X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Doom 4


Svar
enfenenfenSkrevet 28/02-12 19:30 
Der går rygter om, at spillet er blevet cancelled.

Samtidigt er der lækket nogle billeder på nettet, der angiveligt skulle være fra Doom 4. Jeg tvivler dog på relationen, da billederne ikke minder om noget fra det gamle Doom univers.

Doom 4 cancelled?
What is the Matrix?
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-16 00:02 
Man kan også fjerne motion blur hvis man altså har et tv der ikke allerede tilføjer en masse af den slags :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/05-16 00:35 
De ved lige hvad deres publikum vil have. Vælg mellem følgende to mods til din assault rifle:

Zoom med L2 a la moderne FPS
Eller fyr fucking minimissiler af.

Gad godt se stats på hvor mange der vælger det første.
JmogJmogSkrevet 19/05-16 00:45, rettet 19/05-16 02:38 
Hot tip (haha). Hop i lavaen i Foundry. I vil elske id for hvad der sker.

Edit: Her kommer lige et par gameplayvideoer jeg optog. Jeg er ikke helt fortrolig med styringen endnu, men det skulle gerne være over Polygon-niveau ;-)

Mange fjender på lille område:
https://youtu.be/bc5v7li5sdY

Arenakamp med brug af forskellige våben:
https://youtu.be/M_Sq-9C4w2s
slk486slk486Skrevet 19/05-16 08:29 
Beano>
Jeg køber ofte kina-skrammel og tager typisk 3-4 uger at nå frem, nogle gange hurtigere ;)

Damn, har aldrig fået noget hurtigere end 6 uger fra Kina :/
j/k
enfenenfenSkrevet 19/05-16 08:31 
Jmog>Man kan i øvrigt slå chromatic aberration fra på konsol og stille på på FOV. Sidstnævnte er godt nok sjældent.

Indstilling af FOV er i hvert fald meget brugbart i multiplayer. Benyttede mig af det i QW og Quake 3.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 19/05-16 13:39 
Sad og spillede det long time i går. Det er det mest fantastiske spil. Jeg elsker det!! :O
Bashful Neophyte
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 19/05-16 15:29 
jaes>
- Lidt ærgerligt at man ikke kan slå objective markers fra på kortet.

Er det ikke fordi du både skal slå Compass og Objective Markers fra på samme tid ?


Hidtil har jeg ikke oplevet nogle nævneværdige kritik punkter. Der var en del screen tearing inden updaten, endten er det fikset ellers går det bare for stærkt til jeg bemærker det.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
jaesjaesSkrevet 19/05-16 18:37, rettet 19/05-16 20:01 
Det har jeg prøvet - ting man kan samle ses stadig på kortet når man er i nærheden. Men jeg fik kaldt det objective markers (rent gæt dengang), det er muligt at missionsmål ikke kan ses på kortet.

Men kompasset er nu meget rart at have slået til, til gengæld kan jeg anbefale at slå objective markers fra. For i dag kom jeg forbi hvad der kan kaldes en mikro-puzzle, og objective markers gør at man ved præcist hvad man skal interagere med, så det spoilede lidt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-16 12:53 
Jeg har bestilt Doom og ser meget frem til at modtage det :)

Hvordan er sværhedsgraden i singleplayer? Er det meget lig alle andre moderne FPS'ere, eller er det klassisk svært. Skal jeg tage den på normal eller hard er spørgsmålet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/06-16 12:57, rettet 05/06-16 12:57 
Jeg spiller på normal og jeg synes det er sværere end andre FPS-spil (men tilpas). Sværhedsgraden kommer af flere ting:

Du kan bevæge dig meget hurtigt og spillet forventer at du gør det konstant. Der er ingen regen-health - du får health af at gå lige i flæsket på fjenderne. Fjenderne er ganske aggressive og går efter dig.

Det er skønt!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-16 12:57 
Jep, det er også præcis dét du nævner jeg er så klar på :) Er der mulighed for at sætte sværhedsgraden op i spillet uden at skulle starte forfra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 05/06-16 13:41 
Jeg får spanket min røv på de højere sværhedsgrader og synes ellers jeg ikke er helt ringe til fps spil.

Elsker det! :D
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 05/06-16 16:35 
Sværhedsgraden i Settings er lidt specielt. Du kan skifte mellem de tre første sværhedsgrader frit, hvoraf nr. 2 er Default/normal. Nr. 4 og 5 er ikke en del af settings, men siden 4 også kan vælges fra start, gætter jeg på, at du godt kan skifte ned til 3 men ikke tilbage igen til 4. Nr. 5 er locked og vist en slags survival mode.

Jeg vil også sige, at 2 nok er passende til at starte med. Efter min erfaring spiller de fleste på 2 eller 3 første gang, og det lader til at de fleste der vælger 3 er pc-spillere.

Noget andet ved Settings jeg har lagt mærke til der kan nævnes: Jeg indstillede Gamma som spillet foreslog første gang jeg startede spillet (på PS4), og det var vildt mørkt. Først tænkte jeg, at spillet nok bare var horror-agtigt ala Doom 3, men kunne senere se på videoer, at det slet ikke skulle være så mørkt, så skruede en del op for Gamma. Kan selvfølgelig være, at jeg har overset noget da jeg satte det op.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-16 16:59 
Tak for info. Mht. Gamma så plejer jeg gerne at lade den stå på default i alle spil efterhånden, også selvom jeg kan ane de ting de skriver man ikke må kunne se. Stiller jeg den ned så er det i alle tilfælde blevet for mørkt.

Jeg har mit TV indstillet korrekt, så jeg formoder at default i spil er det optimale i forhold til den standard jeg har indstillet TV'et efter. Det plejer også at fungere fint, men man kan så undre sig over hvorfor de billeder man indstiller spillene efter giver helt skæve resultater :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/06-16 17:51 
Så fint ud på default på både mit tv og projektor.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-16 23:53, rettet 07/06-16 23:54 
Har spillet det lidt her til aften. Valgte Ultra violence som sværhedsgrad. Det virker som et fint valg. Kampene er sjove og jeg dør en gang imellem hvilket er forfriskende. Jeg valgte endda ammo cap upgrades de to første gange, bare af frygt for at health upgrades ville gøre det nemmere :)

Jeg opdagede en rigtig ærgerlig bug i spillet, som jeg kunne forestille mig er gennemgående igennem hele campaign.
Hvis man finder en secret og dør efter, så kan man ikke længere unlocke den secret når man besøger stedet igen. Den tæller heller ikke stadig i dine collectibles for banen. Det kan altså være umuligt at gennemføre 100%, skulle man dø :(

I dette tilfælde var det den secret i 3. bane hvor man finder rocket launcher'en. Efter jeg reloadede checkpoint havde jeg stadig våbnet, men banens secret talte ikke længere. Heller ikke da jeg besøgte stedet igen, hvor våbnet lå endnu...

Det er rigtig dumt. Ved næsten ikke om jeg orker gå efter challenges nu. Synes i øvrigt heller ikke jeg kunne få curb stomps til at virke på de infected personel-fjender, selvom jeg tilsyneladende gør det rigtigt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/06-16 09:50 
Det må da være en bug?
j/k
jaesjaesSkrevet 08/06-16 17:21, rettet 08/06-16 17:34 
Har ikke hørt om en gennemgående secrets bug, så det tror jeg ikke du behøver frygte.

Prøv evt. at genstarte missionen frem for at reloade - missioner kan genspilles og alt man opnår lægges til det man allerede har lavet på banen; det er en slags pseudo-game+. Man behøver vist ikke engang at gennemføre missionen for at nye secrets registreres (nogle af de andre elementer kræver tilsyneladende at man gennemfører missionen eller når til næste checkpoint).

Hvis det ikke virker er det selvfølgelig surt, men mon ikke det bliver patched, så folk der går efter 100% ikke bliver tossede (hvis vi taler promiller det går udover, kan det selvfølgelig være det ikke bliver rettet).

EDIT: Har ikke selv bevidst forsøgt at lave curb stomps, men de skal stagger først og man skal pege mod dem. Prøv at hop fra noget for at opnå højde og/eller brug double jump.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-16 18:49 
Det var dét jeg prøvede :) Double jump har jeg endnu ikke fået, men jeg kunne fint gøre det på de lidt større fjender, bare ikke de infected. Synes det var en lidt træls challenge så tidligt i spillet, hvis det ikke er til at gøre uden double jump og man først får det senere :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 08/06-16 22:23, rettet 08/06-16 22:31 
Jeg har set videoer af folk gøre det uden double jump (fra kasser, rækværk osv.), så med mindre dit spil har en underlig bug, så er det muligt :)

EDIT: Ah, ja, du skriver, at det har virket på andre fjender - kan ikke huske om det var infected jeg så, men i den ene video var det om ikke andet ikke en stor fjende. Enten infected eller nummeret større.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-16 22:33 
Der er et sted i banen hvor der er et rum man kan hoppe ned i med tre infected. Jeg prøvede adskillige gange at få det til at virke, men det lykkedes aldrig en eneste gang, og det skal gøres tre gange... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-16 23:37, rettet 09/06-16 23:41 
Kan man vende tilbage til tidligere baner og klare challenges, for så at få sine weapon upgrades med over i de senere baner?

Altså, hvis jeg f.eks. er i bane 7 og hopper tilbage til bane 3 for at få weapon points, og jeg bruger disse point. Har jeg så upgrades når jeg vender tilbage til bane 7?

Jeg kan virkelig ikke finde ud af at lave de curbstomps på infected, overhovedet. Med mindre man finder jump boots senere i banen og det bliver så meget nemmere med dem...
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 10/06-16 23:21 
Ja, alt du går tilbage og laver skulle gerne blive registreret - secrets, upgrades, challenges osv.

Det er vist så lidt forskelligt fra type til type om det registreres med det samme, eller om man skal nå til et checkpoint (eller måske slutte banen, men det giver ikke helt mening - til et checkpoint burde være det længste man skal spille).

Har set det beskrevet før, men kan ikke huske alle detaljer, så prøv evt. at google.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-16 22:31, rettet 11/06-16 22:31 
Det er da noget buggy lort det her. Spillet crashede tre gange når jeg prøvede at loade mit save fra bane 3. Der er ingen mulighed for at starte bane 3 forfra fra menuen, så det var fra bane 2 eller eller helt forfra, hvis det altså ikke havde lykkedes nu 4. gang... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 11/06-16 23:26 
Det er utroligt, så uheldig du kan være med dine spil, konsoller og kundeservice. Jeg har ikke oplevet problemer med Doom (PS4 udgave), og har lige færdiggjort den første del på Mars og startet på Hell banerne. Har ikke set bugs eller crashes endnu, og synes spillet performer fremragende.
JmogJmogSkrevet 11/06-16 23:55 
Er nået til Helvede og jeg har heller ikke oplevet nogen bugs.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-16 02:37 
Jeg spillede videre uden problemer. Er også nået til helvede nu. Efter at have fået double jump så kan jeg lave curb stomps på alle fjender ca 9/10 gange jeg prøver, så jeg vil næsten vove at påstå at det må ha' været umuligt uden. Går ud fra at man beholder double jump hvis man går tilbage til de tidligere baner for at finde secrets og klare challenges, ellers er det som sagt grænsende til umuligt at udføre :)

Spiller stadig på Ultra Violence. Er død en masse gange, men har endnu ikke siddet fast nogen steder. Det er en rigtig rar følelse at man nogle gange er nød til at stramme sig lidt an for at komme forbi et område :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 12/06-16 11:55 
Jeg har set adskillelige skrive på Neogaf, at secrets kan klares med de midler man har til rådighed på tidspunktet. Jeg ved ikke med challenges, men det skulle være meget mærkeligt, hvis de ikke tilsvarende kan klares første gang man støder på dem. Kan være du er stødt på en bug.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-16 12:04, rettet 12/06-16 12:13 
Ja det er da ikke usandsynligt, men det er også i mission 4 at man skal curb stompe imps på samme måde. Det har jeg heller aldrig fået til at lykkedes uden double jump :/

Måske timing bare er latterlig tight, men det synes jeg slet ikke giver mening når vi snakker en challenge så tidligt i spillet, og når næsten alle de andre nu har været latterligt lette.

Nu testede jeg lige. Man har double jump hvis man går tilbage, samt alle våben. Så no worries :)
Håber bare ikke at det har nulstillet min progress i første hell bane :p

Nevermind til det hele. Det er da mig der er en kæmpe spade. Jeg tog fejl af possessed soldiers og "the possessed" som jeg troede det var...
Typisk :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 12/06-16 12:14, rettet 12/06-16 12:16 
Nu er jeg i hvert fald nysgerrig, så vil nok prøve at gå tilbage og tjekke på et tidspunkt :)

Apropos challenges, så synes jeg rune challenges indtil nu er ret sjove - minder lidt om challenges i TimeSplitters 2 :)

EDIT: Jeg går så ikke tilbage og tjekker alligevel :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-16 12:24, rettet 12/06-16 12:26 
Ja rune challenges er ret sjove. Kunne især godt lide den hvor man skulle dræbe imps for at kunne bevæge sig.

Det kan være at spillet heller ikke crashede tre gange i går, at det bare er noget jeg bilder mig ind det hele :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-16 13:29 
Nå, men spillets secrets er i hvert fald buggy as fuck. Det her oplever jeg også:
http://www.gamefaqs.com/boards/819505-doom/73755074
Har lige brugt en halv time på at lede efter noget jeg allerede havde fundet. Det er altså umuligt for mig at gennemføre spillet 100%.
Jeg er ligeglad med atrophements, men jeg har indtil nu syntes at secrets var sjove at gå efter. Må ærligt indrømme at lysten til at spille videre nu er en del mindre :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 13/06-16 20:40 
Der er kommet en demo til alle platforme. Den er kun tilgængelig under E3.
http://help.bethesda.net/app/answers/detail/a_id/34522
enfenenfenSkrevet 17/06-16 21:06 
enfen>

Thanks. Ordered :)

Og modtaget i dag :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 17/06-16 21:12 
Også her :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-16 22:50, rettet 18/06-16 22:51 
Det er altså hidsig god underholdning. Her er noget lategame (men uden spoilers) footage jeg fangede sidst jeg spillede. Spiller som sagt på Ultra Violence og dette sted var klart det sværeste i spillet endnu. Det gjalt godt nok om at holde tungen lige i munden, og jeg nåede nok at dø en 7-8 gange før jeg klarede det. Elsker det! :D

https://www.youtube.com/watch?v=mSelrqcszeI

En skam at PS4 ikke optager ved 60frames. Det er klart maskinens mest imponerende spil. Bevares, Uncharted 4 er måske en Kenneth flottere, men Doom kører dobbelt så godt. Jeg er også meget imponeret over måden fjenderne bevæger sig og reagerer realistisk på omgivelserne og hvor de bliver skudt henne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/06-16 23:32 
Mere SP-indhold er heldigvis 99% bekræftet af ham Marty-gutten fra id :)

Der skulle også komme deathmatch (udover i Snap Map), men ved ikke om det kun gælder folk med season pass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-16 02:23 
Så kom jeg igennem spillet. Det var godt nok tough hen mod slutningen flere steder. Præcis som jeg gerne ville have det.
Døde mange gange, men altid fordi jeg ikke spillede godt nok. Man blev virkelig presset :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
LarsGLLarsGLSkrevet 20/06-16 15:37 
Jeg er også vildt godt underholdt. Spiller selv på Hurt Me Plenty (normal, vistnok), men jeg fornemmer, at jeg godt kan klare en omgang på vanskeligere niveau. Hvordan giver den øgede sværhedsgrad sig til udtryk? I Konsolkongens video ser det umiddelbart ud til, at fjenderne skal have nogenlunde samme antal træffere som på normal.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-16 16:30, rettet 20/06-16 16:37 
Fjenderne er mere agressive og de gør langt mere skade, jeg tror også der er flere af dem(?). Jeg løb et par af banerne igennem på nemmeste efter gennemførsel, for at finde de sidste collectibles jeg manglede, det var næsten som at spille med cheat codes, man tog virkelig næsten ingen skade.

Nu var jeg så godt i gang, at jeg lige så godt kunne gå efter at få alle atrophements (førnævnte bug havde ingen indflydelse på dette), hvor den eneste svære var den hvor man skal spille igennem første bane på Ultra Nightmare (ét liv, og så restarter spillet...). Det tog alligevel nogle forsøg. Her skal man ikke rammes meget mere end to-tre gange af præcise skud og så er det game over :D

Video her:
https://www.youtube.com/watch?v=GG6azEApchI

Musikken mangler da jeg valgte at høre min egen fra USB harddisk imens ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/06-16 09:33, rettet 23/06-16 09:34 
Jeg prøvede demoen på den svære at de sværhedsgrader der var tilgændelige (kan se der var to der var låst, men den jeg valgte kvalificerer sig vist stadig som "hard"), og spillet skuffede absolut ikke. Det var alt hvad jeg havde håbet på, ikke noget reloading, ikke noget rekyl, masser af hoppen omkring, dodging og hurtig action. Glory Kill systemet fungerer meget bedre end jeg havde håbet på.

Jeg synes dog det var meget svært. Ikke på nogen slem måde, dog. Modsat mange andre nyere FPS'er, synes jeg konstant level designet var gennemtænkt nok til at jeg ikke blev røvrendt medmindre jeg selv godt kunne se hvad jeg gjorde forkert. Der var godt nok flere steder hvor jeg ikke havde nogen som helst idé om hvad der ramte mig, og især eksplosionerne fra diverse tønder rundt omkring havde nok lige lovlig høj radius på deres "friendly fire" (men lader til at det kan blive fikset med nogle upgrades), men selvom jeg døde utallige gange, var det hele tiden lige i ilden igen uden at miste modet.

Det der bekymrer mig bare er at det her jo kun var de tidligste par baner i spillet, og fjenderne var begrænset til nærmest kun zombier og imps, så jeg ved ikke om det er dumt at vælge den samme sværhedsgrad når jeg får det fulde spil. Det er meget mere tilfredsstillende at spille når hver kamp er en udfordring, men er også bange for at løbe ind i sekvenser senere i spillet som decideret er alt for svære for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 23/06-16 10:02 
I så fald Sumez, så kan sværhedsgraden justeres, også inde i spillet.
Doom 4 er på alle måder et fantastisk spil :-D, så glæd dig til den fulde oplevelse.
SumezSumezSkrevet 23/06-16 10:03 
Det er jeg for stolt til. Jeg ser intet formål i at vælge hard hvis jeg ikke går hard all the way :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/06-16 11:24, rettet 23/06-16 11:24 
Bare hold dig i bevægelse konstant. Hvis du vælger tactical controller layout kan du hoppe på L1, det gør verdens største forskel at du kan hoppe og sigte samtidig.

Det kræver lidt tilvænning, men forskellen var tydelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/06-16 11:56 
Lyder fornuftigt. Lidt som [ikke] at have dash på face buttons i Mega Man X-spillene :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/11-16 09:11 
Gratis update med bl.a. arcade mode...

http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-31-dooms-new-arcade-mode-is-doom-at-its-best
enfenenfenSkrevet 01/11-16 09:20 
Det fungerer faktisk ok, hvis man er færdig med singleplayer campaign. Har kun prøvet 2-3 baner i Arcade. Det er ret hæsblæsende, hvis man går efter de høje scorer :)
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 01/11-16 09:21 
Det spil fremstår mere og mere sympatisk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 01/11-16 09:47, rettet 01/11-16 09:47 
GOTY edition kan kun komme for langsomt! :)
j/k
jaesjaesSkrevet 01/11-16 13:44 
Vær at bemærke, når vi taler opdateringer til spillet, så har det også fået deathmatch/FFA (har dog ikke prøvet endnu) :)
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig