X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Doom 4


Svar
enfenenfenSkrevet 28/02-12 19:30 
Der går rygter om, at spillet er blevet cancelled.

Samtidigt er der lækket nogle billeder på nettet, der angiveligt skulle være fra Doom 4. Jeg tvivler dog på relationen, da billederne ikke minder om noget fra det gamle Doom univers.

Doom 4 cancelled?
What is the Matrix?
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 12/05-16 20:18 
Som jeg skrev.... #sløs. Ikke så meget at diskutere :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 12/05-16 20:43 
;)
slk486slk486Skrevet 12/05-16 22:07, rettet 12/05-16 22:07 
Det er ikke spor sløs, bare tidspres. Big difference. Gør det bestemt ikke ok, men det ligger skylden det rigtige sted :)
j/k
RaGeRaGeSkrevet 13/05-16 22:44 
Underholdende spil indtil videre, men grafikken sparker ikke benene væk under mig.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 14/05-16 03:03, rettet 14/05-16 03:34 
Stadig næsten ingen anmeldelser, men mine indtryk efter ca. 3 timer med PS4-versionen er ret positive.

- Ca. 70% old school og 30% moderne

- Føles nærmest som en blanding af Doom 2, Quake 1 og 2 og 20% nyt (har dog ikke spillet de sidste to meget)

- De løj ikke, da de sagde bevægelse = overlevelse

- Kan godt mærke FPS de senere år er langsomme - er død ca. 10 gange på normal sværhedsgrad, og sad faktisk spøjst nok og savnede mus/tastatur, men det går bedre efter lidt tilvænning (styringen fejler ikke noget, bare mig som ikke er vant til hurtige FPS på konsol)

- Lidt ærgerligt at man ikke kan slå objective markers fra på kortet, men generelt ødelægger de moderne tiltag tilsyneladende ikke det store, men lidt tidligt at konkludere alt for meget på dette

- Der er en del fokus på melee, og Glory Kills er i øvrigt ret integreret i spillet - man får (mere?) health end uden at bruge dem, og vist nok kan de også opgraderes. Synes GK er et fint nok tiltag - der er noget risk/award over det indtil nu
JmogJmogSkrevet 14/05-16 03:14 
Har ikke spillet det endnu, men man får vist også ammo af at lave drab med motorsaven. Jeg synes det lyder som en god ide at de motiverer spilleren til den slags.
jaesjaesSkrevet 14/05-16 03:26, rettet 14/05-16 03:30 
Ja, og den bruger brændstof, så de har leget lidt med formlen. Er glad for, at det ikke bare er Doom 1 og 2 om igen. Opgraderingerne gør fx også spillet til noget lidt andet.

EDIT: Men for tidligt at sige, om opgraderingerne som helhed fungerer godt.
BeanoBeanoSkrevet 14/05-16 07:26 
Glory Kills er en ok ide og godt lavet men alt for nemt at udføre, så det udvandes imo. Ret sjovt spil ellers ;)
SumezSumezSkrevet 14/05-16 07:39 
objective markers

:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 14/05-16 08:03 
What's the deal? De umiddelbare reaktioner er rimelig positive. Alligevel har pressen ikke haft adgang til review-kopier inden udgivelsen. Ingen, heller ikke Gamestop ell. IGN.

Det plejer normalt at være symptomet på et lorte-spil men åbenbart ikke...?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 14/05-16 09:50 
Det kan være et dårligt tegn. Men det kommer an på om de lyver eller ej, når de begrunder det med at de ikke vil have pressen anmelder multiplayer baseret på en periode der ikke er repræsentativ for hvad forbrugerne vil opleve (tomme servere vs. massiv serverload. Næsten ingen snap maps versus mange).

Det ser ud som om det til en forandring ikke var en dårlig undskyldning.
millenniummillenniumSkrevet 14/05-16 11:38 
Jo men selv pressen er begyndt at tage højde for det, men deres review-in-progress artikler. :)
The medium is the message.
tastasSkrevet 14/05-16 11:55, rettet 14/05-16 11:56 
jaes>
Stadig næsten ingen anmeldelser, men mine indtryk efter ca. 3 timer med PS4-versionen er ret positive.

- Ca. 70% old school og 30% moderne

- Føles nærmest som en blanding af Doom 2, Quake 1 og 2 og 20% nyt (har dog ikke spillet de sidste to meget)

- De løj ikke, da de sagde bevægelse = overlevelse

- Kan godt mærke FPS de senere år er langsomme - er død ca. 10 gange på normal sværhedsgrad, og sad faktisk spøjst nok og savnede mus/tastatur, men det går bedre efter lidt tilvænning (styringen fejler ikke noget, bare mig som ikke er vant til hurtige FPS på konsol)

- Lidt ærgerligt at man ikke kan slå objective markers fra på kortet, men generelt ødelægger de moderne tiltag tilsyneladende ikke det store, men lidt tidligt at konkludere alt for meget på dette

- Der er en del fokus på melee, og Glory Kills er i øvrigt ret integreret i spillet - man får (mere?) health end uden at bruge dem, og vist nok kan de også opgraderes. Synes GK er et fint nok tiltag - der er noget risk/award over det indtil nu

God beskrivelse. Jeg bed også mærke i, at man var nød til at holde sig i bevægelse konstant og hele tiden forsøger at dodge fjernernes skud mens man forsøger at arbejde sig tæt på en fjende for at lave et glory kill og på den måde få health. Syntes faktisk der er et fedt flow i kampene og det var tiltrængt (for mig) med et spil hvor man netop ikke skal søge ud af combat hele tiden for at regen health (ikke at der er noget i vejen med det design, men bare dejlig afveksling at der ikke er i dette), men hvor man skal søge ind i combat hele tiden for at _få_ health. Fedt :)

Jeg spiller også på normal og blev også ret hurtigt overrasket over hvor hurtigt man kunne falde i health hvis man ikke passer på, hvilket igen gør, at man virkelige hele tiden kigger om efter en fjende samtidigt med at man leder efter de hjørne og lokations hvor man kan bevæge sig hen efter weapon og health pickups.

Jeg er selv rigtig glad for de gamle Quake spil, og det her lugter jo ret kraftigt af dem i flow og feel, så thumbs up herfra :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
jaesjaesSkrevet 16/05-16 02:40, rettet 16/05-16 02:46 
Damn, det kommer til at tage lidt tid det her. 10-11 timer inde, og jeg kun på mission (bane) 4 ud af 13. Selv hvis der er et par korte baner i mellem, og med mine nu øgede skills og bedre strategi, kommer jeg nok over 20 timer. Selvom spillet indtil nu er vildt godt, er det måske i overkanten. De fleste bruger dog 10-15 timer lader det til, så det skal ikke ses som kritik.

Beano>
Glory Kills er en ok ide og godt lavet men alt for nemt at udføre, så det udvandes imo.

Jeg synes, det er en fordel, at det er nemt, men hvis du taler om, at de er overpowered, så måske en anelse i starten. Ca. fra mission 3 synes jeg, det falder i hak.

Sumez>
objective markers
:(

Udforskningen er klart det mest strømlinede ved spillet, men det er ikke så galt i praksis. Se det som, at der i de gamle Doom-spil var ét missionsmål per bane - at finde udgangen - og her er der 3-4 stykker. Og da de er ultra simple på samme måde som at finde udgange, skal objective markers ikke ses så meget som hjælp, men som at det forhindrer kedsomhed, da missionerne er en mindre del af spillet. De fungerer mere som fremdrift.

Der er stadig ting at finde selv på banerne. Flere af de ting man kan samle vises dog også på kortet (her når man er nogle få meter fra dem; keycards og de fleste secrets vises heldigvis slet ikke), men det er ikke altid helt lige til at finde frem til dem - der skal udforskes yderligere.

tas>
Syntes faktisk der er et fedt flow i kampene og det var tiltrængt (for mig) med et spil hvor man netop ikke skal søge ud af combat hele tiden for at regen health (ikke at der er noget i vejen med det design, men bare dejlig afveksling at der ikke er i dette), men hvor man skal søge ind i combat hele tiden for at _få_ health. Fedt :)

Helt klart. En fra Neogaf beskrev det ret godt: " It's a really interesting take on the idea of vampiric health regeneration."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/05-16 02:44 
Polygon er jo kendt for deres forkerte meninger og clickbait artikler, men som en interessant ny trend er de også begyndt at spille spil SÅ dårligt at man kun kan blive ophidset. Jeg mener, jeg er rimeligt dårlig til spil, men jeg mistænker dem for med vilje at spille så dårligt i denne doom video med vilje, for at få folk til at dele den... Jeg er ihvertfald hoppet i med begge ben. Se her:

https://youtu.be/9yYp8ZeQ-I8
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/05-16 03:03 
"Comments are disabled for this video."

Alligevel et klogt valg fra deres side. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 16/05-16 04:09 
Vi kan jo ikke alle være lige gode til spil, men jeg håber ikke den person er anmelder af FPS-spil. Vurderinger af sværhedsgrad og styring er jo ubrugelige, hvis vedkommende ikke kan finde ud af dual stick styring.
BeanoBeanoSkrevet 16/05-16 05:55 
Darkbeat>
Polygon er jo kendt for deres forkerte meninger og clickbait artikler, men som en interessant ny trend er de også begyndt at spille spil SÅ dårligt at man kun kan blive ophidset. Jeg mener, jeg er rimeligt dårlig til spil, men jeg mistænker dem for med vilje at spille så dårligt i denne doom video med vilje, for at få folk til at dele den... Jeg er ihvertfald hoppet i med begge ben. Se her:

https://youtu.be/9yYp8ZeQ-I8

Jeg tror ikke de er så gode til at være dårlige til spil, dette er ægte talentløshed.
millenniummillenniumSkrevet 16/05-16 07:34 
Jmog>
Vi kan jo ikke alle være lige gode til spil, men jeg håber ikke den person er anmelder af FPS-spil. Vurderinger af sværhedsgrad og styring er jo ubrugelige, hvis vedkommende ikke kan finde ud af dual stick styring.

Sikker på vedkommende ikke spiller med D-pad....? :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/05-16 13:44 
Her er en fin opsummering af ovenstående video: https://www.youtube.com/watch?v=d3pQ0oO_cDE

Jeg er pt i gang med Wolfenstein: The New Order, og må indrømme at det nok også ser nogenlunde sådan ud når jeg spiller det. Det virker bare ikke som et spil der er lavet til controller. Især den der ekstreme mængde rekyl næsten alle våben har, gør det virkelig besværligt at styre uden en mus til at modarbejde det. Jeg håber ikke Doom 4 er ligeså slem med den slags? En ting de for min skyld også meget gerne må have sprunget let henover er reloading.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/05-16 14:35 
Der er ikke reloading i Doom 4 ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 17/05-16 14:38, rettet 17/05-16 14:38 
+1
Jeg bliver mere og mere hooked på det spil jo mere jeg ser fra det. Kommer det ikke på tilbud snart?
Hvad med rekyl [på de automatiske våben] i konsoludgaven?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-16 14:50 
Intet problem bedømt ud fra multiplayer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/05-16 14:57 
Har ikke spillet release udgaven, men havde, ligesom Konsolkongen, ikke noget at bemærke i alphaen.
j/k
jaesjaesSkrevet 18/05-16 02:20, rettet 18/05-16 03:10 
Der er heller ikke nævneværdig rekyl i det færdige spil. Savner dog mus/tastatur indimellem, men kontrollen er bestemt acceptabel (det er mit første skydespil til PS4, så kan ikke sammenligne).

I forlængelse af ovenstående:
Har Sonys stationære konsoller generelt lidt dårligere sticks end Microsofts ditto? Synes flere spil til PS3 har lidt stiv/løbsk styring når man forsøger at sigte præcist, og det gjaldt også Killzone til PS2. Som jeg husker det er styring på Xbox og X360 ofte lidt mere smooth (har ikke prøvet XBO). Kan dog være de spil jeg har spillet. Det testes let ved at forsøge at lave en cirkel - når man bevæger sigtet langsomt kan man nemt lave en rund cirkel, men allerede ved middelhastighed begynder det i nogle spil at ligne en vanskabt stjerne.

Det kan i visse spil afhjælpes en del ved at sætte følsomheden ned, men det kan så være på bekostning af hastigheden, når man drejer figuren/sigtet. osv. Der er lidt samme tendens i Doom 4 til PS4. Det kan selvfølgelig være min controller, men der er ikke noget som tyder på det, da begge sticks føles ens.
JmogJmogSkrevet 18/05-16 05:41 
PS3 har dårligere sticks end Xbox 360, ingen tvivl om det. PS4 og XB1 synes jeg dog er nogenlunde lige gode.
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 06:53, rettet 18/05-16 06:55 
DS3 har samme følsomhed som konkurrenten men mindre modstand og føltes derfor løsere. Nogle spil har også meget dead-zone men det afhænger af softwaren. Foretrækker klart de nye stick på DS4 der er på niveau med 360 controlleren.
OdinOdinSkrevet 18/05-16 07:54 
Jeg må indrømme, at jeg sad overskrævs på hegnet med hensyn til hvorvidt jeg skulle samle Doom 4 op nu eller vente - men efter Eurogamers anmeldelse, tror jeg bare jeg skræver helt over og springer ud i det.
http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-17-doom-review
slk486slk486Skrevet 18/05-16 08:35, rettet 18/05-16 09:19 
Dead-zone er et irriterende issue, men gælder både PS3 og Xbox 360 controllere - aim acceleration er dog endnu mere problematisk. Heldigvis har hverken DS4 eller Xbox One controlleren nogen issues der. Generelt kan aim precision på controllere gøres meget bedre ved at forhøje højre stick, så man har mere travel. Kan varmt anbefale KontrolFreeks add on dimser. Convex til højre naturligvis, og concave til venstre :) Kunne mærke jeg var mere præcis fra første sekundt.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 08:59 
Hvilket af deres produkt anvender du?

Der er meget at vælge imellem... :)
slk486slk486Skrevet 18/05-16 09:19, rettet 18/05-16 09:24 
Jeg bruger CQCX til højre stick på PS3/360. Bruger deres Ultra X på DS4 højre stick, men det ser ud til den er udgået. Den var lidt højere end CQCX, fordi PS4 sticksne er meget lave og jeg vil anbefale en af deres high-rise convex dertil, selvom de ser lidt funky ud :)

http://www.kontrolfreek.com/affcerts/Comparison-Guide-May-2016-Web.pdf

Købte dem her https://www.limexb360.co.uk/catalogsearch/advanced/result/?manufacturer[]=37

Har i øvrigt erstattet venstre stick på en DS4, hvor gummiet var mørnet, med en Xbox One stick (de er 100% kompatible) og det fungerer rigtig godt.

Det er en jungle at finde ægte originale sticks, men fandt mine her:
http://www.controller-tuning.de/Button-Sets/PS4/Original-Xbox-One-Sticks--passend-fuer-PS4-.html
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 09:38 
Ok, tak for info :)

Jeg købte fornylig nogle billigere fra eBay som faktisk er ok til DS4.

http://www.ebay.co.uk/itm/4xRing-Analog-Controller-Thumb-Stick-Grip-Thumbstick-Cap-Cover-for-PS4-XBOXONE-/331628821198
slk486slk486Skrevet 18/05-16 09:52 
Hvor meget løfter de? Ser ud til omkring 3-4mm?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 09:59 
Ja noget i den stil, i hvert fald ikke højere. De er primært til for at give ekstra greb på overfladen.
WehnerWehnerSkrevet 18/05-16 15:04 
slk486>
PS4 sticksne er meget lave

Amen to that. Jeg har også været nødt til at hæve sticks på min, men så fungerer den også godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 15:09 
Hvilke caps bruger du? Eller er det et stick-mod?
WehnerWehnerSkrevet 18/05-16 15:25 
De her, og jeg bruger dem længst til højre:

Doom 4

De hedder HAMA Triggers 8in1 Control Stick Attachment Kit for PS4
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 16:50 
Cool, tak ;)
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 17:21 
Fandt en no-name udgave på eBay... kr 27 inkl. forsendelse fra Kina. Værd at prøve til den pris :)
slk486slk486Skrevet 18/05-16 21:50 
Bortset fra det tager 2 måneder at finde ud af, at det er noget billigt bras :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 21:58 
Jeg køber ofte kina-skrammel og tager typisk 3-4 uger at nå frem, nogle gange hurtigere ;)
WehnerWehnerSkrevet 18/05-16 21:59 
Det ville jeg også have gjort.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 18/05-16 22:05 
Beano>
Fandt en no-name udgave på eBay... kr 27 inkl. forsendelse fra Kina. Værd at prøve til den pris :)

Link til Kina-skramlet? ;)
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 18/05-16 22:07, rettet 18/05-16 22:08 
Odin>
Jeg må indrømme, at jeg sad overskrævs på hegnet med hensyn til hvorvidt jeg skulle samle Doom 4 op nu eller vente - men efter Eurogamers anmeldelse, tror jeg bare jeg skræver helt over og springer ud i det.
http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-17-doom-review

Har lige lyttet til de første 46 minutter af den seneste Giantbombcast. De gutter plejer at få meget flak for aldrig at være positive overfor spil. Jeg har lyttet til hver eneste af deres podcasts i flere år, og jeg har aldrig hørt dem være så begejstrede overfor et nyt spil som de er overfor Doom. Brad gik så vidt som at sige han ikke kan huske nogen singleplayer kampagne i et FPS der har været bedre udført.

Jeg er ved at hente patchen og derefter bliver der fyret op for PS4-udgaven :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-16 22:29 
Jeg synes også det ser virkelig fremragende ud. Havde købt spillet udelukkende for multiplayer, men jeg kan ikke klage når singleplayer ser ud til at være så solid også :)

Digital Foundry roser også spillet til skyerne og tøver ikke med at kalde det, det mest imponerende konsolspil ved 60 frames til dato. Det ser for sindsygt ud :)
https://www.youtube.com/watch?v=la0O0SyM3gg
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/05-16 22:41 
enfen>Link til Kina-skramlet? ;)

Værsgo :)

http://www.ebay.co.uk/itm/191797125286
jaesjaesSkrevet 18/05-16 22:46, rettet 18/05-16 23:00 
Også tak for tips og info her fra. Vil også prøve et sæt caps.

"Brad gik så vidt som at sige han ikke kan huske nogen singleplayer kampagne i et FPS der har været bedre udført."

Det lyder som store ord, men hvis det bliver endnu bedre er det kun fedt og vildt :)

Anmelderne er om ikke andet enige om at SP er rigtig fedt, jvf. resumeerne på Metacritic. SnapMap får også mange pæne ord mens MP deler vandene.
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/doom/critic-reviews

Jeg er knap halvvejs, og lige nu er det røget ind på min FPS top 5. Det er ikke umuligt det ender i top 3. Jeg har det ligesom da man var barn og lavede frikadellefars første gang og smågrinede af at gribe om farsen og se den glide mellem fingrene. Sådan er det at være omringet af dæmoner.

Det er i øvrigt den mest komplicerede "simple" FPS jeg har prøvet - rammen er smal, men alt udstyret osv. giver tilsammen mange muligheder, og jeg glemmer konstant at prøve nogle af de ting jeg har tænkt over mellem hver spilsession af i kamp. Om noget er der lidt for mange elementer, men det er mest en smagsting vil jeg sige.

Historien er i øvrigt fantastisk. Jeg mener, den er bæ, men meget Doom. Jeg har ikke selv spillet Duke Nukem Forever, men det er mit indtryk, at mange mener, udviklerne havde prøvet for hårdt på at lade det være som DN3D i stil og tone, og at det derved blev lidt plat. Doom 4 tager på ingen måde sig selv seriøst, men det er dejligt subtilt. Ikke mindst fordi Doomguy ikke taler men bare ER badass og ligeglad.

Et enkelt eksempel (minispoiler):
SPOILER-TEKST:
Doomguy bliver utålmodig under en "cutscene"/briefing og slynger den skærm væk han får beskeden fra

EDIT: Tydeliggjort at jeg ikke selv har spillet DNF.
enfenenfenSkrevet 18/05-16 22:59 

Thanks. Ordered :)
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 18/05-16 23:10 
Shit, det er godt. Og der er dælme knald på hastigheden - det kører fremragende. Og musikken prøver at slå min subwoofer ihjel. Brutal! Er iøvrigt stilmæssigt som noget Nine Inch Nails, hvilket jo historisk passer perfekt.

Tog mig lige de ti første minutter at vænne mig af med at prøve at reloade våben. Dejligt ikke at skulle tænke på den slags.
JmogJmogSkrevet 18/05-16 23:20 
Man kan i øvrigt slå chromatic aberration fra på konsol og stille på på FOV. Sidstnævnte er godt nok sjældent.
260 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig