X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nordic Game Jam 2012


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/01-12 20:44 
Det er egentlig sjovt at der ikke har været nogen indlæg omkring det, forummet taget i betragtning. Var jeg virkelig den eneste herinde der deltog?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/01-12 21:35 
Men vandt du?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/01-12 21:57 
Ja, efter Bill Murray kom på banen og Michael Jordan slamdunkede i sidste sekund.

....Jeg har ingen anelse om hvad Nordic Game Jam er :D
HeroldHeroldSkrevet 29/01-12 22:02 
Kylie: Nej, det gjorde et interaktivt flash-slideshow D:

Darkbeat: 300 mennesker der mødes på ITU i KBH, hvor de danner grupper og laver et spil i hver gruppe på 48 timer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
varmtvandvarmtvandSkrevet 29/01-12 22:05 
Jeg var til gameboy koncert om torsdagen på Scrollbar. Fik mig en Yoshi drik... havde min 3ds med og fik endelig min første streetpass (en tysker:)
Blev der lavet noget godt?
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
jaesjaesSkrevet 29/01-12 22:12 
Lyder som et omvendt konsoltræf.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/01-12 22:24 
Hvor kan man se noget om de spil, der blev lavet?

Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside :(
AV Intelligent Terminal
SonicSonicSkrevet 29/01-12 22:28 
Har en kammerat der har været til det et par gange, det skulle vist være ret hyggeligt.

Men at et slideshow i flash vinder en spil-udviklings-konkurrence fatter jeg da ikke? :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/01-12 22:32 
Herold>
Nej, det gjorde et interaktivt flash-slideshow D:


???
SumezSumezSkrevet 30/01-12 00:01 
Hvis jeg havde hørt om det kunne jeg godt tænke mig at deltage :D

Bliver folk bare sat tilfældigt sammen? Er der regler for hvilke værktøjer (/sprog) man arbejder i? Hvad lavede du?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 30/01-12 10:00 
Vi burde lave et P:R hold næste år. Jeg er klar :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 30/01-12 10:04 
Er det kun én gang om året?

Jeg er også interesseret (programmering) men vi burde næsten lave en 48 timers øver først. Kan godt skaffe lokaler i København til et hold.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 30/01-12 11:48, rettet 30/01-12 11:49 
dRxL, hvad laver du typisk spil i? Så vidt jeg husker er du også glad for .Net, eller er jeg helt galt på den?
Ikke det bedste til spil, aht. JIT-compileren, men jeg er selv blevet temmelig glad for XNA frameworket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 30/01-12 11:56, rettet 30/01-12 12:14 
Sproget er underordnet så længe paradigmet er imperativt ;)
Men det er korrekt at jeg har masser af hands on erfaring med .net, ville dog ikke foretrække det medmindre platformen dikterer det som i tilfældet XNA.
Jeg skiller mig nok mest ud fra andre programmører i C, aka. porterbar assembler ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 30/01-12 12:29 
dRxL>C, aka. porterbar assembler ;-)

+1 };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 30/01-12 13:44 
Nøj, det bliver hurtig grimt. Måske ikke det mest praktiske sprog, når man skal samarbejde som et hold. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 30/01-12 15:15 
Sumez>
Nøj, det bliver hurtig grimt.

Ikke hvis man er fortrolig med sproget og preprocessoren, så kan man lave utroligt elegante ting, med skarpt afgrænsede snitflader og rimelig isolation.
Og hvis man forstår den underliggende hardware, kan man få urimeligt meget smæk på.

Sumez>
Nøj, det bliver hurtig grimt. Måske ikke det mest praktiske sprog, når man skal samarbejde som et hold. :)

Jeg ser det som en spidskompetance, lad os sige at spillet overordnet set laves i et imperativt objektorienteret sprog som python, .NOT eller java så kan man hvis man finder flaskehalse der ikke kan løses på målhardwaren med algortitmisk optimering alene, gå ind og lave den kritiske del af koden som et C bibliotek.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 30/01-12 15:30 
PS. Hvis jeg skulle vælge et sprog til hurtig prototyping ville det nok være python. Det er sproget der aldrig straffer dig for tidligeretvivlsomme design valg og det er hurtigt, sjovt og meget udtryksfuld.

Nordic Game Jam 2012
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 30/01-12 15:49 
dRxL>
Jeg ser det som en spidskompetance, lad os sige at spillet overordnet set laves i et imperativt objektorienteret sprog som python, .NOT eller java så kan man hvis man finder flaskehalse der ikke kan løses på målhardwaren med algortitmisk optimering alene, gå ind og lave den kritiske del af koden som et C bibliotek.

Det er vel sådan man gør, hvis man arbejder fornuftigt og professionelt med spiludvikling. :) Det var ikke det jeg kommenterede på, men idéen om at lave et HELT spil i C alene.

Mht. Python så har jeg aldrig prøvet det, men det lyder lidt som PHP, altså et sprog der giver udvikleren "lidt for meget" frihed. Jeg syntes også PHP var vildt første gang jeg lærte det, men med tiden kan jeg ikke tage det seriøst til andet end mindre projekter.
Ved større projekter går jeg meget stærkt ind for 100% typestærkhed, klart definerede scopes og hvad man ellers kan tvinge af regler ned over sin compiler for at sikre at alt laves "korrekt". Det jeg synes er fantastisk "sjovt" ved .Net et netop at hvis dit program kan compile, er du næsten sikker på at det virker som tiltænkt med det samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 30/01-12 22:42 
Sumez>
Hvis jeg havde hørt om det kunne jeg godt tænke mig at deltage :D

Bliver folk bare sat tilfældigt sammen? Er der regler for hvilke værktøjer (/sprog) man arbejder i? Hvad lavede du?

Man kan finde andre derude, eller have en gruppe hjemmefra. Værktøjet er underordnet.

Vi lavede et 2 player Un-Co-op spil i XNA, hvor man skal slås om at korruptere en lille dreng i den ene eller anden retning.

Her er en lille video, der blev klippet hurtigt sammen i sidste øjeblik af noget dårligt footage. :D

http://www.youtube.com/watch?v=T7W-K8bDqgM&feature=player_embedded
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 30/01-12 23:07 
Det ligner faktisk en ret sjov idé.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 31/01-12 01:02 
Det er ret sjovt - man begynder at slås om controlleren til sidst. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig