X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil i 3D


Svar
XsaneXsaneSkrevet 24/02-12 19:45 
Er der nogle af jer der spiller i 3D på konsol eller pc? er det godt? Hvad synes I.
Jeg har ikke selv prøvet det, kun på 3DS, men det synes jeg er super fedt.
KalicolaKalicolaSkrevet 30/10-12 11:20 
Har langt om længe fået købt mig et nice 55" LG 760 TV.. Når det kommer til film er jeg dog ikke så imponeret af 3D'en, selv Avatar syntes jeg man bliver klatøjet af i mange scener. Den film det virker bedst i er helt klart Tangled..

Spil er noget andet tilgengæld. Det kan man selvfølgelig også blive klatøjet og se dobbelt af, men på den anden side så gir det MEGET mere til spil end til film..

Killzone 3 Demo 3D: Jeg spillede demoen i 3d. Først var jeg overrasket over hvor meget mere dybte det gav spillet, og man føler at man er 100% mere til stede i spil verdenen. Men det er kun ved første indtryk. Man opdager dog hurtigt, at spillet kører i en meget lavere opløsning, og dårligere framerate, og det er meget forstyrende at se på. Så spillet fejler i sidste ende desvære. Det skal også lige siges, at mit TV er et passivt 3D TV, som betyder at opløsningen i 3D bliver halveret af TV'et til at starte med, og hvis Killzone 3 også selv skærer ned på opløsningen, så har vi en rigtig dårlig kombination her :(

Wipeout HD: Her er det noget helt andet. Her virker det MEGET bedre, banerne kommer til live, med super god dybte, og det giver rigtigt meget til oplevelsen. Opløsningen er bedre end killzone, og alting er meget skarpere, plus at frameraten forbliver i den høje ende af skalaen.. Der er dog til tider hvis der er meget reflection/glossiness på vejen kan man godt blive lidt bims af 3D'en. Men for de meste er 3D'en et plus. Klart et spil jeg hellere vil spille i 3D end i 2D.

Mortal Kombat: Fantastisk spil i 3D. Alting er dybt og skarpt, jeg er meget imponeret over hvor godt 3D'en virker her. Der er selvfølgelig heller ingen hurtige kamera bevægelser, så altid virker meget klart og roligt. Opløsningen er stadig super go. Dybten i nogle baner er super sweet. Ved xray og finish moves forsvinder noget af 3D effekten, men det er nok fordi baggrunden bliver sort..

Så 2 ud af 3 spil jeg har prøvet har været bedre i 3D, så det er en Win indtil videre :)

Kan i andre anbefale nogle spil som virker godt i 3D?
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 30/10-12 11:30 
Jeg er enig, jeg synes 3D-effekter giver langt mere mening i spil end de gør i film, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at opleve Shadow of the Colossus i 3D.

Jeg har dog kun prøvet det på min 3DS, og i spil som f.eks. Starfox 64, hvor man konstant bevæger sig "ind i" skærmen, fungerer effekten rigtig godt. I Zelda 64 og Resident Evil-tingen er effekten flot, men føles mindre relevant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 30/10-12 11:33 
Er shadow of colossus i 3D? Det ville være EPIC!
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 30/10-12 11:36, rettet 30/10-12 11:39 
HD remaster udgaven på PS3 skulle understøtte 3D, men jeg har ikke prøvet det :)

EDIT: Det gør den men framerate noget funky i 3D
KalicolaKalicolaSkrevet 30/10-12 11:48 
Skræmmende at de ikke kan køre det gamle spil ordentligt på en ps3. Det burde være en walk in the park.. Jeg er dog MEGET fristed til at løbe ud og købe det ASAP for at opleve det i 3D. Og så kan jeg jo kun håbe på at LGs truemotion kan redde meget af den dårlige framerate, men det skal man nok ikke satse på.

Nogen som ved hvordan 3D effekten virker i uncharted 3? Jeg køber det jo nok uanset om det er godt eller dårligt i 3D...

Assassins creed 3 skulle også være i 3D ik?
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 30/10-12 11:54 
Frameraten var jo også elendig på PS2, jeg synes ikke det gik ud over oplevelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/10-12 12:04 
@Kalicola: Check evt. PSN Store for SotC HD. Jeg mener den er udkommet i US PSN Store men kan ikke huske om den er i EU også.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/10-12 13:05, rettet 30/10-12 13:08 
Doom 3 BFG og Motorstorm er imponerende i 3D. Jak & Daxter spillene nyder også godt af det. GT5 er derimod rimelig nederen...
Som Kalikola siger, så synes jeg også, at billedet virker grimmere på en måde i 3D. Kan nogen fortælle mig, de tekniske grunde hvorfor? Kører 3D interlaced, i stedet for progressive, eller hvordan virker det?

Teknikken ville dog være for fed i spil som f.eks. Tomb Raider. 3D har absolut en fremtid på konsollerne, om end måske ikke så meget mht. film...

EDIT: Og så kan man ikke spille splitscreen i 3D... I hvert fald ikke i Motorstorm.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 30/10-12 13:25 
DeluxScan>
Som Kalikola siger, så synes jeg også, at billedet virker grimmere på en måde i 3D. Kan nogen fortælle mig, de tekniske grunde hvorfor? Kører 3D interlaced, i stedet for progressive, eller hvordan virker det?

Ret simpelt - performance og/eller hukommelse. Lidt firkantet set skal grafikken renderes dobbelt i 3D så derfor skal der oftest gås på kompromis med grafikken i 3D mode. Wipeout HD kører 720p/30fps i 3D mens det er 1080p/60fps i 2D. Super Stardust i 720p/60fps i 3D mens der er 1080p/60fps i 2D. Motorstorm kører i lavere opløsning i 3D men holder samme framerate (30fps) svjv.
KTCKTCSkrevet 30/10-12 13:46 
Super Stardust HD (PS3) fungerer ret godt, synes jeg. Man får en bedre fornemmelse af planeternes form, ligesom eksplosioner og lignende ser ret fantastiske ud, når de bliver slynget ud i fjæset af spilleren - og jeg er normalt ikke imponeret over film, der hele tiden skal stikke ting i hovedet af folk.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-12 14:31 
Kalicola> Og så kan jeg jo kun håbe på at LGs truemotion kan redde meget af den dårlige framerate, men det skal man nok ikke satse på.

Den slags skal slås helt fra når du spiller spil. Det medfører bare ekstemt meget input delay når dit TV skal udglatte billedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/10-12 14:49 
Konsolkongen>
Den slags skal slås helt fra når du spiller spil. Det medfører bare ekstemt meget input delay når dit TV skal udglatte billedet.

HELT ENIG!

Anvend "Game Mode" (eller hvad LG kalder det) lign til spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-12 14:53 
Jeg har for sjov prøvet at slå "Intelligent frame creation" på under et spil Thunder Force AC (Shmup) på mit gamle Panasonic S20. Det var en hidsig oplevelse. Spillet var fuldstændig uspilleligt.

Jeg har det pis slået fra på ALLE kilder. Hvis kilden er lavet ordentligt er der ingen ide i at få ens TV til at pille ved det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/10-12 14:59, rettet 30/10-12 15:25 
Panasonic's implementering af IFC er/var også ret ringe, i hvert fald på 2011 modellerne. Syntes Sony's MotionFlow er betydeligt mere anvendelig hvis det bare er lavt sat. Men til spil, skal den slags snavs selvfølgeligt altid slås fra og "Game Mode" slås til :D

EDIT: Indlæg nu med afsluttet sætning.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-12 15:04, rettet 30/10-12 15:06 
Mit nye ST50 har low, mid, high og off. Jeg ser umildbart igen grund til at arbejde i det. Der er dog nogle reviews der nævner low-setting til dårlige DVD'er og sårn. Men det er ikke dér mit fokus ligger.

Smiley-face
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 31/10-12 10:27 
Ok, ok. Jeg skal nok slå det fra når jeg spiller... Spil... Jeg troede kun det var et problem når man spillede spil som call of duty online osv.

Anywho.
Mit TV har youtube. Så jeg søgte lidt og fandt den her video, som er i bunden af indlægget... Den video blew me away! Jeg er stor Skyrim fan, og har brugt 1 år på spillet nu på pc med mods og ENB og hele dytten. Har selv lavet ENB configs og mods til spillet.. Nok derfor jeg har været fraværende herinde i meget lang tid... anyways. Den her video så helt sindsyg fed ud på mit TV i 3D. Jeg følte faktisk at jeg kunne række min hånd ind i TVet og røre dragen, som om den stod lige foran mig. Det er det bedste 3D jeg har set indtil videre, uden tvivl.

Nu er mit næste project så, at hooke min PC til TVet og få skyrim til at virke i 3D.

Spørgsmål:
Er der nogen herinde som ved hvordan man får dét op og køre, uden brug af Nvidia briller og skærm?

Skyrim i 3D
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 31/10-12 10:30 
Kalicola>
Ok, ok. Jeg skal nok slå det fra når jeg spiller... Spil... Jeg troede kun det var et problem når man spillede spil som call of duty online osv.

Nej det har ikke noget med online at gøre. Det gælder alle spil, nogle er det bare tydeligere i end andre.
SumezSumezSkrevet 31/10-12 11:49 
Nu vil jeg se den video i 3D :)

Kan man se YouTube videoer i 3D på sin 3DS?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 05/11-13 01:10, rettet 05/11-13 01:45 
Nu har jeg spillet nogle timers Ocarina Of Time 3D og har lige været inde og slå 3D fra i parental controls fordi jeg aldrig ønsker at bruge det igen.

Får ondt i øjnene af 3DS'ens 3D og har svært ved at fokusere på høje kontraster på computerskærme efterfølgende (hvid tekst på sort baggrund f.eks.).

Desuden er det tydeligt at grafikken er mere aliaset og mindre detaljeret når 3D er slået til ifhldt når man slår det fra.

Andre der kan relatere til ovenstående oplevelser med 3DS? Nogen der stadig er pjattede med 3D effekten på 3DS?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-13 01:34, rettet 05/11-13 01:35 
Jeg får ikke ligefrem ondt i øjnene af 3D, men jeg synes det er lidt forstyrrende at se på og jeg føler mig træt i øjnene efter et par timer. Jeg er enig med dig i at spillene ser mere kantede ud med 3D'en på. Det er også et virkeligt problem at man skal holde maskinen helt stille før effekten virker.

Mit TV har 3D og jeg bryder mig ikke synderligt om det. Eneste spil jeg har prøvet der virkelig fungerer godt er Super Stardust HD. De fleste andre har varieret fra okay til et rent helvede med masser af crosstalk.

Har også set et par film i 3D og de fungerede fint. Jeg har aldrig set 3D i biografen, så jeg har intet at sammenligne det med. Det er for mig en lidt ligegyldig gimmick og jeg kommer næppe til at skifte batteri i de 3D-briller der fulgte med TV'et :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 05/11-13 08:32 
Jeg får en let hovedpine når jeg spiller for længe med 3D tændt. Jeg føler jeg skal anstrenge mig for meget til, at kunne se 3D'en rigtigt. Så jeg spiller uden. Jeg syntes ligeledes, at billedet er mindre fnidret uden 3D tændt, og at 3D gør det mere antialiased. Kan desværre bare slet ikke spille med det. Jeg er spændt på, om det går bedre med det nye 3DS Zelda der er på vej, men jeg tvivler.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig