X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Black Ops for best videogame ending


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/02-12 12:15, rettet 14/02-12 12:21 
Fans vote Black Ops for best videogame ending of all time
(i Guinness World Records bogen.)

Fra 1 til 50:

Call of Duty: Black Ops
Halo: Reach
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Call of Duty: Modern Warfare 2
God of War
Red Dead Redemption
Portal
Metal Gear Solid 4
Final Fantasy VII
Heavy Rain
Super Mario Bros.
Pokemon Black and White
Halo 3
Halo: Combat Evolved
Prince of Persia: The Sands of Time
Assassin's Creed: Brotherhood
Portal 2
Grand Theft Auto IV
Mass Effect 2
Super Mario Galaxy 2
Uncharted 2: Among Thieves
Kingdom Hearts
Call of Duty 4: Modern Warfare
Shadow of the Colossus
Assassin's Creed
Assassin's Creed II
Metal Gear Solid
Sonic the Hedgehog
Super Mario Galaxy
Mass Effect
Kingdom Hearts II
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Sonic Adventure 2
StarCraft II: Wings of Liberty
BioShock
Gears of War 2
Grand Theft Auto: San Andreas
Fallout 3
inFamous
New Super Mario Bros. Wii
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Super Metroid
Half-Life 2: Episode Two
Star Wars: The Force Unleashed II
Call of Duty: World at War
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Crysis 2
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Star Wars: Knights of the Old Republic
Resident Evil 4

http://www.destructoid.com/fans-vote-black-ops-for-best-videogame-ending-of-all-time-221544.phtml
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 14/02-12 12:29, rettet 14/02-12 14:07 
Tja, det er jo en fanskabt liste, så ingen nytte at være uenig i noget. :) Men det betyder jeg hellere må se at få gennemført Black Ops.

EDIT: Men enig i at slutningen i Uncharted 2 var lang stærkere end 3'eren, og God of War afslutningen også var bedre end 3'eren. (Har ikke spillet 2'eren)
The medium is the message.
dpldplSkrevet 14/02-12 12:43, rettet 14/02-12 12:44 
Ingen af CoD spil fra MW og op efter(ikke spillet dem før), har haft en god historie. Og deres slutning er da heller ikke noget jeg vil råbe hurra for.

:S
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BazeBazeSkrevet 14/02-12 13:00 
Jeg har ikke spillet single player i Black Ops, men slutningen i World at War husker jeg som ret fed. Må se at få det gennemført.
SumezSumezSkrevet 14/02-12 13:53 
millennium>
Men enig i at slutningen i Uncharted 2 var lang stærkere end 3'eren, og God of War afslutningen også var bedre end 3'eren. (Har ikke spillet 2'eren)

Jeg synes det er helt absurd at sådan nogle spil overhovedet er med. Selv på trods af et utroligt stærkt narrativ med solid og overbevisende skuespil, har Uncharted 2 virkelig en ringe slutning fuld af typisk overfladisk computerspil-magi, der ikke behøver give nogen mening.
At sådan noget overhovedet er på listen (sammen med størstedelen af de andre spil) siger godt nok meget om hvor ringe standarden er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 14/02-12 14:17 
Jeg tror ikke jeg måler kvaliteten af slutningen så meget på den narrative logik og æstetikken, men på oplevelsen og endorfinen i kroppen.

Hvis pulsen er høj under finalen, og det gav mig varme kinder efterfulgt af en lettere euforisk tilstand - så har det været en god slutning for mig, komplet underordnet af hvad der skete i spillets historie.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/02-12 17:14 
Helt klart, det spiller også en stor rolle, og det er bl.a. derfor Final Fantasy VI stadig står som en af de største spilslutninger jeg har oplevet (og hvorfor den så ikke er på listen vil guderne vide)
I sig selv er det ikke spændende at se hvordan de forskellige figurer flygter fra tårnet, og vender tilbage til verden som den er blevet, men efter mange timer i selskab med figurerne og deres individuelle historier er oplevelsen nærmest rørende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 14/02-12 17:40 
Det beviser vel bare at folk generelt er idioter. Jeg gætter på at samme segment ville stemme på Transformers som bedste film nogensinde.

Og hvis nogen skulle være i tvivl, så er slutningen fra Planescape: Torment den bedste nogensinde ;)
millenniummillenniumSkrevet 14/02-12 18:12 
Hvad? Er Transformers ikke verdens bedste film??

Michael Bay, you lied to me. Damn you. Damn you, all to hell!! :D
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 14/02-12 19:10, rettet 14/02-12 19:11 
Fordi jeg vil bruge enhver undskyldning for at nævne en af min favorit serier: Legacy of Kain. Nærmere Defiance, som afsluttede serien.

Man kendte jo godt Raziels endelige skæbne, men jeg synes oplevelsen da det så sker, sat i forbindelse med hvad han har været igennem og hans endelige beslutning, er ret godt lavet.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 14/02-12 19:48 
Jeg ville også nævne Legacy of Kain-serien, men den fik jo bare aldrig nogen slutning. :\
Hvis det endelig skal være, så er cliffhanger-slutningen i Soul Reaver 2 uhyggeligt vellykket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 14/02-12 22:11, rettet 14/02-12 22:15 
Det er jo ikke Blackops's historie der roses, men udelukkende slutningen, og den er rigtig nok fed nok i Blackops. Den er også enormt letkøbt, da der rodes med virkelige og stadigt følsomme hændelser, med et overraskende reveal i bedste Usual Suspects-stil.

Jeg mener bestemt der findes spil med federe slutninger, men antallet af brugere falder jo igen ud til CODs fordel, så det er ikke så overraskende.

Men hvis dem der er uenige, er det pga. den sædvanlige skepsis mod COD/FPS'ere, og ikke fordi at de rent faktisk har spillet det selv, så har jeg svært ved at tage det seriøst.

Jeg kunne godt lide slutningen i LA Noire. den er helt sikkert ikke den bedste jeg har set, men den bedste jeg lige kan komme i tanke om, hvilket pr. automatik får mig til ærgre mig over, at den ikke er på listen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/02-12 22:14 
For mig:
Når vi snakker slutning og ikke hele spillet.
Er heavy rain og mass effect 2 nok dem der er bedst.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
HulleHulleSkrevet 14/02-12 22:46 
Sumez>
Jeg ville også nævne Legacy of Kain-serien, men den fik jo bare aldrig nogen slutning. :\
Hvis det endelig skal være, så er cliffhanger-slutningen i Soul Reaver 2 uhyggeligt vellykket.

Sluttede den ikke meget godt i Deffiance? Sådan husker jeg det da.. Sjovt som man kan have så forskellig opfattelse af slutninger, jf. det her og debatten i DLC tråden :)

I det hele taget fandt jeg Kain sagaen utroligt velskrevet. Har søgt på nettet efter bøger at læse, for jeg tænkte at det unægteligt måtte bygge på en bog, så godt fortalt som plottet var.. Det viste sig at det ikke var tilfældet, men at forfatteren bag svjh nu arbejder på Uncharted serien.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 14/02-12 23:06 
Defiance besvarer rigtig mange af seriens spørgsmål, men stiller mange flere nye spørgsmål. Det er bestemt ikke den konklusion og afklaring man kunne have håbet på, men et godt spil og en god historie set som en del af serien. Jeg ved vi er mange der så rigtig meget frem til den fortsættelse der aldrig kom.

Og ja, Amy Hennig er nu involveret i Uncharted-serien, hvilket jo forklarer en del, men med mindre hun kan freelance for Crystal Dynamics, eller Naughty Dog får lov til at lave et Kain-spil, er det ikke nogen god ting for LoK-serien...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/02-12 23:37 
Af alle Final Fantasy spil er lige netop 7'eren på listen? Det er da muligvis det spil i serien med den tammeste slutning...

Men derudover er det jo en tåbelig afstemning, der tydeligt bærer præg af at folk bare har stemt på deres favorit spil. Utroligt de vil smide sådan noget fis med i deres bog.
Alf81Alf81Skrevet 14/02-12 23:45 
Njarh... Er der ikke temmlig meget dumt i den bog. Eller rettere, udelukkende ;P
Ting om dét og pis.
TheDukeTheDukeSkrevet 15/02-12 01:16 
Flest tøjklemmer sat fast i ansigtet er serious business.
SumezSumezSkrevet 15/02-12 12:04 
Hvis de afgjorte alle deres andre rekorder på samme måde som denne (via afstemning), ville jeg da helt klart smide en stemme på Konsolkongen som den person med flest tøjklemmer i ansigtet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-12 17:08 
Sejt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 15/02-12 19:01, rettet 15/02-12 19:04 
At se Sonic The Hedgehog på den liste gør ondt, hvis der her er tale om 2006 udgaven(hvilke jeg tror der er)Ser ud til at meget få af dem som har stemt på spillende har spillet nogen af de gamle 8. 16 eller 32bit konsoller.
Alf81Alf81Skrevet 15/02-12 21:51 
Adventure-spillene burde ikke være på nogen anden liste, end de-prøvede-da-listen.
Ting om dét og pis.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/02-12 21:54 
De eneste af de gamle Sonic MegaDrive spil jeg kan huske som havde en faktisk slut sekvens var da Sonic 2(stilbilleder) og Sonic CD(Animeret sekvens).
millenniummillenniumSkrevet 16/02-12 09:15 
Inkluderer "ending" også sidste boss battle?
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/02-12 11:42 
Jeg vil nok sige at "ending" skal være noget der lukker spillet ned, slutter historien. En skærm med noget tekst, en serie billeder eller animation.
Om man kan tælle "Congratulations you won the game. Now enter you name in the hale of fame" med som rigtig "ending" ;)
nerosnerosSkrevet 16/02-12 11:47 
Den bedste ending nogensinde er der slutningen i Final Fight?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/02-12 13:55 
Nej double dragon, hvor man skal dræbe sin bror for at få noget fisse! :)

Ægte kærlighed !
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/02-12 14:31 
Jah!
millenniummillenniumSkrevet 16/02-12 17:44 
Eller mario64. Efter at have banket bowser i en anden dimension, laver princess peach en... kage til mario. Tror ikke helt hun ved hvad, han har været igennem.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig