X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Doom 4


Svar
enfenenfenSkrevet 28/02-12 19:30 
Der går rygter om, at spillet er blevet cancelled.

Samtidigt er der lækket nogle billeder på nettet, der angiveligt skulle være fra Doom 4. Jeg tvivler dog på relationen, da billederne ikke minder om noget fra det gamle Doom univers.

Doom 4 cancelled?
What is the Matrix?
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 01/11-16 14:53 
Det er fedt i singleplayer. Det helt rigtige old school med en lidt ligegyldig historie :)

Håber på, at vi ser en 2'er.

Multiplayer har jeg omvendt ikke været så imponeret af.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 01/11-16 17:25 
Jeg tror en 2'er er så godt som sikker, da de for nylig har sagt, at der ikke kommer expansion pack eller lign. Så der er nok fuld kraft på en 2'er allerede, så de kan lancere den i 2018 og bevare momentum.

Håber de delvist følger opskriften fra den originale 2'er, og lader spillet foregå på Jorden :)

enfen>
Multiplayer har jeg omvendt ikke været så imponeret af.

Gælder det også deathmatch, og har du prøvet de andre modes efter patches osv.? Fx skulle man kunne bære alle våben nu i MP i nogle (alle?) modes.
enfenenfenSkrevet 01/11-16 21:43 
Ja, jeg troede ærlig talt ikke, det ville ende med at være så godt, da det blev annonceret - det har jeg også givet udtryk for her i tråden. Men jeg blev heldigvis positivt overrasket :)

Jeg har kun prøvet FFA, men det var vist før sidste patch. Havde kun normal loadout med 2 våben. Må lige give det et skud igen.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 30/12-16 15:47 
Femte gratis opdatering er ude - nyt er bl.a. bots i MP, ny MP mode og nyt lir til SnapMap.

https://beta-community.bethesda.net/topic/12402/free-update-5-out-now-release-notes/2
enfenenfenSkrevet 30/12-16 15:55 
Er generelt ret skuffet over DOOMs multiplayer. Det er ikke i nærheden af at være lige så poleret og godt som singleplayer-delen.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-16 16:04 
Hvordan mener du at det er upoleret? Jeg er ikke fan af demon rune, men derudover synes jeg det er virkelig god underholdning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 30/12-16 16:57 
Der er ikke ordentligt flow, grafisk grimt, og generelt kedeligt sammenlignet med COD og Battlefield.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-16 17:08 
Jeg synes ikke det er fair at sammenligne. Dooms multiplayer føles trods enkelte underlige tilføjelser meget mere klassisk, som Q3 Arena og Unreal Turnament. Det kan næsten ikke være mere anderledes end den formel COD og Battlefield kører efter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/12-16 23:17 
I så fald er det vel kun COD og BF sammenligningen er unfair overfor? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 30/12-16 23:25, rettet 30/12-16 23:26 
Jeg blev på ingen måde mindet om Quake 3 (eller Quake for den sags skyld), da jeg spillede DOOM multiplayer. Og dem har jeg ellers spillet til hudløshed tidligere. Quake står for mig stadig som det bedste multiplayer-spil gennem tiderne.

Sammenligningen med COD og BF var kun med, fordi de har været meget sjovere at spille.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-16 00:32 
Jeg forstår ikke ud fra de ting du skriver hvad du synes det er galt med det. Jeg ved at rigtig mange ikke er glade for det, men jeg har ikke hørt andre argumenter end at "det er dårligt".

Måske vi bare leder efter forskellige ting. Jeg vil bare gerne skyde folk i ansigtet med en shotgun.
Doom kan desværre ikke se sig helt fri, men COD og BF tilføjer for meget bullshit til genren, hvis man bare vil have det simpelt.

Snapmap siger mig absolut intet. Har kun erfaring med helt almindelig team deathmatch og jeg har haft det virkelig sjovt med det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 31/12-16 10:20 
Synes os Doom mp holder det simpelt og er sjovt hvis man hurtigt trænger til et fix action i stil med Quake.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
millenniummillenniumSkrevet 22/04-17 11:58 
Shit jeg er solgt! Doom SP campaign - det har så meget tempo, energi, gejst og old school'ness. Virker konstrueret efter en masse helt rigtige valg. Ingen stille passager, ingen camping, ingen stealth, ingen spurte-knap. Det er FPS lige efter min smag.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 22/04-17 12:01 
Det er det, man kalder old school ;)

Men ja, det var satme en god campaign oplevelse. Det gør ikke noget, hvis de laver en opfølger efter nogenlunde samme formel.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 22/04-17 14:14 
Husker dog at strafing var en af de vigtigste moves i klassisk Doom. Det bruges ikke så meget længere.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 22/04-17 14:27 
Hvad mener du? Strafing har da været en fast del af samtlige FPS'er siden dengang. Jeg bruger det konstant.
jaesjaesSkrevet 22/04-17 14:38 
Ja. Circle strafe ftw. Men måske mener millennium at man strafede hurtigere dengang. Kan ikke lige huske hvor hurtigt det er i nyeste Doom.
millenniummillenniumSkrevet 22/04-17 17:26, rettet 22/04-17 17:44 
Hmmm hvordan var det nu... synes jeg oprindeligt spillede Wolfenstein 3D, Doom, Marathon og Dark Forces, med taster alene. Ikke mus. Så gik jeg bare fremad den vej jeg pegede, men skulle lære at bruge strafing-taster meget mere. Specifikt i Doom. Shit det er lang tid siden.

Hvor meget secret rooms er der egentlig i nyudgaven..? Synes stadig jeg har en svaghed for at slå til alle væggene, i håb om at finde et secret room. :D
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 22/04-17 17:59 
Der er da en del secrets i det nye. Du kan jo forsøge at finde alle Doomguy figurer :)
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 22/04-17 20:13 
millennium>
Hmmm hvordan var det nu... synes jeg oprindeligt spillede Wolfenstein 3D, Doom, Marathon og Dark Forces, med taster alene. Ikke mus. Så gik jeg bare fremad den vej jeg pegede, men skulle lære at bruge strafing-taster meget mere. Specifikt i Doom. Shit det er lang tid siden.

Hvor meget secret rooms er der egentlig i nyudgaven..? Synes stadig jeg har en svaghed for at slå til alle væggene, i håb om at finde et secret room. :D

Doom og Dark Forces var der hvor jeg lærte at bruge strafing-taster. Især Doom til de store åbne områder mod Hell Knights.

Noget i retning af halvdelen af Doom 1 findes i diverse hemmelige rum i Doom 4. Det er rigtig fedt. Og man spiller det med Doom 4 våben og fjender.
jaesjaesSkrevet 27/07-17 20:32 
Endnu en update:

- Alt dlc er nu gratis
- MP er delvist ændret
- Lidt nyt til SnapMap

Der er også tilbud + gratis MP samt noget af SP (test-perioden kan være slut på nogle af platformene)
https://bethesda.net/en/article/3lw31bjKOsagegSyIYWIEg/the-ultimate-doom-update-6-66-all-dlc-unlocked-free-weekends?utm_campaign=DOOM6.66
SumezSumezSkrevet 16/07-18 14:59, rettet 16/07-18 15:01 
Spillet har ligget i folie på min hylde i halvandet års tid nu, så tænkte det var på tide jeg kom i gang med det.

Spiller på den normale "hard", altså det sværeste man kan vælge uden at unlocke noget, og jeg har lidt delte indtryk af det. På den ene side er jeg vild med hvor hektisk det gør spillets action. Du kan ikke stå stille på noget tidspunkt. De absurd mobile fjender holder dig på flugt (eller offensiv) hele tiden, og jeg elsker især at have min shotgun klar, og fornemmelsen af at drøne forbi en imp der tror den skal til at slå dig, mens man blæser hovedet ud på den ;3 Står du stille lang tid nok til at en hvilkensomhelst fjende får et fokuseret angreb ind på dig (selv de normale melee zombier), så er du død med det samme, uanset hvor meget armor du har samlet. I det hele taget føles armor pænt overflødigt på den her sværhedsgrad.

På den anden side er det en gameplay-oplevelse der superhurtigt bliver ensformig. Selvom overlevelse handler om at udnytte hver enkelt rums geografi fornuftigt, så er det primært bare et spørgsmål om at lære hvor de forskellige ruter er, og hvor man kan føle sig sikker på hvilken flanke osv. Selve strategien bliver ved med at være den samme nærmest uanset hvordan rummet er opbygget. Og jeg må nok indrømme at ca. halvdelen af gangene jeg dør er det enten fordi jeg kommer til at sidde fast et sted hvor det ikke ser ud som om der burde være noget der blokerer mig (og som nævnt, hvis det tager et halvt sekund længere at strafe til siden end du havde regnet med, så er du allerede død), eller fordi en fjende angriber mig fra et sted jeg ikke havde nogen chance for at forudse et angreb. Jeg føler lidt at den eneste grund til at jeg kan acceptere sådan et unfair design er de korte checkpoints. Selve checkpoint-systemet har så en hel masse andre problemer der nok ville være synd at begynde at uddybe lige nu. Generelt virker banerne også overraskende varierede indtil videre. Virker som om udviklerne har tænkt meget over pacing, så jeg skal nok vente lidt med at kritisere spillet for at være ensformigt.

Et langt støre problem jeg har med spillet er rent teknisk. Er jeg virkelig den eneste der har et ekstremt stort issue med input lag? Vi snakker ikke bare et par frames, vi snakker inputs der ender med at sejle fuldstændig rundt og få det til at føle som om både dine føder og kameraet/sigtet glider på is.
Umiddelbart er det ikke slemt når jeg starter spillet (omend stadig synligt), men jo længere jeg spiller, jo værre bliver det. Nogle gange kan jeg spille en hel bane uden problemer, andre gange begynder det halvvejs igennem en. Starter jeg spillet forfra, bliver problemet ved med at være der, men slukker jeg konsollen og starter den forfra, holder det op. Har aldrig oplevet det i nogen andre spil.
Det virker dog som om det har mere med PS4'en at gøre end selve spillet, men det er lidt svært at pejle sig ind på, for når først det er slemt, bliver det meget tydeligt endnu værre i perioder med meget action i spillet, og performance dropper.

jaes>
- Alt dlc er nu gratis

Det forklarer den absurd store patch download, selv for Sony standarder. Skal man aktivt ind og hente det på PSN store, eller er det med i patchen? Jeg ved ikke helt hvad DLC'en går ud på. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-18 18:07, rettet 16/07-18 18:17 
Jeg er meget generet af input lag i spil, hvorfor jeg også valgte at springe PS4-versionen af Prey over. Jeg oplevede intet af slagsen i Doom da jeg spillede det, men jeg vil naturligvis ikke afvise at der siden dengang har sneget sig en bug ind i spillet.

Edit:
Igen må jeg stille spørgsmål ved dit forhold til patches. Har du nogensinde hørt om Xbox One? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/07-18 18:44 
Jeg har lige spillet hele vejen gennem Prey og har ikke oplevet nogen problemer med det overhovedet. Problemet var i Doom både da jeg spillede uden patch og efter. Og det er voldsomt fremtrædende, du ville ikke have været i stand til at overse det.

Ps. nope jeg har ikke hørt om Xbox One når det kommer til patches. Lyder som om jeg skal være glad for det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-18 18:55 
Prey på PS4 skulle svjh være forbedret, men ikke på niveau med Xbox-versionen.

Dishonered 2 skulle også have tydelig inputlag så det er åbenbart en force hos Arcane :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/07-18 21:11 
Doom er ikke lavet af Arkane :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-18 21:19 
Nej men det er Prey og Dishonered da :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 16/07-18 23:20 
Prey er svjv baseret på CryEngine, mens Dishonored 2 kører på deres Id Tech 5 baserede Void engine. Det er spøjst hvorfor begge døjer med input lag, Prey og D2 blev også lavet i to forskellige lande, henholdsvis Austin og Lyon. Så mystisk er det.

På PC har alt dog været herligt.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 16/07-18 23:57 
Konsolkongen>
Nej men det er Prey og Dishonered da :p

Men det er Doom der har et stort problem med input lag. :) Som sagt oplevede jeg intet i Prey.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-18 00:01 
Det har været kendt siden launch at det var et problem i Prey og Dishonored 2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/07-18 08:32 
Kendt shmendt. Prey er fint, Doom 4 er tæt på uspilleligt. Jeg har svært ved at gøre det mere klart end det. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-18 09:49 
Jeg skal gerne prøve at installere det igen hvis du vil have min mening, om det er en bug der er kommet til senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/07-18 10:03 
@Sumez: Har du prøvet at gå i dashboard (eller andet spil) når problemet opstår i Doom, for at teste om det er controlleren eller konsollen er gået i ged.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-18 10:10 
Nogle gange fungerer sensitivity-slideren som en input lag on/off switch i spil. Kan ikke huske om det var nødvendigt at ændre på i Doom, men prøv at sætte den op.

Det forklarer dog ikke hvorfor det skulle blive værre jo længere du spiller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-18 10:50, rettet 17/07-18 11:36 
Version 1.11 installeret her. Absolut ingen inputlag whatsoever. Men jeg forstår hvad du mener i forhold til aimet, skru Look Smoothing ned, så løser det alt for dig ;)

EDIT: Jeg vil også klart anbefale at skifte button layout til Tactical, så du kan hoppe imens du sigter, det gør en virkelig stor forskel :)

EDIT 2: Ingen forskel i 1.12 heller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/07-18 23:05 
Sumez>
jaes>
- Alt dlc er nu gratis

Det forklarer den absurd store patch download, selv for Sony standarder. Skal man aktivt ind og hente det på PSN store, eller er det med i patchen? Jeg ved ikke helt hvad DLC'en går ud på. :P

Jeg er ikke så meget inde i, hvordan DLC'en fungerer i praksis, men Arcade Mode lyder som en sjov måde at genspille det på.

https://www.eurogamer.net/articles/2016-10-31-dooms-new-arcade-mode-is-doom-at-its-best
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-18 01:37 
DLC'en er næsten udelukkende multiplayer relateret. Derfor de valgte at gøre den gratis, for ikke at fragmentere brugerbasen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/07-18 14:52, rettet 25/07-18 14:53 
Konsolkongen>
Version 1.11 installeret her. Absolut ingen inputlag whatsoever. Men jeg forstår hvad du mener i forhold til aimet, skru Look Smoothing ned, så løser det alt for dig ;)

Fik aldrig svaret på det her, men tak for det tip, det gjorde virkelig en kæmpestor forskel, at sætte "smoothing" fra 100% ned til 0%!

Inputlag er der stadig, det er tydeligt at se, men det havde slet ikke samme absurde indflydelse på hvordan jeg spillede, og det føltes ikke længere tiltagende gennem en længere session. Tror ikke jeg kunne have holdt ud at spille spillet gennem uden denne ændring.

Alt i alt et rigtig sjovt spil, men som allerede nævnt gør konceptet at det bliver ekstremt ensformigt. Den eneste type fjende der reelt set gør noget for at påvirke din strategi væk fra en simpel "bevæg dig hele tiden og smid eksplosioner i ansigtet på fjenderne", er til gengæld så voldsomt irritererende at spillet uden tvivl havde været bedre uden, mest bare pga. hvor åndssvagt bullet spongey den er.

I sidste ende har jeg holdt nok af spillet til at vende tilbage efter jeg færdiggjorde det, for lige at få de sidste collectibles, challenges og våben-opgraderinger med.
Spillets (få) boss-kampe var også et overraskende højdepunkt! Det er sjældent jeg er stødt på noget der minder om veldesignede bosskampe i et FPS-spil, så det fortjener ros.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-18 15:03 
Hvis du stadig har inputlag så er der altså noget andet galt hos dig, eller dit TV lagger for meget.

Når man skyder så sker det absolut instant, uden nogen form for delay. Og her er aimet taget helt ud af sammenligningen.

Sættes smoothing for lavt, synes jeg det bliver umuligt at spille. Men allerede ved 70-80% er problemet løst og det føles super snappy at spille :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/07-18 15:36 
Ja okay, jeg prøvede nok omkring 70-80% først, og det hjalp lidt, men var stadig ubehageligt. 0% gør spillet langt mere behageligt at spille i min bog.

Det er et plasma-TV, så lidt lag er der jo, men har aldrig oplevet det mærkbart i andre spil. Har bl.a. spillet Futari med samme præcision som jeg gør på PCB, tænker det er et spil hvor forskellen burde være ret tydelig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/08-18 22:19 
DOOM Eternal gameplay reveal...

https://youtu.be/vvMvt-4-gl8
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-18 22:42 
Yay! :O

Grapling hook og DS-style invasions. Fedt de prøver noget nyt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/08-18 09:11 
Doom Eternal er også et helt nyt spil, og ikke en udvidelse til Doom 4/2016 :) Det har de slået fast.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-18 12:20 
Jeg har da heller aldrig sagt andet? :P
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/08-18 14:34 
Men det her er Doom tråden :P Men kan godt forstå forvirringen, det ligner det sidste spil meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-18 14:54 
Der er ingen der er forvirrede? :D

Jeg har hele tiden vidst at det var et nyt spil. Så Bethesdas E3 præsentation.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/08-18 14:58 
Ja det blev udmeldt på E3 :)
SumezSumezSkrevet 11/08-18 14:59 
Så er du bare kommet til at poste det i den forkerte tråd :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/08-18 15:02 
Nope, det er ikke unikt eller nyt at poste om annoncering/nyt om opfølgere i en eksisterende tråd :)
enfenenfenSkrevet 12/08-18 21:57, rettet 12/08-18 22:03 
Hvis det er et nyt spil, burde det da have sin egen tråd. Ellers kunne tråden jo egentligt bare hedde "Doom" :)

Ligner mere af det samme. Heldigvis var det forrige "new Doom" ret godt. Så jeg ser frem til det.
What is the Matrix?
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig