X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DLC - hvor går (jeres) grænse?


Svar
RJKRJKSkrevet 13/02-12 19:31, rettet 13/02-12 23:37 
(dette indlæg SPOILER delvist slutningen på Final Fantasy XIII-2 - ikke i konkret handling, men overordnet opbygning, så burde kun betyde noget hvis I spiller spillet nu/snart)

Jeg synes den nuværende udvikling med downloadable content er trist. Senest med Final Fantasy XIII-2 er det svært ikke at føle sig snydt, når man har købt et spil til fuldpris på launchdagen.

Det starter med at der skal downloades nye updates (igen: på launchdagen) og undervejs er der områder i spillet, der ikke er lavet endnu, men som man får at vide kommer senere som DLC. De er ikke ret afgørende for spillet, men det nager alligevel.

Og fuldstændig galt går det så, når man gennemfører. Spillet er (for genren/serien) usædvanlig kort og historien usammenhængende. Alt som spillet fra begyndelsen handler om, og som hovedpersonerne hele tiden stræber efter - og som man dermed fortæller spilleren, det skal ende med - sker aldrig.

I stedet skæres der bare af midt i det hele, og så får man "To be continued" smækket i hovedet. Man sidder tilbage totalt uforløst efter 20-25 timers spil, midt i en ekstrem cliffhanger.

Og et eller andet sted, hvis det så var et oplæg til Final Fantasy XIII-3, så kunne jeg nok acceptere det (ligesom jeg accepterer Mass Effects tilsvarende opbygning), men i stedet handler det så vidt jeg forstår om, at der senere kommer nogle DLC-pakker, man skal købe. Først efter disse får man altså slutningen af spillet og dermed "forløsningen".

Og der går grænsen så for mig. Jeg har det som om jeg har købt et halvt spil, og nu er jeg så nærmest tvunget til at købe den anden halvdel som DLC. Det er ikke noget "ekstra" indhold som ligger efter spillet, men den sidste del af selve spillet. Det synes jeg ikke er fair.

Og hvad med dem der går i gang med at spille det om et par år, når de DLC-pakker ikke længere er tilgængelige? Så kan man bare ikke få slutningen med.

Trist.

Har du købt downloadable content til et spil?
Ja, mange gange
21%

Ja, enkelte gange
57%

Nej, men jeg forventer at gøre det
2%

Nej, og jeg forventer ikke at gøre det
18%

Jeg spiller ikke spil der har DLC
2%

»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
179 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 06/03-13 17:47, rettet 06/03-13 21:46 
EA uddyber/trækker i land:

Der kommer ikke microtransactions i alle EA-spil.
SonicSonicSkrevet 06/03-13 18:39 
EA er nogle griske svin der skal boykottes, længere er den ikke. De er det rene gift for denne branche.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
happyEDhappyEDSkrevet 07/03-13 08:50 
Jeg spiller sjældent spil fra EA, men stadig gift for denne branche? Det forstår jeg ikke, i mine øjne er de sunde for denne brance, de er et af de navne der virkelig holder gang i branchen ved at lave en masse mainstream spil som rigtig mange køber. Og det er folk som måske ikke normalt ville smide penge i branchen.
At man så ikke kan lide deres spil, det er en anden sag.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
TheDukeTheDukeSkrevet 07/03-13 15:41, rettet 07/03-13 16:43 
Wow.
SumezSumezSkrevet 07/03-13 15:49, rettet 07/03-13 15:49 
Jeg har det stik modsat.
Jeg kan godt lide nogle af deres spil, men de er bestemt ikke gode for branchen.

Eller som TheDuke så pænt sagde det: "Wow."
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 07/03-13 16:42 
Hvorfor?

Kan i ikke uddybe?
Tror mere på det er føleser der er i spil lige nu.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DarkenDarkenSkrevet 07/03-13 17:51 
Det er et problem når spil fra grunden bliver bygget med microtransactions (som vel og mærket ikke blot er kosmetiske). Der er en stor chance for at det bliver pay2win når det er multiplayer og i singleplayer er det som at bruge ye-old-cheatcodes og at spillene bevidst bliver designet således at gøre dem, måske ikke lige frem mandatory, men at man føler man har en beton klods om benet når man prøver at svømme uden. Dead Space og Diablo 3 synes jeg er gode eksempler at bringe op.

EA har også en historik for at lukke ned for ting som ikke er mainstream eller måske bare ikke er profitable nok, hvilket er grunden til at mange ryster på hovedet når et lille selskab (eller et i knibe) bliver opkøbt af f.eks. EA. Så tænker man fyringer, opsplitning af det team der lavede spillene til at starte med, begrænset kreativitet og rush-jobs.

Med hensyn til
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
happyEDhappyEDSkrevet 07/03-13 20:03 
Man skal da være godt dum hvis man ikke lukker noget ned der ikke giver profit..? hvis man siger det modsatte så er det igen følelserne der taler.

Og nu har jeg spillet diablo 3 men ikke dead space så hvad er det helt præcis man ikke kan hvis man ikke køber mere? I diablo er der ikke noget du kan købe dig til som du ikke kan spille dig til.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DarkenDarkenSkrevet 07/03-13 21:28, rettet 07/03-13 21:30 
I Diablo 3 var det et design valg at man gerne vil have folk til at benytte deres Auction House, samt deres Real Money Auction House. Med indførelsen af AH systemet, er det meget sparsomt hvad der er af player trade, primært i form af scams, bytning af samme item (f.eks. en med str til agi) og så folk der har et dårligt item de ved de ikke kan få meget for på AH.

Hvis man tager AH vs. RMAH så er det et naturligt flow, at når først folk lurer hvorledes man netop kan tjene penge på det, så ryger items fra AH over til RMAH og tilbage igen (i form af high end items og ressourcer). Grundet antallet af spillere, så er det også en naturlig faktor, at ting der ikke har et perfekt "roll" nærmest ikke er noget værd i forhold til et rigtig godt et (som derved stiger i pris).

I starten af Diablo 3, der var Inferno virkelig hårdt (nærmest umuligt for visse classes/builds) og mange udnyttede bug/exploits for at kunne farme higher tier items som de kunne sælge på AH til folk som ikke udnyttede fejl i spillet (af den ene eller anden grund). Dette er blevet meget bedre med Power Levels, ændring af hvilke stats item Tiers kan få og generel justering af sværhedsgraden fra det ene act til det andet. MEN dette var ikke den originale design filosofi, dette kom kun efter lang tids brok om at det ikke var muligt at komme igennem vise acts, da det krævede items fra et højere Tier (eller man blot er en ritti heldig person), som så kun var tilgængelig via AH.

AH i sig selv er ikke en skidt ting, men når der åbenlyst har været meget fokus for at få folk til at bruge det, samt at det er bundet op til et RMAH, så er det at jeg (og mange andre mener) at der var beslutninger der var taget, med henblik på penge og ikke hvad der var bedst for spillet.

Når du skriver at man skal være godt dum at lukke for noget der giver penge, så vil jeg svare igen, at man skal være godt dum, hvis man er så grådig at man risikere at fjendtlig gøre sin kunde base (samt at sætte omdømme og IP på spil). Husk på at vi her taler om fuld pris spil, ikke et Free2Play med microtransactions (som skal overleve på at folk betaler for ting).

Du skal ikke sige til mig, at du kunne komme igennem Inferno Act 3+4 ved spillets udgivelse uden at du enten købte items på AH, brugte bugged skills eller ubalanceret class/builds. For så siger jeg bullcrap.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 07/03-13 21:42 
De fleste brancher har, hvor utroligt det end lyder, en alment accepteret grænse for hvor langt man kan tillade sig at gå for penge, rent etisk.
Godt nok ser man mindre og mindre til det i dag, men spilindustrien er et af eksemplerne på en branche hvor den virkelig aldrig har eksisteret.
Tendensen med at tage penge for virtuelle enheder der ingen reel værdi har burde efter min mening være drønulovligt. Jeg synes Penny-Arcade striben postet på forrige side rammer helt plet hvad den slags angår. Men det er, indlysende nok, umuligt at definere grænsen rent juridisk, mellem salg af et reelt produkt, og salg af falske værdier, især i spil der er markedsført som free-to-play, og derfor ikke har anden indtjening end denne. Derfor er det op til firmaerne at moderere sig selv, og det sker naturligvis ikke, når der er så mange penge involveret.

Så kan man kalde det "følelser" hvis man vil, jeg vil personlig kalde det en stærk holdning, og et ønske om at bevare noget der er bedre end det vi pt. ser fra alt for mange store spilfirmaer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 07/03-13 21:53 
Den grænse kender Capcom med sikkerhed intet til. Hen hvilket som helst Capcom produceret iOS spil, der ikke er baseret på gamle kendinge som Street Fighter osv.. Op til flere af deres spil indeholder in-app purchases på langt over 500 kr. pr. stk.. Det er i mine øjne det glade vanvid at tilbyde den slags virtuelt nonsens i et mobil-spil, eller i et hvilket som helst spil. I mine øjne prøver Capcom at lokke lette penge ud af små børn der bruger forældrenes iDevice. Jeg kan på ingen måde forstå, hvordan Capcom med god samvittighed kan gøre den slags ting, især når de er et så gammelt selskab. Jeg har elsket Capcom meget højt, både for bl.a. Ghost'n'Goblins og deres Resident Evil spil, men jeg væmmes over firmaet, når jeg ser hvordan de på slibrig vis prøver at stjæle slik fra børn. Det gør mig i den grad harm, og jeg syntes det er noget forbandet svineri.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
happyEDhappyEDSkrevet 07/03-13 23:43 
Jeg bliver simpelthen nødt til at sige det.

Der er ingen der tvinger nogen til at købe noget. Hvis man mener det ikke er pengende vær,så hold pengende i pungen. For mig lyder det bare til at folk ikke vil betale for noget de egentlig gerne vil have.

Når jeg prøver baseball superstars til IOS i nogle dage gratis,får jeg jo det ud af spillet jeg har lyst til, når jeg så ikke mener jeg har lyst til at spille mere bruger jeg jo min egen fri vilje og sletter spillet igen kvit og frit,

Alle og jeg mener alle der laver feks. spil som vi snakker om, gør det i håb om at kunne tjene penge på det. Selv de små indie udviklere håber da på at deres spil slå igennem og at de kan blive den nye mojang.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 08/03-13 00:04 
Wow.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 08/03-13 03:22 
Jeg synes du blander gratis prøve produkter og en købt vare sammen. Hvis du får en gratis kaffe prøve med en avis, så kan du prøve den eller lade være. Hvis du køber en pakke kaffe, så er der ikke nogen der skal blande sig i hvor stærk eller tynd du brygger den. Det er måske ikke den bedste sammenligning, men klokken er mange :P

Der er ingen der siger at et det ikke ok at lave en begrænset demo/trial af et spil. Du kan jo ikke sige at Baseball Superstarts er gratis hvis den udløber efter et par dage, i samme dur at World of Warcraft heller ikke er gratis. En prøve, udanset hvilke begrænsninger det har eller ikke har, er stadigvæk en prøve.

Og nu da vi snakkede om Diablo 3, så er det i en helt anden boldgade at bringe små indie udviklere på banen, som har alt at tabe eller vinde, alt efter hvorledes deres salg bliver.

For mig lyder det bare til at folk ikke vil betale for noget de egentlig gerne vil have.

Nej! det er fuldstændig den forkerte opfattelse. Med et fuld pris spil, der er det mere at "folk ikke vil betale for noget de egentlig allerede har købt". I et free2play spil, så ja, at man så kan snakke om det er balanceret eller fair, er noget helt andet (pay2win har det heldigvis med at grave deres egen grav). For et fuld pris spil, er det mega dårlig stil at designe spillet således at man bliver ledt ved næsen hen til deres microtransactions.

Dead Space som er et singleplayer/coop spil, der kan man købe sig til bedre våben eller ressourcer (hvorfra visse ressourcer er sjovt nok ret sparsomme i spillet).
DLC - hvor går (jeres) grænse?

Det er et problem, når det bliver integreret direkte ind i spillet, hvor man som spiller er mest sårbart for deres markedsføring:
DLC - hvor går (jeres) grænse?

Vi har vel alle læst historierne om børn der køber smølfebær og ting til farmville osv. Der er ingen tvivl om at den succes som microtransactions har haft på det håndholdte marked, har været med til at det nu er gået så mainstream at firmaerne putter det i alle de ting de kan. Ikke for at sælge spillerne reel indhold, men flå dem så godt de kan og den bedste metode er netop at "tweake" spillet i sådan grad at ens character bliver lige det bedre, man giver lige det extra skade, man leveler lidt hurtigere osv osv.

Penny Arcade beskriver firmaernes vådeste drøm rimelig godt:
DLC - hvor går (jeres) grænse?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 08/03-13 09:13 
... og Penny-Arcade trucker videre på emnet. ;)

DLC - hvor går (jeres) grænse?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 08/03-13 10:57 
Penny er spot on, som altid :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkenDarkenSkrevet 08/03-13 14:41 
haha, den kan jeg godt lide.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 19/03-13 21:23 
The Dangers of Microtransactions!

DLC - hvor går (jeres) grænse?

well mest bare fordi jeg synes den var sjov
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 05/11-13 12:09 
God point om DLC og ekslusivt indhold:

DLC - hvor går (jeres) grænse?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 05/11-13 12:20 
Forza 5's car pass som giver adgang til seks bilpakker med ti i hver pakke over en halvårig periode koster $50 og Turn 10 bemærker man sparer 18% ift. at købe pakkerne enkeltvis. Sikke en handel:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-29-turn-10-outlines-forza-5-dlc-plan
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/11-13 17:23 
Forza har mig bekendt haft Season Pass lige siden 3'eren.
Jeg købte i hvert fald til både 3 og 4, men sprang over i Horizon.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 05/11-13 17:24 
Hvad er det lige de her sæsonpas til Forza går ud på?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 05/11-13 18:48 
Biler, biler, biler...
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/11-13 18:50 
Ekstra biler, hvoraf nogle af pakkerne har bestået af community choices.
Så det er ikke noget man som sådan går glip af, hvis man ikke er den store bilnørd. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 22/11-13 13:54, rettet 22/11-13 14:15 
Én ting er, at Forza 5 har halvt så mange biler og baner end Forza 4 - der kan være gode grunde til det, og det lyder da også som, at det delvist kan forsvares. Men når der så kommer 60 biler ekstra som dlc til $50 i alt (og vel mere i DK?), bliver det lidt sværere for MS at forsvare det hele, IMO.

Der er så dobbelt op på tristheden, når man tilsyneladende skal grinde alt for meget for at åbne nye biler (altså i standardudgaven uden de ekstra biler) - eller købe dem med rigtige penge. Betaling kan være fint, selv i spil til ca. 500 kr. i visse tilfælde, men det må ikke gå udover spildesignet.

"All that's left is the grind, and it's not a particularly pleasant one. Unlike previous outings, cars don't unlock upon levelling up. Everything must be bought in Forza Motorsport 5, and all transactions take place in a slightly misshapen economy. A series will, on average, net the player in excess of 110,000 credits for just under an hour's effort - but with some of the premium racecars costing well over a million, it's a somewhat brutal grind. Good job, then, that there are tokens purchasable on the Xbox One's marketplace for you to attain the car you're after, or to temporarily boost the rate at which you gain XP. When you've already paid £429.99 for a new console, £44.99 for the game and maybe even £349.99 for the only steering wheel that the game supports at launch, such tricks appear a little unsavoury, and in Forza 5, mechanics greedily smuggled from free-to-play games trample over the elegant RPG elements the series once embraced so effectively."
http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-20-forza-motorsport-5-review

"There is, as you have probably already guessed, a mountain of downloadable content already planned, including paid-for extra car packs each month for the next year. But much worse than that new cars have to be unlocked with in-game credits, which take a long time to earn in any volume. But never fear for as you’ve probably already also guessed microtransactions allow you to pay for extra credits – or increase the rate at which you earn them."
http://metro.co.uk/2013/11/20/forza-motorsport-5-review-slow-start-4194240/

EDIT: Tilføjet/justeret i andet afsnit.
EDIT 2: Igen...
Bede-xBede-xSkrevet 22/11-13 17:06 
Forza er ikke det eneste grelle Microsoft eksempel, faktisk er de fleste firstparty titler på One'en bygget op efter de nye betalingsmodeller:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719911

Der er jo ikke andet at gøre end at sige nej til den slags.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/11-13 17:10, rettet 22/11-13 17:31 
Forza 5 virkede fristende lige indtil jeg læste det med halvering af indhold, DLC planer og micro-transactions. Ækelt. GT6 har også noget micro-trans halløj, så jeg holder igen med bestilling indtil jeg ved hvad det præcist betyder.

Edit: Mindre ordblindhed
SonicSonicSkrevet 22/11-13 17:23, rettet 22/11-13 17:23 
Videogame Fastfoods :/
Fastfood Videogames?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 22/11-13 17:25 
Ikke den slags MC, børge ;)
DunwichDunwichSkrevet 22/11-13 19:49 
Bede-x>
Forza er ikke det eneste grelle Microsoft eksempel, faktisk er de fleste firstparty titler på One'en bygget op efter de nye betalingsmodeller:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719911

Der er jo ikke andet at gøre end at sige nej til den slags.

Når du køber konsollen, siger du ja og ikke nej.
jaesjaesSkrevet 22/11-13 19:59 
Sonic>
Videogame Fastfoods :/
Fastfood Videogames?

Beano>
Ikke den slags MC, børge ;)

Et knallertspil med bøfsandwich og congobajere som power-ups, kunne jeg ellers godt spille.

Co-op med Player 2 i mælkekassen.
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-13 14:16 
jaes>
Én ting er, at Forza 5 har halvt så mange biler og baner end Forza 4 - der kan være gode grunde til det, og det lyder da også som, at det delvist kan forsvares. Men når der så kommer 60 biler ekstra som dlc til $50 i alt (og vel mere i DK?), bliver det lidt sværere for MS at forsvare det hele, IMO.

Endvidere bør det nævnes at når man så har købt sine DLC biler så unlockes de tilsyneladene ikke med det samme. Der skal spares sammen til dem in-game, hvilket lettest gøres ved at betale for lidt ekstra credits eller alternativt grinde lystigt.

It's a problem exacerbated by Forza Motorsport 5's drip-feed of cars as part of a $50 season pass, a number of which are being reintroduced from earlier games. And even when you've bought them as DLC, in order to own them fully in the game they have to be purchased using in-game currency - or, of course, by pumping in a little extra money of your own.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-23-whens-a-free-to-play-game-not-free-to-play

Der er flere trælse eksempler i EG artiklen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 23/11-13 15:01, rettet 23/11-13 15:03 
Hvor er det deprimerende at en så grim dystopi (af Philip K. Dick) stikker hovedet ud i spil. Pt er det hovedsageligt på XO og forhåbentligt bliver der lagt låg på hurtigt.

Og Bravely Default så ellers så interessant ud :/
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/11-13 15:43 
Synes dog det er lidt sjovt at grinding for credits pludselig er et problem i Forza 5, men åbenbart ikke var et problem i alle forrige simracing spil, som f.eks. Gran Turismo 1+2 og Sega GT (i hvert fald Xbox versionen) :)

Systemet med at skulle unlocke før man kan købe, er dog stadig en omgang pølle, medmindre bilernes pris derefter er tilpasset.
Omvendt synes jeg nærmest man fik alt for mange biler kastet i hovedet i Forza 4. Vil tro jeg har købt mindre end 5 biler, men har alligevel tæt på de 50 (såvidt jeg husker. Det er noget tid siden jeg sidst spillede det) :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 23/11-13 16:41, rettet 23/11-13 16:49 
FancyPants>
Synes dog det er lidt sjovt at grinding for credits pludselig er et problem i Forza 5, men åbenbart ikke var et problem i alle forrige simracing spil, som f.eks. Gran Turismo 1+2 og Sega GT (i hvert fald Xbox versionen) :)

Well, ingen af os har spillet Forza 5, men de artikler jeg linker til kalder grindingen for langsom, underforstået at de mener, at den er langsommere end typisk for genren :)

Men husker nu også, at man nemt kunne grinde en time per bil i GT1 og 2, til gengæld var der altid penge til noget andet, eller nyt der blev åbnet for. Opgraderinger, baner, kørekort osv. Måske dette mangler i Forza 5. Kan også ske skribenterne bare synes tiden er løbet fra grind af den her type :)
NaieraNaieraSkrevet 23/11-13 16:48 
slk486>
Og Bravely Default så ellers så interessant ud :/

Jeg er overhovedet ikke med; hvad er der nu galt med Bravely Default?!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 23/11-13 17:12, rettet 23/11-13 17:13 
Nu ikke så nuanceret. Det er tydeligt at det man brokker sig over er hvor skamløst microtransaktioner er indarbejdet i spilleoplevelsen til det punkt hvor den forbruger der ikke ønsker at lade sig malke efterlades med en oplevelse der er ringere end hvad vi har set i samme genrer og serier i tidligere iterationer.

Det er værre end dumt, det er både skruppelløst og usympatisk.

Er der nogen herinde der vil argumentere for at mikrotransaktioner i spil på nogen måde kan være til forbrugernes fordel?

Er der nogen der kan finde tilfælde hvor brugen af microtransaktioner i spil ikke har forringet eller udvandet værdien af spillet, som værk betragtet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/11-13 18:18 
jaes>
FancyPants>
Synes dog det er lidt sjovt at grinding for credits pludselig er et problem i Forza 5, men åbenbart ikke var et problem i alle forrige simracing spil, som f.eks. Gran Turismo 1+2 og Sega GT (i hvert fald Xbox versionen) :)

Well, ingen af os har spillet Forza 5, men de artikler jeg linker til kalder grindingen for langsom, underforstået at de mener, at den er langsommere end typisk for genren :)

Hvis det fungerer ala de forrige spil, så er det intet problem for mig :)
Igen var det IMO alt for let i 4'eren, lige så snart man havde fået sit "loyalty" i top hos et bilmærke... Hvilket var let når man alligevel fik smidt et tons biler i hovedet.

Bevares, det var da skønt hvis man bare ville have en masse biler, men jeg fik aldrig rigtig den samme fornemmelse af at have opnået noget :P

Apropos det Bede-x forsøger at fremhæve som et problem, så har det fungeret sådan siden 3'eren (muligvis 2'eren, jeg købte aldrig DLC bilerne) Tokens blev dog først introduceret i 4'eren, men var aldrig nødvendige for mig.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 23/11-13 19:07 
Naiera>
slk486>
Og Bravely Default så ellers så interessant ud :/

Jeg er overhovedet ikke med; hvad er der nu galt med Bravely Default?!

Enhanced har microtransactions.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-13 20:48, rettet 23/11-13 20:48 
FancyPants>
Apropos det Bede-x forsøger at fremhæve som et problem, så har det fungeret sådan siden 3'eren (muligvis 2'eren, jeg købte aldrig DLC bilerne) Tokens blev dog først introduceret i 4'eren, men var aldrig nødvendige for mig.

Nu er det Eurogamer der har spillet det og som forsøger at fremhæve problemet (jeg er bare enig) og de gør det helt klart at det IKKE fungerer som i de gamle Forza spil. Fra linket ovenover:

In Forza Motorsport 5, the problem runs deeper - the economy that's the backbone of the series has been altered, and it's too easy to come to the conclusion the changes have been made to make way for microtransactions. Unlike in older Forza games, cars aren't offered as rewards for success: instead, the only option is to buy them in a grind that can be augmented by pumping in real-world money.

Og fra deres anmeldelse:

All that's left is the grind, and it's not a particularly pleasant one. Unlike previous outings, cars don't unlock upon levelling up. Everything must be bought in Forza Motorsport 5, and all transactions take place in a slightly misshapen economy. A series will, on average, net the player in excess of 110,000 credits for just under an hour's effort - but with some of the premium racecars costing well over a million, it's a somewhat brutal grind. Good job, then, that there are tokens purchasable on the Xbox One's marketplace for you to attain the car you're after, or to temporarily boost the rate at which you gain XP. When you've already paid £429.99 for a new console, £44.99 for the game and maybe even £349.99 for the only steering wheel that the game supports at launch, such tricks appear a little unsavoury, and in Forza 5, mechanics greedily smuggled from free-to-play games trample over the elegant RPG elements the series once embraced so effectively.

Hvis de tager fejl og det ikke passer at man plejer at unlocke biler, når man stiger level, så er det jo en anden sag, men jeg har set nok udtale sig på andre forums til jeg vælger at tvivle på at det er tilfældet.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-20-forza-motorsport-5-review
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/11-13 21:09 
Ændringen i økonomien er naturligvis en omgang tyndskid, hvis det forholder sig så ringe som de skriver.
Jeg forsøgte blot at pointere, at man i både Forza Motorsport 3 og 4 (og Horizon) ikke automatisk fik de DLC biler man har købt. De bliver blot unlocked, og skal stadig købes for credits. :)

Jeg håber da at der kommer lige så godt gang i deres community som der var i 4'eren, hvor det ofte var muligt at vinde yderligere biler, men det giver vist sig selv at der næppe er den vilde gang i det så tæt efter konsollaunch og spilrelease.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 24/11-13 11:04 
Jim Sterling er begejstret for konceptet:
http://youtu.be/oKEvD0_NUug
slk486slk486Skrevet 24/11-13 11:25 
Looool, puttede Sterlings video på min ipad og hvem reagerede? Min XO :D "xbox, show my stuff"
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/11-13 19:12 
DLC - hvor går (jeres) grænse?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-13 19:16 
Fake? :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 24/11-13 20:22, rettet 24/11-13 20:24 
True. Det er også billigere at købe det amount du skal bruge i 100 tokens. Check priserne som tokens stiger. Det er helt tosset. F.eks. ville 8000 tokens så koste $79,20 xD
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-13 20:37 
Har fået sin egen tråd på Gaf, hvor man virkelig kan få en fornemmelse for, hvor fucked up det er:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=721448
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 24/11-13 20:52 
For dælen der skal malkes i denne næste generation!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 26/11-13 10:35, rettet 26/11-13 10:38 
Francis ytrer sig...
http://www.youtube.com/watch?v=XGGfwPIykAo

Og hans tvillingbror, Boogie...
http://www.youtube.com/watch?v=O-ILszuIEIM
BeanoBeanoSkrevet 26/11-13 21:11, rettet 26/11-13 21:11 
DLC - hvor går (jeres) grænse?

Klik for fuld størrelse.
179 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig