X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af tablet PC


Svar
AsseAsseSkrevet 28/01-12 12:50, rettet 28/01-12 12:52 
Som titlen antyder er jeg på udkig efter en tablet PC. Jeg har udført nogle søgninger, men fandt kun information af ældre dato - og yderligere har jeg brug for lidt specifik hjælp.

Jeg ønsker at købe en tablet PC til skolebrug. Desværre har jeg ikke særlig meget indsigt i disse, og diverse anmeldelser slår ikke helt til, til at besvare mine spørgsmål helt konkret.

Jeg har følgende krav til den:

- Den skal have trådløst net
- Den skal gerne have mulighed for noget "handwriting recognition" - Kunne ændre håndskrift til text. (Dette er ikke et MUST, men ville være rart)
- Den skal på praktisk vis kunne kobles til et tastatur, hvor det samtidig er nemt at kunne komme til at tegne illustrationer på den uden for meget omrokering. (Jeg har selv kigget på noget lignende dette: http://www.computersalg.dk/produkt/665975/ASUS-Eee-Pad-Slider-SL101-Tablet-And)
- Den SKAL være præcis at tegne og skrive i hånden på. Ikke tegne som i forsøg på kunstværker, men som før nævnt til illustrationer mm.

Prisklasse - omkring 3 - 4.000 kr.

Yderligere info: Jeg har fået stillet et krav om køb af en digital pen (anbefalet digital pen er linket nederst), så den tablet jeg investerer i, skal kunne gøre det samme som denne pen. Det må gerne være en applikation der skal købes til denne, om end jeg ikke er helt inde i priserne på disse - Jeg har aldrig ejet en iPad, iPhone eller noget som helst lignende.

Hvis det hjælper nogen yderligere på vej, er det naturvidenskabelige fag det skal bruges til. Håndskriften skal som sagt være god nok til at kunne tegne illustrationer og kunne opskrive formler så de let kan læses.

Endnu en ting: Jeg ved ikke om dette er noget tablets normalt er i stand til eller ej, men jeg kunne godt ønske at den var i stand til at sluttes til min stationære PC og bruges som et "tegnebræt", så jeg kan tegne ting i hånden og få dem "live" overført til min stationære PC.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig i den rigtige retning, jeg synes umiddelbart at udvalget er meget overvældende, og svært at overskue.

Tak!

Digital pen
jaesjaesSkrevet 28/01-12 16:15, rettet 28/01-12 16:48 
Er ikke rigtigt inde i tablets, men kan se, at den pen du linker til kan bruges på samme måde som et dedikeret tegnebræt. Om den er ligeså god som disse eller en tablet computer, ved jeg ikke, men det kan du jo evt. tjekke op på :) Hvis den er, så er det vel ligemeget om din tablet computer kan bruges som tegnebræt.

EDIT: Den skal naturligvis helst have en "blæk-løs" funktion, før sammenligningen er helt fair :)
AsseAsseSkrevet 28/01-12 17:12 
Så vidt jeg ved har den en sådan funktion, men jeg håbede netop på at undgå at købe den digitale pen, hvis jeg købte en tablet der kunne udfylde samme rolle. :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig