com/2013/1/7/3849284/piston-valve-steam-box-xi3

Prototype:
Steam Box - konsolplatform fra Valve?

EDIT: Fandt denne video fra Xi3's stand på CES-messen, hvor de snakker lidt om den:
http://www.youtube.com/watch?v=isfqiYG7wiI&feature=player_embedded#!
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 08/01-13 21:59 
Jeg kunne læse på Dailyrush og Gamereactor, at man gætter på en pris på ca. 995$. Hvis det er rigtigt, så tror jeg da bare jeg opgradere min stationære pc.
KilroyKilroySkrevet 09/01-13 09:15 
Prisen er, formodentligt, baseret på at den hardware som Piston er baseret på, koster 999 dollars.

Men hvis det bliver masseproduceret i stedet for bare at være niche-agtigt som Xi3 indtil videre er, ville de undre mig hvis prisen ikke faldt, i det mindste bare en smule.
Kilroy Was Here
QQSkrevet 09/01-13 09:48, rettet 09/01-13 09:49 
Den pris dræber hele ideen for mig - den skal ned og koste under det halve før det genvinder min interesse.

Var ellers temmelig hooked på ideen med en Steam/konsol-hybrid - der er mange Steam spil jeg gerne vil spille, udover dem jeg kan spille på min Mac - men jeg har hverken lyst, penge eller plads til at købe en spille PC.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 09/01-13 18:33 
Xi3 skulle være kendte for høj kvalitet, så Piston skal nok ses som en luksus-udgave af Steam Box. Det er også et unikt koncept med atypisk indmad, bl.a. måske mulighed for at udskifte komponenter via et modulbaseret system (en eller flere af deres andre bokse kan i hvert fald), så det er vel også med til at hold prisen oppe. Men som Kilroy siger, kan den sikkert godt vise sige at blive billigere, hvis den bliver mere mainstream end deres andre bokse lyder til at være.

Det halve (i USA), tror jeg er sandsynligt med andre lidt mindre luksus-agtige bokse, dvs. måske 3500-4000 i DK. Specielt nu hvor Valve vil semi-konkurrere med next gen-konsollerne.
WehnerWehnerSkrevet 09/01-13 18:40 
Jeg stiller lige et sikkert dumt spørgsmål, for jeg har slet ikke fulgt med i det her endnu: Vil Valve-boksen kunne anvendes som normal, stationær pc, så man også kan udnytte dens kraft til Adobeprogrammer mv.? Mao., hvor konsol er den?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 09/01-13 18:56 
Det er ikke offentliggjort endnu. Der er rygter om, at den vil bruge Linux, men der er vist ikke nævnt, om det i så fald skulle betyde, at man ikke selv kan installere Windows.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-13 19:42, rettet 09/01-13 19:43 
Er det kun mig der ikke i sin vildeste fantasi kan se hvordan det her skulle kunne blive en succes?

Man skal da være ualmindeligt dum for at give 3-4k kr for det her. Jeg kan slet ikke se hvem der skulle købe den udover diverse über geeks og det er da trods alt en rimelig begrænset brugergruppe at appellere til .
QQSkrevet 09/01-13 20:11 
Azzkikr>
Man skal da være ualmindeligt dum for at give 3-4k kr for det her.

Hvorfor? Hvis hardwaren svarer til en pc til samme penge, så er den eneste bedre Steam løsning en dyrere pc?
Og hvis man som jeg er mac-bruger og ikke gider have en PC - stationær som bærbar - og har lyst til at spille Steam spil på sit TV - så er det da en glimrende løsning. Og jeg er ikke den eneste Mac-bruger der gerne vil udnytte hele Steambiblioteket.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 09/01-13 20:17, rettet 09/01-13 20:18 
Gabe Newell har klargjort at Piston IKKE er Valves Steam Box.

Det betyder jo at der lige nu er mindst tre bud på en konsoludgave af Steam: Piston, nVidias controller-konsol-dims og så Valves som vi endnu har til gode at se.

Det er da en dejlig udvikling - kunne sagtens være de presser hinanden på pris og performance.

Gabe Newell: Piston er IKKE Steam Box
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Bede-xBede-xSkrevet 09/01-13 21:32, rettet 09/01-13 21:34 
jaes>
Det er ikke offentliggjort endnu. Der er rygter om, at den vil bruge Linux, men der er vist ikke nævnt, om det i så fald skulle betyde, at man ikke selv kan installere Windows.

Jeg synes da jeg så et interview med Newell i går hvor det blev gjort klart, at de ikke ville gøre det vanskeligt at installere Windows.

EDIT: Joystiq skriver om det her:

http://www.joystiq.com/2013/01/08/newell-valves-own-steam-box-will-use-linux/

Kan ikke huske hvor jeg så selve interviewet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 09/01-13 21:49 
Det gør den i hvert fald straks til en potentielt attraktiv box til mig. Spændende!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 09/01-13 22:00, rettet 09/01-13 22:06 
Bede-x>
jaes>
Det er ikke offentliggjort endnu. Der er rygter om, at den vil bruge Linux, men der er vist ikke nævnt, om det i så fald skulle betyde, at man ikke selv kan installere Windows.

Jeg synes da jeg så et interview med Newell i går hvor det blev gjort klart, at de ikke ville gøre det vanskeligt at installere Windows.

EDIT: Joystiq skriver om det her:

http://www.joystiq.com/2013/01/08/newell-valves-own-steam-box-will-use-linux/

Kan ikke huske hvor jeg så selve interviewet.

Infoen går jo så hurtigt, at det er svært at være helt up to date - Googlede at det kun var rygter, men så også for lidt siden, at det nu er bekræftet :)

Du læste interviewet i Verge:
http://www.theverge.com/2013/1/8/3852144/gabe-newell-interview-steam-box-future-of-gaming

EDIT:
Hølmkjær>
Gabe Newell har klargjort at Piston IKKE er Valves Steam Box.

Det har nu været næsten helt klart fra starten - derfor jeg kaldte den 3. party :)
HeroldHeroldSkrevet 09/01-13 23:30 
Jeg kan heller ikke forestille mig at en Steam-konsol, baseret på en platform med primært Windows-spil IKKE vil køre Windows i en eller anden form. Jeg ved godt at der er planlagt en Linux-udgave af Steam (hvis den ikke er ude), men det kræver også understøttelse fra de store titler, hvilket jeg ikke lige ser ske foreløbig.

@hølmkjær: Shield streamer jo bare billedet fra en PC - så jeg vil ikke umiddelbart kalde det en konsoludgave af Steam. If so, så er Steam allerede konsolificeret via deres Big Picture-dimmer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/01-13 00:11, rettet 10/01-13 00:14 
Hølmkjær>
Hvorfor? Hvis hardwaren svarer til en pc til samme penge, så er den eneste bedre Steam løsning en dyrere pc?

Præcis, jeg tror det er et meget lille mindretal der foretrækker at købe en steam konsol til 3-4k kontra opgraderer deres computer for 4-5k. Hvis den så oven i købet kører linux og har stærkt begrænset brugervenlighed for den normale bruger i forhold til en "normal" pc så er vi jo ude i et fuldstændig latterligt prisleje der ikke appellere til en ret stor gruppe mennesker. .

Den skal meget længere ned i pris før den vil være et attraktivt alternativt.

Hølmkjær>
Og jeg er ikke den eneste Mac-bruger der gerne vil udnytte hele Steambiblioteket.

Nej desværre, men jeg tvivler stadig på at "i" tilhører så stor en gruppe at det ville kunne blive en succes.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/01-13 12:27 
Nogen priser på den nye xbox/ps endu?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 10/01-13 12:37 
Øh.. skal de ikke lige annonceres først?
QQSkrevet 10/01-13 13:34 
Azzkikr>

Hvis den så oven i købet kører linux og har stærkt begrænset brugervenlighed..

Linux er jo bare dens backbone, som man kan pille i hvis man gider - den starter vel op i det der Big Picture Mode per default, så selv den mest casual gamer kan være med. Det er da brugervenlighed.

Azzkikr>

Nej desværre, men jeg tvivler stadig på at "i" tilhører så stor en gruppe at det ville kunne blive en succes.

Jeg tror du undervurderer hvor mange casual gamere der er derude. Læg dertil alle de hardcore der er blevet for gamle til at have en gamerpc, men gerne vil have et pc-lignende konsolalternativ. Jeg er enig med dig i at den vil få det svært på et i forvejen presset marked med mange alternativer, samt at den appelerer til en relativt smal kundegruppe - men jeg kan nu alligevel godt se ideen med den. Udgifterne til hardwareudvikling må være relativt små, da det jo i bund og grund bare er en PC, med et "OS" og spilbibliotek, der allerede er udviklet og har mange brugere.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 10/01-13 13:35 
Herold>

Shield streamer jo bare billedet fra en PC - så jeg vil ikke umiddelbart kalde det en konsoludgave af Steam.

My bad. Det har jeg misforstået.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Bede-xBede-xSkrevet 23/09-13 19:44, rettet 23/09-13 19:44 
Valve har lige annonceret et nyt gratis operativsystem:

SteamOS
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/09-13 19:46 
De har to andre ting på vej også... Lur mig om det ene ikke blive en mini box med en HDMI udgang og et par USB porte...
BeanoBeanoSkrevet 23/09-13 19:48 
Sos? :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/09-13 20:34 
Hvis det kører lige så godt som Steam klienten, så hopper jeg bare på Windows 3.11 i stedet
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 23/09-13 21:44 
Passer fint til min SteamBox.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-13 22:04 
Rigtig spændende. Jeg spiller kun Skyrim og Fallout 3 + NV på PC, så jeg håber meget de kører derpå. Så kan jeg skrotte min Windows 7 partition til fordel for dette :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/09-13 22:12, rettet 23/09-13 22:13 
Problemet er netop Linux support, som ikke alle spil har. Iøvrigt tror jeg du har fat i den lange ende med at spille Bethesdas egne spil på PC - desværre understøtter de ikke pt Linux :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-13 22:23 
Nej, men Fallout 3 kører nogenlunde pænt under Wine :D

Desværre fungerede det ikke ordentligt med controller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/09-13 22:25 
Men så går fordelen ved Steam OS væk :)
j/k
jaesjaesSkrevet 24/09-13 17:24, rettet 24/09-13 20:38 
Så lige, at Valve tidligere på året har nævnt, at der formentlig vil kommer Steam Boxe i tre tiers:

"The way we sort of think of it is sort of "Good, Better," or "Best." So, Good are like these very low-cost streaming solutions that you’re going to see that are using Miracast or Grid. I think we’re talking about in-home solutions where you’ve got low latency. "Better" is to have a dedicated CPU and GPU and that’s the one that’s going to be controlled. Not because our goal is to control it; it’s been surprisingly difficult when we say to people "don’t put an optical media drive in there" and they put an optical media drive in there and you’re like "that makes it hotter, that makes it more expensive, and it makes the box bigger." Go ahead. You can always sell the Best box, and those are just whatever those guys want to manufacture. [Valve's position is]: let's build a thing that’s quiet and focuses on high performance and appropriate form factors."
http://www.theverge.com/2013/1/8/3852144/gabe-newell-interview-steam-box-future-of-gaming/in/3514777

EDIT: Gravede lidt info frem om deres mål for prissætningen:
"He says the goal for a "Good" platform is a free device, but that one would probably start around $99 and eventually come down. Newell says a midrange device should cost around $300, and that the top-tier is only limited by how much someone is willing to spend."
http://www.theverge.com/2013/1/8/3852692/valve-linux-steam-box-local-gaming-server
Bede-xBede-xSkrevet 25/09-13 19:16 
Lidt om de steam maskiner der er på vej og muligheden for at beta teste dem:

http://store.steampowered.com/livingroom/SteamMachines/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-13 20:16 
Jeg mangler to venner for at have 10, så hvis nogen har lyst eller også mangler kan i adde mig her:

http://steamcommunity.com/id/Darkbeat/
ProzelProzelSkrevet 25/09-13 20:36 
Har sendt en FR. Hedder det samme på Steam.
Bede-xBede-xSkrevet 27/09-13 19:02, rettet 27/09-13 19:14 
Steam controller:

Steam Box - konsolplatform fra Valve?

http://store.steampowered.com/livingroom/SteamController/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/09-13 19:13 
Skulle lige til at brokke mig indtil jeg læste om "Haptics"... Nu er jeg interesseret i at prøve den inden jeg brokker mig.
BeanoBeanoSkrevet 27/09-13 19:15 
Ligner en fuser af de helt store.
slk486slk486Skrevet 27/09-13 19:15 
Interesting
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-13 19:19 
Knapperne sidder retarderet og et er virkelig ærgerligt at der ikke er et D-pad.

Touch overfladerne bliver interessante at se hvor godt fungerer, men jeg kan ikke forestille mig at den vil virke godt til f.eks. 2D platformspil. Tværtimod faktisk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 27/09-13 19:20, rettet 27/09-13 19:21 
Meget spændt på hvor godt den vil virke som alternativ til en mus.
j/k
dpldplSkrevet 27/09-13 20:18 
Jeg glæder prøve den nye controller. 2 skulder knapper som vi kender, 1 bag ved, og 2 knapper i trackpad betyder man faktisk gøre mange ting uden at flytte finger fra de 2 trackpads. Så nej personlig vil jeg sige knapper sidder fint, da de knapper jeg nævner kan tage sig af de vigtige ting, imens dem uden om kan bruges til mindre vigtige ting.

Så vis trackpad virker godt, tro sgu enlig heller jeg vil have en steam controller frem for xbone controller når det kommer til PC. Især den her også vil virke med gamle spil der kun har mus og tastatur.


Og sidste ende, folk der vil beholde de gamle standard controller, så er xbox controlleren jo allerede der. Godt valve tager en chance, da vi ikke har bruge for flere standard controller, det har vi allerede!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
125 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig